Hopp, jól elszámoltam magam :-) 22.000km-es olajcsere volt a "legrosszabb". Bár az évek ugye...
Közben lebeszéltem magam a vásárlásról: mert minek cseréljem le a mostani, ismert roncsot (2008-as Peugeot 207 Ö3 Edition 1.6 HDI90 FAP, 245.000km-el, de pont 3 éve hajtjuk különösebb hibák nélkül) egy ismeretlenre, kb. 5000 ajró ráfizetéssel?!
A kis Peugeot turbója már elég kaka, de nem egy nagy összeg a csere: a nyáron valamikor kap egy újat, meg ami kopog-lötyög esetleg, a bal küszöb hátulján alul van egy kis rohadás, azt kijavíttatom, és pár évig még remélem elmegy (mert gondolom az €5000 töredékéből is fenntartom ha kell pár évig ;-)
Szervizbe ilyen értékű autó már ritkán téved (komolyabb beavatkozásra). Nem az a kategória. A nagy BMW-re is lenne gyári tank 2000 euro körül, mégse lesz benne bóti új. Elszaladtak az árak, lassan a gari időn túli autók nem fenntarthatók "rendes" márkaszervizbe hordva például. Ma is megleptek egy 3 éves Merci akksi kérdésében: 78Ah Li akku, 1millió 50 ezer Ft a márkaképviseletnél, de jelenleg nem kapható, majd tessék érdeklődmi 1-2 hét múlva... Azt már nem is mondom, hogy a gari időben márkszervizben egyre több beragadt autót látok alkatrészhiány miatt.
Logikus lehet, de nem biztos hogy el akarja dobni, nem feltétlen szétrohadt autó. Ismerős itt hagyott hobbimunkának egy 27 éves BMW-t, szintén baj van a tankkal, mert kicsit szivárog alul. Régebben lehúzták valamin az alját, elkezdett most szivárogni. Újkorátol itthoni 750iL individual, teljesen jó állapotban, garázsos autó volt egész életében. Nem akarjuk kidobni.
Corollám üzemanyagbetöltő csöve és maga a tank is kezd lassan szétrohadni (már két éve azt mondták, hogy nem érdemes javítani, pár éven belül cserélni kell). BÁr most még nincs semmi probléma vele, mivel inkább megelőzném a bajt úgy döntöttem rövidesen lecserélem. Mit javasoltok: próbáljak jó állapotú bontott gyárit venni (nem egyszerű rozsdamentest találni, ráadásul látatlanul nem is merném) vagy inkább drágábban, de új utángyártottat? Mennyire rizikós a bontott? Ha nincsenek ledugaszolva a nyílásai a tanknak, akkor gondolom belemegy a kosz és a pára. Nem okoz ez gondot? Takarítani nyilván nem akarom, gondolom az elég nagy szívás lenne (már ha lehetséges egyáltalán normálisan megcsinálni). Az utángyártottak minősége mennyire vállalható? Igen nagy szórás van köztük árban. Kb. 60-től 120 ezerig. A megbízhatóságot befolyásolhatja? Nyilván nem olyan minőségű, mint a gyári, de ha lekezelem alvázvédővel, vállalható lehet? Természetesen minden hozzá tartozó egyéb alkatrészt a mostaniról tennék át, ennek "csak" a rozsda a problémája. Bár nem mai darab, de mivel kizárólag hosszú távokra, néha külföldön is használom, nagyon fontos a megbízhatóság. Mit javasoltok? Ha utángyártottat választok, mely márkák az ajánlottak?
2 éve ugyanezt kérdezted a Suzuki topicba. Már akkor is nyöszörgött a toronycsapágy. Ajtó átvezető is téma volt már akkor is. Ha 2 év nem volt elég ezekre...
Fékfolyadék , egyebek rendben? Cserélted vagy még gyári ?
"Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt. "
És persze "Így görbüljek meg ha nem így lesz....", igaz?
" Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? " Ha ezt a kb. tizenöt perces javítást nem akarod elvégezni akkor????
Az autómon a toronycsapágyam kezd nyöszörgő hangot adni(nem ropog csak nyöszörög), akkor amikor álló helyzetből elkezdem tekergetni a kormányt. Suzuki ignis 2004 es gép amúgy.
Azt szeretném megkérdezni, hogyha ezzel a tünettel viszem el műszakira megbukhat az autóm emiatt a hanghatás miatt, ha ezt észreveszik, meghallják a kocsin?(Tudom ki kell cserélni az alkatrészt) Esetleg segítene rajta valamit ha mondjuk befújnám mondjuk wd 40 el ? Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt.
A másik kérdésem, hogy a hátsó ablaktörlőm néha gondol egyet és valahol megáll ahol éppen van, majd utána ismét valahol megáll az ablakon. Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? Nagyon köszönöm a válaszolóknak! Köszönöm aki elolvassa, és válaszol. Sziasztok.
Szerintem kibírja. Az egy aránylag egyszerű és megbízható motor. Ha az olajbeöntőnél be lehet valamennyire látni, akkor meg tudod álapítani, hogy mennyire tiszta.
Lehet, hogy rossz helyen kérdezem, de ez a topic pörög talán a legjobban, és itt autószerelők vannak ;-)
Kinéztem egy 2010-es Renault Scenic III-at 1.6-os szívó benzines motorral (főleg a városban szaladgálni keresek valamit második autónak, és nagy darab vagyok ;-) , de ami nem tetszik benne: a szervizkönyve szerint 2-3 évente, és majdnem 30.000km-enként volt csak olajcsere benne. Szóval eddig 4x volt benne olajcsere, és 90.000km van benne. Ráadásul az első olajcsere 2 éves korában volt 13.000km-nél, a második meg 5 éves korában 35.000km-nél...
Ezt mennyire szerethette a motor szerintetek?
És mennyire problémás járgányok ezek?
(Amúgy már a második Scenic III-at koptatja a család, szeretjük, de azokat 1.5 dci 110 motor hajtotta - hajtja)
Hát nem egy napnál is világossabb hibaleirással volt dolgunk., legalábbis számomra, csak totózás szintjén, én is generátor hibára gyanakodnék legkevésbé igy távjavitóba...reméljúk kollégánk elfogja majd árulni a történet végét...
szerencséssebb lett volna a gnerátorgyártó száma .., tehát Bosch vagy Valeó gyártmány szám---mert mindegyik gyári beszállitó!
A Bosch az kb 0124....... akármi
A Valeo pl Tg14....... akármi
Azért azt nem volna rossz tudni hogy két vezeték van a csatiban vagy csak egy?? Tü minden variációba kettő..., évjáratra határeset mindegyik lehet már!
1. Ez egy Dfm- s generátor.-- A rajz szerint kétvezetékes a stekkerben
2. Generátorról köss le minden vezetéket! Mindent!! Inditsd el-- ha igy minden jó , akkor lehet generátor probléma!
3. Csak a vastag kábelt kösd vissza a nyolcas csavarra a Stekkert ne!!
.,
4.Például próbalámpát ( ezzel imitálod a töltéslámpát a vizsgálat idejére) akku pozitivra, másik felét a stekker tüjére-- a csatlakozó félgömbölyü- ovális oldalán lévőre türe!
5. Jó generátornál : Álló motornál állandóan állandóan égni fog a probalámpád ( ez most a töltésellenőrző lámpád!)-- inditsd el az autót ., a lámpának teljesen el kell aludni ., és mérj feszúltséget az aksin és a generatorházon iés a nyolcas anyán is. Kb 14.-15 V körül kell mérned., kissebb feszúltségkülönbség lehetséges kb 0.5Vmax.,
Ha pl világitást- futőmotort ráteszed akkor kb fél voltot eshet.
Ha a fenti körüli feszültségeket méred akkor biztos jó a generátorod!!
6 .A fentiek akkor érvenyesek ha jó az akksid ., a testelés és generátor akkucsatlakozás szintén jó.., probanak mindegyiket pl bikakábellal áthidalhatod!! Akku negativot és generátorházat.., és akku pozitvot a generátor 8- s csavarjaval.