Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2019.08.09 -1 3 319256
Ha az 51-esnél tovább jutsz az első mondaton, akkor megértheted azt, amit amúgy minimális szövegértési képességekkel bárki osszerak itt, aki olvassa a fórumot.

Németországban erős nyomás van a városokon hogy csökkentsék a légszennyezettség mértékét, a fő bűnbaknak pedig a (dízel)autók lettek kikiáltva.

Németországban erős nyomás van a városokon hogy ne nagyon bolygassák az autósokat. Pláne Stuttgartban ahol nem csak dokufilmelből tudják, hogy mi az az autógyártás.

Innentől kezdve a városok azon lavíroznak, hogy valahogy sikerüljön valamilyen részeredményt elérni hogy nyugodtan hátradőlhessenek mondván lám mi megtettük ami tőlünk telik, ugyanakkor mindezt úgy hogy ne kelljen bármi olyan rendeletet hozni ami érdemben az autósok és az autógyártók ellen van.

Tehát szó sincs arról hogy itt bárki érdemben foglalkozni akarna a légszennyezettséggel. Ezáltal felesleges arról beszélni is, hogy egy-egy intézkedés milyen hatással van rá, mert nem a légszennyezettség csökkentése a céljuk.
Előzmény: trizs77 (319255)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.09 0 1 319255

Elolvastad a 319247-t ?

 

Abban egy szó sincs nirogéndioxionokról.

Légszennyezésről ír.

 

 

Előzmény: toto92 (319254)
toto92 Creative Commons License 2019.08.09 -3 6 319254
Amit írsz.
Előzmény: trizs77 (319253)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.09 0 1 319253

Mi a hülyeség ?

 

Amit csinálnak ?

Vagy az eredmény ?

 

 

Előzmény: attus germanicus (319252)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.09 -2 2 319252

Hülyeség.

 

Amiről szó van, az kizárólag a nitrogén-oxidok, hiszen ezek miatt fenyeget a dízeljárművek kitiltása. A városi levegőben megjelenő nitrogénoxidokból a dízeljárművek részesedése 60-80% közt mozog (várostól, környezettől függően). 

De ezt már nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor leírtuk itt neked többen. Mégis mindig újra meg újra előhozod ugyanezt a hülyeséget. 

 

Stuttgartban tavaly 71 mikgrogramm/köbméter volt a nitrogénoxidok éves átlagos koncentrációja a belvárosi mérőhelyeken, ezt kell két éven belül 50 mikrogrammra csökkenteni. 1% csökkentés nem érdekelne senkit, hiszen a cél nem a lakosság egészségének védelme, hanem az, hogy ne tiltsák ki az Euro5-ös dízeleket Stuttgartból. 

Előzmény: trizs77 (319251)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.09 -4 0 319251

 

 Azért íratnék egy ZH-t a rendelet kitalálóival, a városi légszennyezés csökkenéséről.

 Mert lesz csökkenés.

 Csak az a kérdés mennyi ?

 

Kérdéseim azok lennének, hogy :

 - Mennyi most a város légszennyezése ?................egy szám után, legyen ez az érték 100%.

 - ebből mennyivel részesedik a közlekedés?....................................................legyen 50% ?

 - a közlekedésből mennyivel részesednek a dízel járművek?..............................legyen 20% ?

 - a dízelekből menyivel részesednek a személyautó dízelek...............................legyen 10% ?

 - az 50-ről 40-re csökkentés mennyivel csökkenti ?...........................................1 % ?

 

Nos az 1% is eredmény.

Több mint a semmi.

 

 

 -

Előzmény: attus germanicus (319247)
08-73 Creative Commons License 2019.08.08 0 1 319250

Ettől nem lesz kisebb a levegőszennyezés ott...

Előzmény: RadiX (319248)
18-09 Creative Commons License 2019.08.08 -1 1 319249
Előzmény: RadiX (319248)
RadiX Creative Commons License 2019.08.08 0 4 319248

Azért megnézném azt a kalkulációt ami alapján azt várják, hogy ettől csökken a levegőszennyezés.

Előzmény: attus germanicus (319247)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.08 -1 2 319247

A tervek szerint a jövő évtől Stuttgart teljes területén 40 km/h-ra csökkentik a megmengedett sebességet, azaz a főutakon is. Kivételt csak azok az utcák képeznek, ahol már ma is ennél alacsonyabb a megengedett sebesség. A cél a légszennyezettség csökkentése, hogy elkerülhető legyen a dízelautók kitiltása a városból. 

koller andor Creative Commons License 2019.08.08 -10 5 319246
Szerintem ideje lenne abbahagynod.
Előzmény: trizs77 (319245)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.08 0 7 319245

Június 23-tól idáig nem járt.

Megírta a zújság.

Erre fél nap alatt megoldották.

koller andor Creative Commons License 2019.08.08 0 0 319244
Előzmény: trizs77 (319242)
koller andor Creative Commons License 2019.08.08 0 1 319243

Üzembe áll a tököli komp

A működtető tájékoztatása szerint – bár megpróbálták már ezen a héten – a Tököl-Százhalombatta közötti kompjárat csak 2019. augusztus 12., hétfő reggel 06:00-tól indul. Menetrend szerint (hétköznap és hétvégén egyaránt) a komp 06:00 és 20:00 között minden egész órában indul Százhalombattáról Tökölre, majd 5 perc múlva Tökölről vissza. Különjáratra van lehetőség, ennek díja a menetdíjtáblázatban szerepel.

Előzmény: trizs77 (319242)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.08 -1 1 319242

 

 Budapesti elővárosi közlekedés :

 

2019. augusztus. 08. 06:54

 

 

 

Nem jár a tököli komp, mert nem maradt elég matróz 

 

hvg.hu  

 

 

Nagyon nehéz dolgozókat találni a hajókra, akkora a külföldi fizetések elszívó hatása.

Matrózhiány miatt nem jár a dunai komp másfél hónapja Százhalombatta és Tököl között – írta a Népszava.

A komp üzemeltetőjénél a nyár elején történt tulajdonosváltás, az új tulajdonos azt nyilatkozta a lapnak, hogy várhatóan augusztus végén indul újra a forgalom.

 

 

A Népszava több hajózással foglalkozó céget is megkérdezett a szakemberhiányról.

Aki válaszolt, az mind egyetértett abban: nehéz gyakorlott hajóvezetőt és matrózt találni.

 

A matrózképző kurzusokat indító cégek szerint azért kevés a matróz és a hajóvezető, mert a külföldi cégek elcsábítják a magyarokat.

Itthon a matrózok bére 150-200 ezer forint, míg külföldön 450-550 ezer forintnyi eurót is megkereshetnek.

A hajóvezetők fizetése általában 350-450 ezer forint között mozog, a külföldi hajókon viszont forintba átszámítva milliós béreket is megkereshetnek.

 

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2019.08.07 -4 1 319241

Még a kézzel kitöltős bérletek idején a Bp agglomerációjában lévő egyetemi campuson (ahol ugye kint laktunk, és nem jártunk be minden nap Bp.-re, viszont tanulóbérlete sokunknak volt) rendszeresen cserélgettük egymás közt a bérleteinket :D

Előzmény: toto92 (319235)
18-09 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 319240

Még nem. Ahogy olvastam, ezek kapacitás bővítésére és az épülő két új hosszabbításra érkeznek.

Előzmény: attus germanicus (319239)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.07 0 1 319239

A portói metróra (ami inkább a német Stadtbahnokhoz hasonlít) kiírt járműtendert a kínai CRRC nyerte, megelőzve a Skodát és a Siemenst. 18 kocsit szállítanak 56 millió euróért, az ár tartalmazza a karbantartást is öt évre. 

Nyert már komolyabb kötöttpályás tendert Európában kínai gyártó? 

 

 

koller andor Creative Commons License 2019.08.07 0 0 319238

Nekem céges "bérletem" van. Éppen ezért majd 2szer annyiba került , mint a névre szóló.

Előzmény: John Howard (319233)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.07 -4 1 319237

A stástusz nem mentesít a hülyeség elkövetése alól. Csak mosakodás. 

Előzmény: toto92 (319227)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.08.07 0 0 319236

Megvan még, de csak állami/önkormányzati cégek vásárolhatják.

Előzmény: FOMA (319234)
toto92 Creative Commons License 2019.08.07 0 6 319235
A logikája annyi, hogy ha névre szól a bérlet, akkor van potenciálisan kb kétmillió vevő, ha átruházható, akkor már csak mittudomén, másfél. Bevétel szempontjából nézve ez 25%-nyi kiesés.

Az más kérdés, hogy mennyire akarjuk ösztönözni a közösségi közlekedés használatát - mert lehet onnan is nézni, hogy ugyan ketten használnak egy bérletet, de ez mondjuk egy autóval kevesebbet jelent a városban és azt mondjuk, hogy nekünk ez megér ennyit.
Előzmény: John Howard (319233)
FOMA Creative Commons License 2019.08.07 0 0 319234

Van benne logika, de végül is erre van külön bérlettípus. (Ha létezik még, és csak évesben van/volt.) 

Előzmény: John Howard (319231)
John Howard Creative Commons License 2019.08.07 -4 4 319233

De ha én a saját bérletemmel egész nap megállás nélkül csak oda-vissza buszozok, villamosozok, akár tízszer annyit, mint amennyi "normál" használat esetén egy bérlet után "jár", akkor is több darabra az utazások száma, és csak egy bérletet vettem hozzá. Ez viszont, ugyebár, jogszerű. Szóval a logikáját nem értem, nem azt, hogy az üzletszabályzat szerint "nem átruházható".

Előzmény: toto92 (319232)
toto92 Creative Commons License 2019.08.07 -3 3 319232
De, mert a haver nem vett magának bérletet külön, hanem ketten használnak egyet, feleannyi bérlet lett eladva.
Előzmény: John Howard (319231)
John Howard Creative Commons License 2019.08.07 -5 7 319231

Sosem fogom megérteni, hogy miért probléma a kölcsönkért bérlet. Hiszen amíg a "haver" utazik vele, a "tulaj" nem tud; tehát nincs plusz igénybevétel, kár nem ér senkit.

Előzmény: L45H (319230)
L45H Creative Commons License 2019.08.07 0 1 319230

A cél érthető. Nagyon sokan utaznak kölcsönkért bérlettel.

 

Jó, csak ez a metódus azt ki nem szűri. A fénymásolt bérletet esetleg, ha a hátát nem fénymásolták le...

Előzmény: vrobee (319209)
L45H Creative Commons License 2019.08.07 -1 6 319229

Első ránézésre ki tudja szúrni egy rutinos ellenőr, hogy valaki BKV-s járművezető, vagy egy sulinetes vaterán vett formaruhában. De amíg jól elszarakodik az utazási igazolvánnyal, amúgy 5-6 bliccman leszáll, mert az ellenőrt nyilván egyedül teszik fel, mert az úgy milyen hatékony. Nem kell ám minden hülyeség mellé odaállnod. :)

Előzmény: István Gyuri (319215)
FOMA Creative Commons License 2019.08.07 -1 8 319228

"Pofán kell baszni az ilyen ellenőrt és kész."

 

Persze. Közfeladatot ellátó személy elleni erőszak (Btk. 311. §), büntetlen előélettel általában meg lehet úszni egy felfüggesztettel, alapesetben három évig terjedő szabadságvesztés. Halmazatban lehet hozzá könnyű vagy súlyos testi sértés stb., akkor több, és már lehet letöltendő is. A családtagokkal, barátokkal való folyamatos kapcsolattartás sokat segít a végrehajtandó szabadságvesztés kitöltése alatt.

 

Előzmény: Törölt nick (319226)
toto92 Creative Commons License 2019.08.07 0 6 319227
Jaja, ez így működik, simán beugatsz a főnöködnek, aztán ha kirúgnak és nincs mit enned, akkor betöltesz egy korábbi mentést ahol még volt munkád és minden megy tovább mint régen.
Előzmény: Törölt nick (319226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!