Keresés

Részletes keresés

yohshe Creative Commons License 2019.10.23 -10 3 320496

Ami a cikkből kimaradt:

 

- Egy feszes, spórolást és megfontoltságot igénylő költségvetésből nehéz lopni.

 

- Ha az előző garnitúra annyit lopott mint kommunikálják, akkor a BKV forrás bővítés roppant egyszerű ugyebár (nem kell annyit lopni)

De ez fel sem merült !!!!

Helyette a bérlet típusokkal való filléres bűvészkedést taglalják - bullshit.

Előzmény: MCA-001 (320486)
névtelen Creative Commons License 2019.10.22 -4 0 320495

Mi az, amit nem értesz? Szerintem elég részletesen leírtam most is, hogy miért gondolom jónak, ha valami ebben nem érthető szívesen beszélgetek róla, viszont csak konkrétumra tudok reagálni..

Előzmény: Il Leone (320494)
Il Leone Creative Commons License 2019.10.22 0 0 320494

Többször elolvastam az ebben a témában írt hozzászólásaidat (nem csak a mait), és továbbra sem értem.

Előzmény: névtelen (320493)
névtelen Creative Commons License 2019.10.22 -3 0 320493

Az okon is gondolkodtál, hogy miért javasoltam ezt a típust, már rég óta..? Gondolom abban egyetértünk, hogy első körben az ok és az elvek a lényegesek: itt az, hogy mi az értelme a hosszabb érvényességnek és a több szelvénynek, ha már közlekedési szakember vagy:)

Előzmény: Il Leone (320491)
Il Leone Creative Commons License 2019.10.22 0 7 320492

OFF

 

Persze, hogy visszafogott, lejárt a mandátuma a városházán, most kell simulnia egy zsíros állásért, amivel hatalmacska is jár.

 

ON

Előzmény: vrobee (320482)
Il Leone Creative Commons License 2019.10.22 0 0 320491

Korábban még csak 20/90 vagy 180 volt, szépen megyünk egyre feljebb, már 20/365 legyen, mi lesz a következő? 20/1095?

Előzmény: névtelen (320483)
torqmatic Creative Commons License 2019.10.22 0 4 320490

Így van, ráadásul sokan azt is a sofőrnél veszik és fingjuk sincs, hogy mennyibe kerül. Szerintem Lallernak igaza van, simán lehetne duplája, vagy akár a triplája is a reptéri buszjegy ára, fel se tűnne a turistáknak.

Előzmény: 18-09 (320488)
Il Leone Creative Commons License 2019.10.22 0 0 320489

külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen

 

Idén, ahol nyaralni voltam, a repülőtéri transzfer ami a helyi közlekedési vállalat által volt üzemeltetve 10 EUR/ fő volt, miközben ha nem a repülőtérre mentél, akkor 1 EUR/fő. Csak egy városban volt az, hogy ugyanaz a viteldíj volt érvényben a repülőtére kimenő járatokra, mint a normális buszokra.

 

A busz helyett meg nem volt nagyon más, választhattad a taxit, ami meg minimum a duplájáért vitt volna ki a repülőtérre.

 

Szóval a külföldi, ha nem hülye, akkor is röhögve kifizet 2,5 EUR-t a 100E-re, az neki nem tétel.

Előzmény: névtelen (320483)
18-09 Creative Commons License 2019.10.22 0 2 320488

a külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen

 

Fogalma nincs róla mi merre hány méter. Napijegy sem érdekli. 2-3 napig itt vannak és 20-30 vonaljegyet elhasználak. 

Előzmény: névtelen (320483)
sz_b Creative Commons License 2019.10.22 0 0 320487

A 100E-n valóban nem garantálják az ülőhelyet (a metrón se, de Kökin felszállva esélyes hogy lesz).

Ennek ellenére még vannak előnyei a 100E-nek:

- nem kell átszállni, ami idő, macera, és bonyodalom is olyannak, aki először jár erre

- kevés megálló (nem zavarnak a fel- és leszállók ill. gyorsabb)

- a ferihegyi gyorsforgalmin a belső sávokon megy

Előzmény: névtelen (320485)
MCA-001 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 320486

Mire is számíthat a főváros az elkövetkező öt évben a költségvetés szempontjából.

 

https://index.hu/gazdasag/2019/10/22/budapest_fovarosi_onkormanyzat_mozgastere_koltsegvetes_ado/

névtelen Creative Commons License 2019.10.22 -1 0 320485

Akkor lehet - szerintem - ha magasabb árért garantált ülőhely is jár. Állni a metrón is lehet, a 200E-n pedig végállomástól végállomásig kell menni.

Előzmény: sz_b (320484)
sz_b Creative Commons License 2019.10.22 0 1 320484

Igenis a taxi a versenytársa, vagyis inkább úgy mondanám, a 100E félúton helyezkedik el a 200E+M3 és a taxi között kényelemben. Ez igaz a metrópótlás utánra is szerintem. Árban is így kéne.

 

A hozzászólásod második részével (napijegy, 20/365 stb) egyetértek.

Előzmény: névtelen (320483)
névtelen Creative Commons License 2019.10.22 -3 1 320483

Nem helyes az egy utazásra szóló vonaljegy összehasonlítása az időjeggyel.

A 100E járat 900 Ft-os árának versenytársa nem a taxi, hanem az 530 Ft-os átszállójegy (metró+200E), így itt egy jegyáremelésnek a 100E-re nézve drasztikus hatása lenne, mikor elkészül az M3 déli szakasza... a külföldi nem "hülye", hogy 3x-os árat fizessen, de a kényelemért az 1,7x árat megfizeti (900 Ft vs 530 Ft)

 

"A napijegyek árának emelésével az lenne a probléma, hogy ezt a jegytípust a vidékről egy napra a fővárosba felutazó magyarok is használják, így nekik is többet kéne fizetniük. "

 

Ez szerintem nem okos megközelítés. Nem csak a vidékről feljárók használják a napijegyet, hanem a helyben lakó alapvetően autót használók. Nekik van belőve az 5/30 bérlet, de ez túl rövid érvénytartamú és túl sok utazás van benne, jóval több használatot feltételez, mint az eseti utazás "lottó", hogy megéri-e vagy nem.

Nem vonatjeggyel kellene kombinálni a jegyet elsősorban (bár, lehet azzal is), hanem éves érvényességű megoldás kellene, ami az eseti utazásra van hangolva (pl, 20/365 napijegy az 5/30 helyett).

A turista-vidéki/hely különválasztást az érvényességi idővel lehet legjobban megfogni szerintem: Egy turista jellemzően egyszer jön, 1-2 hetet/napot van, majd optimális esetben jön jövőre is. Amíg itt van, addig minden nap, rendszeresen használja a közlekedést.

Egy Bp-re feljáró, vagy itt lakó eseti használó teljesen más használati mintát mutat: egy-egy nap használja jellemzően aktívan, utána több napig nem. Tehát, egy magas egyszeri ár + hosszú érvénytartam + alacsony eset használati díj teljesen jól lefedi mind a helyben lakót, mind a feljárót és NEM fedi le a turistát.

Előzmény: vrobee (320482)
vrobee Creative Commons License 2019.10.22 0 1 320482
rm40 Creative Commons License 2019.10.21 0 1 320481
paca664 Creative Commons License 2019.10.21 -1 0 320480
Előzmény: paca664 (320473)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.10.20 0 0 320479
Hát, az operatív beavatkozásokon volna mit tanulni... :)
Előzmény: attah (320478)
attah Creative Commons License 2019.10.19 0 1 320478

KT4 210 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320477

A ritkasághoz hozzátartozik, hogy a számozott vonalak kb. 2012-től valóban rendkívül ritkán jártak, akkortájt volt egy igen brutális ritkítás. De ugyanekkortól, szinte az összes, városból kifutó helyközi járat is igénybe vehetővé vált helyi díjtermékekkel a városon belül, kivéve a néhány "igazi" távolsági járatot. Tehát a használható helyközik száma jellemzően jóval nagyobb volt egy-egy útirányban, mint a helyieké. Ez alól inkább csak az eldugottabb városrészek voltak kivételek, amelyeken át nem vezettek helyközi vonalak.

 

Az utasok nagy része sajnos már korábban leszokott a helyi közlekedésről, sík város lévén pedig régóta a kerékpározás dominál. Nem tudom, hogy a tram-train mégis miben hozna érdemi változást, mikor a központtól és a vasútállomástól Népkertig a helyköziek jelenleg is éppen ugyanúgy igénybe vehetőek helyi díjszabással, miközben hasonló, vagy időnként még nagyobb sűrűséggel is közlekednek, mint ahogy a tram-train fog. (Mégis alig van rajtuk helyi utas.) Ráadásul a tram-train útvonala sem olyan, hogy nagy tömegeket _helyiben_ meg tudjon szólítani. Legfeljebb az újdonság varázsa hozhat némi eredményt, kiváltképp, ha az is ingyenes lesz.

Előzmény: Lovrin (320465)
sz_b Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320476

A díjszabáshoz tényleg hozzányúlhatnának már, szánalmas ami van az elővárosokban. Lehet, hogy már ez is segítene. A móricka ábrám annyival tudna többet, hogy erről a környékről a Nyugati felé is el lehetne jutni.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (320475)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.10.19 0 1 320475

Ez így nem sokat ér, mert pont ez az irány az, ahonnan ma is üres buszok mennek Kelenföldre az M1-esen át. Ennél már az is jobb megoldás lenne, ha megszerveznék a buszos ráhordást az 1-es vonalra, 15 perces követéssel. A fő gond a díjszabással van még mindig, túl nagy a különbség a Széll K. tér felé menő buszokhoz képest.

Előzmény: sz_b (320474)
sz_b Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320474

Én ezt a vonalat valahogy így képzeltem el. Többféle változat lehetséges, attól függően, hogy a perbáli vagy a budajenői/telki lakosokat szeretjük jobban.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (320456)
paca664 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320473

Áprilisban még 700 volt a csúcsidei. Azon kívül volt még kettő másik árszint, de a harmadik utazás után elvesztettem a fonalat, mindig más összeget vont le.

Előzmény: attus germanicus (320471)
vrobee Creative Commons License 2019.10.19 -2 0 320472

Hát nem nagyon akar maradni a pofa... amúgy lehet, hogy naiv vagyok, de pont Tarlósból nem néznék ki ilyen piti húzást. A központi utasítás láthatóan megvan az aknamező létesítésére, ez még a viszonylag lájtosak közé tartozik.

Előzmény: 18-09 (320469)
attus germanicus Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320471

Santiago de Chilében 800-ról 830 pesóra (kb. 333 forintról 345 forintra) emelték a metrójegyek árát. A lakosság nem örül neki.

A kormány rendkívüli állapotot hirdetett ki.

vrobee Creative Commons License 2019.10.19 -1 2 320470

Törökbálint MÁV állomástól Budakeszi Szanatóriumig amúgy nem 4 km a táv hanem 9 km és pont Budakeszi belterületén elég nagy a szintkülönbség. [...] ez annyira hülyeség, hogy ebből úgy se lehet semmi

 

Nem gondolom, hogy túl reális lenne az elképzelés, de azért legyünk már korrektek.

Sehol sem látom a szövegben, hogy a szanatóriumig javasolta volna fölvinni a vonalat. A saját városát azért gondolom, ismeri annyira, hogy sem a terepviszonyok, sem a beépítettség miatt nem akarna oda vasutat. Azért szerintem nem nehéz kitalálni, hogy a völgybe tenné az állomást, ahol most az áruházak/ipari park van, és oda szervezné a ráhordást ill. tenné a P+R-t. A 4km Budaörs (mondjuk, az iparvágányok) és Budakeszi között így nagyjából stimmel is - bár ennyi építésből nyilván nem lehet megúszni a dolgot.

...egy ilyen szárnyvonalat mostanában nem fognak kiépíteni, ez inkább az álom kategória - de ha történetesen valamiért létesült volna korábban, akkor ma azért ma egész komoly szerepet is vállalhatna Budakeszi környékének a fővárossal való összeköttetésében, ennyi igazsága azért van.

Előzmény: trizs77 (320463)
18-09 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320469

Nem kell csodálkozni, hiszen az Öreg haverja a Föri fejes.... remélem hamar repül:)

 

https://index.hu/belfold/budapest/2015/02/04/kicsoda_tarlos_dugulaselharitoja/

Előzmény: rm40 (320468)
rm40 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320468
trizs77 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 320467

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!