A vasúti pálya, kapcsolódó szakágak, műtárgyak, megvalósíthatósági tanulmánytervi szinten tervezendő. A projekt adatlapja szerint a projekt megvalósítása már tavaly november 10-én elkezdődött, a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz.
Ez nagyon úgy fest, hogy a 2028 utáni - ha lesz - EU-s támogatási időszakban szeretnének a kivitelezésre forrást szerezni. De, hogy első kapavágás 2030 előtt nem lesz az is biztos. Azért baromi kíváncsi vagyok, hogy meddig húzza a HÉV a jelenlegi formájában. H7-en is állandósul szeptembertől a havaria ritkított menetrend. És ez csak rosszabb lesz.
"a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz"
Ez ugye nem azt jelenti hogy 2024 januárban az M5-tel fogunk járni a Boráros és a Batyi között. Csak hogy addigra a fiókba kerül egy újabb tanulmány...
Az ilyen hírek minden 4-5. évben gyönyörűen hangzanak. Persze minden újság újra és újra ugyanolyan mechanikusan lehozza. Egyszer igazán összefoglalhatná már valaki ezt a bohózatot a 60-as (!) évektől kezdve, amióta ez az egyébként mindig kiemelten fontos projekt forráshiány miatt halasztásra kerül. Csak, hogy az is a helyén kezelje, aki feledékeny.
Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.
- Leszállás céljára eddig is megálltak a Széll Kálmánon. Amúgy meg felszálláskor, mivel volt normális mennyiségű kocsiállás, így fent a buszon lehetett várni, azt a hatalmas távolságot szerintem megérte az embereknek. De ha nem, még mindig lehetett volna egy kifelé menő Széll Kálmán tér megállót is csinálni.
Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől?
- Szerintem oda lenne érdemes, igen. Egyre normálisabb a kapcsolat a térrel: sétálóutca, mozgólépcső, és most készül az alagút is.
Azért ne felejtsd el, hogy a Széllkapu mélygarázsa személyautóknak lett tervezve, azaz a nettó belmagassága 2-2,5 méter, oda maximum matchbox buszokkal tudnál beállni.
Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.
A tárolás nincs még jól kitalálva, ha elkészül a "Széllkapu" projekt (Millenáris Park bővítés), szerintem ott az új mélygarázsban kellene helyet biztosítani a buszoknak. Ezt nem én találtam ki, mintha valahol hallottam már volna az ötletet, nemtom hol...
Ha majd egyszer a Délihez ha átrakják az egészet, nem lesz jó, mert akkor hol állnak meg a Széll Kálmán téren? Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? Vagy beljebb, oszt összevissza kanyarognak majd a téren körbe-körbe?
Szerintem ne mérgelődj. Nagyon kevés dolog fordul elő "nálunk" ami ne így - hasonlóan - rendeződne. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, hogy "adott esetben" éppen ki az ÉSZ?! Miért nem tudnak "soha semmit" - na, talán nem soha - normálisan kiszámolni? Nagyon nehéz lehet!
A helyszínelő rendőr, a BKV helyszínelő és hónapokkal később a tárgyalást vezető bíró kérdéseire a helyes válaszom az volt = Nem tudom.
S tényleg így volt.
Amúgy este, végzés után a Mező garázs érkeztető diszpécsere majdnem meglincselt az eset miatt és komolyan fontolgatta, hogy összetoboroz egy alkalmi kivégző brigádot és a Diószegi S. utca - Korányi utca sarkán, ott helyszínen, rögtönítélő módon felkoncolnak.
Ugyanis ez számbesegítés volt.
Amikor vmelyik garázs megszorult, segítséget kért másik garázstól.
A segítséget adó garázs (esetünkben Fürst) pedig előszeretettel a forgalmi besegítőt adta kölcsön nem a saját fix emberét.
Így kerültem 1 napra a 9Y-ra ami fix Mezős vonal volt.
Ott ordított velem, a Mező udvarán, éjfél után mint a fába szorult féreg, hogy :
Egy napra jön át és mindjárt halálos balesetet csinál.
A TE eseted "egyszerű" volt ezek szerint. Az én esetemben a bíróságon azt firtatták - egyébként szerintem jogosan - hogyan kell elindulni a megállóból. És emlékeim szerint hozzám BKV-s helyszínelő nem is szólt, mindent a rendőr dirigált.
Hiába néz meg heti nyolc indonéz akciófilmet a villamosvezető hetente, amelyben percenként 5, kidolgozatlan karakter hal meg, az összehasonlíthatatlan azzal, ha a valóságban történik ugyanez.
Ez szerintem most nagyon mellékszál. A Tüskevár mint korrajz lett idecitálva, és annak valószínűleg viszonylag pontos - ha nem is történt/történhetett meg minden pont úgy, ahogy le van írva. Pár hete az iskolába kísérgetés kapcsán beszélgettünk arról, hogy az utóbbi évtizedekben nagyon eltolódott a határ, hogy mit mer a felnőtt társadalom egy gyerekre bízni. Száz éve egy tizenkevés éves gyerek már szinte teljesértékű munkaerő volt, ma meg nem engedjük le egyedül az utcára.
---
Más kérdés, hogy az taxxx szürke bekezdéseinek szerintem az égvilágon semmi köze a járművezetőket érő lelki terhelés és annak helyes kezelése kérdésköréhez...
"Tüskevár"
Az idők változnak. A Tüskevárban leírtak 70%-a nem tud úgy megtörténni, ahogy ott anno Fekete leírta. Nincs éjszakai személy, egészen mások a viszonyok a mezőgazdaságban, Matula bácsi nem lőheti le a neki nem tetsző (és az akkori mentalitás miatt ma már kivétel nélkül védett) állatokat össze-vissza, na és persze a szocializmus tömény éltetése is elmarad.
De mindegy is, hogy mi van a Tüskevárban, mert a könyvekben és a filmekben (ritka kivételektől eltekintve) szereplő halálok sokkal kevésbé viselik meg az embereket, mintha élőben találkoznak ugyanezzel. Hiába néz meg heti nyolc indonéz akciófilmet a villamosvezető hetente, amelyben percenként 5, kidolgozatlan karakter hal meg, az összehasonlíthatatlan azzal, ha a valóságban történik ugyanez.
Lentebb is írták már, hogy emellett ráadásul sokkal kevesebb halállal találkozik az ember.
"az RTL Klub megjelenése után elkezdte vetíteni a Dragon Ball-t majd sorra haltak meg értelmetlenül a gyerekek, mert azt hitték, hogy tudnak repülni és a 10.-ről kiugrottak a halálba a mélybe."
Igazad van, hogy veszélyes üzem, de azért vannak veszélyesebb munkakörök is.
"Az orvos miért nem kér pszichológust ha vért lát?"
Mert az ezzel jár és az orvos a képzése során kvázi hozzászoktatják ehhez a látványhoz (pl. boncolás végig nézése első évesként), de azért pl. autóbusz vezetőnél azért elég ritka dolog, hogy ilyent kelljen látnia.
A '70-es években is volt olyan közforgalmú járművezető akit lelkileg úgy megviselt egy-egy halálos baleset, hogy főnökeik, inkább nem foglalkoztatták őket közforgalmú járművek vezetőjeként.
Nahát, akkor te is vastagon a '70-es években kezdtél vezetni. Fura, ezek szerint mégis létezik, hogy a '70-es évek járművezetőjét is megviseli egy tragikus eset. Pedig trizs szerint ez nem így van.
Nem a nagyszüleimről nyilatkoztam, hanem a BKV-s járművezetőkről. A szövegértési készségeidet elnézve legalább te nem az alkholista csapatban voltál. Az is valami!
Fő szabályként egyetértek. Anno, amikor a szegedi szakközépiskolában tanítottam, az első közlekedési órákon betettünk egy-két videokazettát a rendőr hallgatóknak, ami az SZKV és a Szegedi Rendőrkapitányság baleset helyszínelési anyagait tartalmazta. (Az egyik ilyen "villamoshorror" kazettát V52 515 olvtárs annak idején digitalizálta, valszeg többen látták is a fórumozók közül.)
Pont az volt a szándék, hogy még az elején derüljön ki, hogy ha valaki nem bírja az ilyesmit. Nem sokan, de hat év alatt három-négy hallagató felállt, és azt mondta, hogy akkor hagyjuk, annyi minden mást lehet csinálni a rendőrködésen kívül.
De. találkoztam pályafutásom során olyan kollégával, aki 20 éven át rutinból nyomta a hullás szemléket, ahol az égettől, a kettévágottig volt minden, ami csak elképzelhető, aztán egy egyszerű halálos baleset után besokallt - talán volt ott más is mögötte - és azt mondta, hogy elég volt, hónapig járt pszichológushoz, és váltott. Tudok olyan mozdonyvezetőről is, aki a többedik baleseténél mondta, hogy vége.
Kicsit már OFF, de a "mai" ember egyre kevesebb halállal, durvasággal találkozik az korábbi generációkhoz képest (a tv nem számít). És emellett érzékenyebbek is, elég sok munkahelyi kutatás foglalkozik ezzel, egyszerűen kevesebbet viselnek el, mint mondjuk 30-40-50 éve.
1986. július 27. kb. 17 óra. Budapest, Baross tér 67-es villamos végállomás a Keleti pályaudvar előtt.
3872-xxxx-3873 psz. hármas UV villamos szerelvény.
Rettenetes tömeg a Baross téren a pályaudvar előtt, a közúton, a villamos megállóban, mindenhol. A megállóból jobbra a Thököly útra való kihajtásnál a kereszteződésben rendőrök irányítják a "forgalmat" amely a tömeg miatt szinte nincs is.
A villamos vezetője a visszapillantó tükörben látja is a felszállni akarókat a tömegben meg nem is. amikor "úgy érzi", hogy "most" akkor ajtókat zár és lassan elindul a megállóból. Kb. 20 méter után az ívben a közlekedési rendőr ordít, hogy állítsa meg a villamost mert valakit húz a harmadik kocsi. A vezető nem látott semmit csak a megállóban a tömeget.
A 3873. motorkocsi "B" forgóváza alatt egy hetven-valahány éves asszony fekszik a karja pedig beszorulva az előtte csatolt pótkocsi ajtajánál. A kijött vizsgáló rendőr a helyszínre szintén kiérkező "műszak" segítségével ellenőrzi - egyebek mellett - hogy az ajtók zárt állapota megállapítható-e a vezető állásból. A műszer az ominózus ajtó "félig nyitott" állapotában is zártat jelzett. A rendőr a vezetői engedélyt és egyebeket a helyszínen visszaadja. A vezetőt a kiérkező zuglói kocsiszíni diszpécser "leváltja" és a szerelvénnyel együtt beviszi Zugló kocsiszínbe (Bosnyák tér).
1987-ben valamikor fellebbezés után 10 hónap két évre felfüggesztve. A tényleges letöltendőt a nagyon beteg - és egyedül
maradt volna - feleségemre tekintettel úsztam meg.
Mai napig nem tudom, hogy mennyiben voltam vagy nem voltam felelős a bekövetkezett eseményért - ekkor már 13. éve vezettem. Most, hogy írom még mindíg megráz és könnyes a szemem. Még mindíg ...
Pátyon, a fordulónál lenne hely kb. 5-6 kocsinak, csak valami tartózkodót kell odatenni. A 783-asok többsége úgyis max. 10 utassal megy onnan tovább, annyi bőven felfér a távolabb menőkre.