Tűrhetetlen színvonalú a Tátra? Ez érdekes, eddig nem vettem észre rajta, pedig naponta utazom V1-gyel. A kohó még várhat, mivel a csehszlovák gépek még "nagyon" fiatalok - remélhetőleg még vagy 20 évig üzemben lesznek :)
Nekem is inkább az a véredényem, hogy az 1-es Tátrái inkább csak a többnapos nemtisztítás miatt olyan borzasztóan koszosak, mocskosak, porosak, nem kimondottan a firkások miatt...
A Combino nem jutalomvillamos a "jólszituált embereknek", hanem a városi közlekedés alapvető eszköze. A Tátra ma tűrhetetlen színvonalat képvisel és az UV-kkal együtt, azonos kohóban kell elhamvasztani mindet.
Az 50-est nem tartom jó ötletnek, mivel oda TW-knél hosszabb szerelvények kellenek. Az 1-esen legalább van elég hely a magasperonnak, megfelelő nagyságú szerelvények képezhetők (csatolt TW), ill. akkor igazán gyorsvillamosos képet mutatna a járat :) Az 50-esre inkább új villamoso (40-45 m hosszúságban) vagy 3 kocsis Tátrák kellenének.
A 77-es nem "Bruklin"-ban megy, mégis sokszor kerül szóba firkálás témában.
Szoktál az 1-es "Bruklini" szakaszán utazni, vagy csak "előítéleteskedtél"? Mi az hogy "legszakadtabb"?
Mer én minden nap utazom rajta (Vajda Péter u. - Stadionok szakaszon, Lágymányosi híd-Stadionok szakaszon is hetente 2-3-szor), és szvsz egyáltalán nem tartom vészesnek a villamosok állapotát.
Biztos velem van a baj, de ha én felépíteném a magasperont ( Hamster oldalán látható, hogy Hannoverben helyenként könnyűszerkezetes peronokat csinálnak, nem egy betonkocka az egész, ez talán még olcsóbb is, és ha mindenképpen el akarják bontani, az is egyszerűbb, olcsóbb ), nem bontanám le később, hanem lehetne hozzávaló járműveket beszerezni... Simán el lehetne terjeszteni a rendszert a városban. Ha pedig az a baj, hogy Hannoverben a Stadtbahn metró, és elővárosi vonat funkcióját is ellátja, akkor adni kell neki itthon is ilyet, pl. a csepeli HÉV helyére ilyeneket tenni, amik aztán továbbmennek a 2-esen (tudom, tudom, ott panorámavillamos lesz tápsínnel ), de a 4-es metrót is ilyennek képzeltem eleinte...
De arra is kíváncsi lennék, hogy mennyibe kerül egy vonalra új alacsonypadlós csodajárművek beszerzése, és hozzá megállók felújítása, illetve mennyibe kerül a Stadtbahn jármű, és mellé a peron kiépítése...
Amit "hiányolok" a rámpás résznél vmi korlát féleség
Boccsánat, írhattam volna, igazad van, ez még csak félkész megálló, csak azért raktam be, hogy az elhelyezésre lássunk példát. Ez Stuttgart utolsó villamosvonalán, a 15-ösön van, ahol az év végére U15 jelű Stadtbahn fog közlekedni, magaspadlós kocsikkal, vagyis most még nem használják, csak a járda felé az ideiglenes megállót.
Az 1-esre meg jöjjenek csak a Kombájnók, nekem az csak jó...
Jó pár hete már akartam mondani, hogy azért nem olyan szenzációs ötlet. Minden tiszteletem a körgyűrű mentén élő jószituált embereknek, de azért lássuk be az 1es villamos Bp egyik legszakadtabb városrészei mentén halad elég "Bruklin", főleg a Kerepesi úttól a Lágymányosi híd irányába terjedő szakaszon.
Szóval utast szállítva jól szétbarmolnák a tuját, a Tátrás 1esek eléggé leviharzottak már így is sztem az összes közül.
Csatlakozom. Annyival kiegészíteném, hogy bárhol kiépíthető magasperon. Akár a nagykörúton is. Meg kell tervezni, meg kell oldani. Konkrét megoldások ismeretében majd lehet mondani, hogy így csúnya, meg úgy városképromboló. De hogy ezek hiányában veszik egyesek a bátorságot, és ex katedra kijelentik, hogy mit szabad elképzelni, meg mit nem....ezzel ugyanazt a mélységet érjük el, mint szeretett főpolgármesterünk és az ő csúsztatásai képviselnek(metró Nyíregyházára, stb.), ami fekete betűkkel áll a magyar történelemben.
Tehát először kérjük megoldásokat, és csak azután a fikázást.
Ez itt nagyon jól (vicc és gúny nélkül) néz ki, nekem a hely arra emlékeztet mintahol a Hegyalja út (8as busz) kaptat fel a farkasréti templom előtti szakaszon.
Amit "hiányolok" a rámpás résznél vmi korlát féleség, nem csak az esetleges kerekesszékesek miatt, hanem a gyalogosoknak ha vizes, vagy pláne latyakos ne csússzon el az ember. Mondjuk errefelé (Stuttgart) biztos takarítják ha hó van
"A villamosvonalak közül - tudtommal - csak az 1-esen építhető ki rendesen a magasperon."
De azt mondja meg valaki, hogy miért? És ne az legyen a válasz, hogy csúnya, mert ez baromság. Attól függ, milyenre építik. Én pl. a 3-as villamos vonalán nem tudnék mondani neked most szép megállót, pedig ott mind alacsony....
"Azért egy dolog a kapacitás, másik meg hogy mennyit kell várni."
Abban az időszakban, amikor a 17-es kocsiszíni menetek jellemzően járnak, én időre megyek ki a megállóba, akkor nagyjából még működik is a rendszer.
"A TW a 17-esen (ha elfér) nagy gond lenne? Magasabb az alsó lépcső, mint az ICS-nél?"
Életemben először a Hauptbahnhofnál szálltam fel TW6000-esre, borzasztó volt az úttest (sétálóutca) szintjéről fellépni. Nem csak hogy a magassága, de a meredeksége miatt is.
U.i.: jó, legyen, akkor maradjon az 1-es Tátrás, de részbeni típuscserével Combájnokkal kiegészítve, cserébe legyen magasperonos az Örstől északnyugatra minden megálló a 3, 62 vonalakon, hiszen ide a próbajáratos ICS-ken kívül úgyse jön semmi, ami ne férne el egy magasperon mellett, illetve az 50-es végig. Hiszen ezek a vonalak kiadhatóak tisztán TW-vel, másnak meg semmi keresnivalója ott.
Így van, az 1-es részleges típuscsere és az 50-es magasperon lenne a nyerő minden szempontból. Viszont Zuglót egyelőre nem bántanám.
Akkor miért fájna, ha az a kb. négy ICS nem szállítana utast? Azért egy dolog a kapacitás, másik meg hogy mennyit kell várni. De ez tényleg apróság, azok a menetek akárhogy pótolhatóak. A TW a 17-esen (ha elfér) nagy gond lenne? Magasabb az alsó lépcső, mint az ICS-nél?
Rövid kérdés: jártál-e már Frankfurtban? Nem, mi van ott?
A magasperon is pár nap alatt elbontható, ...TW-járműparkunk, feltételezhető, hogy selejtezésük is eléggé egyidőben fog bekövetkezni Igaz. Irtam, nem ősellensége vagyok a dolognak, inkább legyen magasperon, mint hogy gányolják a TW-ket :)
Mondom: akkor legyen Zugló és az 50-es vonal magasperonos. Megfelel? :-) Várjál, kifogást kell keresnem :)
"...nem használhatják a vonalat a Tátrák kocsiszíni, átcsoportosítási menetekre. Korlátozás lehet a teherszállításkor."
Rövid kérdés: jártál-e már Frankfurtban?
"A későbbi járműbeszerzésre nézve is megkötést jelenthet."
A magasperon is pár nap alatt elbontható, ha már tizenöt-húsz év után nem kell majd. Addig miért ne legyen ott?!? Mivel eléggé egyidős a TW-járműparkunk, feltételezhető, hogy selejtezésük is eléggé egyidőben fog bekövetkezni, akkor ez a kérdés már nem játszik, mert olyan járművekkel pótoljuk majd őket, amivel akarjuk.
"Egyiket sem gondolom önmagában tragédiának, de tény, hogy tovább szabdalódna a hálózat."
Mondom: akkor legyen Zugló és az 50-es vonal magasperonos. Megfelel? :-) Az 1-esre meg jöjjenek csak a Kombájnók, nekem az csak jó...
"A villamosvonalak közül - tudtommal - csak az 1-esen építhető ki rendesen a magasperon."
Engem azért érdekelne, hogy szerinted miért is...
"Hannover egy kicsit más tészta, mivel ott már 11 éve nincs villamos, csak a Stadtbahn, könnyűmetró, LRT; ki hogy nevezi."
Pontosan ugyanabba a hibába estél bele, mint azok a "szakértők", akik szerint a metró harmadik sínről szedi az áramot, és alagútban megy, és kék, a villamos meg sárga, és lassú, és zörög (de külöben is, csak elől sárga, mert ha oldalról megy neki az autó, akkor már nem számít, hogy milyen színű, és lehet rajta egész alakos reklám), vagyis kategóriába akarsz zárni egy olyan szolgáltatást, ami éppenhogy ezen kategóriákat hivatott áthidalni. Ugyanis az, ha egy villamost Stadtbahnnak hívsz, az nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag zárt pályán, alagútban, hetvennel, magas peronnal kell, hogy menjen, hanem, ha lehet, akkor akár százzal is a vasúti pályán (ld. Karlsruhe környéke), ha kell, akkor viszont, mint hagyományos villamos közlekedik! Nézd meg a hannoveri (asszem) 9-es vonalat! Van olyan szakasza, ahol ugyanúgy az úttestre teszi le a népet, mint nálunk a 17-es, mert ott éppen pont az a funkciója, hogy hagyományos villamosként jár, de ettől függetlenül, ahol lehet, megy zárt pályán is, hetvennel.
U.i.3.: Komolyan mondom, nem csak a szokásos anyázások meg "sulinetesek" miatt nem hiányzanak már a topikok, hanem mert egyre több hozzászólásban látom a nagy magyar "ezt ezért nem lehet, azt azért nem lehet" szemléletet, amivel egyik-másik topiktárs a szememben _uggggyanolllyan_ begyöpösödötté válik, mint a kedves "szakértő" várostervezőink... :-// :-OOOO
U.i.4.: most jöttem haza majd' két hétnyi "nyugatból", és alighogy belenéztem a napi aktuális városi közlekedési témákba, máris felbaßtam az agyam az ilyen idiótaságokon, hogy pont a TW-ket akarják kendácsolni alacsonypadlósra... Hát az egész világ rajtunk fog röhögni... :-OOOOOOO
Ne viccelj már! A Kocsiszíni 17-esekből van talán 4-4 darab ide hajnalban, oda késő este. Tehát épphogy nem a csúcsban segít ki, hanem a ritkább követésnél jön, a gyakorlatban hol ilyenkor, hol olyankor. És éppen ilyenkor még/már kevés az utas. Na nehogymár azt mondd, hogy abból a hajnali marhanagy utasforgalomból pont az a négy, kisebb kapacitású jármű hiányozna... :-////
(Akik az 1-es TW-sítése kapcsán azon erőlködnek, hogy "dehát a 17-esek", azok a gyakorlatban hányszor utaznak nap mint nap ezekkel a kocsikkal?!? Pusztán érdeklődésből kérdezem...)
U.i.: jó, legyen, akkor maradjon az 1-es Tátrás, de részbeni típuscserével Combájnokkal kiegészítve, cserébe legyen magasperonos az Örstől északnyugatra minden megálló a 3, 62 vonalakon, hiszen ide a próbajáratos ICS-ken kívül úgyse jön semmi, ami ne férne el egy magasperon mellett, illetve az 50-es végig. Hiszen ezek a vonalak kiadhatóak tisztán TW-vel, másnak meg semmi keresnivalója ott.
U.i.2.: komolyan nem értem azt a kifogást, hogy "dehát az átépítéssel a vonal kilógna a hálózatból". Ugyanmár, ha semmi másnak nem kell ott járnia, akkor nem fogom fel, mégis miért kellene a hálózatnak egy elszigetelt részét (pl. a teljes Zugló és Újpalota) a többi jármű kedvéért fenntartani. Ha meg mégis ránkszakadna egy valag pénz, hogy mindenhová alacsonypadlóst vegyünk, a magasperont egy hétvége alatt szvsz el lehet bontani, azt' szevasz...