Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2019.07.30 0 2 319150

Pár évtizeddel ezelőtt ugyan kevesebb autó volt, de emlékeim szerint egyáltalán nem volt szokás a gyalogosnak elsőbbséget adni. A gyerek addig várt az út szélén, amíg elfogytak az autók, és akkor ment át.

Előzmény: attus germanicus (319149)
attus germanicus Creative Commons License 2019.07.30 0 0 319149

Részben biztosan igazad van.

 

Ugyanakkor évek óta viszi anyám reggelenként iskolába a húgom fiait. Átlag évente egyszer úgy kell elrántani a gyereket egy autó elől. A zebrán, egy hat méter széles úton. 

Előzmény: vrobee (319140)
Dreamy Creative Commons License 2019.07.30 0 0 319148

Hát igen... bár az Ady Endre út már akkor is elég forgalmas volt. De sokkal kevesebb autó volt a '80-as években, mint most. Ahhoz képest most rettegnek a szülők, ha gyalog kell elengedni a gyereküket.

Előzmény: trizs77 (319129)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.07.30 -1 1 319147
Mint "érintett", 100%-ban egyezik a véleményem vele.
Előzmény: trizs77 (319146)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 -1 3 319146
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.30 -1 4 319145

én anno simán bicikliztem a környékbeli utcákon

de a gyereket már elkísérem bringával az íjász edzésre ami 4km-re van,

mert már a mellékutakon is olyan forgalom van délután 4 órakor, hogy az embertelen...

a Nagykőrösi vagy a Nemes útra meg pláne nem engedném rá egyedül...

 

a mai autósok akkora parasztok, hogy csak na, kicentiznek néha 15-20 centivel mennek el melletted

életveszélyesek 

Előzmény: M63 010 (319142)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.07.30 0 0 319144

Pénteken, szombaton és vasárnap délelőtt nem működött a jelzőlámpa a Széll Kálmán tér nyugati, Szilágyi Erzsébet fasor felőli csomópontjában. Én vasárnap jártam arra többször is autóval egy szállítás kapcsán, a relatíve kicsi forgalom esetére elég nagy tumultus alakult ki, ugyanis bár a csomópont ki van táblázva, de attól még nem triviális itt a közlekedés, főleg, hogy 0-24 szokott menni a lámpa. Egy kanyarodó főút, amelybe becsatlakozik a Szilágyi Erzsébet fasor, a kis buszvégállomásos utca, a buszok meg tudnak fordulni a csomópont előtt, két villamosvágány keresztez szépen és persze a mindenhol elsőbbséggel bíró gyalogosok.

 

Reggel 9-kor mentem át egyszer, akkor még nem volt gond. Fél 11-kor mentem az Alkotás út felől a Szilágyi Erzsébet fasorra, akkor már a "balkanyar" a főútról nem volt egyszerű, villamos, gyalogos meg a Széna tér felől jövő együtt már bolondítottak a helyzeten. Szemmel láthatóan a többségnek fogalma sem volt róla, hogy kinek lenne elsőbbsége. Végül, amikor beértem a raktárba, felhívta a 112-őt, hogy intézzenek valamit, mert folyamatos veszélyhelyzet van.

 

Mikor délután 1-kor ismét átmentem, már működött a csomópontban a lámpa. 

 

De előtte 48 órát meg nem.

 

Nem tűnt fel senkinek? Vagy csak nem szólt róla senki?

trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 319143
M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 -1 1 319142

Közeli rokonomért 15-16 évesen érte mentek edzésre! ÁÁÁÁÁ!!! Bár van remény, mert most a barátnőjével ment egyedül Budapestre!

 

Én 5-6 évesen mentem a boltba egyedül! Igaz, csak tejért, meg kakaós csigáért a tejboltba! Amikor elköltöztünk onnan, kb. akkor szűnt meg, lett a helyén a 72-es bisztró! Páran ismerik az itt írogatók közül! :)

Mondanom sem kell, hogy az állomás közelsége hozzájárult ahhoz, hogy megszeressem a vasutat!

 

M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319141

Amerikában rendőrségi ügy lett egy ilyen dologból...

 

De anno apám inkább azért volt morcos, hogy nem vagyok önálló, azt mesélte, hogy már 10 évesen egyedül vonatozott. Míg én csak ca. 12-13 évesen tettem először ilyent, de lehet, hogy már 14 voltam?

Előzmény: trizs77 (319134)
vrobee Creative Commons License 2019.07.29 0 3 319140

ki hogy fogalmazná meg, mi a veszélyesebb ma?

Szerintem nem ez az ok. Egyszerűen megváltozott a társadalom gyerekhez való hozzáállása. (Talán azzal összefüggésben, hogy nagyon kevés a gyerek, nagyon féltjük őket, de ez csak tipp.)

Előzmény: f_zoli (319139)
f_zoli Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319139

Tényleg. Eszembe juttattad, hogy a "legyen szíves jelezni" az teljesen bevett duma volt. A ZIU-n kizárólag a jobb 1-ből a kerékdobról értem el a gombot, a többi esetben kérni vagy igazodni kellett.

(Én azzal villantottam, hogy elsőben autonóm döntéssel busszal lekerültem az áramszünetet :) , ami akkor órás nagysagrend volt, és egyszercsak odaaértem az ellenkező irányból anyámhoz, aki a trolimegállóban várt kissé idegesen, ám hirtelen annál jobban felderülve a féléves öcsémmel - természetesen még vezetékes telefon is sehol. Tudom, nem egy hőstörténet, de a mai világtól elég távoli.) 

 

Amúgy ezt komolyan kérdezem, ki hogy fogalmazná meg, mi a veszélyesebb ma? Én leginkább "csak" az agresszív, nagyteljesítményű, figyelmetlen autóforgalmat tudom mondani, a szabályok alacsony respektjével. Vannak ezenkívül (opcionálisan drogos) rablók, csekély valószínűséggel * nagy potenciális kárral = közepes kockázattal.

Előzmény: Ashi Valkoinen (319138)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.07.29 0 1 319138

Jah, ismerős.

 

Első iskolai napomon apa elsétált velem a buszmegállóba (2 km volt akkor a házunktól), felszálltunk a buszra (Tatabánya, 17-es járat), aztán megmutatta, melyik megállónál szállok le az iskolánál.

 

A második napon már egyedül mentem, a buszról leszállni is akkor tudtam csak, ha valakit megkértem, hogy jelezzen. Ugyanis a jó öreg ráncajtós Ikaruson (általában egy OMV reklámos jutott erre a buszra) csak az ajtó felett volt leszállásjelző. Azt 3. osztályig nem értem fel.

Előzmény: Domi-V63-138 (319132)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319137

Jogos.

Igazad van.

Előzmény: Domi-V63-138 (319135)
névtelen Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319136

Hát, olyan sztorit én is hallottam, hogy a tizen-1-2 éves nagytesóra rá volt bízva a kistesó, aki szépen megamortizálta magát.

Ezért, a nagytesó szépen elvitte (vidéki kisváros) az orvoshoz, a doki ott azt mondta, hogy ez baj, Miskolcra kell vinni a kórházba, ide meg oda.

Nagytesó szépen kisétált a kicsivel a vasútra, elment Miskolcra, megkereste a kórházat, azt' mire a felnőttek hazaértek, a kicsi otthon volt, leápolva.

Előzmény: trizs77 (319134)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.07.29 0 6 319135

"OFF-2

(több ma már nem lesz )"

 

Tudod az a baj hogy te is OFF ként kezeled itt, pedig gyalogos (Városi)közlekedés.

Meg is látszik sok városon, hogy a közlekedésmérnök képzésen nincs gyalogos szakirány.

 

 

Előzmény: trizs77 (319134)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.29 0 9 319134

OFF-2

(több ma már nem lesz )

 

 

Ismerős 7 éves gyermeke (mert édesanyja a hugával volt elfoglalva) a család döntése alapján a faluban felült a volán buszra.

Elment vele a városba (15 km).

A végállomás előtt egy megállóval leszállt.

Begyalogolt kb. 800 métert a fogászatra/szájsebészetre.

Húzott sorszámot.

Kiülte.

Bekerült az orvoshoz.

Az orvos elvégezte a szájában amit kell.

Végeztek.

 

Nővérke (fogorvosi asszisztens) rákérdezett, édesanyád kint vár ?

Nem.

Elmondta hogyan jött.

Nővérke félig elájul, repülősó, rendőrség, gyámügy, nőszövetség, EU és ENSZ riadóztatva.

 

Végül elengedték a fiút.

Hazament ahogy jött.

 

Nővérke (asszisztens ) hetekig járhatott pszichológushoz mire kicsike lelkecskéjét helyre tették.

 

 

 

DAttis Creative Commons License 2019.07.29 0 2 319133

"...sok-sok szülő viszi autóval gyermekét iskolába, ami reggelente kaotikus állapotokat eredményez az iskolák környékén..."

Még az én időmben is (80-as évek eleje) gyalog vittek (amíg kísértek) a szülők suliba, aztán egyedül. Igaz mi is (tesóval) körzetbe tartozó suliba jártunk másfél km-en belül volt a suli, ahogy a többségnek. II. kerületi "elit suli" lévén azért   akkoriban ott se minden családnak volt autója, nem úgy mint ma apucinak és anyucinak is külön verdája nehogy "mán" anyuci villamosozzon a kölyökkel (hátha hozzászokik tömegközlekedni) ha apuci nem ér rá.
Családban is ismerős a példa, ma ennek eredménye a 18 éves kölyöknek is verdája van már mert tömegközlekedni az ciki és lúzernek való :P 

Előzmény: trizs77 (319129)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319132

Engem édesanyám csak az első napon kísért iskolába, onnantól kezdve 8 évig magam mentem.

Szeptembertől lesz elsős a gyermekem, s már a kérdésfelvetésemre is konkrétan gyilkosnak néztek, miszerint:

haza engedik 16h-kor egyedül a gyereket, vagy mindenképpen érte kell jönni?

 

A tanító néni szerint csak 5.-től járhatnak egyedül...

Előzmény: trizs77 (319129)
vrobee Creative Commons License 2019.07.29 0 3 319131

Az általános hozzáállás is rengeteget változott az utóbbi néhány évtizedben. Korábban nem volt szokás/elvárás a folyamatos szülői felügyelet, simán hagyták őket egyedül játszani, elmehettek bandázni, stb.. Ma ez a fajta "elszakadás" sokkal később következik be (és elég hirtelen, annak minden itt OFF következményével).

Előzmény: trizs77 (319129)
szucsati Creative Commons License 2019.07.29 0 4 319130

Kicsit OFF: Svájcban ismerősnél az óvodás gyereknek 2 hét után egyedül kell óvodába mennie! Hazamegy ebédelni (ha kell), majd délután elmegy újból. Na persze óvodának 800 méteren belül kell lennie és az útvonal nem keresztezhet főútvonalat, úgy építik ;)

Amikor ott voltam, a bejáratot útvonalon fát vágtak. Megállt az elkerített rész végén, a gépek 1 perc alatt leálltak, a jó munkás ember átkisérte a gyereket az adott szakaszon, majd a gépen újraindultak.

A gyerek most lesz 5. osztályos, osztálytársakkal kerékpárral jár úszodába stb.

 

Na ettől még messze vagyunk.

Előzmény: névtelen (319128)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.29 -1 4 319129

Ennek van itt OFF háttere is.

 

Mi (ratkók) általános iskola első félévig járhattunk szülői kísérettel iskolába.

Komolyan.

 

Általános iskola első félév végén, decemberben külön szülői értekezlet foglalkozott azzal (akkoriban még a szülők 90-95%-a részt vett a szülőiken), hogy hagyják abba a gyerek iskolába/ból kísérését és tanítsák meg a gyereket önállóan iskolába járni.

 

S így is történt.

Akit első második félévben is kísértek még szülei, azt, mi, a többség folyamatosan cikiztük.

 

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy alig volt körzeten kívüli gyerek.

Ezért a nebulók 99%-a gyalog járt iskolába.

(0,5-2,5 km-ről)

 

Ma pedig már nem ritka, hogy egy iskola tanulóinak 50%-a körzeten kívüli.

Egy az Örs Vezért térhez közeli, lakótelepi iskolánál ez az arány 40% és legtávolabbi tanulóik Kerepes városából járnak oda, ami 13 km + pár száz méter gyaloglás.

 

A mai utcai biztonsági helyzet valamint a közlekedési viszonyok miatt sok-sok szülő viszi autóval gyermekét iskolába, ami reggelente kaotikus állapotokat eredményez az iskolák környékén.

 

 

Előzmény: névtelen (319128)
névtelen Creative Commons License 2019.07.29 -1 4 319128

Leggyakrabban a következőket szoktam hallani:

- autóval sokkal gyorsabb "45 perc helyett 2 óra lenne"

- vinni kell a gyereket

 

Sokszor érdekes módon pont a nagy autóforgalom miatt viszi mindenki autóval a gyereket, mert nem meri egyedül elengedni....

Előzmény: trizs77 (319127)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.29 -2 6 319127

 

 

Hogy ilyen árak mellett mi a francért ül valaki autóba, azt nem értem!

Hiszen a havi bérlet sem drága!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A csőlátású világszemlélet nem előre visz hanem beszűkít.

 

A legegyszerűbbek fel se merültek benned ?

      - Nem jár elég sűrűn a falujában a busz,

      - Vonat nem jár még a közelben sem,

      - a közforgalmú járatok nem oda mennek ahová Ő,

      - élethelyzetéből (mondjuk két gyerek óviba+iskolába külön helyre majd utána be munkahelyre) nem megoldható közforgalmú közlekedésssel,

      - az olvtársak bizonyára tudnak még n+1 hasonló indokot ideírni.

 

 

Előzmény: M63 010 (319123)
M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319126

Azóta már sűrítettek 6 percesre. :)

Előzmény: M63 010 (319125)
M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319125

Csúcsban 7 percenként jár, csúcson kívül 10, holtidőben meg 15 percenként, szombaton ingyenes!

A tervezett utasszám napi 8400 volt, de a gyakorlatban 17 ezren utaznak rajta hétköznap.

Ez utóbbi felszorozva ca. kiadja a szombathelyi, hasonló sűrűséggel közlekedő villamos utasszámait. Amit meg megszüntettek!

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Stater_Tram

M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 319124
M63 010 Creative Commons License 2019.07.29 -1 0 319123

Eddig sem volt drága a tömegközlekedés. Jelenleg 2€ a menetjegy és 4€ a napijegy az egész országra vonatkozólag!

Első osztályra meg 3 illetve 6€.

Hogy ilyen árak mellett mi a francért ül valaki autóba, azt nem értem! Hiszen a havi bérlet sem drága!

 

Előzmény: attus germanicus (319085)
-Smiley- Creative Commons License 2019.07.28 -9 0 319122

Vannak olyan fémek amiknek kicsi a hőtágulásuk. 

Télen pedig megfelelő karbantartás mellett meg lehet oldani, hogy ne fagyjon be a cucc. Pl vazelinnel, wd40-el vagy olajjal bekened a rögzítés mellett aztán már kevésbé fagy be.  😉

Előzmény: r1232 (319120)
mestska Creative Commons License 2019.07.28 0 1 319121
Lesz bölcsőde, óvoda, iskola? Lesz nagy alapterületű élelmiszerbolt?
Előzmény: sz_b (319109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!