Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2019.08.15 -2 4 319336

Hogyne lenne. Ez egy fricska azoknak a lusta hozzászólóknak, akiknek kényelmesebb beírni egy kérdést ide, mint rákeresni a neten. Pedig valószínűleg a válaszadó sem séróból nyomja az infót, hanem ő is a google-t használja - amit a kérdező is megtehetett volna...

Előzmény: névtelen (319329)
rich.mond Creative Commons License 2019.08.15 0 6 319335

Mondjuk Vitézy tevékenysége bár megosztó volt, de sok területen kétségtelenül történt előrelépés - vagy egyáltalán valami történt. Tarlós meg féltékeny lett rá, akár egy hisztis gyerek. Az ötletei pl a palotai gyorsvillamosról...

Előzmény: yohshe (319330)
nemeza Creative Commons License 2019.08.15 0 0 319334

Van ilyenről kép? (HÉV a Boráros és Közvágóhíd között a 2-es vonalán)

Előzmény: korpi41 (319333)
korpi41 Creative Commons License 2019.08.15 0 1 319333

Átépítették úgy, hogy a Pesterzsébet - Csepel HÉV vonal megszüntetése után a Közvágóhíd és a Boráros tér közötti szakaszon a HÉV üzemi menetek céljára a közlekedésre alkalmas legyen.

Előzmény: Dreamy (319325)
yohshe Creative Commons License 2019.08.15 -1 4 319332

Szóval  minimum 2. törvényi előfeltétel kellene, hogy normálisfejlesztések történhessenek ebben a városban.

 

- Garantált, törvényileg előírt fejlesztési keret Bp-nek.

- A 22 kerületi polgi lekussoltatása minden közlek fejlesztési kérdésben.

yohshe Creative Commons License 2019.08.15 0 0 319331

.... és a 22 kerületi kiskirály rendszer, ahol egyes kerületi polgiknak nagyobb lobbiereje van kormánynál mint a főpolgármesternek.

 

Ebben a kontextusban próbálj boldogulni és nagyot alkotni.

Előzmény: rich.mond (319324)
yohshe Creative Commons License 2019.08.15 -3 0 319330

"Kitől várjuk a megoldást, Tarlóstól?"

 

Te biztos nagyon okos vagy. Milyen megoldást tudnál - fejlesztési keret nélkül ?

Előzmény: rich.mond (319324)
névtelen Creative Commons License 2019.08.15 -6 3 319329

OFF:

ezeket a hülye keresőutánzó linkeket légyszi hanyagoljuk már. Megtéveszti a az átlag felhasználót, nincs hozzáadott értéke, ám zavaró.

Előzmény: Lovrin (319328)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.15 0 0 319328
Előzmény: Dreamy (319326)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.15 -1 0 319327

Ez a déli HÉV projekt legalább már nem Tarlósé, hanem a kormány felügyeli.

Előzmény: rich.mond (319324)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.15 0 0 319326

Ezt tram-traint meg mikor adják már át? :-)

Előzmény: trizs77 (319309)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.15 0 1 319325

A '70-es években nem is értem, mi történhetett. Átépítették a villamospályát a Soroksári út állítólag úgy, hogy azon már a HÉV tudjon járni. De miért csak jövőidőben? Mi akadályozta meg őket abban, hogy a HÉV a '70-es években már a Boráros térre járjon? (Nyilván persze a 24-es kapcsolat és a végállomás hiánya - de azt akkor építették újra. Tehát a 24-esnek lehetett volna építeni sajnos fejvégállomást a Soroksári útnál, meg a HÉV-nek is még az ív előtt a Boráros térnél - de legalább Ráckeve felől már HÉV-vel a Boráros térig járhatnánk a mai napon is.)

Előzmény: batar1987 (319315)
rich.mond Creative Commons License 2019.08.15 -3 4 319324

Ja, foglalkoznak az M3 meghosszabbítással, az M4 meghosszabbítással, a MillFav meghosszabbítással, a gödöllői HÉV-el, stb, stb.

Tervek, makettek, tanulmányok.

Soha nem történik semmi, szerintem most sem fog. Kitől várjuk a megoldást, Tarlóstól?

Előzmény: yohshe (319318)
batar1987 Creative Commons License 2019.08.15 0 0 319323

13 milliárd Ft van rá, amit legutóbb láttam megvalósíthatósági tanulmány (tudom volt vagy 3 az elmúlt 10 évben) az 1 milliárdba került.


Ha emiatt tervezed a "megfelelő" helyre behúzni az x-et most ősszel, nekik sokszorosan megérte. 

Előzmény: sz_b (319321)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.15 0 4 319322

Mindig jön egy új szereplő, aki magához ragadja a gyeplőt, és a régi tanulmányok helyett csináltat egy újat.

Előzmény: FLaci (319316)
sz_b Creative Commons License 2019.08.15 -1 2 319321

Farkast kiáltó fiú esete.

Ezúttal lehet, hogy tényleg történik valami, hisz

- "engedélyezési tervek, [...] kiviteli tervek készítése a feladat", nem csak megvalósíthatósági tanulmány

- 13 milliárd Ft van rá, amit legutóbb láttam megvalósíthatósági tanulmány (tudom volt vagy 3 az elmúlt 10 évben) az 1 milliárdba került.

Előzmény: FLaci (319316)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.15 0 2 319320

Muszáj volt, ősszel az önkormányzati választások előtt már villogni kell valamivel.

Előzmény: zoli07 (319306)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.15 0 3 319319

Nézd, alapvetően az a probléma, hogy Budapesten belül semelyik kerület, az agglomerációban pedig semelyik település nem akar buszokat látni, tehát a busz az cseréljen utast a végállomáson, és azon kívül tűnjön el, mintha nem is lenne, ez az alapvető elvárás minden polgármester és főépítész részéről.

 

Ezt lássuk be azért nem lehet teljesíteni úgy, hogy valakinek az érdeke ne sérüljön.

Legvégső esetben a szolgáltató, aki jelen esetben a Volánbusz fogja megszívni, mert feleslegesen kell még a busszal mennie rezsimenetben, amit aztán a megrendelővel kell lebokszolnia, hogy indokolt, és fizesse ki. A megrendelő viszont abban érdekelt, hogy minél kevesebb pénzből oldja meg a szolgáltatást.

 

Az, hogy mi lesz később nem tudom, de a mostani állapotot azért valamilyen szinten ideiglenesnek kell tekinteni.

 

A Széll Kálmán tér környezetében (Krisztina körút/Déli pályaudvar) a hosszabb idejű tartózkodásokat csak úgy tudod minimalizálni, ha jelentős rezsimeneteket vállalsz fel, és/vagy olyan személyzetvezénylést készítesz, ami a magyar viszonyok mellett nem feltétlenül jó választás.

Előzmény: gabor144 (319268)
yohshe Creative Commons License 2019.08.14 -2 2 319318

Legalább foglalkozik vele valaki. Legalább lesz egy tanulmány. Az is valami.

 

Az M5 iszonyat sokat segítene a városon. Jobb erről hallani mint az elmebeteg projektekről amiről az utóbbi években hallucináltak.

Előzmény: batar1987 (319315)
18-09 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 319317

A vasúti pálya, kapcsolódó szakágak, műtárgyak, megvalósíthatósági tanulmánytervi szinten tervezendő. A projekt adatlapja szerint a projekt megvalósítása már tavaly november 10-én elkezdődött, a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz.

 

Ez nagyon úgy fest, hogy a 2028 utáni - ha lesz - EU-s támogatási időszakban szeretnének a kivitelezésre forrást szerezni. De, hogy első kapavágás 2030 előtt nem lesz az is biztos. Azért baromi kíváncsi vagyok, hogy meddig húzza a HÉV a jelenlegi formájában. H7-en is állandósul szeptembertől a havaria ritkított menetrend. És ez csak rosszabb lesz. 

Előzmény: rm40 (319314)
FLaci Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319316

Most is csak tervezésről van szó, nem igaz?

"a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz"

Ez ugye nem azt jelenti hogy 2024 januárban az M5-tel fogunk járni a Boráros és a Batyi között.
Csak hogy addigra a fiókba kerül egy újabb tanulmány...

Előzmény: batar1987 (319315)
batar1987 Creative Commons License 2019.08.14 0 3 319315

Az ilyen hírek minden 4-5. évben gyönyörűen hangzanak. Persze minden újság újra és újra ugyanolyan mechanikusan lehozza. Egyszer igazán összefoglalhatná már valaki ezt a bohózatot a 60-as (!) évektől kezdve, amióta ez az egyébként mindig kiemelten fontos projekt forráshiány miatt halasztásra kerül. Csak, hogy az is a helyén kezelje, aki feledékeny.

Előzmény: rm40 (319314)
rm40 Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319314
sz_b Creative Commons License 2019.08.14 -1 0 319313

"most készül az alagút is."

Most?? Mikor? Távlati tervként hallottam.

Előzmény: L45H (319312)
L45H Creative Commons License 2019.08.14 -1 0 319312

Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.

- Leszállás céljára eddig is megálltak a Széll Kálmánon. Amúgy meg felszálláskor, mivel volt normális mennyiségű kocsiállás, így fent a buszon lehetett várni, azt a hatalmas távolságot szerintem megérte az embereknek. De ha nem, még mindig lehetett volna egy kifelé menő Széll Kálmán tér megállót is csinálni.

 

Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? 

- Szerintem oda lenne érdemes, igen. Egyre normálisabb a kapcsolat a térrel: sétálóutca, mozgólépcső, és most készül az alagút is.

Előzmény: sz_b (319310)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319311

Azért ne felejtsd el, hogy a Széllkapu mélygarázsa személyautóknak lett tervezve, azaz a nettó belmagassága 2-2,5 méter, oda maximum matchbox buszokkal tudnál beállni.

Előzmény: sz_b (319310)
sz_b Creative Commons License 2019.08.14 0 1 319310

Elsiették, ez igaz.

 

Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.

A tárolás nincs még jól kitalálva, ha elkészül a "Széllkapu" projekt (Millenáris Park bővítés), szerintem ott az új mélygarázsban kellene helyet biztosítani a buszoknak. Ezt nem én találtam ki, mintha valahol hallottam már volna az ötletet, nemtom hol...

 

Ha majd egyszer a Délihez ha átrakják az egészet, nem lesz jó, mert akkor hol állnak meg a Széll Kálmán téren?  Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? Vagy beljebb, oszt összevissza kanyarognak majd a téren körbe-körbe?

Előzmény: zoli07 (319306)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 319309
18-09 Creative Commons License 2019.08.13 0 1 319308

Nála lehet panaszt tenni, az Ő agyszüleménye volt az egész...

 

Kovácsné Tóth Ágnes

http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/szsza/ViewItem.aspx?id=190

Előzmény: Törölt nick (319307)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.13 -1 1 319307

Szerintem ne mérgelődj. Nagyon kevés dolog fordul elő "nálunk" ami ne így - hasonlóan - rendeződne. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, hogy "adott esetben" éppen ki az ÉSZ?! Miért nem tudnak "soha semmit" - na, talán nem soha - normálisan kiszámolni? Nagyon nehéz lehet!

 

Előzmény: zoli07 (319306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!