Keresés

Részletes keresés

BakcsiMate Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146109

Az 50-est nem tartom jó ötletnek, mivel oda TW-knél hosszabb szerelvények kellenek.

És ez a kettő miért is zárja ki egymást? -> Dupla TW, magasperon

Előzmény: Feri BPO-576 (146105)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146108
Tűrhetetlen színvonalú a Tátra?
Ez érdekes, eddig nem vettem észre rajta, pedig naponta utazom V1-gyel.
A kohó még várhat, mivel a csehszlovák gépek még "nagyon" fiatalok - remélhetőleg még vagy 20 évig üzemben lesznek :)
Előzmény: felucca (146106)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146107
Nekem is inkább az a véredényem, hogy az 1-es Tátrái inkább csak a többnapos nemtisztítás miatt olyan borzasztóan koszosak, mocskosak, porosak, nem kimondottan a firkások miatt...
Előzmény: totyus (146104)
felucca Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146106
A Combino nem jutalomvillamos a "jólszituált embereknek", hanem a városi közlekedés alapvető eszköze. A Tátra ma tűrhetetlen színvonalat képvisel és az UV-kkal együtt, azonos kohóban kell elhamvasztani mindet.
Előzmény: DAttis (146101)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146105
Az 50-est nem tartom jó ötletnek, mivel oda TW-knél hosszabb szerelvények kellenek.
Az 1-esen legalább van elég hely a magasperonnak, megfelelő nagyságú szerelvények képezhetők (csatolt TW), ill. akkor igazán gyorsvillamosos képet mutatna a járat :)
Az 50-esre inkább új villamoso (40-45 m hosszúságban) vagy 3 kocsis Tátrák kellenének.
Előzmény: BTKmániás (146098)
totyus Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146104
A 77-es nem "Bruklin"-ban megy, mégis sokszor kerül szóba firkálás témában.

Szoktál az 1-es "Bruklini" szakaszán utazni, vagy csak "előítéleteskedtél"? Mi az hogy "legszakadtabb"?

Mer én minden nap utazom rajta (Vajda Péter u. - Stadionok szakaszon, Lágymányosi híd-Stadionok szakaszon is hetente 2-3-szor), és szvsz egyáltalán nem tartom vészesnek a villamosok állapotát.
Előzmény: DAttis (146101)
Hernyofan Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146103
Ez a megálló szerintem kifejezetten jól néz ki.

Biztos velem van a baj, de ha én felépíteném a magasperont ( Hamster oldalán látható, hogy Hannoverben helyenként könnyűszerkezetes peronokat csinálnak, nem egy betonkocka az egész, ez talán még olcsóbb is, és ha mindenképpen el akarják bontani, az is egyszerűbb, olcsóbb ), nem bontanám le később, hanem lehetne hozzávaló járműveket beszerezni... Simán el lehetne terjeszteni a rendszert a városban. Ha pedig az a baj, hogy Hannoverben a Stadtbahn metró, és elővárosi vonat funkcióját is ellátja, akkor adni kell neki itthon is ilyet, pl. a csepeli HÉV helyére ilyeneket tenni, amik aztán továbbmennek a 2-esen (tudom, tudom, ott panorámavillamos lesz tápsínnel ), de a 4-es metrót is ilyennek képzeltem eleinte...

De arra is kíváncsi lennék, hogy mennyibe kerül egy vonalra új alacsonypadlós csodajárművek beszerzése, és hozzá megállók felújítása, illetve mennyibe kerül a Stadtbahn jármű, és mellé a peron kiépítése...
Előzmény: Intersziti (146094)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146102

Amit "hiányolok" a rámpás résznél vmi korlát féleség

 

Boccsánat, írhattam volna, igazad van, ez még csak félkész megálló, csak azért raktam be, hogy az elhelyezésre lássunk példát. Ez Stuttgart utolsó villamosvonalán, a 15-ösön van, ahol az év végére U15 jelű Stadtbahn fog közlekedni, magaspadlós kocsikkal, vagyis most még nem használják, csak a járda felé az ideiglenes megállót.

Előzmény: DAttis (146099)
DAttis Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146101

Az 1-esre meg jöjjenek csak a Kombájnók, nekem az csak jó...

 

Jó pár hete már akartam mondani, hogy azért nem olyan szenzációs ötlet. Minden tiszteletem a körgyűrű mentén élő jószituált embereknek, de azért lássuk be az 1es villamos Bp egyik legszakadtabb városrészei mentén halad elég "Bruklin", főleg a Kerepesi úttól a Lágymányosi híd irányába terjedő szakaszon.

Szóval utast szállítva jól szétbarmolnák a tuját, a Tátrás 1esek eléggé leviharzottak már így is sztem az összes közül.

Előzmény: Intersziti (146084)
felucca Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146100
Csatlakozom. Annyival kiegészíteném, hogy bárhol kiépíthető magasperon. Akár a nagykörúton is. Meg kell tervezni, meg kell oldani. Konkrét megoldások ismeretében majd lehet mondani, hogy így csúnya, meg úgy városképromboló. De hogy ezek hiányában veszik egyesek a bátorságot, és ex katedra kijelentik, hogy mit szabad elképzelni, meg mit nem....ezzel ugyanazt a mélységet érjük el, mint szeretett főpolgármesterünk és az ő csúsztatásai képviselnek(metró Nyíregyházára, stb.), ami fekete betűkkel áll a magyar történelemben.

Tehát először kérjük megoldásokat, és csak azután a fikázást.
Előzmény: Hernyofan (146097)
DAttis Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146099

Ez itt nagyon jól (vicc és gúny nélkül) néz ki, nekem a hely arra emlékeztet mintahol a Hegyalja út (8as busz) kaptat fel a farkasréti templom előtti szakaszon.

 

Amit "hiányolok" a rámpás résznél vmi korlát féleség, nem csak az esetleges kerekesszékesek miatt, hanem a gyalogosoknak ha vizes, vagy pláne latyakos ne csússzon el az ember. Mondjuk errefelé (Stuttgart) biztos takarítják ha hó van 

Előzmény: Intersziti (146094)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146098

A villamosvonalak közül - tudtommal - csak az 1-esen építhető ki rendesen a magasperon.

1460190 hozzászólás alapján kiépíthető az 50-esen is magasperon!

Előzmény: Feri BPO-576 (146055)
Hernyofan Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146097
"A villamosvonalak közül - tudtommal - csak az 1-esen építhető ki rendesen a magasperon."

De azt mondja meg valaki, hogy miért? És ne az legyen a válasz, hogy csúnya, mert ez baromság. Attól függ, milyenre építik. Én pl. a 3-as villamos vonalán nem tudnék mondani neked most szép megállót, pedig ott mind alacsony....
Előzmény: Feri BPO-576 (146055)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146096

>> Rövid kérdés: jártál-e már Frankfurtban?
> Nem, mi van ott?

 

Hogy ott mik vannak?!? Megoldások, nem problémák! :-DDD


Pontosabban: vannak keskenyebb, meg vannak szélesebb járművek. A keskenyebbeken pedig vannak peremek a lépcsőknél.


De hadd legyek képmutató :-DDD

 

 

Előzmény: vrobee (146088)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146095

"Azért egy dolog a kapacitás, másik meg hogy mennyit kell várni."

Abban az időszakban, amikor a 17-es kocsiszíni menetek jellemzően járnak, én időre megyek ki a megállóba, akkor nagyjából még működik is a rendszer.

 

 

"A TW a 17-esen (ha elfér) nagy gond lenne? Magasabb az alsó lépcső, mint az ICS-nél?"

 

Életemben először a Hauptbahnhofnál szálltam fel TW6000-esre, borzasztó volt az úttest (sétálóutca) szintjéről fellépni. Nem csak hogy a magassága, de a meredeksége miatt is.

Előzmény: vrobee (146092)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146094

Miért nem? :-)

 

 

Én még az Erzsébet királyné útját is magasperonosítanám, akár ugyanolyan drasztikus formában, mint ahogy azt Stuttgartban csinálják:

 

Előzmény: BakcsiMate (146093)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146093

U.i.: jó, legyen, akkor maradjon az 1-es Tátrás, de részbeni típuscserével Combájnokkal kiegészítve, cserébe legyen magasperonos az Örstől északnyugatra minden megálló a 3, 62 vonalakon, hiszen ide a próbajáratos ICS-ken kívül úgyse jön semmi, ami ne férne el egy magasperon mellett, illetve az 50-es végig. Hiszen ezek a vonalak kiadhatóak tisztán TW-vel, másnak meg semmi keresnivalója ott.

 

 

Így van, az 1-es részleges típuscsere és az 50-es magasperon lenne a nyerő minden szempontból. Viszont Zuglót egyelőre nem bántanám.

Előzmény: Intersziti (146081)
vrobee Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146092
Akkor miért fájna, ha az a kb. négy ICS nem szállítana utast?
Azért egy dolog a kapacitás, másik meg hogy mennyit kell várni.
De ez tényleg apróság, azok a menetek akárhogy pótolhatóak.
A TW a 17-esen (ha elfér) nagy gond lenne? Magasabb az alsó lépcső, mint az ICS-nél?
Előzmény: Intersziti (146085)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146091
Erre akartam kilyukadni a 146079-es hozzászólásomban... :)
Előzmény: Intersziti (146089)
Iparvagány Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146090

Nem hiszem, hogy ettől ne lehetne eltérni.

Tőlem okosabb emberek biztos tudnának olyan utasítást mondani, amit a körülményekre való tekintettel változtattak meg.

Előzmény: BTKmániás (146086)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146089

[sóhaj és homlokracsapás]

 

Basszus, akkor majd kiadnak egy FSZU-t, hogy a 17-esnek nem kell kocsiszíni menetekben utast szállítani. Ennyi.

Előzmény: BTKmániás (146086)
vrobee Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146088
Rövid kérdés: jártál-e már Frankfurtban?
Nem, mi van ott?

A magasperon is pár nap alatt elbontható, ...TW-járműparkunk, feltételezhető, hogy selejtezésük is eléggé egyidőben fog bekövetkezni
Igaz. Irtam, nem ősellensége vagyok a dolognak, inkább legyen magasperon, mint hogy gányolják a TW-ket :)

Mondom: akkor legyen Zugló és az 50-es vonal magasperonos. Megfelel? :-)
Várjál, kifogást kell keresnem :)
Előzmény: Intersziti (146084)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146087
Nekem nem az a bajom, hogy a "17G" nem fog utast szállítani
Előzmény: BTKmániás (146086)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146086
Nekem nem az a bajoa "17G" nem fog utast szállítani, hanem az, hogy ez mintha előírás lenne. Vagy tévedek?
Előzmény: Intersziti (146085)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146085

Megpróbálom lassabban írni, hátha úgy jobban érthető :-/////

 

 

Szóval: vannak 17-es kocsiszíni menetek.

 

Ezek nem a csúcsban mennek, mert akkor már a 17-esen vannak.

 

Vagyis nem azért mennek ott, hogy az 1-esről lemaradó utastömeget szállítsák, mert akkor még / már nincs olyan.

 

Hanem hajnalban mennek. Meg késő este.

 

Amikor még / már kevesebb az utas.

 

Az 1-esen is.

 

Hajnalban, amikor a 17-esek kiállnak, az 1-es a tízperces követésével is röhögve megbírkózik az olyankor jelentekző utasmennyiség elszállításával.

 

Akkor miért fájna, ha az a kb. négy ICS nem szállítana utast?

 

Azok, amelyek ma sem szállítanak húsz-harminc embernél többet...

 

Látom, mert hajnalban járok dolgozni...

Előzmény: BTKmániás (146083)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146084

"...nem használhatják a vonalat a Tátrák kocsiszíni, átcsoportosítási menetekre. Korlátozás lehet a teherszállításkor."

 

Rövid kérdés: jártál-e már Frankfurtban?

 

"A későbbi járműbeszerzésre nézve is megkötést jelenthet."

 

A magasperon is pár nap alatt elbontható, ha már tizenöt-húsz év után nem kell majd. Addig miért ne legyen ott?!? Mivel eléggé egyidős a TW-járműparkunk, feltételezhető, hogy selejtezésük is eléggé egyidőben fog bekövetkezni, akkor ez a kérdés már nem játszik, mert olyan járművekkel pótoljuk majd őket, amivel akarjuk.

 

"Egyiket sem gondolom önmagában tragédiának, de tény, hogy tovább szabdalódna a hálózat."

 

Mondom: akkor legyen Zugló és az 50-es vonal magasperonos. Megfelel? :-) Az 1-esre meg jöjjenek csak a Kombájnók, nekem az csak jó...

Előzmény: vrobee (146067)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146083
Ebben igazad van, de a garmenetes villamosok utasokat szállítanak! Vagy a 17-es esetében kivételes lenne?
Előzmény: Intersziti (146081)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146082

"A villamosvonalak közül - tudtommal - csak az 1-esen építhető ki rendesen a magasperon."

Engem azért érdekelne, hogy szerinted miért is...

 

"Hannover egy kicsit más tészta, mivel ott már 11 éve nincs villamos, csak a Stadtbahn, könnyűmetró, LRT; ki hogy nevezi."

 

Pontosan ugyanabba a hibába estél bele, mint azok a "szakértők", akik szerint a metró harmadik sínről szedi az áramot, és alagútban megy, és kék, a villamos meg sárga, és lassú, és zörög (de külöben is, csak elől sárga, mert ha oldalról megy neki az autó, akkor már nem számít, hogy milyen színű, és lehet rajta egész alakos reklám), vagyis kategóriába akarsz zárni egy olyan szolgáltatást, ami éppenhogy ezen kategóriákat hivatott áthidalni. Ugyanis az, ha egy villamost Stadtbahnnak hívsz, az nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag zárt pályán, alagútban, hetvennel, magas peronnal kell, hogy menjen, hanem, ha lehet, akkor akár százzal is a vasúti pályán (ld. Karlsruhe környéke), ha kell, akkor viszont, mint hagyományos villamos közlekedik! Nézd meg a hannoveri (asszem) 9-es vonalat! Van olyan szakasza, ahol ugyanúgy az úttestre teszi le a népet, mint nálunk a 17-es, mert ott éppen pont az a funkciója, hogy hagyományos villamosként jár, de ettől függetlenül, ahol lehet, megy zárt pályán is, hetvennel.

 


U.i.3.: Komolyan mondom, nem csak a szokásos anyázások meg "sulinetesek" miatt nem hiányzanak már a topikok, hanem mert egyre több hozzászólásban látom a nagy magyar "ezt ezért nem lehet, azt azért nem lehet" szemléletet, amivel egyik-másik topiktárs a szememben _uggggyanolllyan_ begyöpösödötté válik, mint a kedves "szakértő" várostervezőink... :-// :-OOOO


U.i.4.: most jöttem haza majd' két hétnyi "nyugatból", és alighogy belenéztem a napi aktuális városi közlekedési témákba, máris felbaßtam az agyam az ilyen idiótaságokon, hogy pont a TW-ket akarják kendácsolni alacsonypadlósra... Hát az egész világ rajtunk fog röhögni... :-OOOOOOO

Előzmény: Feri BPO-576 (146055)
Intersziti Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146081

Ne viccelj már! A Kocsiszíni 17-esekből van talán 4-4 darab ide hajnalban, oda késő este. Tehát épphogy nem a csúcsban segít ki, hanem a ritkább követésnél jön, a gyakorlatban hol ilyenkor, hol olyankor. És éppen ilyenkor még/már kevés az utas. Na nehogymár azt mondd, hogy abból a hajnali marhanagy utasforgalomból pont az a négy, kisebb kapacitású jármű hiányozna... :-////


(Akik az 1-es TW-sítése kapcsán azon erőlködnek, hogy "dehát a 17-esek", azok a gyakorlatban hányszor utaznak nap mint nap ezekkel a kocsikkal?!? Pusztán érdeklődésből kérdezem...)

 


U.i.: jó, legyen, akkor maradjon az 1-es Tátrás, de részbeni típuscserével Combájnokkal kiegészítve, cserébe legyen magasperonos az Örstől északnyugatra minden megálló a 3, 62 vonalakon, hiszen ide a próbajáratos ICS-ken kívül úgyse jön semmi, ami ne férne el egy magasperon mellett, illetve az 50-es végig. Hiszen ezek a vonalak kiadhatóak tisztán TW-vel, másnak meg semmi keresnivalója ott.


U.i.2.: komolyan nem értem azt a kifogást, hogy "dehát az átépítéssel a vonal kilógna a hálózatból". Ugyanmár, ha semmi másnak nem kell ott járnia, akkor nem fogom fel, mégis miért kellene a hálózatnak egy elszigetelt részét (pl. a teljes Zugló és Újpalota) a többi jármű kedvéért fenntartani. Ha meg mégis ránkszakadna egy valag pénz, hogy mindenhová alacsonypadlóst vegyünk, a magasperont egy hétvége alatt szvsz el lehet bontani, azt' szevasz...

Előzmény: BTKmániás (146064)
BTKmániás Creative Commons License 2007.06.18 0 0 146080

Inkább villamospótló.

 

Inkább 7-173gyors-pótló! :))

Előzmény: 18-09 (146078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!