Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.08.05 -3 7 319218

El nem tudom képzelni, hogy :

 

              - hogyan működött a budapesti közlekedés jegy/bérlet ellenőrzése 50-70 évig ellenőri fényképezés nélkül?

               - hogyan működik Európa kb. 1000 városi közlekedési társaságának jegy/bérlet ellenőrzése 50-70 éve ellenőri fényképezés nélkül?

 

gabor144 Creative Commons License 2019.08.05 0 3 319217

Vagy az ellenőr már eleve azt mondja, hogy meg kell néznem a hátoldalát, de nehogy most kezdje el kiszedni, megvárom, amíg megáll, addig nézem a többiekét. Vagy esetleg ő is segít. Tudom, ne álmodozzak.

Előzmény: vrobee (319216)
vrobee Creative Commons License 2019.08.05 -4 1 319216

Alapvetően persze egyetértek, ne a hátoldalon legyen, meg legyen minél könnyebben ellenőrizhető. De azért kezeljük már helyén: Ha jól sejtem, arról a havi max. egy-két alkalomról van szó, amennyiszer az ember szúrópróbaszerű ellenőrzéssel találkozik (tehát nem metrólejárat, éjszakai vagy elsőajtós busz). Ettől még ugyanúgy érdemes tokban hordani a bérletet.

Ha valaki azért nem tudja kiszedni a bérletet, mert pl. gyerekkel van és kapaszkodik, akkor szerintem a megfelelő eljárás pontosan az, hogy vagy türelmet kérsz, és megvárod akár azt is, amíg megáll a jármű, vagy segítséget... ezt meg az ellenőrnek kell kibírnia, addig ellenőrizheti másnak a jegyét.

Előzmény: gabor144 (319212)
István Gyuri Creative Commons License 2019.08.05 -9 3 319215

18-09: Köteles még formaruhában is felmutatni az utazásit mindenki.

Gondolom, nem csak a MÁV-os formaruhákat lehet jóárasítva megvásárolni, meg akár ilyen-olyen utazásit is „nyomtatni”...

Akinek nincs vaj a fején, azt nem igazán értem, hogy miért zavarja ez.

 

Előzmény: 18-09 (319213)
torqmatic Creative Commons License 2019.08.05 0 0 319214

Én már évekkel ezelőtt találkoztam ilyennek, mondjuk akkor csak az elejét olvasták be, nem kellett megfordítani.

Előzmény: trizs77 (319208)
18-09 Creative Commons License 2019.08.05 -1 2 319213

A mai naptól a saját dolgozók is szivatva vannak. Köteles még formaruhában is felmutatni az utazásit mindenki. Aztán ha valami nyűgje van az ellenőrnek, bevonhatja azt. 

Előzmény: trizs77 (319208)
gabor144 Creative Commons License 2019.08.05 0 7 319212

A kölcsönkérés tényének ellenőrzésére nem a személyi ig. elkérése és a szám + bérletre írt szám összenézése a megoldás? (Persze az sem túl kényelmes az utasnak.) A lefényképezésnek mi a funkciója? Nincs-e a bérlet tiltólistán? 

 

És akkor ez azt jelenti, hogy mostantól minden bérletet mobillal beolvasnak, mint a vonaton az e-jegyeket, vagy pofára megy? Vagy trizs77 valamit félreértett?

 

Ha egy közlekedési vállalat bevezeti a bérleten szereplő QR-kód lefényképezését (bár gondolom itt valójában kód beolvasásról van szó), tudva azt, hogy a sérülésektől megóvás érdekében a bérletet szinte mindenki tokban tartja, akkor számomra evidens, hogy annak feltétele hogy a kód az első oldalon, és ne a hátoldalon legyen. Utána szkennelhetik.

 

Persze, valóban, az utazási feltételekben benne van, hogy át kell adni, de attól még tudjuk, hogy eddig százból százszor nem kellett, és mozgó járművön ez mennyire nem könnyű feladat, még két szabad kézzel is csak kapaszkodás nélkül megy, szóval van baleseti kockázata is, úgyhogy az "ő baja" kategóriánál komolyabb kérdés ez.

Előzmény: vrobee (319209)
vrobee Creative Commons License 2019.08.05 -6 5 319209

A cél érthető. Nagyon sokan utaznak kölcsönkért bérlettel.

Az üzletszabályzat (ahogy szerintem minden KV üzletszabályzata) pedig szerintem elég világosan fogalmaz: "kérésre köteles ellenőrzés céljára átadni" (vagy vmi hasonló).

Szigorúan véve tehát ha az anyukának ez problémát jelent, az az ő baja.

Ennek ellenére szerencsésnek tartanám, ha átlátszó tokon keresztül ellenőrizhető lenne a bérlet, mert ez így nem túl utasbarát.

Előzmény: trizs77 (319208)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.05 -2 9 319208

 

Utas szívató újítás :

 

Áll az utas az 1-es villamoson.

Sokan vagyunk.

Kapaszkodik, másik kezével türelmetlen, állandóan kérdező kisleányát fogja, plusz az elmaradhatatlan női táska + retikül duót szorongatja.

 

Nem egyszerű, de naponta soxor ismételt mutatvány.

Majd jön az ellenőr.

 

Jegyeket, bérleteket kérem felmutatni !

 

Anyuka egyik kezével elengedi a kapaszkodót, másik kezében marad a hármas.

Ügyesen rutinosan kihalássza a női táskák titkokkal teli alsó bugyraiból a bérletét.

Hála Istennek amíg halász, addig nem fékez nagyot a villamos, nem esik el se a kislány se az anyuka.

 

Mutatja.

Ok.

Illetve nem OK. mert az úr hangja (ellenőr) imígyen szólana:

 

......"....Kérem vegye ki a bérletét a tokból mert le kell fotóznom a hátoldalán lévő kódot......"

 

?????

 

Ez normális ?

Az anyuka mellettii kb. 190 cm-es 4 elemis, népiesch  kifejezések közepette kérdezi meg az ellenőrtől, hogy hogyan képzeli ezt el?

A nyüzüge ellenőr srác láthatóan berezelve, félve, hogy légi úton fog távozni a villamosról, remegő hangon közli, hogy Ő nem tehet róla ez az új utasítás.

 

Erre négyen alkalmi brigádot alakítunk.

Biztosítjuk az anyukát, hogy nem lopunk el semmijét.

Egy fogja a gyereket.

Egy fogja anyuka táskáját és retiküljét.

Egy fogja az anyukát, hogy ne essen el.

A negyedik összetartó erő.

 

Anyuka mindkét keze felszabadul.

Majd egy megállónyi hosszan kibányássza a tokból (nem egyszerű) a szelvényt.

Megfordítja és nyüzüge ellenőrünk lefényképezi.

Közben a villamos egyenesen ment, nem kanyarodott, a művelet sikerült.

Majd a Hős utcától a Kerepesi útig vissza rakja a tokba a szelvényt.

 

A Kerepesi útnál visszakapja kislányát, a retiküljét a szatyrát is.

Sőt.

Mivel itt sokan leszállnak még ülőhely is felszabadul.

 

Ki az a hülye aki ezt az új szabályt előírta ?

Neve?

Beosztása?

 

 

gabor144 Creative Commons License 2019.08.05 0 1 319207

https://bkk.hu/apps/docs/gyali_atszallas.pdf

 

Ezek a csatlakozások egyébként a gyakorlatban mekkora megbízhatósággal valósulnak meg? Tehát ha a 294E jön korábban, akkor megvárja az 54-est, és fordítva is?

 

Nyilván a Boráros felől Gyál 55-ös által nem járt részeire utazók, illetve Határ út felől Ültetvény utca felé utazók számára gyors eljutás volt a célja. Persze hogy tudja, hogy hol lakik és hova megy, csak ilyen busz nincs.

 

Az a kérdés, hogy mi a hasznosabb: Az ilyen viszonylatban utazók számára várakozásmentes utazás biztosítása (időnként pár perces dekkolást okozva), vagy a csak Nagykőrösi úton belül utazók számára 15 helyett 7-8 perces közös követés biztosítása.

Előzmény: Mash_bakter (319202)
gabor144 Creative Commons License 2019.08.05 0 10 319206

Tapasztalatok Örs vezér terén vasárnap 10-11 között:

 

HÉV: A 10.18-as és 10.48-as gödöllői tele volt álló utasokkal, de az ülések között azért néhol át lehetett látni. Utaslemaradás nem volt. Többlet indulás nem volt. Arra volt ember, hogy a peron elején ellenőrizzenek, de a jegykiadási kapacitás kellő mértékű növelésére nem, a pénztáraknál (3 működött) 15-20 fős sorok. A rendezvényhez kapcsolódó speciális tájékoztatás abban merült ki, hogy a peron elején kint volt egy plakát, amin nagy betűkkel az van, hogy Kerepes hév-állomásról indul szurkolói járat a pályához, alatta apró táblázatban az Örs-Hungaroring járat menetrendje...

 

BUSZ: Az Árkád mellől, a monori járatok felszállóhelyéről indultak a Volánbusz expressz buszai. Fegyelmezetten sorban álltak az utasok. A sor vége 10 óra tájban a 3-as villamos Mexikói irányú peron vége táján volt, akkor 400 körüli embert számoltam a sorban, de 11 óra tájban már elért az Árkád Fehér úti kihajtóját keresztező zebrához, ahol - mivel a zebrán sorban állni kicsit nehéz - visszakunkorodott még 10-20 embernyit. Átlagosan 8 percenként indult egy BKK-kék csuklós, de a vége felé volt egy negyedórás lyuk. Volt egy sárga elővárosi kivitelű Volvo is, a vége felé egy fehér szólót is láttam.

 

Érdekes volt nézni a felszállást. Ilyen esetekben azt várná az ember, hogy mindenki fel akar még préselődni, és a személyzet arra kéri az utasokat, hogy már ne próbáljanak többen felszállni, hogy elindulhasson a busz. Itt pontosan fordítva volt: Amikor az álló utasok az ajtóktól mért mondjuk 1 méteres távolságig megtöltötték a buszt, már senki nem akart már felszállni, sőt előre sem jöttek a busz hátsó ajtaja vonalától! Úgy könyörögtek a volánbuszos emberek, hogy ide még 2 ember befér, jöjjenek előre, szálljanak fel! (Meg hogy húzódjanak összébb belül.) Egyik busznál számoltam, 125 körüli utas szállt fel. Pályabelépőt egyáltalán nem kértek. A legfeltűnőbb plakát itt a Kerepes, HÉV-állomás - Hungaroring járatot hirdette...

 

A MÁV-Hév honlapon semmi, BKK honlapon semmi, a Volánbusznál a menetrendváltozások között apró hírként, hogy a 321-es nem megy a pálya felé, de van szurkolói járat. A Hungaroring honlapon már valami elég igénytelen minimálverzió a buszjáratokról. ("30 percenként", sűrítésról egy szó sem, Örsön felszállás helyéről egy szó sem.)

 

Szerintem siralmas, hogy ahhoz képest, hogy mekkora pénzek vannak a Forma-1-ben és mennyit fizetnek az emberek a belépőért, félórás sorbanállás után 40 perc körüli menetidejű járaton hering módjára préselődve utaztatják a népet. Miközben a héven hétvégén bőven lehetne kapacitást bővíteni. 

 

Láthatóan sem a helyközi ellátásért felelő szervezetet, sem a rendezvényszervezőt, sem az üzemeltető társaságokat nem érdekli az egész, illetve leginkább egyik sem érzi magáénak a feladatot. Pedig pont a tömegrendezvény az, ahol a jól szervezett közösségi közlekedés lehet versenyképes, és mindenkinek érdeke, minél többen azt használják, hiszen az ilyen hirtelen nagy terhelésre a közút többnyire elkerülhetetlenül bedugul.

 

Csak úgy érdekességképpen: A 80-as évek végén a Hungaroring ideiglenes megálló és Örs között 10-20-10-20 percenként expresszhévek jártak közbenső megállás nélkül. Ennek persze az volt az ára, hogy normál járat csak 30 percenként volt Örs-Cinkota között. Így tán nem kellene, de mondjuk a csömöriek idejében mogyoródi járatása, Cinkota - Szilasliget között gyorsítva (és Csömörre cinkotai átszállással) vállalható lenne.

 

Az M2-H8 projekt meg Hungaroring szárnyvonalat tervez, miközben egy hév-sűrítést sem lehet megoldani. Döbbenetes ellentmondás.

Előzmény: 18-09 (319200)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.04 -2 3 319205

Javasoltam 3-szor, három helyre...

Köszönik a javaslatot és ennyi.  Este tök üresen egymás seggében  mennek a csuklósok,  a 254-es sincs kitömve, meg a 182-es járatokkal is lehetne mit mókolni. 

 

Azt sem értem, hogy az 54-es miért nem az Auchan felé jár, holott igény lenne rá, vagy esetleg a 123-as  járat miért nem hosszabbodik mondjuk a Gloriett lakótelepre, hisz a Jahn Ferenc kórházat elég nehézkes megközelíteni ebből a térségből. 

 

Szerintem a 194M járat bevált, azt kellene átküldeni a Gloriettre vagy onnan tovább Gyálra. 

 

Én az egész térséget újra terveztetném, sokkal jobban meg lehetne oldani 

 

Előzmény: Mash_bakter (319202)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.04 0 4 319204

Pótcselekvés.

Előzmény: DAttis (319203)
DAttis Creative Commons License 2019.08.04 0 0 319203
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.04 -1 5 319202

Már volt téma, hogy a Nagykőrösi úton egymás seggében mennek a buszok...

Ha elmegy az orrod előtt, akkor 20 percet vársz a következőre...

Nyáron megdöglesz a 40 fokban, télen megfagysz a mínuszban, ősszel meg szétázol a megállóban...

Csak azért, hogy a Vasgerebennél át lehessen szállni az egyikről a másikra.

Csak azt felejtik el, hogy az átlag utazó tudja hova akar menni, hol az otthona

és eleve arra buszra száll fel a városban, ami az otthonához legközelebb megy.

 

Lehet valahol/valakinek javasolni, hogy változtassanak a menetrenden?

A héten a jó anyám panaszkodott, hogy elment az orra előtt 2 busz is és várhatott 20 percet..

6243 Creative Commons License 2019.08.04 0 3 319201

Az a 20 az 12 amúgy. Jelenleg ennyit tud a rendszer.

Előzmény: v_peti (319199)
18-09 Creative Commons License 2019.08.03 0 8 319200

Idén elég kaotikusra sikerült már a szombati nap is a Forma 1-es hétvégén... nem tudta a szervező/megrendelő, hogy (de, tudta, hiszen pár napja nyilatkozták, hogy a tavalyinál többen érkeznek idén) nem elég az a "szolgáltatás", amit megrendel? 

 

A H8+Kerepesről induló shuttle buszok reggeltől rommá tömve egész délelőtt. Örsön csak a láthatóan, tehát PASS-al a nyakban, pólóban, sálban stb látható szurkolóból egy 10 perces számolás idején 187 fő lett az eredmény. Szintén az Örsről induló buszokról is folytak le az emberek... volt olyan időszak, amikor az Árkád melletti Volán megállótól az Árkád aluljáróig állt a sor. 

 

Ez így nulla. Az, hogy megint két jegypénztár működött az Örsön, nevetséges. A nyelvet nem beszélő (nem az Ő hibájuk) pénztárosok már csak hab a tortán. Az utasok kb. fele lengyel volt. Azt nem tudom, hogy miket vettek az automatákból (egy eladási statisztikát megnéznék, biztos jó pár "érdekes" típus kiugró eladást produkált, mivel fogalma sincs senkinek, hogy milyen jegy kell a HÉV-re és hát ez is szomorú... ) 

 

Miért nem lehet felkészülni és megnyitni a középső ablakot legalább ilyenkor, illetve ha már van egy mobil jegypénztár, azt is üzembe helyezni erre a hétvégére? A többek közt tízmilliárdnyi közpénzből is működő Hungaroring Sport Zrt. miért filléreskedik? A 6 kocsis HÉV ilyenkor nem elég, hétvégén azért legyen már annyi a rendszerben, hogy Kerepesig vannak betétek, illetve a buszok is járhatnának sűrűbben. Ja, hogy nem a VB-től kéne megrendelni a szolgáltatást, ahol nincs elég busz......... 

v_peti Creative Commons License 2019.08.03 0 1 319199

A 20 perces követésű HÉV sűríthető lenne, "csak" szerelvény kéne hozzá!

Előzmény: -Smiley- (319196)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.03 -2 3 319198

- Amint írtam, a soroksári újragondolása leginkább a déli hévek Kálvinig hosszabbításával együtt képzelhető el, mert nincs sok értelme átrendezni az egész utat hogy aztán pár évvel később (optimizmus :) feltúrjuk egy kéregalagúttal. Ezen felül a 2-es villamos is hosszabbítható de ezt már sokszor kitárgyaltuk.

- A közúti forgalom mint az ideális gáz mindig kitölti a rendelkezésre álló teret, így mindig megvan az érzés hogy itt aztán tele van minden, tök mindegy mennyi tehermentesítő infrastruktúra elem épül. És forgalomcsillapításkor mindig megjelennek a káoszt vizionáló vélemények amik sose teljesülnek, a forgalom alkalmazkodik az új helyzethez.

Az hogy az autósoktól felveszünk sávot csak az érem egyik oldala, de azt a városi helyet másoknak (gyalogosoknak, városlakóknak, tömegközlekedőknek, helyi üzleteknek, stb) odaadjuk, az ő szemszögükből meg pozitív dolog. (Az út szélessége miatt itt még hely is van bőven, könnyebb terep mint a Rákóczi) Szerintem itt egy forgalomcsillapított, reprezentatív módon átépített belső-soroksári útnak meglenne az a komoly városfejlesztő hatása ami az egész kerületre kihatna: dzsentrifikálná a meglévő városszövetet a Hungáriát belül, illetve tolná kifelé az új fejlesztéseket a mai rozsdazónába a Hungárián kívül.

Előzmény: -Smiley- (319196)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.03 0 0 319197

Hát ezen az segítene, ha a HÉV nem HÉV lenne, hanem Metró.

Kimenne Erzsébet központba az 5-ös metró.... :)

Vagy a HÉV ejtené útba, esetleg a 150-es vasút vonal arra kanyarodna, ahol most a LIDL van

és a 3-as villamos végállomása...

 

De ez már át lett itt rágva szerintem egy párszor. 

De az tény a jelenlegi közlekedési infrastruktúrával halál lenne a 2x2 sáv....

 

Talán ha lesz Galvani híd valamikor 2035-ben, akkor elég lesz a 2x2 és a Hév a Kálvinig járna...

Kálvin-Boráros tér-Haller utca-Közvágó híd (itt lesz majd állítólag egy vasút megálló is)-Illatos út-Baross Utca...

 

 

Előzmény: -Smiley- (319196)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.03 -2 1 319196

Ülj be reggel a kocsiba Soroksáron és gyere be a Soroksári úton.. Na akkor majd láthatod hogy a meglévő 2x2 forgalmi sáv is kevés. (a gagyi HÉV re és a kitömött 2-es villamosra több ember nem fér fel már) 

Előzmény: Lovrin (319194)
gorcher Creative Commons License 2019.08.02 0 1 319195
Lovrin Creative Commons License 2019.08.02 -1 9 319194

Ha már Soroksári, szerintem a város egyik legjobb fejlesztési lehetősége lenne.

 

A Soroksárinak megvan minden adottsága arra hogy a város reprezentatív sugárútja legyen, még ha jelen állapotában nem is látszik úgy.

Nézzük csak a belső szakaszt: a Borárostól a Közvágóhídig. A szélessége faltól falig ~55 m (google mapson mértem), az Andrássynak a nagykörúttól kifelé 45. A körönd után még van egy rövid szakasz ahol még zártsoros a beépítés és ott eléri az 55 métert a szélessége.

 

Ehhez képest a Soroksári - a városi tér minőségét tekintve - borzalmasan rosszul van felosztva. Van 6 sáv monoton aszfaltunk, két villamosvágány, mellette egy sáv közepesen igénytelen zöldfelület (aminek az a funkciója hogy ne érezd annyira sivár városi autópályának, ha a Duna felőli oldalon vagy), 1 sáv parkoló, 2 sáv szervizút. Ami papíron már nem a Soroksári út hanem a Lechner Ödön fasor, így egész jól illusztrálja a Soroksári vállalhatalanságát, hogy már az irodaházak építői sem vállalták fel.

 

Miért alakult ki így? Indljunk ki a Boráros téri aszfaltsivatagból ahonnan az egész kezdődik. Itt is túltervezett autóközpontú aszfaltfelületekkel és túlbonyolított gyalogos útvonalakkal találkozunk, aminek ránézésre a harmada-fele megspórolható lenne, ha ma terveznék újra. (Sőt, lehet a felét be is építenék.) A korabeli tervezési elvek egyértelműen kijelölték az autóforgalom dominanciáját a Borároson és a Soroksárin, mert Európa nemzetközi forgalma itt haladt át. Bécsből Isztambul felé, a Petőfi híd vitte át a forgalmat.

Aztán épült egy Déli M0 híd (6 sáv), épült egy Lágymányosi (4 sáv). És lassan épülni fog egy Galvani-híd (még 6 sáv). A korabeli 5-ös út tranzitforgalmának épült egy M5-ös. 

A tervezéskori állapot már nem áll fent. A Soroksári út szerepe most már újragondolható.

 

Ahogy írtam, az út szélessége szinte egyedülálló a városban ami megadja a lehetőséget hogy reprezentatív sugárút legyen.

Első körben kezdhetnénk a belső szakasszal, a Közvágóhídtól befelé. Elférne itt villamos, 2+2 közúti sáv, szervízút, dupla fasor (normális méretű fákkal), minőségi gyalog-kerékpárút. Akár az Andrássy stílusában, még több hellyel.

 

Kifelé a rozsdaövezet felé a fejlesztés kulcsa a vasútvonalak elpakolása, a déli hévek behozatala a Kálvinig, ami jó alapot adna a Soroksári újratervezésére. A Közvágóhídtól kifelé még nem körvonalazódik a jövőbeli beépítés típusa, de itt is jó lenne ha egy városi szövetbe illeszkedő, reprezentatív sugárút tudna lenni a Soroksári, egy várost átszelő, kettévágó autópálya helyett. (Most még ninics mit kettévágnia ott, de hamarosan lesz.) Az építészeti színvonalra még fontos lenne odafigyelni, ebből a szempontból a Boráros-Nemzeti közötti Duna-parti beépítést is elhibázottnak tartom az unalmas, élettelen irodaházaival, amik egyáltalán nem méltól a hely kiemelt szerepköréhez. De leszek optimista, amennyiben a Soroksári színvonala szintet ugrana egy sokkal inkább emberközpontú és reprezentatív irányba, idővel az építészeti minőség és a szolgáltatási szint is követné azt.

 

rezignált Creative Commons License 2019.08.02 -1 1 319193

A Váci úton már ott volt a metró és csak utána jöttek az irodaházak, a Soroksári úton meg ilyen mindenféle gyanús kültelki buszjáratok vannak csak, amik szerintem jóval kevésbé vonzzák az irodaházakat :(

Előzmény: Zahnrad (319186)
vrobee Creative Commons License 2019.08.01 0 0 319192
18-09 Creative Commons License 2019.08.01 -1 2 319191

Nézegetem a közbeszerzéseket és... azért elég kemény, hogy az 50-es esedékes peronemelésein 2015 óta vakaródznak. 

 

Laci bácsi biztos tud még olyan sztorit, mint a múltkori a 71-es troliról. Másnap kizavartak 10 melóst, 3 nap alatt volt új peron. Ja és valószínűleg idén sem lesz semmi belőle. Mondjuk CAFka sincs hozzá. 

18-09 Creative Commons License 2019.08.01 0 2 319190

Az az 1-es projektjében benne volt. A Keletihez megint van kifogás, de azt nem árulják el, hogy mi. Vicc... 

 

Lényeg, hogy pl. a Margit hídnál a 20 percező 109-esnek jut FUTÁR-oszlop :) Az fontos... 

Előzmény: toto92 (319183)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 319189

Azok a világnak azon felében vannak ahol van szilárd jövőkép és akarat is.

Magyarországon meg csak évtizedekig tervezgetnek valamit (talán) s még akkor sem lesz belőle semmi :-(. (Megyeri M3, HÉV a Kálvinig, M4...)

 

 Kormányokon átnyúló folyamatos lépésenkénti fejlődés pedig nincs sajnos.

 

Ma Budapesten pedig igen furcsán venné ki magát, ha építenénk a pusztába pl egy metrót, mert majd lehet hogy lesz aki odaépítkezik. Ugye egy ilyen fejlesztésnél vannak égetőbbek perpill.

 

(A BudaPart projekt szintén egy elszalasztott lehetőség.)

Előzmény: Dreamy (319188)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.01 0 4 319188

Van néhány példa olyanra is a nagyvilágból (...szinte az összes...), hogy előbb felépítik a (tömeg)közlekedési infrastruktúrát, majd sorra nőnek ki a lakótelepek, irodaházak és bevásárlóközpontok a környéken. De az sem rossz megoldás, ha tömegközlekedés fejlesztése 40 évvel lemarad, hiszen azért még is csak működget valahogy Budapest is, nem igaz?

Előzmény: Domi-V63-138 (319179)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.01 -1 0 319187

Újságírói slendriánság :

 

....."......Bejelentették: megszűnik a repülőgépek okozta éjszakai zajterhelés

A jogszabályi változásoknak köszönhetően éjfél és reggel öt óra között, a mélyalvási időszakban szinte teljesen megszűnik a repülőgép-forgalom Budapest felett, a Liszt Ferenc-repülőtéren tervezetten nem szállhatnak fel és le repülőgépek - jelentette be Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

 

A korlátozáshoz szükséges jogszabály-módosítások "részben már életbe léptek, részben a legközelebbi jövőben életbe lépnek" - mondta Tarlós István. Kifejtette: ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét,

a főváros felett kényszerűen végrehajtott éjszakai repülésekért akár 1000 eurós bírságot is kiszabhatnak, továbbá a zajmérési helyek számát az eddigi hatról tizenháromra növelik.

 "Mindezek következtében az eredmény az lesz, hogy a mélyalvás időszakában gyakorlatilag Budapest felett a repülések megszűnnek" - fogalmazott.

Palkovics László elmondta, az intézkedések azt szolgálják, hogy az éjszakai repülési műveletek számát nullára csökkentsék. A hátszélre vonatkozó szabályváltozásoknak köszönhetően a jelenleginél több repülőgép közlekedhet a gyéren vagy egyáltalán nem lakott délkeleti irányba, illetve irányból.

atv.hu/MTI..............."

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

NEM  SZŰNIK   MEG.

 

A firkász összekeverte a Budapest feletti légteret, a Ferihegyi le és felszállásokkal.

Nagyon nem ugyanaz.

 

Budapest felett, továbbra is szabadon repülhetnek a gépek.

Elvileg nem szállhatnak le és fel éjféltől reggel 5-ig.

 

Itt van kiskapu: Tervezetten nem szállhatnak le.

Azaz terven kívül, leszállhatnak.

 

Ha egy gép 23,45-re van tervezve leszállásra, de késik, akkor leszállhat.

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!