Ha az 51-esnél tovább jutsz az első mondaton, akkor megértheted azt, amit amúgy minimális szövegértési képességekkel bárki osszerak itt, aki olvassa a fórumot.
Németországban erős nyomás van a városokon hogy csökkentsék a légszennyezettség mértékét, a fő bűnbaknak pedig a (dízel)autók lettek kikiáltva.
Németországban erős nyomás van a városokon hogy ne nagyon bolygassák az autósokat. Pláne Stuttgartban ahol nem csak dokufilmelből tudják, hogy mi az az autógyártás.
Innentől kezdve a városok azon lavíroznak, hogy valahogy sikerüljön valamilyen részeredményt elérni hogy nyugodtan hátradőlhessenek mondván lám mi megtettük ami tőlünk telik, ugyanakkor mindezt úgy hogy ne kelljen bármi olyan rendeletet hozni ami érdemben az autósok és az autógyártók ellen van.
Tehát szó sincs arról hogy itt bárki érdemben foglalkozni akarna a légszennyezettséggel. Ezáltal felesleges arról beszélni is, hogy egy-egy intézkedés milyen hatással van rá, mert nem a légszennyezettség csökkentése a céljuk.
Amiről szó van, az kizárólag a nitrogén-oxidok, hiszen ezek miatt fenyeget a dízeljárművek kitiltása. A városi levegőben megjelenő nitrogénoxidokból a dízeljárművek részesedése 60-80% közt mozog (várostól, környezettől függően).
De ezt már nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor leírtuk itt neked többen. Mégis mindig újra meg újra előhozod ugyanezt a hülyeséget.
Stuttgartban tavaly 71 mikgrogramm/köbméter volt a nitrogénoxidok éves átlagos koncentrációja a belvárosi mérőhelyeken, ezt kell két éven belül 50 mikrogrammra csökkenteni. 1% csökkentés nem érdekelne senkit, hiszen a cél nem a lakosság egészségének védelme, hanem az, hogy ne tiltsák ki az Euro5-ös dízeleket Stuttgartból.
A tervek szerint a jövő évtől Stuttgart teljes területén 40 km/h-ra csökkentik a megmengedett sebességet, azaz a főutakon is. Kivételt csak azok az utcák képeznek, ahol már ma is ennél alacsonyabb a megengedett sebesség. A cél a légszennyezettség csökkentése, hogy elkerülhető legyen a dízelautók kitiltása a városból.
A működtető tájékoztatása szerint – bár megpróbálták már ezen a héten – a Tököl-Százhalombatta közötti kompjárat csak 2019. augusztus 12., hétfő reggel 06:00-tól indul. Menetrend szerint (hétköznap és hétvégén egyaránt) a komp 06:00 és 20:00 között minden egész órában indul Százhalombattáról Tökölre, majd 5 perc múlva Tökölről vissza. Különjáratra van lehetőség, ennek díja a menetdíjtáblázatban szerepel.
Nem jár a tököli komp, mert nem maradt elég matróz
hvg.hu
Nagyon nehéz dolgozókat találni a hajókra, akkora a külföldi fizetések elszívó hatása.
Matrózhiány miatt nem jár a dunai komp másfél hónapja Százhalombatta és Tököl között – írta a Népszava.
A komp üzemeltetőjénél a nyár elején történt tulajdonosváltás, az új tulajdonos azt nyilatkozta a lapnak, hogy várhatóan augusztus végén indul újra a forgalom.
A Népszava több hajózással foglalkozó céget is megkérdezett a szakemberhiányról.
Aki válaszolt, az mind egyetértett abban: nehéz gyakorlott hajóvezetőt és matrózt találni.
A matrózképző kurzusokat indító cégek szerint azért kevés a matróz és a hajóvezető, mert a külföldi cégek elcsábítják a magyarokat.
Itthon a matrózok bére 150-200 ezer forint, míg külföldön 450-550 ezer forintnyi eurót is megkereshetnek.
A hajóvezetők fizetése általában 350-450 ezer forint között mozog, a külföldi hajókon viszont forintba átszámítva milliós béreket is megkereshetnek.
Még a kézzel kitöltős bérletek idején a Bp agglomerációjában lévő egyetemi campuson (ahol ugye kint laktunk, és nem jártunk be minden nap Bp.-re, viszont tanulóbérlete sokunknak volt) rendszeresen cserélgettük egymás közt a bérleteinket :D
A portói metróra (ami inkább a német Stadtbahnokhoz hasonlít) kiírt járműtendert a kínai CRRC nyerte, megelőzve a Skodát és a Siemenst. 18 kocsit szállítanak 56 millió euróért, az ár tartalmazza a karbantartást is öt évre.
Nyert már komolyabb kötöttpályás tendert Európában kínai gyártó?
A logikája annyi, hogy ha névre szól a bérlet, akkor van potenciálisan kb kétmillió vevő, ha átruházható, akkor már csak mittudomén, másfél. Bevétel szempontjából nézve ez 25%-nyi kiesés.
Az más kérdés, hogy mennyire akarjuk ösztönözni a közösségi közlekedés használatát - mert lehet onnan is nézni, hogy ugyan ketten használnak egy bérletet, de ez mondjuk egy autóval kevesebbet jelent a városban és azt mondjuk, hogy nekünk ez megér ennyit.
De ha én a saját bérletemmel egész nap megállás nélkül csak oda-vissza buszozok, villamosozok, akár tízszer annyit, mint amennyi "normál" használat esetén egy bérlet után "jár", akkor is több darabra az utazások száma, és csak egy bérletet vettem hozzá. Ez viszont, ugyebár, jogszerű. Szóval a logikáját nem értem, nem azt, hogy az üzletszabályzat szerint "nem átruházható".
Sosem fogom megérteni, hogy miért probléma a kölcsönkért bérlet. Hiszen amíg a "haver" utazik vele, a "tulaj" nem tud; tehát nincs plusz igénybevétel, kár nem ér senkit.
Első ránézésre ki tudja szúrni egy rutinos ellenőr, hogy valaki BKV-s járművezető, vagy egy sulinetes vaterán vett formaruhában. De amíg jól elszarakodik az utazási igazolvánnyal, amúgy 5-6 bliccman leszáll, mert az ellenőrt nyilván egyedül teszik fel, mert az úgy milyen hatékony. Nem kell ám minden hülyeség mellé odaállnod. :)
Persze. Közfeladatot ellátó személy elleni erőszak (Btk. 311. §), büntetlen előélettel általában meg lehet úszni egy felfüggesztettel, alapesetben három évig terjedő szabadságvesztés. Halmazatban lehet hozzá könnyű vagy súlyos testi sértés stb., akkor több, és már lehet letöltendő is. A családtagokkal, barátokkal való folyamatos kapcsolattartás sokat segít a végrehajtandó szabadságvesztés kitöltése alatt.
Jaja, ez így működik, simán beugatsz a főnöködnek, aztán ha kirúgnak és nincs mit enned, akkor betöltesz egy korábbi mentést ahol még volt munkád és minden megy tovább mint régen.