Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2023.06.30 0 3 343125

Koppenhága volt sokáig nagymenő abban, hogy elveket állított fel, amikről az utasok kevéssé vettek tudomást, amiből egész abszurd megoldások jöttek ki a végén. Aztán pár éve kidobták végre az elveiket a kukába, és az utazási igényekhez igazították a hálózatot. 

 

Ha lesz időd és kedved, erről írhatnál egy picit részletesebben, mert nagyon érdekel a dolog.

Előzmény: attus germanicus (343043)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.06.30 0 0 343124

Hároson hol volt vágánykapcsolat a 30(a) és a 40(a) vonalak között?

 

Én úgy emlékszem, hogy Kelenföld után egymás mellett futott a három vágány (kiv. Budafok-Albertfalva, azt a 40 kikerülte), és a hárosi szétválásig nem volt köztük átjárási lehetőség.

Előzmény: koller andor (343051)
Racilaci Creative Commons License 2023.06.30 0 2 343123

Szerintem a menetrend ütemessége kifejezetten rosszat tesz akkor, ha látványosan nincs elegendő jármű /jv. a tervezett szolgáltatásra. Mégpedig azért, mert maga az ütemesség rugalmatlanná teszi a rendszert. 60 perces sűrűségig még lehet variálni 5 perc helyett 7/8 perc, 10 perc helyett 12 perc, 12 helyett 15 stb., de 60 perc fölött igazából nincs további ritikítási lehetőség, mert a 120 perc túlságosan nagy ritkítás, a kettő között meg nem jön ki a matek.

 

Egy volános menetrend esetén sokkal jobban lehet játszani ezzel: ha 7:15-kor nem tudom visszaindítani a kocsit, mert még nem érkezik be, akkor indítom 7:20-kor.

Előzmény: NAR (343106)
Dreamy Creative Commons License 2023.06.30 0 0 343122

Annak nagyon örül mindenki, hogy a 142E-t úgy megritkították csúcsidőben, hogy alig lehet ráférni, tulajdonképpen utaslemaradás van. Ugyanekkor a 42-es villamoson táncolni lehet.

Il Leone Creative Commons License 2023.06.30 0 2 343121

 Adaptív zöldhullám, változtatható sávkiosztás, meg a f...om, persze

 

Egyáltalán mit értenek adaptív zöldhullám alatt? Kinek, kiknek, mikor, miért, és főleg hogyan?

 

A dinamikus sávkiosztás az ami szerintem a hazai közlekedési és társadalmi kultúrában nem működne. Jelenlegi tapasztalatok alapján az a sejtésem, hogy nem lenne az a közútkezelő, aki ilyet engedélyezne és pontosan a közlekedésbiztonsági kockázatai miatt.

Előzmény: rm40 (343120)
rm40 Creative Commons License 2023.06.29 -1 5 343120

Az Andrássy szervizútja külön állatfaj. Tényleg kéthetente lezárják és odaparkolnak a filmesek, mert csak. Nekik szabad.

Ugyanakkor az Andrássyról az Izabellára szabályosan csak a szervizútról fordulhatnál le, ami ilyenkor nincs. A tilalmat a főúton persze ilyenkor még csak véletlenül sem függesztik fel. Adaptív zöldhullám, változtatható sávkiosztás, meg a f...om, persze.

Előzmény: Ashi Valkoinen (343118)
lunanoctis Creative Commons License 2023.06.29 0 1 343119

Az MVG (müncheni BKV) ügyfélmagazinja pár éve lehozott egy cikket arról, hogy a menetrend szerint pontos, de már ajtót zárt busz-villamos miért nem nyitja vissza az ajtót annak, aki arra a járműre siet még.

 

Hivatalosan a késéseket szeretnék minimalizálni. Ma ez már nem menne át magyarázatként, mert a nappali időszakban a menetrend legfeljebb dísznek van.

Előzmény: ghosty9 (343097)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.29 -2 5 343118

Erre képes 2023-ban a budapesti utak kezelője.

Adaptív zöldhullám, hát persze.

 

 

Az Andrássy szervízútja, mint kerékpáros hálózati elem, átlag kéthetente kisebb-nagyobb darabon lezárásra kerül. A megállni tilos táblákat délután kirakják a parkoló autók köré, este meg már jön is a lopósautó.

 

Megáll elakadásjelzővel a lopósautó az út közepén, a valtonos szekus meg forgalmi rendőrként szolgálatba helyezi magát és integet, hogy tekerjek a járdán... hát persze.

 

Kerékpárosbarát főváros, sokadik felvonás.

 

A fenti kép a tegnapi sisakkamerás videó egy pillanata. 

gorcher Creative Commons License 2023.06.29 -1 0 343117
Lovrin Creative Commons License 2023.06.29 0 3 343116

"létszámhiány miatt se nálunk, se túloldalon nincs határőrizet."

 

Nem teljesen. Ezeket mindenféle uniós határon átnyúló fejlesztési forrásból építették, már azzal a jelszóval hogy Románia úgyis mindjárt schengen része lesz, így nem szükséges kiépíteni határellenőrzést. Persze azóta se lettek schengen része. De nem létszámhiány miatt nincs forgalom, hanem mert eleve nem is terveztek határőrizetet ide, a folyamatosan T+2 év távolságban lebegő schengeni csatlakozás miatt egyik ország se akar ideiglenes infrastruktúrát kiépíteni.

Előzmény: trizs77 (343114)
sz_b Creative Commons License 2023.06.29 0 2 343115

Koppenhága volt sokáig nagymenő abban, hogy elveket állított fel, amikről az utasok kevéssé vettek tudomást, amiből egész abszurd megoldások jöttek ki a végén. Aztán pár éve kidobták végre az elveiket a kukába, és az utazási igényekhez igazították a hálózatot.

 

Ez mi volt, van erről valahol egy cikk, vagy ilyesmi? Köszi!

Előzmény: attus germanicus (343043)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343114

A magyar-román határon is számtalan út van (aszfaltozott út) mely metszi a határt de létszámhiány miatt se nálunk, se túloldalon nincs határőrizet.

Kitesznek 2-3 db betontömböt kereszbe az úton meg pár tovább menni tilos táblát.

 

A helyi traktorosok meg kitaposnak 100-300 méter hosszú megkerülő utakat az árkon át a szántóföld peremén.

 

 

Előzmény: gallo (343111)
rm40 Creative Commons License 2023.06.29 -1 1 343113

Annyiban igaza van, hogy nagyrészt azért mennek Ágfalva felé az ingázók, mert az osztrákok - szintén NIMBY-ből kifolyólag - nem hajlandók az M85 logikus folytatását, az A3-as autópályát az országhatárig hosszabbítani.

Előzmény: attus germanicus (343109)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343112

nem.

Előzmény: gallo (343107)
gallo Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343111

Ah so.

OK.

 

Fertőmeggyesről (Mörbisch am See) akartam visszamenni Sopronba tavaly. Navigáció a kertek alatt (szántóföldek közti aszfaltozott, de egysávos utakon) hozott a Páneurópai Piknik Emlékhely melletti átkelőhöz. Tudtam, hogy oda tartok és 20-30 perces kerülővel járt volna körbemenni 2-3 osztrák falun keresztül. Viszont 10-20 méterre az átkelőtől, az osztrák oldalon el volt barikádozva a mellékút egy oszloppal. Látszott a keréknyomokból, hogy ki lehet kerülni, mások is megtették, én is. Gondolom, a helyi gazdák nemigen akarták, hogy a földjük felé tartó utakon -bármely kicsi- átmenő forgalom haladjon. 

Előzmény: attus germanicus (343108)
gabor144 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343110

Kifejezetten csak azért biztos nem. De a döntést befolyásoló szempontok egyike lehet az, hogy a szóbajöhető utak mindegyikén dugó van, vagy kerülő, viszont az új út révén mondjuk 10 vagy 20 perccel rövidebb az eljutási idő. Billenhet ettől át a mérleg nyelve, persze nem sok esetben. 

Előzmény: attus germanicus (343109)
attus germanicus Creative Commons License 2023.06.29 0 1 343109

Van kétségem afelől, hogy bárki azért kezdene Ágfalváról, meg más hasonló helyekről, Ausztriába ingázni, mert épül egy új út. 

Előzmény: mzdude (343103)
attus germanicus Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343108

A hivatkozott esemény Magyarország schengeni belépéséhez kapcsolódik, az pedig 2007. december 21. 

Azóta bárhol, ahol van út, át lehet kelni a határon, nem csak a kijelölt határátkelőhelyeken, mint azelőtt. 

Előzmény: gallo (343107)
gallo Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343107

"a határokat megnyitották"

 

1988.01.01.

Előzmény: trizs77 (343104)
NAR Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343106

De ebben az esetben sem a menetrend ütemessége a probléma, hanem az, hogy kevés az erőforrás a kiadott menetrend betartására...

Előzmény: Racilaci (343092)
gabor144 Creative Commons License 2023.06.29 0 2 343105

Ez elég súlyos állítás. Konkrétan hol van olyan pók, ami csak egyéni önös érdek alapján van ott, de szakmailag nem ott kellene lennie?

Előzmény: Il Leone (343094)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.29 0 1 343104

A helyi polgármestert is megértem.

 

Emléxem, hogy amikor a határokat megnyitották ( 2004-ben ??) az akkori miniszterelnök a rajkai hármashatárnál tartott ünnepségen már arról is beszélt, hogy holnaptól ugyan megnyílnak a határok de már vannak akik betontömbökkel (Sátoraljaújhely) és vannak akik KRESZ táblákkal (osztrák kisfalvak) máris korlátozni akarják a szabad forgalmat.

 

Leadta a TV Híradó is, de semmilyen foganatja nem volt.

 

 

Előzmény: mzdude (343103)
mzdude Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343103

De az nem jó, mert a pluszutak pluszforgalmat generálnak.

 

Sakk-matt?

Előzmény: trizs77 (343102)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343102

Ingázás.

 

„Egyetlen megoldás van, további utakat kell építeni ott, ahol erre igény van” – fogalmazott.

 

https://infostart.hu/belfold/2023/06/29/elfajult-a-helyzet-a-magyar-osztrak-hataron

 

 

István Gyuri Creative Commons License 2023.06.29 0 2 343101

gabor144: ahol pár perces késés is elindítja a dominót,

Nem igaz általánosságban.

 

attus germanicus: És viszonylag kevéssé vicces egy állomáson, ahol amúgy semmi dolgod nincs, este tízkor 28 percet várni a következő vonatra, mert a papíron meglévő csatlakozást nem sikerült elérni. 

Ha este 10-kor nem tudnak csatlakozásra várni, akkor ott alapvetően nem menetrendi probléma van szerintem...

 

---

A papíron szoros átszállás nem probléma (sőt, helyes tervezési mód is általában), ha utána van benne rugalmasság.

Előzmény: gabor144 (343070)
Fizolti Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343100

Mire gondolsz? 

Előzmény: Il Leone (343094)
ghosty9 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343099

Nem vonatokról van szó?

 

Amúgy a rendszer a lényeg, ez a szabály és kész, nincs egyéni mérlegelés. (Ami vonatoknál teljesen indokolt, de a németekre amúgy is elég jellemző ez tapasztalatom szerint.)

Előzmény: attus germanicus (343098)
attus germanicus Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343098

Mondjuk buszvezető Dortmundban elég valószínűtlen, hogy német legyen. 

Előzmény: ghosty9 (343097)
ghosty9 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343097

"Ennyire kockafejű hogy lehet valaki?"

 

Németek. :-)

Előzmény: gabor144 (343087)
Racilaci Creative Commons License 2023.06.29 0 0 343096

Épp gondolkodtam rajta, hogy mivel gyakorlatilag állást keresek, tulajdonképpen szívesen foglalkoznék azzal, hogy mit jelent egy-két helyen az ott élőknek (szociológiai értelemben: odaköltözés, helyben maradás, munkavállalás, iskolaválasztás - ilyen döntési helyzetek szempontjából), hogy tudják: ők egy bonyolult és európai mércével is kiemelkedően színvonalas közlekedési ellátás kellős közepén élnek. 

 

Néhány helyen olyan slendriánul lett az egész megcsinálva (ami a kommunikációt és a helyi társadalmi aktorok együttműködését, bevonását illeti), hogy ott vlsz. a megkérdezettek 80+ %-a nem is tud erről, vagy képtelen a maga mélységében felismerni a potenciális lehetőséget. 

Előzmény: Il Leone (343094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!