Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 319317

A vasúti pálya, kapcsolódó szakágak, műtárgyak, megvalósíthatósági tanulmánytervi szinten tervezendő. A projekt adatlapja szerint a projekt megvalósítása már tavaly november 10-én elkezdődött, a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz.

 

Ez nagyon úgy fest, hogy a 2028 utáni - ha lesz - EU-s támogatási időszakban szeretnének a kivitelezésre forrást szerezni. De, hogy első kapavágás 2030 előtt nem lesz az is biztos. Azért baromi kíváncsi vagyok, hogy meddig húzza a HÉV a jelenlegi formájában. H7-en is állandósul szeptembertől a havaria ritkított menetrend. És ez csak rosszabb lesz. 

Előzmény: rm40 (319314)
FLaci Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319316

Most is csak tervezésről van szó, nem igaz?

"a megvalósítás vége pedig várhatóan 2023. december 31. lesz"

Ez ugye nem azt jelenti hogy 2024 januárban az M5-tel fogunk járni a Boráros és a Batyi között.
Csak hogy addigra a fiókba kerül egy újabb tanulmány...

Előzmény: batar1987 (319315)
batar1987 Creative Commons License 2019.08.14 0 3 319315

Az ilyen hírek minden 4-5. évben gyönyörűen hangzanak. Persze minden újság újra és újra ugyanolyan mechanikusan lehozza. Egyszer igazán összefoglalhatná már valaki ezt a bohózatot a 60-as (!) évektől kezdve, amióta ez az egyébként mindig kiemelten fontos projekt forráshiány miatt halasztásra kerül. Csak, hogy az is a helyén kezelje, aki feledékeny.

Előzmény: rm40 (319314)
rm40 Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319314
sz_b Creative Commons License 2019.08.14 -1 0 319313

"most készül az alagút is."

Most?? Mikor? Távlati tervként hallottam.

Előzmény: L45H (319312)
L45H Creative Commons License 2019.08.14 -1 0 319312

Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.

- Leszállás céljára eddig is megálltak a Széll Kálmánon. Amúgy meg felszálláskor, mivel volt normális mennyiségű kocsiállás, így fent a buszon lehetett várni, azt a hatalmas távolságot szerintem megérte az embereknek. De ha nem, még mindig lehetett volna egy kifelé menő Széll Kálmán tér megállót is csinálni.

 

Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? 

- Szerintem oda lenne érdemes, igen. Egyre normálisabb a kapcsolat a térrel: sétálóutca, mozgólépcső, és most készül az alagút is.

Előzmény: sz_b (319310)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.14 0 2 319311

Azért ne felejtsd el, hogy a Széllkapu mélygarázsa személyautóknak lett tervezve, azaz a nettó belmagassága 2-2,5 méter, oda maximum matchbox buszokkal tudnál beállni.

Előzmény: sz_b (319310)
sz_b Creative Commons License 2019.08.14 0 1 319310

Elsiették, ez igaz.

 

Maga az alapötlet jó szerintem, a Széll K. téren jobb helyen van, közelebb van pl. a metró.

A tárolás nincs még jól kitalálva, ha elkészül a "Széllkapu" projekt (Millenáris Park bővítés), szerintem ott az új mélygarázsban kellene helyet biztosítani a buszoknak. Ezt nem én találtam ki, mintha valahol hallottam már volna az ötletet, nemtom hol...

 

Ha majd egyszer a Délihez ha átrakják az egészet, nem lesz jó, mert akkor hol állnak meg a Széll Kálmán téren?  Útközben, az 5-ös megállójában ami távol van mindentől? Vagy beljebb, oszt összevissza kanyarognak majd a téren körbe-körbe?

Előzmény: zoli07 (319306)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 319309
18-09 Creative Commons License 2019.08.13 0 1 319308

Nála lehet panaszt tenni, az Ő agyszüleménye volt az egész...

 

Kovácsné Tóth Ágnes

http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/szsza/ViewItem.aspx?id=190

Előzmény: Törölt nick (319307)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.13 -1 1 319307

Szerintem ne mérgelődj. Nagyon kevés dolog fordul elő "nálunk" ami ne így - hasonlóan - rendeződne. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, hogy "adott esetben" éppen ki az ÉSZ?! Miért nem tudnak "soha semmit" - na, talán nem soha - normálisan kiszámolni? Nagyon nehéz lehet!

 

Előzmény: zoli07 (319306)
zoli07 Creative Commons License 2019.08.13 0 5 319306

Ki volt az a barom aki ezt kitalálta. Hogy verje a f....t bele.  https://index.hu/belfold/budapest/2019/08/13/kicsit_elsiettek_a_szena_teri_buszvegallomas_koltozeset/

trizs77 Creative Commons License 2019.08.13 0 1 319305

A TE eseted "egyszerű" volt ezek szerint.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Igen az volt.

 

A helyszínelő rendőr, a BKV helyszínelő és hónapokkal később a tárgyalást vezető bíró kérdéseire a helyes válaszom az volt = Nem tudom.

 

S tényleg így volt.

 

Amúgy este, végzés után a Mező garázs érkeztető diszpécsere majdnem meglincselt az eset miatt és komolyan fontolgatta, hogy összetoboroz egy alkalmi kivégző brigádot és a Diószegi S. utca - Korányi utca sarkán, ott helyszínen, rögtönítélő módon felkoncolnak.

 

Ugyanis ez számbesegítés volt.

Amikor vmelyik garázs megszorult, segítséget kért másik garázstól.

 

A segítséget adó garázs (esetünkben Fürst) pedig előszeretettel a forgalmi besegítőt adta kölcsön nem a saját fix emberét.

Így kerültem 1 napra a 9Y-ra ami fix Mezős vonal volt.

 

Ott ordított velem, a Mező udvarán,  éjfél után mint a fába szorult féreg, hogy :

 

 Egy napra jön át és mindjárt halálos balesetet csinál.

Elbassza az éves baleseti statisztikánkat.

Többé ide ne jöjjön mert agyoncsapom!

 

Az Ő szempontjából igaza volt.

De nem izgatott.

 

 

Előzmény: Törölt nick (319304)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.13 -1 1 319304

A TE eseted "egyszerű" volt ezek szerint. Az én esetemben a bíróságon azt firtatták - egyébként szerintem jogosan - hogyan kell elindulni a megállóból. És emlékeim szerint hozzám BKV-s helyszínelő nem is szólt, mindent a rendőr dirigált.

Előzmény: trizs77 (319303)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.13 -1 2 319303

Első halálos balesetemnél ( 9Y busz) a rendőr kb. 5-8 perc múlva (akkorra hatalmas dugó lett) félre állított a helyszínről.

A Kálvin térről be a Kecskeméti utcába.

 

Ott vártam még kb. 10 percet a BKV helyszínelőre, aki kikérdezett (kb. 3-5 perc) felírta az én és a busz adataimat, majd jött a kérdés :

    - Kér leváltót ?

    - Nem.

Így tovább mehettem.

A Curia utcából visszafelé jövet láttam a tér (Kálvin tér) másik végén a halottas kocsit.

Akkor vihették el az áldozatot.

 

Utána még aznap vagy 7-8 alkalommal átmentem a helyszínen.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ma kizártnak tartom az ilyen gyors ügyintézést.

 

 

vrobee Creative Commons License 2019.08.13 0 5 319302

Hiába néz meg heti nyolc indonéz akciófilmet a villamosvezető hetente, amelyben percenként 5, kidolgozatlan karakter hal meg, az összehasonlíthatatlan azzal, ha a valóságban történik ugyanez.

Ez szerintem most nagyon mellékszál. A Tüskevár mint korrajz lett idecitálva, és annak valószínűleg viszonylag pontos - ha nem is történt/történhetett meg minden pont úgy, ahogy le van írva. Pár hete az iskolába kísérgetés kapcsán beszélgettünk arról, hogy az utóbbi évtizedekben nagyon eltolódott a határ, hogy mit mer a felnőtt társadalom egy gyerekre bízni. Száz éve egy tizenkevés éves gyerek már szinte teljesértékű munkaerő volt, ma meg nem engedjük le egyedül az utcára.

---

Más kérdés, hogy az taxxx szürke bekezdéseinek szerintem az égvilágon semmi köze a járművezetőket érő lelki terhelés és annak helyes kezelése kérdésköréhez...

Előzmény: mestska (319300)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.13 -1 3 319301

1972-ben a 88-as viszonylaton 3 db busszal dolgoztunk vasárnap.

Egyik kolléga szólt, hogy az index belever a kartellbe egy önként jelentkező 17 éves személyében, ezért a Csiki Csárda után/mellett félre áll.

 

Így ketten mentünk a három helyett,  piros 88-sá átalakítva a síma 88-ast, inkább 55 km/h felett mint alatt.

Alacsonyan repültünk három kört.....................................:-)))

 

Ezért ma, a mai ellenőrzött viszonyok közepette  ha megbuknánk, márpedig 99%  hogy megbuknánk,   Kamaraerdőnél ünnepélyesen főbe lőnének a helyszínen.

 

 

mestska Creative Commons License 2019.08.13 0 7 319300
"Tüskevár" Az idők változnak. A Tüskevárban leírtak 70%-a nem tud úgy megtörténni, ahogy ott anno Fekete leírta. Nincs éjszakai személy, egészen mások a viszonyok a mezőgazdaságban, Matula bácsi nem lőheti le a neki nem tetsző (és az akkori mentalitás miatt ma már kivétel nélkül védett) állatokat össze-vissza, na és persze a szocializmus tömény éltetése is elmarad. De mindegy is, hogy mi van a Tüskevárban, mert a könyvekben és a filmekben (ritka kivételektől eltekintve) szereplő halálok sokkal kevésbé viselik meg az embereket, mintha élőben találkoznak ugyanezzel. Hiába néz meg heti nyolc indonéz akciófilmet a villamosvezető hetente, amelyben percenként 5, kidolgozatlan karakter hal meg, az összehasonlíthatatlan azzal, ha a valóságban történik ugyanez. Lentebb is írták már, hogy emellett ráadásul sokkal kevesebb halállal találkozik az ember.
Előzmény: trizs77 (319297)
mestska Creative Commons License 2019.08.13 0 3 319299
OFF


"az RTL Klub megjelenése után elkezdte vetíteni a Dragon Ball-t majd sorra haltak meg értelmetlenül a gyerekek, mert azt hitték, hogy tudnak repülni és a 10.-ről kiugrottak a halálba a mélybe."

Ez ilyen városi legenda.
Előzmény: bendeguz90 (319282)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.08.12 -4 5 319298

Ez a minek ment oda érv. 

 

 

 

"A közlekedés veszélyes üzem."

 

 

Igazad van, hogy veszélyes üzem, de azért vannak veszélyesebb munkakörök is.

 

 

"Az orvos miért nem kér pszichológust ha vért lát?"

 

 

Mert az ezzel jár és az orvos a képzése során kvázi hozzászoktatják ehhez a látványhoz (pl. boncolás végig nézése első évesként), de azért pl.  autóbusz vezetőnél azért elég ritka dolog, hogy ilyent kelljen látnia. 

Előzmény: trizs77 (319284)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.12 -3 7 319297

Balesetek feldolgozása:

 

Inkább email olvtárs lentebbi nézeteit osztom.

Más volt a társadalmi közhangulat.

 

Ha a villamos elütött valakit, akkor az utca népéből (járókelők, bámészkodók) nem lettek rosszul egy órán belül 18-an.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Van erre kettő OFF példám.

 

1.

Az általános iskolások kb. 90% volt kisdobos/úttörő is.

Ez kb. 1,5 millió gyereket jelentett.

Nekik az úttörő felszereléshez tartozott egy bicska is.

Benne volt a felszerelési jegyzékben.

Naponta NEM kellett úttörő ruhában járni iskolába, csak ha raj vagy őrsi foglalkozás volt.

Ilyenkor viszont egy-egy iskolában kb. 100 db bicska volt a dákok zsebében.

Mégsem szúrkáltuk halálra egymást.

Ettől ma egy iskola igazgató, TV riporter szívinfarktust kapna.

 

2.

A Tüskevárban Matula bácsi a 12 éves Tutajost tanítja éles puskával lőni.

Majd kb. 30 perc kiképzés után a gyerek önállóan jár vadászni.

Ilyenért ma nemhogy a filmrendezőt, de még a világosítót is végrehajtandó szabadságvesztésre ítélnék.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.08.12 -2 1 319296

Ferdítesz.

Kár.

 

A '70-es években is volt olyan közforgalmú járművezető akit lelkileg úgy megviselt egy-egy halálos baleset, hogy főnökeik, inkább nem foglalkoztatták őket közforgalmú járművek vezetőjeként.

Kaptak - cégen belül - más munkát.

 

 

 

 

Előzmény: L45H (319295)
L45H Creative Commons License 2019.08.12 -3 8 319295

Nahát, akkor te is vastagon a '70-es években kezdtél vezetni. Fura, ezek szerint mégis létezik, hogy a '70-es évek járművezetőjét is megviseli egy tragikus eset. Pedig trizs szerint ez nem így van.

Előzmény: Törölt nick (319290)
L45H Creative Commons License 2019.08.12 -5 4 319294

Nem a nagyszüleimről nyilatkoztam, hanem a BKV-s járművezetőkről. A szövegértési készségeidet elnézve legalább te nem az alkholista csapatban voltál. Az is valami!

Előzmény: trizs77 (319283)
FOMA Creative Commons License 2019.08.12 0 10 319293

Fő szabályként egyetértek. Anno, amikor a szegedi szakközépiskolában tanítottam, az első közlekedési órákon betettünk egy-két videokazettát a rendőr hallgatóknak, ami az SZKV és a Szegedi Rendőrkapitányság baleset helyszínelési anyagait tartalmazta. (Az egyik ilyen "villamoshorror" kazettát V52 515 olvtárs annak idején digitalizálta, valszeg többen látták is a fórumozók közül.)

 

Pont az volt a szándék, hogy még az elején derüljön ki, hogy ha valaki nem bírja az ilyesmit. Nem sokan, de hat év alatt három-négy hallagató felállt, és azt mondta, hogy akkor hagyjuk, annyi minden mást lehet csinálni a rendőrködésen kívül.

 

De. találkoztam pályafutásom során olyan kollégával, aki 20 éven át rutinból nyomta a hullás szemléket, ahol az égettől, a kettévágottig  volt minden, ami csak elképzelhető, aztán egy egyszerű halálos baleset után besokallt - talán volt ott más is mögötte - és azt mondta, hogy elég volt, hónapig járt pszichológushoz, és váltott. Tudok olyan mozdonyvezetőről is, aki a többedik baleseténél mondta, hogy vége.

 

Nem vagyunk egyformák.

Előzmény: trizs77 (319284)
emaill Creative Commons License 2019.08.12 0 5 319292

Kicsit már OFF, de a "mai" ember egyre kevesebb halállal, durvasággal találkozik az korábbi generációkhoz képest (a tv nem számít). És emellett érzékenyebbek is, elég sok munkahelyi kutatás foglalkozik ezzel, egyszerűen kevesebbet viselnek el, mint mondjuk 30-40-50 éve.

Előzmény: trizs77 (319284)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.12 -1 2 319291

Kifelejtettem !!!

 

Ez a nap Queen koncert napja vot.

Előzmény: Törölt nick (319290)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.12 -1 14 319290

1986. július 27. kb. 17 óra. Budapest, Baross tér 67-es villamos végállomás a Keleti pályaudvar előtt.

3872-xxxx-3873 psz. hármas UV villamos szerelvény.

 

Rettenetes tömeg a Baross téren a pályaudvar előtt, a közúton, a villamos megállóban, mindenhol. A megállóból jobbra a Thököly útra való kihajtásnál a kereszteződésben rendőrök irányítják a "forgalmat" amely a tömeg miatt szinte nincs is.

 

A villamos vezetője a visszapillantó tükörben látja is a felszállni akarókat a tömegben meg nem is. amikor "úgy érzi", hogy "most" akkor ajtókat zár és lassan elindul a megállóból. Kb. 20 méter után az ívben a közlekedési rendőr ordít, hogy állítsa meg a villamost mert valakit húz a harmadik kocsi. A vezető nem látott semmit csak a megállóban a tömeget.

 

A 3873. motorkocsi "B" forgóváza alatt egy hetven-valahány éves asszony fekszik a karja pedig beszorulva az előtte csatolt pótkocsi ajtajánál. A kijött vizsgáló rendőr a helyszínre szintén kiérkező "műszak" segítségével ellenőrzi - egyebek mellett - hogy az ajtók zárt állapota megállapítható-e a vezető állásból. A műszer az ominózus ajtó "félig nyitott" állapotában is zártat jelzett. A rendőr a vezetői engedélyt és egyebeket a helyszínen visszaadja. A vezetőt a kiérkező zuglói kocsiszíni diszpécser "leváltja" és a szerelvénnyel együtt beviszi Zugló kocsiszínbe (Bosnyák tér).

 

1987-ben valamikor fellebbezés után 10 hónap két évre felfüggesztve. A tényleges letöltendőt a nagyon beteg - és egyedül

maradt volna - feleségemre tekintettel úsztam meg.

 

Mai napig nem tudom, hogy mennyiben voltam vagy nem voltam felelős a bekövetkezett eseményért - ekkor már 13. éve vezettem. Most, hogy írom még mindíg megráz és könnyes a szemem. Még mindíg ...

 

 

Előzmény: bendeguz90 (319282)
ghosty9 Creative Commons License 2019.08.12 0 7 319289

A német villamosvezető megoldotta a helyzetet, és utána akadt ki.

 

A te példádban a wartburgos nem oldotta meg a helyzetet, mert túl hamar akadt ki.

 

Rossz a példa (illetve nem feltétlenül rossz, de arra nem jó, aminek alátámasztására te hoztad.)

Előzmény: trizs77 (319276)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.08.12 -1 0 319288

Pátyon, a fordulónál lenne hely kb. 5-6 kocsinak, csak valami tartózkodót kell odatenni. A 783-asok többsége úgyis max. 10 utassal megy onnan tovább, annyi bőven felfér a távolabb menőkre.

Előzmény: -Smiley- (319287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!