Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 3 órája -1 1 318652

 

 

 

 

 

Előzmény: RadiX (318651)
RadiX Creative Commons License 4 órája 0 1 318651

És a végén átnevezik Volán Tröszt-re? Vagy inkább MÁVAUt lesz?

Előzmény: trizs77 (318648)
trizs77 Creative Commons License 4 órája 0 1 318650

A szándéknyilatkozatoknak sok fajtája létezik.

 

Van olyan fajtája amit azért írnak alá, hogy megbízó biztosítsa a gyártót, hogy ha a megfelelő pénzt megkapja, akkor biztosan megrendeli majd azt a 21 valamit.

 

van ahol nyersen kapacitás fenntartásnak hívják.

Cizelláltabban szép jelzőkkel is körbe akasztgatható.

 

Lényege, hogy bebiztosítsa magát a megrendelő arra az estre ha ilyet nem kötne, de mégis megkapná a szükséges összeget, becsöngetne a gyártóhoz, hogy :

      - itt a pénz, befizetném,

      - kérem 2021-2022-ben szállítani.

 

Mire a gyártó közölné vele :

      - köszi a pénzt, de.............

      - elkéstél,

      - mások már lekötötték kapacitásaimat,

      - legközelebb 2024-2025-ben tudok szállítani.

 

Ezt hívják parasztosan = pofára esésnek.

 

Hogy ez ne következzen be, ezért (is) lehet bonyolult jogi nyelvezeten, mindenféle előzményeket, megkötni.

 

 

vrobee Creative Commons License 6 órája 0 4 318649

Megrendelés nélkül nem gyárt senki semmit.

Kravtex? :)

Előzmény: g86 (318647)
trizs77 Creative Commons License 6 órája 0 2 318648
g86 Creative Commons License 11 órája 0 0 318647

Megrendelés nélkül nem gyárt senki semmit. Megrendelés pedig egyelőre nincs. 

 

Az egy részletkérdés, hogy kell-e előleget fizetni a megrendelt portéka után. Attól még ugyanúgy ki kell fizetni.

Előzmény: Közlekedésguru (318646)
Közlekedésguru Creative Commons License 13 órája 0 1 318646

Tudom, hogy nincs szerződés aláírva, de megegyeztek, hogy kelleni fog a fennálló maradék 21.

 

Igazatok van, hogy semmi se biztos, csak ami már megtörtént, de a vasútra eddig is költöttek, az nem a "főváros". A Stadler legyártja előre, szimplán bizalomból, előleg nélkül, azért ez is valami. Nem sok, de bizakodni azért szabad nekünk is.

Előzmény: r1232 (318638)
18-09 Creative Commons License 13 órája 0 3 318645

Egy klíma és megfelelő méretű nyitható ablak nélküli városi buszra elég mókás egy ilyen plakátot felhelyezni. Ez nem éppen vonzó... 

Előzmény: attus germanicus (318639)
seadxdx Creative Commons License 14 órája 0 0 318644

Az azért megvan, hogy az egész diskurzus abból indult, hogy félreértettél valamit?

Előzmény: paca664 (318634)
seadxdx Creative Commons License 14 órája 0 0 318643

Volt 25 Traxxra is opció. Volt.

Amíg nincs aláírva a szerződés, addig nem veszem biztosra, mert bármi közbejöhet. A Stadlert megbízható cégnek tartom, így már akkor biztosra veszem tőlük, hogy megépítik a továbbiakat. Azért tavaly volt eset rá, hogy az aláírt szerződés ellenére nincs jármű.

Előzmény: Közlekedésguru (318635)
attus germanicus Creative Commons License 14 órája 0 0 318642
Nincs adatom. Ha tippelnem kellene, azt gondolnám, kimutathatatlanul kevesen.
Előzmény: Lovrin (318640)
MCA-001 Creative Commons License 14 órája 0 0 318641

Eredményt hirdettek a hódmezővásárhelyi tram-train eddig hiányzó elemének építésére kiírt pályázaton.

Szeged Rendezőn épülhet a járműkarbantartó csarnok:)

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:291019-2019:TEXT:HU:HTML&src=0

Lovrin Creative Commons License 15 órája -1 1 318640

Vajon az emberek hány százaléka választ klímavédelem alapján közlekedési módot egy adott utazáshoz? 1%-ot eléri ott?

Előzmény: attus germanicus (318639)
attus germanicus Creative Commons License 15 órája -2 2 318639

"Megelőzhetsz, de a klímavédelemben mi járunk elöl."

r1232 Creative Commons License 16 órája 0 1 318638
Az a megállapodás nem arról szólt, hanem a keretszerződés határidejének kitolásáról, így a következő uniós finanszírozási ciklusban lehessen erre forrást keresni. Szó sincs jelenleg folyamatos gyártásról, 19 db. fix, a többi talán.
Előzmény: Közlekedésguru (318637)
Közlekedésguru Creative Commons License 16 órája 0 0 318637

Tudom, olvastam a megállapodásról szóló hírt, ezért írtam. :)

 

Ha 40 jön, az olyan, mintha megdupláztuk volna a Flirt-állományt. Ezért nagyon jó, ha jön mind...

Előzmény: kristoof (318636)
kristoof Creative Commons License 17 órája 0 1 318636

Nem azt mondom, hogy száz, de 90 százalék, hogy lehívják a maradékot is. Úgy néz ki, hogy folyamatos lesz a gyártás.

Előzmény: Közlekedésguru (318635)
Közlekedésguru Creative Commons License 18 órája 0 0 318635

Ígérték már a maradék 21-et is... amúgy egy Kiss felér 2,5-3 Flirt-tel férőhelyben. Így már nem rossz a 19 se, hát még a 40.

Előzmény: seadxdx (318630)
paca664 Creative Commons License 19 órája 0 0 318634

Ha te is utána tudsz számolni, akkor neked is kijön. Ha nem... akkor sajnálom, nem egyről beszélünk.

Előzmény: seadxdx (318630)
v_peti Creative Commons License 22 órája 0 1 318633

Azért le lehet osztani, mert ha a 70-80a-100a-120a-t nézzük, akkor mindegyikre rakhatunk 4-et, 3 meg tartalék, így a legkritikusabb vonatokra már jutna belőlük.

Előzmény: seadxdx (318630)
v_peti Creative Commons License 22 órája 0 1 318632

A vonatok gyorsabbak (késés régen is volt), sűrűbben mennek, így kevesebbet kell várakozni. Az állomásra meg kocsival is ki lehet menni.

Amúgy meg érdekes a másik szegmens, a munkásszállós is, akik vasárnak este vagy hétfőn reggel bejöttek, pénteken vagy szombaton meg mentek hazafelé.

Az izzóhiányak egy olyan okáról is hallottam, hogy a bejárok (egyes vonatokon) kivették az izzók felét, hogy kellően sötét legyen reggel aludni.

Előzmény: siófoki35 (318628)
v_peti Creative Commons License 22 órája 0 2 318631

Nagyjából... A valóságban (Moldova) azt írta, hogy rendes menetrend szerinti vonat volt, csak a gyakorlatban mindenki vasutas volt rajta, aki utazott, ezért egy idő után már kalauz nélkül közlekedett.

Előzmény: siófoki35 (318629)
seadxdx Creative Commons License 22 órája 0 0 318630

Mellette és nem helyette. A 19 KISS meg kb. annyi helyre ígérték be, mintha 60 jönne.

Előzmény: paca664 (318564)
siófoki35 Creative Commons License 25 órája 0 0 318629

Az igazán érdekes az a történet, amit Moldova írt meg, hogy Ferencváros rendezőben akkora munkaerő hiány volt, hogy Vámosgyörk-Adács környékéről külön kis motorvonatokal hozták a vasutasokat Fradiba... (Végülis a sokáig létező Rákos-Fradi "proli" ennek az utóda volt)

Előzmény: széljárás (318625)
siófoki35 Creative Commons License 25 órája 0 0 318628

Márhogy ingázók ma is vannak szép számmal, de már jóval másabb a kép az elővárosi vonatokon. 

Előzmény: széljárás (318625)
Fenyőfatalp Creative Commons License 26 órája 0 0 318627

Nem ez a furcsa, hanem az, hogy nem csak a belváros és vasárnap (majdnem) ugyanez van, néhány csöndesebb órát leszámítva.

Előzmény: kristoof (318609)
széljárás Creative Commons License 27 órája 0 0 318626

Talán "ez is" mond valamit:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xz23KydjtMc

Előzmény: széljárás (318625)
széljárás Creative Commons License 27 órája 0 0 318625

Köszi. Mai generációk már el sem hiszik, hogy rengetegen így éltek. Ehhez képest ma nagyon is jó világ van.

 

Üdv. :-)

Előzmény: trizs77 (318624)
trizs77 Creative Commons License 30 órája 0 2 318624

 

 

  Budapesti előváros.

Ingázók:

 

https://index.hu/fortepan/2019/06/23/pusztaszabolcs-budapest_retur/

 

 

 

 

gorcher Creative Commons License 30 órája 0 0 318623

Igen persze, 9/9gy, 17/117, 32/32gy, 51, 62, 62gy, 185. Nyilván más volt a funkciója és sokkal nagyobb a forgalma. Bár azt azért nem hiszem, hogy átadásakor ne kellett volna arra gondolni, hogy változni fog a forgalom és a modal-split. És hogy azt sem látták előre, hogy nem fog odaérni a metró. Hiszen 1983-ban helyezték csak végleg forgalomba a komplexumot.

 

Még a végállomás tároló funkcióját is megérteném, ha nem lenne ott kb. egy kilométerre a troligarázs. És ugye az átszállási kapcsolatokat sem látja el igazán jól. Vegyünk egy 151-es 9-es átszállást. 10 méter a végállomáson. De amíg a Liget téri megállóból a 151-es átvergődik a kereszteződésen, addig elmegy egy 9-es. Átszállsz és amíg megjárod a Szent László teret, addig biztos lehetsz abban, hogy buktál még egy 9-est. Ehelyett a többség átsétál (fut) a Mázsa utcai megállóba. Vagy a 9-es Kőbánya felé. Oké, hogy a Szent Lászlónál viszonylag közel van a 3-as villamos megállója, de amíg oda behalad a busz, addig elmegy egy villamos.

 

Holnapig lehetne sorolni. És ugye ott a vasút, amire a ráhordás lenne a lényege a csomópontnak, ugye. Lehet jobb volt a körforgalommal...

Előzmény: Il Leone (318618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!