Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2019.06.25 0 6 318649

Megrendelés nélkül nem gyárt senki semmit.

Kravtex? :)

Előzmény: g86 (318647)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.25 0 2 318648
g86 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 318647

Megrendelés nélkül nem gyárt senki semmit. Megrendelés pedig egyelőre nincs. 

 

Az egy részletkérdés, hogy kell-e előleget fizetni a megrendelt portéka után. Attól még ugyanúgy ki kell fizetni.

Előzmény: Közlekedésguru (318646)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.06.24 0 1 318646

Tudom, hogy nincs szerződés aláírva, de megegyeztek, hogy kelleni fog a fennálló maradék 21.

 

Igazatok van, hogy semmi se biztos, csak ami már megtörtént, de a vasútra eddig is költöttek, az nem a "főváros". A Stadler legyártja előre, szimplán bizalomból, előleg nélkül, azért ez is valami. Nem sok, de bizakodni azért szabad nekünk is.

Előzmény: r1232 (318638)
18-09 Creative Commons License 2019.06.24 0 3 318645

Egy klíma és megfelelő méretű nyitható ablak nélküli városi buszra elég mókás egy ilyen plakátot felhelyezni. Ez nem éppen vonzó... 

Előzmény: attus germanicus (318639)
seadxdx Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318644

Az azért megvan, hogy az egész diskurzus abból indult, hogy félreértettél valamit?

Előzmény: paca664 (318634)
seadxdx Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318643

Volt 25 Traxxra is opció. Volt.

Amíg nincs aláírva a szerződés, addig nem veszem biztosra, mert bármi közbejöhet. A Stadlert megbízható cégnek tartom, így már akkor biztosra veszem tőlük, hogy megépítik a továbbiakat. Azért tavaly volt eset rá, hogy az aláírt szerződés ellenére nincs jármű.

Előzmény: Közlekedésguru (318635)
attus germanicus Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318642
Nincs adatom. Ha tippelnem kellene, azt gondolnám, kimutathatatlanul kevesen.
Előzmény: Lovrin (318640)
MCA-001 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318641

Eredményt hirdettek a hódmezővásárhelyi tram-train eddig hiányzó elemének építésére kiírt pályázaton.

Szeged Rendezőn épülhet a járműkarbantartó csarnok:)

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:291019-2019:TEXT:HU:HTML&src=0

Lovrin Creative Commons License 2019.06.24 -1 1 318640

Vajon az emberek hány százaléka választ klímavédelem alapján közlekedési módot egy adott utazáshoz? 1%-ot eléri ott?

Előzmény: attus germanicus (318639)
attus germanicus Creative Commons License 2019.06.24 -2 2 318639

"Megelőzhetsz, de a klímavédelemben mi járunk elöl."

r1232 Creative Commons License 2019.06.24 0 1 318638
Az a megállapodás nem arról szólt, hanem a keretszerződés határidejének kitolásáról, így a következő uniós finanszírozási ciklusban lehessen erre forrást keresni. Szó sincs jelenleg folyamatos gyártásról, 19 db. fix, a többi talán.
Előzmény: Közlekedésguru (318637)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318637

Tudom, olvastam a megállapodásról szóló hírt, ezért írtam. :)

 

Ha 40 jön, az olyan, mintha megdupláztuk volna a Flirt-állományt. Ezért nagyon jó, ha jön mind...

Előzmény: kristoof (318636)
kristoof Creative Commons License 2019.06.24 0 1 318636

Nem azt mondom, hogy száz, de 90 százalék, hogy lehívják a maradékot is. Úgy néz ki, hogy folyamatos lesz a gyártás.

Előzmény: Közlekedésguru (318635)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318635

Ígérték már a maradék 21-et is... amúgy egy Kiss felér 2,5-3 Flirt-tel férőhelyben. Így már nem rossz a 19 se, hát még a 40.

Előzmény: seadxdx (318630)
paca664 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318634

Ha te is utána tudsz számolni, akkor neked is kijön. Ha nem... akkor sajnálom, nem egyről beszélünk.

Előzmény: seadxdx (318630)
v_peti Creative Commons License 2019.06.24 0 1 318633

Azért le lehet osztani, mert ha a 70-80a-100a-120a-t nézzük, akkor mindegyikre rakhatunk 4-et, 3 meg tartalék, így a legkritikusabb vonatokra már jutna belőlük.

Előzmény: seadxdx (318630)
v_peti Creative Commons License 2019.06.24 0 1 318632

A vonatok gyorsabbak (késés régen is volt), sűrűbben mennek, így kevesebbet kell várakozni. Az állomásra meg kocsival is ki lehet menni.

Amúgy meg érdekes a másik szegmens, a munkásszállós is, akik vasárnak este vagy hétfőn reggel bejöttek, pénteken vagy szombaton meg mentek hazafelé.

Az izzóhiányak egy olyan okáról is hallottam, hogy a bejárok (egyes vonatokon) kivették az izzók felét, hogy kellően sötét legyen reggel aludni.

Előzmény: siófoki35 (318628)
v_peti Creative Commons License 2019.06.24 0 2 318631

Nagyjából... A valóságban (Moldova) azt írta, hogy rendes menetrend szerinti vonat volt, csak a gyakorlatban mindenki vasutas volt rajta, aki utazott, ezért egy idő után már kalauz nélkül közlekedett.

Előzmény: siófoki35 (318629)
seadxdx Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318630

Mellette és nem helyette. A 19 KISS meg kb. annyi helyre ígérték be, mintha 60 jönne.

Előzmény: paca664 (318564)
siófoki35 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318629

Az igazán érdekes az a történet, amit Moldova írt meg, hogy Ferencváros rendezőben akkora munkaerő hiány volt, hogy Vámosgyörk-Adács környékéről külön kis motorvonatokal hozták a vasutasokat Fradiba... (Végülis a sokáig létező Rákos-Fradi "proli" ennek az utóda volt)

Előzmény: Törölt nick (318625)
siófoki35 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318628

Márhogy ingázók ma is vannak szép számmal, de már jóval másabb a kép az elővárosi vonatokon. 

Előzmény: Törölt nick (318625)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318627

Nem ez a furcsa, hanem az, hogy nem csak a belváros és vasárnap (majdnem) ugyanez van, néhány csöndesebb órát leszámítva.

Előzmény: kristoof (318609)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318626

Talán "ez is" mond valamit:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xz23KydjtMc

Előzmény: Törölt nick (318625)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318625

Köszi. Mai generációk már el sem hiszik, hogy rengetegen így éltek. Ehhez képest ma nagyon is jó világ van.

 

Üdv. :-)

Előzmény: trizs77 (318624)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.24 0 2 318624

 

 

  Budapesti előváros.

Ingázók:

 

https://index.hu/fortepan/2019/06/23/pusztaszabolcs-budapest_retur/

 

 

 

 

gorcher Creative Commons License 2019.06.24 0 0 318623

Igen persze, 9/9gy, 17/117, 32/32gy, 51, 62, 62gy, 185. Nyilván más volt a funkciója és sokkal nagyobb a forgalma. Bár azt azért nem hiszem, hogy átadásakor ne kellett volna arra gondolni, hogy változni fog a forgalom és a modal-split. És hogy azt sem látták előre, hogy nem fog odaérni a metró. Hiszen 1983-ban helyezték csak végleg forgalomba a komplexumot.

 

Még a végállomás tároló funkcióját is megérteném, ha nem lenne ott kb. egy kilométerre a troligarázs. És ugye az átszállási kapcsolatokat sem látja el igazán jól. Vegyünk egy 151-es 9-es átszállást. 10 méter a végállomáson. De amíg a Liget téri megállóból a 151-es átvergődik a kereszteződésen, addig elmegy egy 9-es. Átszállsz és amíg megjárod a Szent László teret, addig biztos lehetsz abban, hogy buktál még egy 9-est. Ehelyett a többség átsétál (fut) a Mázsa utcai megállóba. Vagy a 9-es Kőbánya felé. Oké, hogy a Szent Lászlónál viszonylag közel van a 3-as villamos megállója, de amíg oda behalad a busz, addig elmegy egy villamos.

 

Holnapig lehetne sorolni. És ugye ott a vasút, amire a ráhordás lenne a lényege a csomópontnak, ugye. Lehet jobb volt a körforgalommal...

Előzmény: Il Leone (318618)
attus germanicus Creative Commons License 2019.06.23 0 3 318622

Ma volt Köln-Bonn térségében az autómentes nap. Kölnben a Nord-Süd-Fahrtot zárták le, és az egész régióban minden helyi és helyközi tömegközlekedési eszközt bármiféle megkötés nélkül ingyenesen lehetett használni egész nap. Kár, hogy nem egyeztettek, mert Köln Hauptbahnhofon négy vágány felújítás miatt le van zárva, emiatt egy csomó vonatot töröltek, mások más vágányról indulnak, mint ami a menetrendben van. A hangos folyamatosan azt harsogta, hogy a (példa) RE5 vonat, aminek elvileg 17:25-kor kellene mennie, ma törölve, stb. Töröltek egy csomó IC, ICE, Thalys járatot is, de akiknek azokra volt jegye, azok leginkább azért tudták, mi a helyzet, másrészt azokra úgysem vonatkozott az ingyenes utazás. Az S-Bahn zavartalanul járt. De aki valamilyen személy- vagy gyorsvonatot (RB ill. RE) akart igénybe venni, mondjuk az autómentes napon felbuzdulva, aztán a járatát törölték, az nem holnap fog legközelebb vonattal utazni. 

Az viszont tetszett, hogy a Hbf-on, ahol a sok törölt járat ellenére is elég feszes lett a menetrend, egész nap gond nélkül fogadták a vonatokat párosával a peronok mellé. A négyszáz méteres peronra egymás mögé bejárattak két vonatot, aztán két perc különbséggel ki, hadd szóljon. És ezt nem egyszer, egy kritikus helyzet feloldásaként, hanem egész nap, tervezetten. A peronon az utastájékoztatásban teljesen korrekten megjelent, hogy melyik vonat melyik peronrésznél áll meg, szóval aki figyelt, annak nem kellett az utolsó pillanatban rohannia százötven métert a tömött peronon. Mert ugye így, hogy nem kettő, hanem négy vonat jött egyszerre egy peronhoz, és ráadásul azokra várnak olyan utasok is, akiknek egy másik járatát törölték, azért elég sok utas össze tudott jönni. 

Korábban egy másik vágányzár idején Bonnban láttam hasonlót, ott még komolyabban tolták, de azért ez se volt rossz. 

g86 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 318621

Évekkel ezelőtt átrakták a 105-öst a trolimegállóba. 

Előzmény: toto92 (318616)
18-09 Creative Commons License 2019.06.23 0 1 318620

A 105-ös mindkét irányban a Dózsán áll meg a Hősök terénél. 

 

Viszont a Múzeumbusz tegnap megállt a 979-esbe. 

Előzmény: toto92 (318616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!