Hogyne lenne. Ez egy fricska azoknak a lusta hozzászólóknak, akiknek kényelmesebb beírni egy kérdést ide, mint rákeresni a neten. Pedig valószínűleg a válaszadó sem séróból nyomja az infót, hanem ő is a google-t használja - amit a kérdező is megtehetett volna...
Mondjuk Vitézy tevékenysége bár megosztó volt, de sok területen kétségtelenül történt előrelépés - vagy egyáltalán valami történt. Tarlós meg féltékeny lett rá, akár egy hisztis gyerek. Az ötletei pl a palotai gyorsvillamosról...
Átépítették úgy, hogy a Pesterzsébet - Csepel HÉV vonal megszüntetése után a Közvágóhíd és a Boráros tér közötti szakaszon a HÉV üzemi menetek céljára a közlekedésre alkalmas legyen.
A '70-es években nem is értem, mi történhetett. Átépítették a villamospályát a Soroksári út állítólag úgy, hogy azon már a HÉV tudjon járni. De miért csak jövőidőben? Mi akadályozta meg őket abban, hogy a HÉV a '70-es években már a Boráros térre járjon? (Nyilván persze a 24-es kapcsolat és a végállomás hiánya - de azt akkor építették újra. Tehát a 24-esnek lehetett volna építeni sajnos fejvégállomást a Soroksári útnál, meg a HÉV-nek is még az ív előtt a Boráros térnél - de legalább Ráckeve felől már HÉV-vel a Boráros térig járhatnánk a mai napon is.)
Nézd, alapvetően az a probléma, hogy Budapesten belül semelyik kerület, az agglomerációban pedig semelyik település nem akar buszokat látni, tehát a busz az cseréljen utast a végállomáson, és azon kívül tűnjön el, mintha nem is lenne, ez az alapvető elvárás minden polgármester és főépítész részéről.
Ezt lássuk be azért nem lehet teljesíteni úgy, hogy valakinek az érdeke ne sérüljön.
Legvégső esetben a szolgáltató, aki jelen esetben a Volánbusz fogja megszívni, mert feleslegesen kell még a busszal mennie rezsimenetben, amit aztán a megrendelővel kell lebokszolnia, hogy indokolt, és fizesse ki. A megrendelő viszont abban érdekelt, hogy minél kevesebb pénzből oldja meg a szolgáltatást.
Az, hogy mi lesz később nem tudom, de a mostani állapotot azért valamilyen szinten ideiglenesnek kell tekinteni.
A Széll Kálmán tér környezetében (Krisztina körút/Déli pályaudvar) a hosszabb idejű tartózkodásokat csak úgy tudod minimalizálni, ha jelentős rezsimeneteket vállalsz fel, és/vagy olyan személyzetvezénylést készítesz, ami a magyar viszonyok mellett nem feltétlenül jó választás.
A vasúti pálya, kapcsolódó szakágak, műtárgyak, megvalósíthatósági tanulmánytervi szinten tervezendő. A projekt adatlapja szerint a projekt megvalósítása már tavaly november 10-én elkezdődött, a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz.
Ez nagyon úgy fest, hogy a 2028 utáni - ha lesz - EU-s támogatási időszakban szeretnének a kivitelezésre forrást szerezni. De, hogy első kapavágás 2030 előtt nem lesz az is biztos. Azért baromi kíváncsi vagyok, hogy meddig húzza a HÉV a jelenlegi formájában. H7-en is állandósul szeptembertől a havaria ritkított menetrend. És ez csak rosszabb lesz.
"a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz"
Ez ugye nem azt jelenti hogy 2024 januárban az M5-tel fogunk járni a Boráros és a Batyi között. Csak hogy addigra a fiókba kerül egy újabb tanulmány...
Az ilyen hírek minden 4-5. évben gyönyörűen hangzanak. Persze minden újság újra és újra ugyanolyan mechanikusan lehozza. Egyszer igazán összefoglalhatná már valaki ezt a bohózatot a 60-as (!) évektől kezdve, amióta ez az egyébként mindig kiemelten fontos projekt forráshiány miatt halasztásra kerül. Csak, hogy az is a helyén kezelje, aki feledékeny.
Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.
- Leszállás céljára eddig is megálltak a Széll Kálmánon. Amúgy meg felszálláskor, mivel volt normális mennyiségű kocsiállás, így fent a buszon lehetett várni, azt a hatalmas távolságot szerintem megérte az embereknek. De ha nem, még mindig lehetett volna egy kifelé menő Széll Kálmán tér megállót is csinálni.
Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől?
- Szerintem oda lenne érdemes, igen. Egyre normálisabb a kapcsolat a térrel: sétálóutca, mozgólépcső, és most készül az alagút is.
Azért ne felejtsd el, hogy a Széllkapu mélygarázsa személyautóknak lett tervezve, azaz a nettó belmagassága 2-2,5 méter, oda maximum matchbox buszokkal tudnál beállni.
Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.
A tárolás nincs még jól kitalálva, ha elkészül a "Széllkapu" projekt (Millenáris Park bővítés), szerintem ott az új mélygarázsban kellene helyet biztosítani a buszoknak. Ezt nem én találtam ki, mintha valahol hallottam már volna az ötletet, nemtom hol...
Ha majd egyszer a Délihez ha átrakják az egészet, nem lesz jó, mert akkor hol állnak meg a Széll Kálmán téren? Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? Vagy beljebb, oszt összevissza kanyarognak majd a téren körbe-körbe?
Szerintem ne mérgelődj. Nagyon kevés dolog fordul elő "nálunk" ami ne így - hasonlóan - rendeződne. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, hogy "adott esetben" éppen ki az ÉSZ?! Miért nem tudnak "soha semmit" - na, talán nem soha - normálisan kiszámolni? Nagyon nehéz lehet!