Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 219879

Sziasztok! 

 

Egy Dacia Sandero 1,2, 16v, 2013, tanksapka fedél lifeg-lefeg.

Így került hozzám, megtudnatok mondani milyen rugó hiányzik belőle?

Vagy vennék, vagy csinálnek bele mert így nem tetszik a dolog.

Esetleg a fotó is sokat segítene.

cam aro Creative Commons License 9 órája 0 1 219878

szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. ""

...azert tanacsot tudsz ra adni... 

 -------------

Trapézzal szoktam emelgetni,""

 

itt ? 

..mindenki.. 

 

 

 

Előzmény: kraptrovics (219876)
cam aro Creative Commons License 12 órája 0 2 219877

mecredes w203 ""

 

van egy emelopont elol az alvazkeret kozepen is.  

ez a ket elso oldalt emeli egyszerre.. szvsz bakolhatod oldalankent. 

hatul meg ott a diffi. 

megbirja. 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
kraptrovics Creative Commons License 18 órája -1 1 219876

Ezeket a modern műanyaggal burkolt aljú nehéz nagyautókat szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. 

 

Najó, lehetetlen nincs, de giga kínlódás az egész, mindenféle trükköt kell bevetni, alápakolni a kerket valami masszívval, (nem tégla, az összeroppan!) kvázi negyed métert túlemelve, akkor bemászhat az ember leszedni a műanyagokat, utána már azért lesznek olyan pontok, ahol alábakolható.

 

Trapézzal szoktam emelgetni, az nem akad el mint a kroki, nem enged vissza lassan (úgy kell letekerni), nem rángatja az autót, nem fordítja aki az emelőpontot, nem billen ki (nyilván tudni, érteni kell mit csinálsz).

Ha csak féket szerelek,  vagy ilyesmi, akkor a trapézon akár napokra  fent merem hagyni, alárugom a lengőkarnak a kereket, ha leesik, max kisebb kár keletkezik.

 

Azt szoktam még csinálni ilyenkor, az elejét túlemelem a trapézzal, egy pont után nyilván a hátulja is emelkedik, annak az emelőpontnak alá egy bakot, majd a trapénzt annyira vissza lerekerem, hogy a hátsó emelési pőont ráüljön a bakra.

 

Ezt így már lerángatni sem lehet, a bak annyia támasztja, hogy nem tudod az elejét sem lerántani a trapénzt kiborítva. 

De alámenni még így sem szoktam, amíg nincs körben bakokon és a kerekek is minimum alatta, vagy alápakolva az is...még egy olajleeresztőig sem, mert volt már pár "halálközeli élményem" a múltban.

 

Mondjuk létezik ilyen cucc is, a probléma az ára, pláne ahhoz képest, hogy ilyen hobbi célú "játék" ez:

 

https://youtu.be/5PN6hQE0Ba0?t=7526

 

A fajlagosan legolcsóbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb még mindig az akna, ...nyilván ott is vannak problémás kérdések, nem úgy megy, hogy ásunk a földbe egy "lukat" és kész van.

 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
JAMIE222 Creative Commons License 18 órája 0 1 219875

Alsó lengőkar alatt, ahol a legerősebb, vagy alváz-segédkeret, ahol csavarozva van a fenéklemezhez, például.

Előzmény: laciipacii (219874)
laciipacii Creative Commons License 19 órája 0 0 219874

lenne egy általános kérdésem. adott egy autó ahol 4 emelési pont van. az oké hogy krokodillal felemelem, de ha felvan emelve nem nagyon fér el a bak. szóval nemtudom alábakolni... ilyenkor hogy kellene eljárni, ahogy nézem az emelési pont 10cm széles, krokodillal felemelem  de a bak aminek3 lába van nem nem fér a krokodil emelő mellé... ráadásul az emelési pont "közepé" kéne emelnem nem? szóval még kisebb a hely...

mecredes w203

cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219873

felejtsetek mar el ezt a terhelest wazze... 

mi a terheles ?? 

 

ra allok egy szogre a 80 kilos bakancsomal, azt nem tortenik semmi. 

5 dekas kalapacsval meg beverem. 

 

dinamikus es/vagy statikus terheles. 

felulet x nyomoero. 

stb. 

olyan alap dolgokat kerdezel amikre nem lehet csak altalanosagban valaszolni. 

meg ertelme se.. szerintem. 

 

 

a pdben nagyobb feluletu vezcsapagyak vannak. 

.es jaa, a holdig meg vissza tenyleg elkopnak. 

Előzmény: bnorci71 (219869)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219872

kar hogy nincs rola szerviz info. 

(mondjuk minek lenne, vegyel ujat ) 

ez igy tapasztalat. 

Előzmény: mica-r (219865)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219871

Elhangzott, hogy vezérműtengelynél/himbánál nagyobb mechanikai igénybevétel van mint a hajtókar csapágynál.

 

felfekvo felulet kerdese az egesz. 

(no meg a ho-e.  IS  :) 

----------

 

nincs 'csak' 

 

csapagyazva ossze vissza van minden. 

nincs egyseges kivitel, nincs kotelezo ervenyu szabaly hogy forgo testeket mikent kell csapagyazni. 

a siklo olcsobb volt regen, de most gramm baszas folyik a co oldalon, ebben meg jobb a gorgos.  

Előzmény: bnorci71 (219863)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219870

 

itt cable tie, zip tie.. 

de gondolom flex ez is.  

Előzmény: majkel (219858)
bnorci71 Creative Commons License 1 napja 0 0 219869

azért ott egy egész más terhelés van mint egy normál vezérműnél a Pd elem miatt.

Előzmény: Tectane (219868)
Tectane Creative Commons License 1 napja 0 0 219868

PD TDI motornál a vezérműtengelynél is siklócsapágy van. El is tud kopni .

Előzmény: bnorci71 (219863)
kraptrovics Creative Commons License 1 napja 0 0 219867

Régen a veztengely is korrektül csapágyazva volt, csak rájöttek felesleges, töredék annyi nyomatékot nem kap, mint a főtengely nyugvócsapágyak.

 

A főtengelyen ha belegondolsz a hajtónyomaték folyamatosan támaszt a csapágyakon, hiszen ha valamit nem támasztok meg körkörösen, és erőt közlök vele, akkor nem forog, hanem odébbmegy.

Egyébként a veztengely csapágyazása is siklócsapágy, hogy nincsen külön betét, hanem magának az anyagnak a siklási tulajdonságai megfelelőek ehhez, az csak az egyszer használatos, "úgysem javítja senki" téma jegyében van így, ami ha belegondolok igaz is, nem jellemzően szoktak olyan állapotú motort felújítani, ahol már a fej és a tengely ennyire KO, addigra már minden odavan, egyszerűen az egész nem éri meg.

 

Előzmény: bnorci71 (219863)
cobra46 Creative Commons License 1 napja 0 0 219866

Csak ugy beugrott és mielött teljesen elfelejtem..annó sokat kutakodtam .., hátha tudja valaki használni a kipróbált infót:

 

A2 Webastó Zusattzheizer bekapcsolása Vcds- l

 

Alapbeállitások 22 a bekapcsolás

 

Alapbeállitások 32 ( vagy 33?) A kikapcsolás

.

Motornak közben járni kell!

Kúlsö hőmérő klimahütő elött egészen alul-- kb 5Khohmos potival kb  minusz 5C szimulálható

Előzmény: balabmw (219700)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 219865

Akkor még nem tudták szerintem, hogy el van méretezve a hatókar csapágya. Megelőzhető a probléma 150-200 000 km körüli hajtókar csapágy cserével.

Előzmény: sr1 (219860)
Capt.IQ229 Creative Commons License 1 napja -1 0 219864

Jajjj.

Az említettek közül milyik kialakítasú van camaroék n47-esében?

Ugye nem a kenés nélküli. Kezdek izgulni, hogy hülyeséget gondoltam. 🤣

Előzmény: Paco155 (219856)
bnorci71 Creative Commons License 1 napja 0 0 219863

illetve van még egy kérdés ami felmerült bennem az egész téma kapcsán.

 

Elhangzott, hogy vezérműtengelynél/himbánál nagyobb mechanikai igénybevétel van mint a hajtókar csapágynál.

Miért csak a főtengelyen van siklócsapágyazás alkalmazva? A vezérműtengely simán fut az alu hengerfej furatba csapágyazás nélkül.

Előzmény: bnorci71 (219862)
bnorci71 Creative Commons License 1 napja 0 0 219862

tudom, hogy nem zárt az olajkör

tudom, hogy még sok más kritériumnak kel megfelelni az olajnak

DE az adott dolog is egy feltétel és gondolom ezt magába vizsgálják majd vegyészkednek.

 

Tehát ezért emeltem ki az adott feladatot.

 

A példa nem életszerű volt, de a nyomás vs áramlás kérdéskörre voltunk kíváncsiak

Ami mint írtam önmagában vizsgálva felesleges értelmetlen és értelmezhetetlen.

 

A feltett kérdésekre várom a választ.

 

 

 

De az egész beszélgetés részemről lett rosszul elindítva és talán ezért is járunk mindenfelé ami nem gond hisz ma is tanulhatok valamit :)

 

 

 

Tehát ha a motorolaj csak a HTHS értékben tér el -ami valószínű más ACEA besorolást is fog jelenteni*- hol fog problémát okozni?

Igen tudom nem csak ez az egy paraméter van az olajminőségnél, de legyen minden más most azonos, ne foglalkozzunk vele.

 

*és innentől nem belevaló olaj,

Előzmény: Capt.IQ229 (219840)
kisfo Creative Commons License 1 napja -1 0 219861

biztosan nem tudom, tudni szerintem átlagos igenybevetelre stb. ma is tudna D, J, ..."akárhol"

 

de amire gondolok, ahogy én látom, ami "vesszöparipám": megváltoztak az idök, a mentalitas, a prioritások  (Japanban is, de mashonnan indultak es relativ elszigeteltség még segíti); prioritás: az embereké is és a fejlesztésben is, iparban is

 

mentalitas: szerintem X eve többen voltak büszkek a jo munkajukra, többen igyekeztek jo munkat vegezni, ma a szorakozas, a "lifestyle", "mert en megtehetem", a "könnyebb élet" a menö

 

prioritasok: költség es minöség és lehessek rá büszke kérdése;

nem nulla figyelem volt a költsegre X1, X2 éve, de kevesebb, mint ma; ma lehet az a no.1 szempont; 

minöség: korábban inkább akartak "top" minöséget csinálni, ritkán (de ma még ritkábban) volt a "na mutassuk meg, hogy a mienk jobb" volt a tömegiparban is

ma: hülye, nem alapvetö, felesleges feature-ök sokasaga, mert arra jön be a vevö -> akkor arra figyel a fejlesztes, a gyartas, arra megy több ember, effort ("látványpékség" felé ment minden, a nök, a férfiak, az autók, ...)

 

 

pl. "egy tipikus X-generációs erre készít egy prezentációt, kiáll és előadja. Egy Y generációs jó eséllyel felírja fekete-fehéren, hogy ezek a fő pontjai voltak, az egyik Z generációs kolléga – és ez egy megtörtént eset - ugyanezt 3-4 emojival elintézte"

 

ebböl: https://www.portfolio.hu/uzlet/20240508/peldatlan-ami-a-magyar-munkahelyeken-zajlik-ket-kokemeny-generacios-kihivassal-nezunk-szembe-684557 

Előzmény: cam aro (219835)
sr1 Creative Commons License 2 napja 0 0 219860

Két pd TDI motor cseréltem.

Az egyik BXE, megfogta a siklócsapágy a főtengely. 130e km-ben. 4 évesen.  Kapott egy bontott motort, de nem BXE-et.

Eltőrt a hajtókar és kitörte a blok oldalát. A motort hazavittem és szédbontottam. Az olajteknőben semmiféle lerakodás nem volt, szemre az olajszívattyű is rendbe volt. Vezműtengelyen semmiféle kopás.

   

A másik BMM- az besült (de  szerintem a motor már régóta melegedett- ez a motor híres az olajzási problémáiról egy, nagyon sok VW Turanba ezt szerelték). Ez egy felfúrt 1.9-es 8 szelepes motor, egy nagyobb túrbóval, de asszem nem cserélték ki az olajszivattyűját és szerintem nem tudott elég olajat szállítani. Igaz, hogy vagy 340e km futása volt az autónak és részecsekeszűrős volt, de 15e km cseréltem benne az olajt és a szűrőt is. Többszőr mértek olajnyomást és mindig rendbe volt. 

Vettem egy bontott motort. A besült motorba és a bontott sem az alvázszám szerinti olajszivattyű volt szerelve.

A szakszervízbe egy csomót agyaltak, hogy milyen olajszivattyűt tegyenek a bontott motorba. 

Mivel már 6 éve hozzájuk jártam szervizelni, úgy egyeztem meg velük, hogy hozok egy jó bontott motort és fix összegét megoldják a cserét, alkatrészekkel együtt.   

Sikerült nekik. Az autót eladtam a szomszédomnak 6 éve és csak a turbót cserélte ki rajta, szinte minden nap használja és néha lakokocsit is vontat vele. 

 

Most várom, hogy a V6 TDI is besüljön. 300e km a futása.

 

Előzmény: 409 (219841)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 219859
Előzmény: kozso1 (219857)
majkel Creative Commons License 2 napja 0 0 219858

cam,

 

ezt a műhelyben is cable tie  -nak hívják, vagy csak a google: :)

kozso1 Creative Commons License 2 napja 0 0 219857

Sziasztok. Tudom félig, meddig off. Olyan ügyben szeretnék tájékozódni, hogy mennyi esélyem van  vas, esetleg valamelyik szomszédos megyében fogaskerék legyártásával foglalkozó helyet, embert, céget találni? Traktor differenciálmű rózsakereket szeretnék készíttetni. Köszönöm.

Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 2 219856

Paco nem fog kiakadni, már két napja, elengedte. Siklócsapágy is sok féle van. Létezik kenés nélküli, szórt kenéses, önkenő, olajfilmes, stb.  Ha te nem tudsz különbséget tenni közöttük, és pariba veszel egy kenés nélküli csapágyat egy olajfilmessel az olajkenés szempontjából akkor nem folytattam tovább mert nincs  értelme. 

Előzmény: Capt.IQ229 (219853)
Sanyi V Creative Commons License 2 napja 0 0 219855

Előzmény: Quattroman (219849)
Sanyi V Creative Commons License 2 napja 0 0 219854

Jól van felrakva a két lánckerék ahogy leírásban is van. Két egyforma van (cikkszám is egyforma, ugyanarra az oldalra oda került vissza ahonnan levettem) csak fordítva állnak egymáshoz képest.

Előzmény: Quattroman (219849)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja 0 0 219853

Nekem ezt nem kell magyarázni. Pont ezért, pont csak neked írtam csak a 2T motorok sikló csapszagét. Ott sincs olajnyomás (olajpumpa általi) sem olajmennyiség dögivel.

Mégis működik.

De ez megint olyan dolog amire Paco ki fog akadni, hogy nem tartozik ide, mond meg hol kap nagyobb terhelést, mint a csapágynál. Pf....

És fenntartom, hogy felesleges is elmagyarázni, mert megfelelő alapok (itt már hidrodinamikai) nélkül nem fogja megérteni.

Úgy ahogy lafanc tengerjárós hajója is a LEGJOBB példák egyike volt. Hiszen tudjuk egy vizes vágó átvág több centi acélt is míg ugyanazon a folyadékon évtizedekig dörzsölődik egy hajó hasa. Hogylehetezemberek?

 

Mondjuk 409 1000bárja szerintem kicsit túlzás, de majd kisfo megmondja mi a lépték.

Előzmény: cam aro (219845)
lafanc Creative Commons License 2 napja 0 0 219852

Éppen idén 40 éve a seregben hordtuk az m zárolt zileket bontásra Budafok-Hárosra. Közben  leesett egy kompresszor. Gondoltam, jó lesz ez nekem otthonra. Mondták , kár vele kínlódni, mert olajnyomás kell neki. Mondom, nem baj, majd megoldom. Átfúrtam a hajtókarok alját, srégen, forgásiránnyal szemben. Tettem bele annyi olajat, hogy a hajtókarok forgás közben belecsapjanak. Az olajnyomás cső csonkjára gumicső, annak végére a kompresszor fölé fékolaj tartály. (Tudom nem az)

Aztán üzemelt 30 évet. Valamiről ez ugrott be, miközben olvastalak. :)

 

Rágódik a fene. Írtam egy példát az áramoltatás nélküli kenésre, ami működik állítva, fekve, axiális és radiális terhelésre egyaránt.

Előzmény: 409 (219841)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 219851

hát ez az

Előzmény: cam aro (219850)
cam aro Creative Commons License 2 napja 0 0 219850

a 2. pontban levan irva. 

mar csak nem rontotta el. :) 

 

kerekek egyformak, de bank 1-3 (hengersor) 

a kivagas a tengely iranyaban all,

az bank 4-6 pedig elore. 

 

vagyis a ket tengelyre azonos kereket, de forditva kell fel rakni. 

 

 

Előzmény: Quattroman (219849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!