Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 10 órája 0 0 355992

Ez most városi, vagy elővárosi, vagy helyközi, vagy mi is?

 

És ez, kicsit keletebbre?

 

https://youtu.be/GkVCXRGYbhY?si=ytOeYC4D8HwxRTGi

Előzmény: attus germanicus (355990)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 0 355991

Minden állam máshogy finanszírozza a közösségi közlekedést.

 

    - Állami,

    - Tartományi (ahol vannak tartományok),

    - Helyi, városi

forrásokból.

 

Vagy keverve.

 

Vagy sehogy.

 

Előzmény: attus germanicus (355990)
attus germanicus Creative Commons License 11 órája 0 3 355990

Ez most városi, vagy elővárosi, vagy helyközi, vagy mi is? Bizonyos környezetekben nem egyszerű kérdések - bár a finanszírozás miatt valahogy mégis be kell sorolni. 

Ez a két kép ugyanott készült, csak ellenkező irányba fordulva, Gelsenkirchenben, a Musiktheater nevű villamosmegállóban. A fehér színű villamos a Bochum-Gelsenkircheni Villamos Rt. (Bogestra) 302-es járatán, a sárga színű pedig Essen és Mülheim a.d. Ruhr városok közös tömegközlekedési vállalata, a Ruhrbahn 107-es járatán közlekedik. Azaz összesen négy nagyváros érintett. 

 

rezignált Creative Commons License 30 órája 0 1 355989

igen, a KKVB múltkori ülésén előadott BKK-prezentáció szerint a 14-es, az 51A és a 69-es számít ilyen korlátozott CAF-os vonalnak (ld. itt, 4:47:00-nál)

Előzmény: toto92 (355988)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 355988

A 69-esnél mintha az lett volna hogy az áramellátás miatt nem mehet rá több CAF, nem tudom ez a 62-esre mennyire van hatással.

Előzmény: rezignált (355987)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 1 355987

Ezek szerint a pontos lista az, hogy a 61-es, a 62-es és a 62A az a három vonal, ahol per pillanat járhatna CAF, de nem jár?

Előzmény: Lucky76 (355984)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 0 355986

Lehet, mostanában ritkán utaztam késő este.

Előzmény: toto92 (355985)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 1 355985

Igen, én csak a Móriczig 19-esként részre reflektáltam.

Előzmény: prOBIgy95 (355983)
Lucky76 Creative Commons License 1 napja 0 0 355984

A Népszínház utcába befér. Ha többször nem is, egyszer bizonyosan volt CAF 62-esen, egészen a MÁV-telepig forgalomi kocsiként. 

Előzmény: rezignált (355979)
prOBIgy95 Creative Commons License 1 napja 0 2 355983

Előfordulnak, de legkésőbb csak a kocsiszínig mennek, a régi HÉV szakaszra már nem

Előzmény: toto92 (355982)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 355982

Hmm, én mintha láttam volna már a Bem rakparton is 41-esként dél felé haladó CAF-ot.

Előzmény: rezignált (355978)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 0 355981

köszi!

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (355980)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 1 napja 0 0 355980

Egy-két helyen a pálya állapota miatt csak a Tátra jut át, a CAF lelépne. Költeni pedig nem fognak rá, illetve az önálló szakaszán nincsenek peronok, csak a végállomáson. 

Előzmény: rezignált (355979)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 0 355979

A 12-esről olvastam a Síndöcögényekben lezajlott beszélgetést, de abból nekem nem volt egyértelmű, hogy miért ne járhatna CAF, szerintem nem írt senki olyan konkrét okot, ami akadályt jelent. Vagy csak én voltam figyelmetlen?

 

A 62-est illetően a Népszínház utcai csonka hosszában voltam bizonytalan, de ez hülyeség, a végállomási végrehajtási utasításban expliciten szerepel, hogy rövid CAF korlátozás nélkül használhatja - így viszont a 28/37 családról sem tudom, hogy mi az elvi akadálya a CAF-osításnak. Áramellátás?

Előzmény: Il Leone (355974)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 2 355978

Igen, a forgalomból kiálló 19-esek szoktak átszerelni a Móriczon 41-esbe (ami amúgy számomra teljességgel érthetetlen, mehetne végig 41-esként, és akkor nem lenne megtévesztő, hogy az útvonala nagyobbik részén a Móricz van kiírva végállomásnak). Ezek értelemszerűen csak Budafok kocsiszínig járnak.

Előzmény: Lucky76 (355977)
Lucky76 Creative Commons License 1 napja 0 1 355977

A 41-esen? Csonkában, nem? Rózsavölgy alsótól kifelé mintha nem közlekedhetne, javítson ki valaki, ha tévedek.

Előzmény: Il Leone (355974)
Grgabácsi Creative Commons License 1 napja 0 2 355976

Ha te az 59B-re kiskocsit raksz, abból lincselés lesz.

A 45 méteres kocsival viszont egyetértek, jó lett volna egy hétrészes.

Előzmény: 18-09 (355971)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 2 355975

Hasonlón már gondolkodtam én is, és arra jutottam magamban, hogy nem lett volna jó rövidebb szerelvényeket venni.

Lehet, hogy lesznek vonalak, ahol soknak tűnik az általuk biztosított férőhely, de nem csak nem kell több mérettel bajlódni.

Üzemeltetési költségben sem lesz nagy különbség, kb. mint a szóló meg a midi busz hasonló a helyzet.

 

Sőt én utasforgalom alapján úgy látom, hogy a 34 méteres hossz még kevés is, inkább 38 méteres járműhossz szerencsésebb lett volna, egyrészt nagyobb lett volna a verseny, mivel a 34 méteres járműhosszt nem lehet összelegózni néhány gyártónál, illetve a hosszabb járművekre több ajtót lehetett volna rakni, ami az eddigi tapasztalatok alapján hasznos lenne.

Előzmény: 18-09 (355971)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 1 355974

Apró megjegyzések.

 

Ahogy már előttem is írták a 12-en nem mehet CAF erről pár hete beszélgettünk a Sindöcben.

 

A 41-en pedig most is szoktak menni CAF-ok.

 

Ameddig nem lehet megoldani a többi vonalon való közlekedtetésüket, addig szerintem minden további nélkül ki lehetne őket adni azokra a vonalakra, ahol most vegyesen közlekednek, tehát az 56-ra is, és ahogyan írod a 61-re is.

Itt persze jó kérdés, hogy van-e átszerelés Hüviben 59-be, mert akkor ez nem opció, mert oda meg megint nem mehet CAF ha jól tudom.

 

42-re és az 50-re is ki lehetne adni több CAF-ot.

 

A 62-es esetében milyen beavatkozásra lenne szükség? A Rákospalotai hurokban nem tud fordulni?

 

Igazából a kérdés, hogy a kocsiszínekbe hogyan lehet elhelyezni ezeket a járműveket. Ahogyan már írták ebből a szempontból Hűvösvölgy egy nagyon szűk keresztmetszet, ahogyan Ferencváros is. Bár utóbbi esetében számomra kérdés, hogy mi azzal a hosszabb távú terv, mert igazából hosszú évek óta inkább a leromlás látható rajta, még szinten tartás se.

Előzmény: rezignált (355970)
Spaceliner Creative Commons License 1 napja 0 1 355973

Mennyivel jobb lett volna 3 illetve 4 egységes Combinoban (ne adj Isten, Astra Imperioban, mert végülis ua) gondolkodni. Sokkal jobban adaptálható lett volna sok hosszban. :) 

 

Mindegy, ez a villamos már elment. 

 

Előzmény: 18-09 (355971)
Fizolti Creative Commons License 1 napja -1 6 355972

Elvileg felmerült egy köztes hossz is, a 9 és 5 modulos között. 

 

Aztán jó kérdés, mennyire van értelme típuson belül sokféle járműben gondolkozni, egy szépen lassan változó hálózaton.

Azért a 20 méteres jármű a felsorolt vonalak egy részén kicsit erős, amikor ott ma 27 és 30 méter körüliek vannak. Közük kapásból ott a 62-62A ami a 3-asnak a forgalmasabb, Örs környéki szakaszával (is) közösködik. De szerintem a 24-es is ilyesmi. Vagy ott a 42-es, aminél régi terv a hosszabbítás, meg az 51-52 is át lenne rendezve egy kicsit a Pesterzsébetre tervezett hosszabbítások után, ami után többek között a járművenkénti kihasználtság növelése is lenne a cél.

 

A te verziód szerint lenne pl. a Szávában kb. 6-8 darab 20 méteres kocsi kéne, amit csak 3-4 vonalra lehet tenni, ezzel bonyolítva a járműkiadást, aztán ha hosszabbodik, vagy megszűnik valami, akkor meg van pár olyan jármű, aminek helyben nem nagyon van munka. 

 

 

rezignált

 

12-re elvileg nem mehet CAF, ellebnen a 62/62A-ra igen (Mázsa csonkába épphogy befér).

 

1A-t el kéne végre felejteni. Ettől függetlenül kéne valamit kezdeni azzal a csonkával.  

Előzmény: 18-09 (355971)
18-09 Creative Commons License 2 napja -3 1 355971

Valahogy így. Lehet nyekeregni. Viszont jó lett volna, ha annó lehetőség lett volna arra, hogy ne csak a 34 méteresben gondolkozzanak, ha nem ~20 méter körüli járművekben IS. Mert tegyük a kezünket a szívünkre, 27-34 méteres járművekre semmi szükség a 24, 28-28A, 37-37A, 41, 42, 51, 52, 59-A-B, 62-62A, 69-es vonalakon. 

 

Az 56 méteres koncepciót sem nagyon értettem... elég lett volna a 45 méteres és akkor helyből a budai fonódó 17-es által érintett megállóit így kellett volna átépíteni, ahogy a 14-esen sem kapacitáscsökkentést okozna a rövid CAF... és 1A-n is elférne. 

Előzmény: rezignált (355970)
rezignált Creative Commons License 2 napja 0 8 355970

Ha jól értem, akkor per pillanat 6 olyan vonal van, ahová egyértelmű, nagyberuházást igénylő akadályok miatt nem mehet CAF: (2, 2B, 23, 47, 48, 49) és további 14 olyan vonal is van, ahol valamilyen kisebb-nagyobb beavatkozás szintén szükséges lenne (1A, 24, 28, 28A, 37, 37A, 41, 51, 52, 59, 59A, 59B, 62, 62A) - ez összesen 20.

 

Miközben van 11 olyan vonal, ahol már jár CAF: 1, 3, 14, 17, 19, 42, 50, 51A, 56, 56A, 69 (de ezek közül is van, ahol az áramellátás gyengeségei miatt csak 1-2 CAF járhat).

 

És van összesen 35 vonal, betétjáratostul-mindenestül (de a 4-6-on nincs értelme CAF-nak, így kár beleszámolni) - azaz mindössze 2 vonal marad mint cél, ahol működne, hogy "majd mennek a többire": a 12-es, a 61-es. Utóbbin ugyan járhatna bármikor CAF, sőt már volt is, hogy járt, de mivel minden megállóját kiszolgálja más CAF-os vonal, igazából mindegy. Előbbiről pedig simán lehet, hogy szintén nem járhat rajta valamilyen okból CAF, csak nem figyeltem. De ha járhat rajta, azért akkor se mondhatni, hogy a maga 3(?) szerelvényes kiadásával sok vizet zavarna, így a magam részéről együttérzek a nyekegéssel :3

 

(Ha valamit rosszul írtam a mehet-nem mehet listában, akkor elnézést, minden javítást örömmel fogadok.)

Előzmény: trizs77 (355967)
MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 0 355969

Itt nézhető meg a bizottsági ülés:
https://www.youtube.com/watch?v=SPEyfaZu8II

 

Előzmény: trizs77 (355967)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 napja 0 4 355968

Nem csak azon megy a nyekergés. Ahhoz is pénz kell, hogy valahol tárolni tudják őket. Nem hogy javítani, tárolni. Napi szintű csereberével. Angyalföldre valószínűleg első körben kerülnek majd tárolásra, de az kevés. Szépilonára se fér be két CAF oda, ahol most 2x2 Tátra áll. Mindenhol máshol meg szélességi problémák is vannak, tehát erre is kell pénz. Az, hogy milyen vonalon és milyen sűrűséggel járnak, az csak egy második problémakör. Illetve ha később alkalmassá válik máshol a közlekedésük, akkor meg sérül a korábban megszokott színvonal (szinte mindegyik alacsonypadlós - kényszerből) ott, ahová most mennek átmenetileg. Ugyanígy volt a hűvösvölgyi oldalba szánt cafokkal. Sajnos politika, mindig az utolsó utáni pillanatban történnek meg az átépítések, amiket jóval korábban kellene meglépni, vagy mint most, akkor sem. Majd lesz valahogy, egyenlőre örüljünk, hogy a teljes opciót lehívták. 

Előzmény: trizs77 (355967)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -3 1 355967

https://iho.hu/hirek/sinek-java-befutott-meg-ket-uj-caf

 

Megy a nyekergés már napok óta, hogy az új CAF villamosok nem mehetnek 2-3 vonalra.

Egyelőre.

Ez igaz.

 

De van kb. 25 villamos vonal Budapesten.

Majd mennek a többire.

 

Racilaci Creative Commons License 5 napja -2 2 355966

Szerintem nem, de egyébként nem is tartalmazott ilyen vagy ehhez hasonló állítást a hsz-om.

Előzmény: zubidomi (355965)
zubidomi Creative Commons License 5 napja -4 4 355965

De az, hogy mikor, melyik miniszter mibe nem bukik bele, az tökéletesen az.

Előzmény: Racilaci (355964)
Racilaci Creative Commons License 5 napja -4 7 355964

Székesfehérvár elővárosi közlekedését kiszolgáló Katica Interrégió vonat késése jelenleg: 126 perc. A Pécs/Szombathely ellátását "biztosító" Pannónia Interrégió vonat konstans 50 perc körüli késése most is megvan (igaz, csak az egyiknek, pedig több is szokott nagyot késni). Budapest agglós ellátásában min. egy tucat vonat jár 60-80 perc késéssel.

 

Szerintem ez nem offtopik.

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (355962)
Fizolti Creative Commons License 5 napja -3 5 355963

Itt alapvetően elővárosi vasúti projektekről, és politika ezekkel való kapcsolatairól volt szó. 

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (355962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!