Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 7 órája -1 1 320498

Nem értem, hogy miért az eseti ritkán használót kellene a lehető legkedvezőbb helyzetben hozni, ezzel elterelni más díjtermékek felől, amikor európában elég jellemző, hogy az eseti használót inkább arra próbálják ösztökélni, hogy vegyen egy több szolgáltatás nyújtó de arányaiban olcsóbb terméket?

Előzmény: névtelen (320495)
vrobee Creative Commons License 18 órája -1 6 320497

Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy a Budapesten felmerülő költségek finanszírozásáról egyre kisebb részben dönt Budapest. Néhány tucat busz vásárlása sem megy kormányzati jóváhagyás nélkül.

Előzmény: yohshe (320496)
yohshe Creative Commons License 18 órája -8 3 320496

Ami a cikkből kimaradt:

 

- Egy feszes, spórolást és megfontoltságot igénylő költségvetésből nehéz lopni.

 

- Ha az előző garnitúra annyit lopott mint kommunikálják, akkor a BKV forrás bővítés roppant egyszerű ugyebár (nem kell annyit lopni)

De ez fel sem merült !!!!

Helyette a bérlet típusokkal való filléres bűvészkedést taglalják - bullshit.

Előzmény: MCA-001 (320486)
névtelen Creative Commons License 30 órája -3 0 320495

Mi az, amit nem értesz? Szerintem elég részletesen leírtam most is, hogy miért gondolom jónak, ha valami ebben nem érthető szívesen beszélgetek róla, viszont csak konkrétumra tudok reagálni..

Előzmény: Il Leone (320494)
Il Leone Creative Commons License 30 órája 0 0 320494

Többször elolvastam az ebben a témában írt hozzászólásaidat (nem csak a mait), és továbbra sem értem.

Előzmény: névtelen (320493)
névtelen Creative Commons License 30 órája -2 0 320493

Az okon is gondolkodtál, hogy miért javasoltam ezt a típust, már rég óta..? Gondolom abban egyetértünk, hogy első körben az ok és az elvek a lényegesek: itt az, hogy mi az értelme a hosszabb érvényességnek és a több szelvénynek, ha már közlekedési szakember vagy:)

Előzmény: Il Leone (320491)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 7 320492

OFF

 

Persze, hogy visszafogott, lejárt a mandátuma a városházán, most kell simulnia egy zsíros állásért, amivel hatalmacska is jár.

 

ON

Előzmény: vrobee (320482)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 0 320491

Korábban még csak 20/90 vagy 180 volt, szépen megyünk egyre feljebb, már 20/365 legyen, mi lesz a következő? 20/1095?

Előzmény: névtelen (320483)
torqmatic Creative Commons License 1 napja 0 2 320490

Így van, ráadásul sokan azt is a sofőrnél veszik és fingjuk sincs, hogy mennyibe kerül. Szerintem Lallernak igaza van, simán lehetne duplája, vagy akár a triplája is a reptéri buszjegy ára, fel se tűnne a turistáknak.

Előzmény: 18-09 (320488)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 0 320489

külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen

 

Idén, ahol nyaralni voltam, a repülőtéri transzfer ami a helyi közlekedési vállalat által volt üzemeltetve 10 EUR/ fő volt, miközben ha nem a repülőtérre mentél, akkor 1 EUR/fő. Csak egy városban volt az, hogy ugyanaz a viteldíj volt érvényben a repülőtére kimenő járatokra, mint a normális buszokra.

 

A busz helyett meg nem volt nagyon más, választhattad a taxit, ami meg minimum a duplájáért vitt volna ki a repülőtérre.

 

Szóval a külföldi, ha nem hülye, akkor is röhögve kifizet 2,5 EUR-t a 100E-re, az neki nem tétel.

Előzmény: névtelen (320483)
18-09 Creative Commons License 1 napja 0 1 320488

a külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen

 

Fogalma nincs róla mi merre hány méter. Napijegy sem érdekli. 2-3 napig itt vannak és 20-30 vonaljegyet elhasználak. 

Előzmény: névtelen (320483)
sz_b Creative Commons License 1 napja 0 0 320487

A 100E-n valóban nem garantálják az ülőhelyet (a metrón se, de Kökin felszállva esélyes hogy lesz).

Ennek ellenére még vannak előnyei a 100E-nek:

- nem kell átszállni, ami idő, macera, és bonyodalom is olyannak, aki először jár erre

- kevés megálló (nem zavarnak a fel- és leszállók ill. gyorsabb)

- a ferihegyi gyorsforgalmin a belső sávokon megy

Előzmény: névtelen (320485)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 320486

Mire is számíthat a főváros az elkövetkező öt évben a költségvetés szempontjából.

 

https://index.hu/gazdasag/2019/10/22/budapest_fovarosi_onkormanyzat_mozgastere_koltsegvetes_ado/

névtelen Creative Commons License 1 napja -1 0 320485

Akkor lehet - szerintem - ha magasabb árért garantált ülőhely is jár. Állni a metrón is lehet, a 200E-n pedig végállomástól végállomásig kell menni.

Előzmény: sz_b (320484)
sz_b Creative Commons License 1 napja 0 1 320484

Igenis a taxi a versenytársa, vagyis inkább úgy mondanám, a 100E félúton helyezkedik el a 200E+M3 és a taxi között kényelemben. Ez igaz a metrópótlás utánra is szerintem. Árban is így kéne.

 

A hozzászólásod második részével (napijegy, 20/365 stb) egyetértek.

Előzmény: névtelen (320483)
névtelen Creative Commons License 1 napja -3 1 320483

Nem helyes az egy utazásra szóló vonaljegy összehasonlítása az időjeggyel.

A 100E járat 900 Ft-os árának versenytársa nem a taxi, hanem az 530 Ft-os átszállójegy (metró+200E), így itt egy jegyáremelésnek a 100E-re nézve drasztikus hatása lenne, mikor elkészül az M3 déli szakasza... a külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen, de a kényelemért az 1,7x árat megfizeti (900 Ft vs 530 Ft)

 

"A napijegyek árának emelésével az lenne a probléma, hogy ezt a jegytípust a vidékről egy napra a fővárosba felutazó magyarok is használják, így nekik is többet kéne fizetniük. "

 

Ez szerintem nem okos megközelítés. Nem csak a vidékről feljárók használják a napijegyet, hanem a helyben lakó alapvetően autót használók. Nekik van belőve az 5/30 bérlet, de ez túl rövid érvénytartamú és túl sok utazás van benne, jóval több használatot feltételez, mint az eseti utazás "lottó", hogy megéri-e vagy nem.

Nem vonatjeggyel kellene kombinálni a jegyet elsősorban (bár, lehet azzal is), hanem éves érvényességű megoldás kellene, ami az eseti utazásra van hangolva (pl, 20/365 napijegy az 5/30 helyett).

A turista-vidéki/hely különválasztást az érvényességi idővel lehet legjobban megfogni szerintem: Egy turista jellemzően egyszer jön, 1-2 hetet/napot van, majd optimális esetben jön jövőre is. Amíg itt van, addig minden nap, rendszeresen használja a közlekedést.

Egy Bp-re feljáró, vagy itt lakó eseti használó teljesen más használati mintát mutat: egy-egy nap használja jellemzően aktívan, utána több napig nem. Tehát, egy magas egyszeri ár + hosszú érvénytartam + alacsony eset használati díj teljesen jól lefedi mind a helyben lakót, mind a feljárót és NEM fedi le a turistát.

Előzmény: vrobee (320482)
vrobee Creative Commons License 1 napja 0 1 320482
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 1 320481
paca664 Creative Commons License 2 napja -1 0 320480
Előzmény: paca664 (320473)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 0 320479
Hát, az operatív beavatkozásokon volna mit tanulni... :)
Előzmény: attah (320478)
attah Creative Commons License 4 napja 0 1 320478

KT4 210 Creative Commons License 4 napja 0 0 320477

A ritkasághoz hozzátartozik, hogy a számozott vonalak kb. 2012-től valóban rendkívül ritkán jártak, akkortájt volt egy igen brutális ritkítás. De ugyanekkortól, szinte az összes, városból kifutó helyközi járat is igénybe vehetővé vált helyi díjtermékekkel a városon belül, kivéve a néhány "igazi" távolsági járatot. Tehát a használható helyközik száma jellemzően jóval nagyobb volt egy-egy útirányban, mint a helyieké. Ez alól inkább csak az eldugottabb városrészek voltak kivételek, amelyeken át nem vezettek helyközi vonalak.

 

Az utasok nagy része sajnos már korábban leszokott a helyi közlekedésről, sík város lévén pedig régóta a kerékpározás dominál. Nem tudom, hogy a tram-train mégis miben hozna érdemi változást, mikor a központtól és a vasútállomástól Népkertig a helyköziek jelenleg is éppen ugyanúgy igénybe vehetőek helyi díjszabással, miközben hasonló, vagy időnként még nagyobb sűrűséggel is közlekednek, mint ahogy a tram-train fog. (Mégis alig van rajtuk helyi utas.) Ráadásul a tram-train útvonala sem olyan, hogy nagy tömegeket _helyiben_ meg tudjon szólítani. Legfeljebb az újdonság varázsa hozhat némi eredményt, kiváltképp, ha az is ingyenes lesz.

Előzmény: Lovrin (320465)
sz_b Creative Commons License 4 napja 0 0 320476

A díjszabáshoz tényleg hozzányúlhatnának már, szánalmas ami van az elővárosokban. Lehet, hogy már ez is segítene. A móricka ábrám annyival tudna többet, hogy erről a környékről a Nyugati felé is el lehetne jutni.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (320475)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 4 napja 0 1 320475

Ez így nem sokat ér, mert pont ez az irány az, ahonnan ma is üres buszok mennek Kelenföldre az M1-esen át. Ennél már az is jobb megoldás lenne, ha megszerveznék a buszos ráhordást az 1-es vonalra, 15 perces követéssel. A fő gond a díjszabással van még mindig, túl nagy a különbség a Széll K. tér felé menő buszokhoz képest.

Előzmény: sz_b (320474)
sz_b Creative Commons License 4 napja 0 0 320474

Én ezt a vonalat valahogy így képzeltem el. Többféle változat lehetséges, attól függően, hogy a perbáli vagy a budajenői/telki lakosokat szeretjük jobban.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (320456)
paca664 Creative Commons License 4 napja 0 0 320473

Áprilisban még 700 volt a csúcsidei. Azon kívül volt még kettő másik árszint, de a harmadik utazás után elvesztettem a fonalat, mindig más összeget vont le.

Előzmény: attus germanicus (320471)
vrobee Creative Commons License 4 napja -2 0 320472

Hát nem nagyon akar maradni a pofa... amúgy lehet, hogy naiv vagyok, de pont Tarlósból nem néznék ki ilyen piti húzást. A központi utasítás láthatóan megvan az aknamező létesítésére, ez még a viszonylag lájtosak közé tartozik.

Előzmény: 18-09 (320469)
attus germanicus Creative Commons License 4 napja 0 0 320471

Santiago de Chilében 800-ról 830 pesóra (kb. 333 forintról 345 forintra) emelték a metrójegyek árát. A lakosság nem örül neki.

A kormány rendkívüli állapotot hirdetett ki.

vrobee Creative Commons License 4 napja -1 2 320470

Törökbálint MÁV állomástól Budakeszi Szanatóriumig amúgy nem 4 km a táv hanem 9 km és pont Budakeszi belterületén elég nagy a szintkülönbség. [...] ez annyira hülyeség, hogy ebből úgy se lehet semmi

 

Nem gondolom, hogy túl reális lenne az elképzelés, de azért legyünk már korrektek.

Sehol sem látom a szövegben, hogy a szanatóriumig javasolta volna fölvinni a vonalat. A saját városát azért gondolom, ismeri annyira, hogy sem a terepviszonyok, sem a beépítettség miatt nem akarna oda vasutat. Azért szerintem nem nehéz kitalálni, hogy a völgybe tenné az állomást, ahol most az áruházak/ipari park van, és oda szervezné a ráhordást ill. tenné a P+R-t. A 4km Budaörs (mondjuk, az iparvágányok) és Budakeszi között így nagyjából stimmel is - bár ennyi építésből nyilván nem lehet megúszni a dolgot.

...egy ilyen szárnyvonalat mostanában nem fognak kiépíteni, ez inkább az álom kategória - de ha történetesen valamiért létesült volna korábban, akkor ma azért ma egész komoly szerepet is vállalhatna Budakeszi környékének a fővárossal való összeköttetésében, ennyi igazsága azért van.

Előzmény: trizs77 (320463)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 0 320469

Nem kell csodálkozni, hiszen az Öreg haverja a Föri fejes.... remélem hamar repül:)

 

https://index.hu/belfold/budapest/2015/02/04/kicsoda_tarlos_dugulaselharitoja/

Előzmény: rm40 (320468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!