".a fordrol - mint alternativ megoldas - egy szot nem irtal. "
Éppen írhatok, szerintem az csalódás lesz a bódé után......legalábbis a belsőtér kialakítása és variálhatósága terén.
Szeretsz hátsó lengőkar szilenteket cserélni benne*? Folyamatosan rejtélyes villanybajaik vannak, főleg kommunikációs téren és olyankor ez-az-amaz nem működik. A tempomat szinte egyikben sem.
* ami nem olyan nagy eset ha van csápos és a célszerszámkészlet hozzá. Ezek nélkül ordenáré szopás.
ha radial, ha axial a pumpa elrendezes.. .a dugattyu visszaterest a haznyomas intezi.. ide meg keves az 1-3 bar tapnyomas.. mert 10-15 bar kell. ... -------------
adagolón belüli szárnylapátos szivattyút ne értelmezzünk már külső tápnyomásnak. " pedig de. hazon belul, de pumpan kivul is lehet. (bosch cp1 ? )
miert nincs a fordban, opelben kulso pumpa ? hogyan ertelmezed ennek hianyaban a tapnyomast ?
rovid kanyar a kerdezohoz.. vagy levegos vagy adagolo hibas..
Ok, rosszul illetve félreérthetően fogalmaztam. Arra gondoltam, ha levegősödik, mert nem indul bármi miatt, akkor nem fogja felszívni az üzemanyagot magától, kell neki külső tápnyomás amíg légteleníti magát. (volt már rá példa, hogy szűrőcsere után indítózással akarták feltölteni a szűrőt és nem élte túl az adagoló...)
Bár, most újragondolva, valószínűleg a "fújás" is féktisztító lesz a szívócsőbe. ?
a külső tápnyomás az adagolón kívüli szerintem.../...
opelen kívül a fordokba sincs emlékeim szerint. ""
azt megis mukodik! :)
------------------- megkozelites kerdese a 'kulso tapnyomas' fogalma. lehet ertelmezni ugy is hogy pumpan kivul, DE hazon belul..
vegul is mindegy. ami pumpaban van beepitett > szivattyu < az vakuumrol huzza fel az uzat, es ez utan allitja a haznyomast. (itt lehet -opcios - inditas segely ' lift up ' tank pumpa 1 bar korul. )
amibe meg nincs ilyen, annak 5-6 baros tank pumpa kell. az nem kizart, csak ritka/bb. vp44-ben benne a szivattyu/pumpa. ott nincs szukseg 5-6 bar tank nyomasra.
tartok tole itt csak egy ember lesz ra.. az is bakon, a foldrol. (u.m haztajiban ) igy vegtelen idom lesz ra, muhelybe beallva meg csak a szajhuzas menne..nem kell az nekem.
ellenben ez jo hir hogy kijon a keret le bontasa nelkul. ( Kicsit le kell húzni majd a diffit fölfelé elfordítani, akkor kijön a vázkeret mögül. "" akkor ha jol gondolom lehuzni van eleg hely, csak hatul a diffinel akad a keretbe ? )
magas bak, magas emelo, zsiraf is van. drojt, meg lanc is akad. ha kijon forgatasal, azt megtudom oldani egyedul is. ..legfeljebb lassan . :)
-----------
Akkor járja a végét, ha 5.-ben motorféken "sípol" e' nem zajong sebessegben. ez inkabb csak uresben zorgedezik, de tuti csapagy baja van. ha megall a nyeles, megszunik a zorges. terhelesre is .
(javitottam mar ilyen valtot, valahol service manualom is van hozza.. csak fasse tudja hol, meg mire emlekszem. mindegy.. ha valto lent, onnan nem problem a javitas. )
Nem kell levenni az alvázkeretet, ha van a levételhez (és vissza is ) 3ember. Kicsit le kell húzni majd a diffit fölfelé elfordítani, akkor kijön a vázkeret mögül. A nyelestengely nagy csapágya szokott pusztulni. Akkor járja a végét, ha 5.-ben motorféken "sípol". Ellenőrizhető a nagy fekete fedél kivétele után. Ha hosszában mozog a nyeles* akkor pusztulófélben van.
* váltó függő, hogy miért mozog a nyeles. A régebbi váltókban megforog a külső csapágygyűrű és megeszi a házat. Az újabbakban rögzített a külső gyűrű, nem tud megforogni. Szerintem a Tiédben az utóbbi van. Ezeknél a csapágykopás miatt mozog a nyeles.
szerintem igen, de az nem is az a sav amit autora szannek. igazabol autora sincs szuksegem, (miota teliesitettem a motorozasom. ) de amikor van akkor legyen komfort, meg lakhely. (ket ember alvosa legyen kenyelmes ) na ez evi 1-2 alkalom.
ezert nem szannek ra sokat..es ezert nem tudok dulore jutni.. hogy tartsam az oreget.. vagy invesztaljak ujabba..
pang a topik, talan belefer kicsi off. tanacstalan vagyok.
itt a jo oreg alhambra. (07"2.0pd. 300e km korul. ) kuplung kinyomo engedi az olajat.. ehez valto le. ( alvazkeret is ) ha valto lent, abban mar illene csapagyakat is cserelni mert baja ugyan nincs, de hangja mar van. ugyanitt korben osszes fek tarcsa, hatul fekmunkahengerek is. . mas baja nincs, ...a koran kivul. . szvsz ha ezt mind megjavitom, akkor van egy ismet hasznalhato autom.. de mar 17 eves. . raadasul a javitasal max a piaci ar kozelebe kerulok. (munkat nem szamolva ) ha marad nem baj a bekerules, de ha elakarom adni akkor nem eri megjavitani.. es itt a kerdes.
helyette max (up to ) 2015-os galaxy johet szoba.. (2.0 tdci ) (a het uleses nagy bodehoz ragaszkodom , erre egyeb otlet ? ) a..ami hat ford.. viszont majd 8 evvel 'ifjabb' mint a tehenke.
tartsam az oreg seatot.. ? jobb egy 2007 seat, mint egy 2015 galaxy ? (2012-tol ) nem az allapot erdekel, hanem a ketto kozti minoseg. (romlas)
nyilvan van CO2 (es CO) mérés és az csökken; az tovabbi analizis(t igényelne), hogyan valtozott a CO2 mennyisege a tüzelöanyagbol es a kenöolajbol
nem mondom, hogy ez jol van, vagy összemberiségileg helyes az optimum, de a szakcikkek ezt mondjak valos meresek alapjan: kisebb gyürüfeszültseg, jobb fogyasztas, kisebb CO2 (es nyilvan nem minden van bennük, nem minden hatranyt a vegletekig kielemezve)
...én tudom, hogy megy ez, néha nincs más, csak a kat. csere (nem éri meg, felesleges) vagy a "trükközés", de a kérdező (most is) tipikus világtalannak tűnik, aszonta a valaki, rakassam ezt (vö: "csodaszer")...ehh.