Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 20 perce 0 0 356067

A csonkára nem fér be 3 kocsis tátra, az átmenő meg időről időre kell a beálló 4-6-osoknak. 

 

Az 1-es amúgy is egy baromira zavarérzékeny vonal, ezen már most sokat ront az 1A, zavarban meg végképp nem lenne arra kapacitás, hogy egy Mester utcai viszonylattal foglalkozzon az irányítás. 

Előzmény: Spaceliner (356063)
18-09 Creative Commons License 45 perce 0 0 356066

Voltak ilyesmi elképzelések... 

Előzmény: Spaceliner (356063)
toto92 Creative Commons License 3 órája 0 2 356065

A Mester utcai villamos addig ilyen teszthalott állapotban lesz amíg a belső végén borít a körútnál és nem megy tovább bármerre. Továbbra is az a baj vele hogy ahhoz ritkán jár hogy a körútra kisétálás helyett várjon rá bárki, a jelenleginél különösebben sűrűbben járatni meg nincs értelme mert annyi utas meg nincs ami ezt indokolná.

Előzmény: Spaceliner (356063)
timetable Creative Commons License 4 órája 0 2 356064

Az 1A létjogosultsága szerintem önmagában is megkérdőjelezhető.

Előzmény: Spaceliner (356063)
Spaceliner Creative Commons License 4 órája -1 1 356063

Régi hülyeségem, de 1A Népliget helyett a Mester utcába? Persze nem csak csúcsba. 

Előzmény: 08-73 (356060)
rezignált Creative Commons License 4 órája -1 1 356062

Egy ilyen rövid - de amúgy sűrű beépítésű környezetben haladó, belvárosi - vonalnál, ahol amúgy nincs semmi extrém körülmény, ami ilyesmit indokolna, szerintem általában nincs értelme hárommegállós vonalakat fenntartani: integrálni kell más vonalba. Ez persze lehet akár busz is, de mivel ahogy Il Leone is rámutatott, ez egy nélkülözhetetlen kocsiszíni beálló szakasz, a vágányok mindenképp ott lesznek, karbantartva, így érdemes villamosvonalba integrálni - például az említett módon, a 2B Boráros téri kivezetésével a belváros felé a mostani, Haller utcai megoldás helyett.

Előzmény: 08-73 (356060)
JOM-413 Creative Commons License 6 órája 0 2 356061

Mint a blogbejegyzés írója annyi kiegészítést hadd fűzzek hozzá, hogy rémisztő volt végignézni azt, hogy közeledik az év vége, nincs új szerződés, nincs is látótávolságban megoldás, és egyesek már az autolineot nézték, hogy mit lehetne kis pénzért venni, hogyha esetleg tényleg nem lesz január 1-től volán, legalább napi 2-3x ki legyenek szolgálva a zártkertes övezetek. Aztán szerencsére megoldódott, jöttek ”új” buszok, de tavaly év végén ha nincs az ÉKM, lehet helyijárat nélkül maradt volna a város.

Előzmény: 08-73 (356053)
08-73 Creative Commons License 7 órája 0 0 356060

Akár tetszik, akár nem, az 51-es gyakorlatilag egy hárommegállós vonallá degradálódott a minimálforgalmú önálló szakasza miatt, beleértve a Mester utcai végállomást is. Na most egy ilyen rövid szakasznál nem hiszem, hogy olcsóbb a villamost járatni, mint a buszt.  

 

 

"A 2B azért vette át az 51-es szerepét, mert az 51-et gyakorlatilag értelmezhetetlen mértékben kiritkították, az 51A-nak meg a semmiben van a vége "

 

Ez is, de akkor el kéne talán gondolkodni, hogy az 51 teljes üzemidőben járjon megint, az 51A-t meg elengedni. A Koppány utcai végállomás tényleg a semmi közepén van (más kérdés, hogy a pótlóbusz is ott tud értelmesen visszafordulni a Soroksárit érintve). 

Előzmény: Il Leone (356059)
Il Leone Creative Commons License 7 órája 0 0 356059

Érdekes ezt az érvelést olvasni akkor, amikor számos más alkalommal én írtam, hogy nem kell oda villamos, és folyamatosan az volt az érv, hogy de oda kell mert már ott van, és ha kapna értelmes kapcsolatotkat és menetrendet, akkor sokkal többen lennének rajta.

 

A 2B azért vette át az 51-es szerepét, mert az 51-et gyakorlatilag értelmezhetetlen mértékben kiritkították, az 51A-nak meg a semmiben van a vége.

 

Igazán nem értem, hogy miért kell azonnal ilyen szinten elutasítani egy mindenki számára sokkal jobb megoldást.

Előzmény: 08-73 (356058)
08-73 Creative Commons License 7 órája 0 0 356058

Ha a vágányzár miatt most járó 51 pótló maradna a Mester utca/Ferenc körút és a Koppány utca között- esetleg a Borárosig menne-, és az 51/51A leállna, senkinek fel se tűnne. A 2B egyértelműen átvette az 51 szerepét.  

Előzmény: Il Leone (356057)
Il Leone Creative Commons License 7 órája 0 0 356057

Önmagában lehet, hogy aaz 51-es két megállója ezt nem igényelné, azonban úgy gondolom, hogy érdemes lenne kicsit tágabbaan vizsgálni ezt, minthogy csak az adott két megállót nézzük.

 

A 2B beindulásával gyakorlatilag az 51-es belső szakasza a teljes elsorvadás szélére sodródott, miközben maga a belső Mester utcai szakaszra a Nagykörút kocsiszíni kapcsolata miatt mindenképpen szükség van.

Így viszont előállt az a helyzet, hogy középső - Ferencvárosnak aa tereületén belül értelmezhető közösségi közelekedési kiszolgálása érdemi szempontból teljesen megszűnt, de aa villamosvágányokra meg szükség van.

 

A 2B belépésével egy életképtelen menetrendi struktúra alakult ki az 51/51A leosztással.

 

A Pesterzsébeti utasoknak vélhetően teljesen mindegy, hogy a Haller utca - Soroksári út vagy a Mester utca - Ferenc körút útvonalon át érik el a Boráros teret és a Közraktár utcát valamint a Pesti rakparti villamospályát.

Ugyanakkor a Mester utcai vonalvezetéssel legalább nem a totális elhalásra lenne ítélve a belső Mester utcában a villamos.

 

Az érveid közül szerintem az utolsó mondatog az ami egyébként teljesen érthetetlen logikailiag legalábbis számomra.

A pesterzsébeti lakosoknak legyen jobb közvetlen Jászai Mari tér kapcsolata, de a belső Mester utcának meg elég lenne egy Kálvin tér kapcsolat. Megint erőteljes kettős mércét érzek a dologban.

 

Igazából nem értem, hogy miért fájna ha gyorsabban és direktebb módon juthatnának el az emberek a Boráros térhez és a 2-es vonalához a mostani Haller utcai kanyargásokkal, aminek a melléhatása az lenne, hogy a belső Mester utca a mainál sokkal jobb és átszállásmentes kapcsolatot kapna.

Előzmény: Lucky76 (356040)
trizs77 Creative Commons License 8 órája 0 0 356056

Nincs pénzünk új autóra, ezért használtat veszünk. És rekordot döntöttünk az első félévben.

 

https://www.economx.hu/gazdasag/hasznaltauto-rekord-ford-opel-vokswagen.812904.html

 

 

Attila Trestyánszky Creative Commons License 10 órája 0 0 356055

Szia, Lenni Informatikai, menetrendi kérdéseim, Leirom remélve,hogy esetleg valaki tud benne segiteni nekem!

 

1. "Megállos menetrendek" hova kölltöztek? Vagyis eddig (PLD) (Képekkel kiegészitettem a multkori irásomat) [http://www.bkvrealtime2.nhely.hu/stops.html?id=BKK_CS007976](http://www.bkvrealtime2.nhely.hu/stops.html?id=BKK_CS007976) URL cimen az ÖSSZES BPKÖRNYÉKI járat idörendi sorrendbe akár a telefonomon is láthato volt! most elsejétöl ELTUNT AZ ÖSSZES Tudta az elözö verzio a vidéki, volánbusz megállok indulási értékeit, járatok késését is, PLD: Szentendre, Papirgyár https://realtimenext.hu/bkv/stops/CS008436Realtime next Pomáz, HÉV állomás https://realtimenext.hu/bkv/stops/CS008434 Batthyány tér https://realtimenext.hu/bkv/stops/CSF00065Realtime next www.bkvrealtime2.nhely.hu

 

2. Az uj "KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS PARAMÉTERKÖNYV"-t PDF formátumba hol lehet megnézni???, (Letölteni), Nekem a legutolso amit hosszas kutato munka után megtaláltam az a 2008-as évi volt, de ujat,vagy tavalyit sehol se találom!

 

3. Erdei vasutakrol szeretnék "Menetrendábrákat", vagyis a 318 sz Szob--Nagybörzsöny, illetve a Kismaros--Királyrét, illetve a Kemence-Hajagos i vonalakrol, egy régebbi még meg van, az ezen a cimen volt: vasutuzem/grafika/gif/mrabra/php/ De most igy nem találom, Milyen URL cimen tudom ezeket megnézni???

 

Segitséget elöre is Köszönöm : Attila

trizs77 Creative Commons License 24 órája 0 1 356054

Nem a kertvárosias jelleg döbbentett meg.

Az másutt is van.

 

Ráadásul hosszan csorogtam az egyvágányú villamossal szemben is.

De az utcán gyalogló, vagy ácsorgó, beszélgető emberek kinézete, öltözéke............

Nem alkoholistákra gondolok és nem kisebbségiekre.

Előzmény: jbaal (356052)
08-73 Creative Commons License 25 órája 0 0 356053

https://buszvonal.blog.hu/2025/06/28/helyijarat_es_flottacsere_szekszardon

 

"A 2021-ben megismételt pályázatkiírásra ismét nem érkezett ajánlat, így folytatólagosan a Volánbusz lett mint szolgáltató kiválasztva, legkésőbb 2024. végéig. Az akkor elhúzódó szerződéskötés nyomán, és a felhalmozott hatalmas tartozás miatt a Volános helyijárat megszüntetésre is napirendre került, erre azonban a MÁV-Volán fúzió és a város ÉKM-mel kötött egyezsége miatt nem került sor, sőt, a 2024. októberében felállt új városvezetés nyomán egy átfogó fejlesztés is kezdetét vette. "

Előzmény: Gordon Zsigmond (356045)
jbaal Creative Commons License 26 órája -4 2 356052

Autóból az látszik, hogy falusias környezet, mintha nem is Budapesten lennél.

Ha gyalogosan, tömegközleekdéssel jársz ott, és vegyük ide Csepelt, akkor meg az az érzésed, hogy innen k. gyorsan menekülni kell. Nem látsz egy értelmes tekintetű fehér embert, csupa lecsúszott proli, alkoholista, csöves és kisebbségi mindenhol...

Előzmény: trizs77 (356051)
trizs77 Creative Commons License 28 órája 0 1 356051

Ma délelőtt kb. 60-70 percet kellett autóznom a Pestszentlőrinc-- Pesterzsébet - Soroksár háromszögben, több helyszínre.

 

ilyenkor amolyan lassan guringáló, bámészkodó vagyok.

Forgalom is csendes volt.

 

Természetesen jártam már arra 40-nél több alkalommal.

De rácsodálkoztam most a környékre, hogy nekem mennyire más világ van arrafelé mint Budapest egyéb területein.

 

 

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 28 órája 0 0 356050

Emlékeim szerint különösen a reggeli iskola-járatok voltak kihasználtak.

Az utóbbi időben nem követem a helyzetet, korábban volt járatösszevonás sofőrhiány (illetve közvetve alighanem a megye felé elvont adóbevételek) miatt -- ezt vajon visszacsinálták már?

Előzmény: 08-73 (356048)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 356049

Harasztin nem tudom mennyit számít, a helyijáratos teljesítmény saccra kb 75-80%-a a HÉV - Némedi út - Tesco tengelyen mozog, és a minimális útvonalbeli átfedés miatt nagyjából csak a két végállomáson merülhet fel hogy akkor hova is megy a busz (az is lehet hogy ezeknél van valami kiegészítő tábla amúgy és akkor végképp nincs kérdés).

Előzmény: 08-73 (356047)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 356048

Gödhöz kiegészítés: május 1. óta ingyenes a helyijárat, cserébe hétvégén már nem jár a korábbi hétvégi nulla kihasználtság miatt. 

Előzmény: Snake-Mojzi (356028)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 356047

"Dunaharasztin jó hogy elvileg vannak viszonylatjelzések, gyakorlatilag se a menetrendben, se a járműveken nincsenek feltüntetve."

 

Mór kb ugyanez, a buszokon csak "Helyijárat" feliratú tábla van, és ennyi, bár legalább a menetrendnél van járatszám feltüntetve. Az ilyen kis/közepes városok helyijáratainál sajnos az utastájékoztatás az egyik leggyengébb láncszem. 

Előzmény: toto92 (356046)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 356046

Alapos gyűjtés, grat!

 

Dunaharasztin jó hogy elvileg vannak viszonylatjelzések, gyakorlatilag se a menetrendben, se a járműveken nincsenek feltüntetve.

Előzmény: Snake-Mojzi (356028)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 356045

Abból alighanem botrány lett volna, ha egy vármegyeszékhely helyi közlekedés nélkül marad...

Előzmény: 08-73 (356044)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 356044

Ehhez hozzátartozik, hogy Szekszárdon nem sokon múlott asszem tavaly, hogy beszántsák a helyijárati hálózatot... Az új közgyűlés mentette meg a dolgot. 

Előzmény: Snake-Mojzi (356028)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 356043

Rendkívül nagy különbségek vannak, közel azonos lélekszámú (20-29 ezer lakos) városok helyi közforgalmú közlekedési ellátottságában.

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (356028)
JPeto Creative Commons License 2 napja 0 1 356042

Gyömrőn jártam már néhányszor, ezért szeretnék hozzászólni a leírtakhoz.

A város nagy részén végighalad Liget lakóparktól a Kastélydombig az 505-ös járat, Harmóniáig az 508-as Örs - Rákoskeresztúr felől/felé 30-60 percenként, érintve a vasútállomást és a városközpontot, plusz ott van óránként az 575-ös Kö-Ki - Gyömrő városháza járat is. Bár ezek nem helyi tarifával járnak, de megyebérlettel biztosan sokan használják helyi forgalomban is. 

(Ráhordó szerepe is van a busznak, hiszen az állomásnál átszállva reggel pl. 10-20 percenként elcsípheti az S60-as, G60-as vonatot, amivel 30-35 perc alatt a Keletiben van.)

Előzmény: Snake-Mojzi (356028)
htibor Creative Commons License 2 napja 0 0 356041

https://szekszard.hu/application/files/4617/4678/5231/Szekszard_FVS_2._sz._modositas_2025_05_09.pdf

106-107. oldal:

 

"2006-ban 35.040 állandó lakosra 12.262 db, míg 2020-ban 31.595 állandó lakosra már 13.912 db személygépjármű jutott Szekszárdon.

A csökkenő lakosságszám ellenére növekedett a gépjárművek száma, míg a város területe (96 km2) lényegesen nem növekedett, így a meglévő parkolóhelyekre egyre több személyautó jut napjainkban. A növekvő tendencia járási, megyei és az országos adatokra is ugyanígy releváns."

 

 

 

Előzmény: trizs77 (356039)
Lucky76 Creative Commons License 2 napja 0 2 356040

Az 51-es önálló megállói igényelnék ezt? Gondolok itt a Ferencvárosi Rendelőintézetre és a Bokréta utcára. 

 

Ugyanis véleményem szerint ahhoz, hogy az 51-51A-val bármit kezdjünk, ahhoz a pesterzsébeti villamoshálózatot - 2B, 3, 51(A), 52 - alapjaiban át kellene gondolni. (Természetesen az autóbuszhálózat megfelelő illesztésével, igazításával együtt.)

 

S ha már valamibe ilyen nagyságrendben ölnénk bele pénzt, én azt gondolom, a meglévő villamosvonalak eljuttatása a pesterzsébeti utasokhoz a lakótelepre, a városközpontba oly módon, hogy a meglévő autóbuszvonalakat figyelembe véve annak értelme, haszna, az utazóközönség számára érdemi előnye legyen, elsőbbséget kellene hogy élvezzen. 

 

Az 51-es, no pláne az 51A belső megállói jelenleg az üzemidő nagy részében valószínűleg bármely, a IX. kerület feltáratlan részeire mondjuk a Kálvin tér felől indított, szóló autóbuszos viszonylatra felfűzhetők lennének, minden mást kiszolgál a 2B. 

Előzmény: Il Leone (356031)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 356039

Szekszárd :

 

Nem tudom de gondolom, hogy a városban az 1000 lakosra jutó személyautók száma pedig ezzel ellentétesen folyamatosan nőtt 2012 óta.

Előzmény: htibor (356038)
htibor Creative Commons License 2 napja 0 1 356038

Szekszárd 2012. évi beszámolóból:


Előzmény: trizs77 (356037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!