Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nicko Creative Commons License 2 órája 0 0 263287
xrace77 Creative Commons License 4 órája 0 0 263286
convar Creative Commons License 2 napja 0 0 263285
nicko Creative Commons License 2 napja 0 0 263284

2014 vagy 2013-ban mndtam rola a jovo V8SC bajnoka..azota 2x bajnok es szo szerint kinotte azt a mezonyt. Viszont nem biztos, hogy neki az IC auto a tokeletes valtas, annak ellenere hogy az ausztral es uj-zelandi pilotak az alapokat tobbnyire ottani formula autozason szerzik.

majd kiderul mit tud ebben a szeriaban.

ahhoz kepest, hogy Nascarrol szolt a fama eleg eles valtas lett az IC.

 

most ertem a vegere a hetvegi Adelaide versenyeknek a 2. behuzta.

Előzmény: spedway (263283)
spedway Creative Commons License 3 napja 0 0 263283

A RACER úgy tudja, hogy még több versenyen is indulhat Scott, a naptárban Detroit, Road America, Toronto, Mid-Ohio, Gateway és Portland nem ütközik Supercars versennyel. 

Detroit ezek közül valószínűleg ennek ellenére sem jöhet szóba, mert Penske IMSA csapata is versenyzik és logisztikailag már nem fog menni plusz IndyCar autó versenyeztetése. 

Ugyanezért nem tudja Andretti Hinchcliffe-et indítani Torontóban, mert ők meg az Indy Lights csapatuk miatt vannak fullosan leterhelve. Keveset tudok erről a srácról mert az utóbbi években annyira nem követtem a V8-at, de még korábbról is emlékszek a nevére, ügyesnek tűnik. :)

Előzmény: nicko (263280)
JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 263282

A new NTT IndyCar Series team, Citrone/Buhl Autosport, is aiming to make its debut in this year’s GMR Grand Prix of Indianapolis and enter the 104th Running of the Indianapolis 500 presented by Gainbridge.

 

https://www.motorsport.com/indycar/news/new-indycar-team-2020-Indianapolis/4690640/

tyler-durden Creative Commons License 4 napja 0 0 263281

meg kéne nézni ennek a cikknek a pontos dátumát:)

Előzmény: Márványember (263273)
nicko Creative Commons License 5 napja 0 0 263280

lehet +1 auto is, nem? :)

azert kivancsi leszek ra mit tud kezdeni egy totalisan mas szeriaban, amibe nagyobb nevek is belebuktak mar.

De legalabb lesz ujra valaki az IC-ben PT utan akinek szurkolhatok nem csak a jo versenyeknek. :)

Előzmény: JarnoTrulli (263278)
JarnoTrulli Creative Commons License 5 napja 0 0 263279

kar hogy nem indult

nem csak azert, mert nem valosult meg a piros-feher-zold auto es a magyar indulo, hanem mert erdekes lett volna a verseny utani nyilatkozata es a tapasztalata az egesz futamrol

ilyen elvarasokkal indulva picit koppant volna szerintem 

Előzmény: Márványember (263273)
JarnoTrulli Creative Commons License 5 napja 0 0 263278

vajon kinek a helyere hozzak at az IC-be?

 

McLaughlin az idei szezon után távozik a Supercarsból

 

https://www.usaracing.hu/2020/02/20/mclaughlin-az-idei-szezon-utan-tavozik-a-supercarsbol/

convar Creative Commons License 5 napja 0 0 263277

Ki tudja azt már, de ahogy néztem a wikin végül tényleg nem is indult el a versenyen.

Előzmény: Márványember (263273)
convar Creative Commons License 5 napja 0 0 263276

Na Hinchnek is végre tényleg alakult vmi:

https://www.usaracing.hu/2020/02/19/hinchcliffe-et-inditja-alonso-helyett-az-andretti-autosport-indyben/

 

Mondjuk azért még min. Torontoban igazán megkaphatná az autót, dehát tudom, az üzlet az üzlet.

 

Ill. amúgy akkor gondolom Rahalékkal sem lett volna szó több futamról, mert akkor gondolom csak nem az Andrettit választotta volna végül.

toto92 Creative Commons License 2020.02.18 0 0 263274

Önbizalomból nem volt hiány :D

Előzmény: Márványember (263273)
Márványember Creative Commons License 2020.02.18 0 0 263273

Az Auto Motor Sport című újság 1947 április-i számában a 22. oldalon a következő cikket tette közzé:

"Tudom, hogy az oroszlán ketrecébe megyek - mondja Wilheim, aki az Indianopolisi GP-n akar indulni. Talán sikerül. Amire eddig nem volt példa a magyar automobilizmus történetében, hogy piros-fehér-zöld színű versenyautó starthoz álljon az Újvilág versenypályáján, az talán most sikerülni fog. A jövő hónap 30-án futják Indianapolis-ban az 500 mérföldes távon a Nagy Díjat, amin – ha idejében megérkezik a versenyrendezőség meghívása – Wilheim Sándor is indul a háromliteres monoposto Masenatijával. A KMAC főtitkára, Landauer dr., már érintkezésbe lépett a versenyrendezőséggel és remény van arra, hogy a startmeghívás még annyi időt is enged, hogy a már öt éve leállított Maseratit Wilheim még le tudja vinni Bolognába, a gyárba, ahol előkészítenék a kocsit e nagy erőpróbára. Beszéltünk Wilheim-mal, aki már se lát, se hall, lelkiekben az Óceán túlpartján rója a kilométereket, illetve a mérföldeket.

  • Tudom, hogy oroszlánketrecbe megyek – mondja komolyan Wilheim, akinek öt magyar autóbajnokság van a tarsolyában, – nem lesz gyerekjáték ezekkel a mindenre elszánt jenkikkel együtt „cseresznyézni”. De azért mégsem ijedek meg az árnyékomtól.

  • Hogy jutott eszébe az amerikai start? – kérdeztük tőle

  • Olvastam az AMS-ban, hogy Indianapolisban kiírtak egy GP-t, háromliteres kocsikra, illetve kategóriaszelekció nélkül, gondoltam egy nagyot és felmentem Édihez (Landauer dr.) és megkértem, hogy keressen kapcsolatot az amerikaiakkal. Úgy tudom, hogy a légipostán feladott levélre már jön is a kedvező válasz.

  • Mondjon valamit a kocsijáról az AMS olvasóinak.

  • Bizony nem mai csirke már az én Maseratim, igaz ugyan, hogy még nem futott sokat. Annyi bizonyos, hogy a 300 kilométeres sebességgel megbirkózik ez a kompresszoros motor. A négyszer egy kilométeres négyszögpályán az 500 mérföldes táv alatt kétszer kell majd tankolnom a C. ZET Maserati spéciál üzemanyagból. Ezt Bolognából viszem magammal. Ezenkívül viszek magammal két tányérkerékpárt, egy hegyi és egy lanszé áttételűt.

  • Van valami haditerve a versennyel kapcsolatban?

  • Hát ez ugyan nem haditerv, de elhatároztam, hogy nem pörgetem túl a motort és a tréningen a leglassúbb leszek. Nem akarom a konkurencia „haragját” már a start előtt magamra irányítani. A verseny elején is magam elé engedem a mezőnyt, hadd „öljék” csak egymást a derék jenkik, majd csak a táv utolsó harmadán kezdek el rakkolni.

  • Mi a véleménye az eredményeket az illetően? – keveset gondolkozik és csak akkor felel.

  • Gondolom, lehetőségem van helyezést elérni, de a győzelem sem valószínűtlen. Egy biztos, rajtam nem fog múlni, én nem féltem az életemet és a kocsimat. Ismétlem, tudom, hogy nem ökörsütéssel összekötött népünnepély lesz az indianapolisi verseny, de én mégis hiszek és bízom a kocsimban és talán nem vagyok szerénytelen, ha rutinomra és múltamra is építek.

Mi csak annyit kívánunk Wilheim Sándornak, hogy idejében érkezzék meg az amerikai meghívás, mert annak birtokában már-már féleredményt sikerült elérnie."

 

Vajon mégis miféle meghívóra vártak?

JarnoTrulli Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263272

Kellett penze biztos nagyon kellett Foytnak, mert ketlem, hogy az eddigi eredmenyei gyoztek meg:

 

2019: 8 fullszezonosbol 7. lett a Lightsban

2018: 7-bol a 7.

2017: 14-bol 12.

2016: 11-bol 10.

 

ProMazda

 

2015: 13-bol 10.

2014: 12-bol 10.

 

 

Előzmény: spedway (263257)
JarnoTrulli Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263271

Alex Rossi

Előzmény: Gold Coast (263255)
convar Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263270

Én is uezeket gondolom ill. írtam is már.

Előzmény: spedway (263256)
nicko Creative Commons License 2020.02.15 0 1 263269

"És épp ezért én semmi másra nem is tudok gondolni a 263242-263243 miértje kapcsán, minthogy ismét kiélhesse vhogy azon már-már szinte kényszeres mániáját, hogy (most pl. McLaughlin lévén) megint legyen egy kis plusz promó a topikban a Supercars számára."

 

 

edes istenem ez mar szanalmas...

Előzmény: convar (263267)
convar Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263268

:D

Előzmény: nicko (263266)
convar Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263267

"Attól a két betűtől (GP) eltekintve"

 

Há de ez az, hogy attól a két betűtől pont sehogy nem lehet eltekinteni. Szóval nekem ne jöjjön senki azzal hogy egy olyasvki mint nicko, aki már asszem vmi több mint 3 évtizede néz amcsi ow-t, hogy egy ilyen ember ne tudná hogy pontosan mit jelent az hogy Indianapolis GP. (Mert még ha egy nyeretlen elsőéves írta volna, aki most kezd ismerkedni az IC-vel, annak még el is hinném.)

 

És épp ezért én semmi másra nem is tudok gondolni a 263242-263243 miértje kapcsán, minthogy ismét kiélhesse vhogy azon már-már szinte kényszeres mániáját, hogy (most pl. McLaughlin lévén) megint legyen egy kis plusz promó a topikban a Supercars számára.

 

Most lehet ezért utálni nyugodtan, de én tényleg így érzem. Tehát hogy már átlátok ezeken.

 

Bocs.

Előzmény: F1racingteam (263249)
nicko Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263266

latom nagyon megkavart a ket futamos tortenet..lepj tul rajta ;)

Ok is tul leptek es atmentek a TMS palyara lathatod.

Előzmény: convar (263265)
convar Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263265

Azt hogy utálod az Indianapolis GP-t azt elhiszem, sőt már eddig is tudtam.

 

De azt, hogy nem is ismered, na azt már nem.

Előzmény: nicko (263252)
convar Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263264

Hinchnek továbbra se akar összejönni semmi:

https://www.usaracing.hu/2020/02/14/kutba-esett-hinchcliffe-indy-500-programja-az-rll-racinggel/

 

Marco meg megy vissza az iskolapadba :D

https://www.usaracing.hu/2020/02/13/marco-andretti-beiraktozik-egy-versenyzoiskolaba/

Oké, van önkritikája, ami jó, de lehet hogy inkább el kellene ezt már engedni............. (Magyarán megbassza a ménkű ha egy IC versenyzőnek már tényleg erre van szüksége....)

nicko Creative Commons License 2020.02.15 0 0 263263

nekik is :)

Előzmény: F1racingteam (263249)
dinsdale_ Creative Commons License 2020.02.14 0 0 263262

De jó lenne látni is ennek az eredményét... 

Előzmény: spedway (263260)
spedway Creative Commons License 2020.02.14 0 0 263261

Rossit majd jól összekeverjük idén párszor Harvey-val :)

 

spedway Creative Commons License 2020.02.14 0 0 263260

Sajtótájékoztatót tartott Penske és az IMS vezetése, ahol bejelentették az idei Indy 500 előtt már megvalósuló fejlesztéseket. Ezek egy része az IMS belül, ill. annak környékét érintik.

 

- 30 új kivetítőt szerelnek fel pályaszerte
- A pálya belső részén található 7 kivetítőn is alakítanak, hogy az aktuális sorrendet is mutassák
- A Pagodára is kerül egy óriási kivetítő
- A Verizon révén elindul az 5G szolgáltatás, így az IMS lesz a világ első versenypályája, ahol elérhető lesz ez a szolgáltatás
- Fejlesztik a Georgetown utat, hogy még könnyebb legyen a gyalogos megközelítés
- A pálya mind a 125 mellékhelyiségét teljesen felújítják (ez személyes tapasztalat alapján talán a legfontosabb fejlesztés :))
- A főbejárat melletti Parcel B parkolót újra és nagyobb területen aszfaltozzák le
- Lecserélnek három mérföldnyi drótkerítést
- A Victory Lane-ben a győztes autóját egy lifttel a magasba fogják emelni, hogy többen és jobban lássák
- Éjszakai kivilágítást kap az 1-es és 2-es kapu
- Kicsinosítják a Crawfordsville utat is
- Több mint 50 kiszolgálóhelyiséget festenek újra és kap új feliratokat, több asztal és szék lesz ahová le lehet majd ülni
- A pályán és a Crawfordsville úton több mint 230 új zászlót helyeznek ki

 

Emellett hat új szponzorral bővül az IndyCar széria és az IMS portfóliója (ezekből párat már korábban bejelentettek): Pennzoil, Verizon, Snap-On Tools, DEX Imaging, Road and Track Magazine és a Global Medical Response.

 

További, magát a versenyzést érintő változások:

 

- 2 millió dollárral 15 millió dollárra emelik az Indy 500 összdíjazását
- Módosul az utolsó sor kvalifikációja, visszatér a bumping lehetősége, miután 75 percesre növelik az edzésidőt és így többször lehet majd próbálkozni
- Penske megerősítette, hogy a rajongók visszajelzései alapján letett arról, hogy garantált indulási helyet kapjanak az IndyCar széria full szezonos csapatai
- Továbbra is plusz lóerőket (45) kapnak az autók a kvalira
- Több adásidőt kap a kvalifikáció, összesen a két napot 7 órában közvetíti élőben az NBC, ennek részleteit később jelentik be

 

Még kérdezték Penske-től, mennyi pénzt fektet be és mire lehet még számítani, erre az volt a válasz, hogy a befeketetés folyamatos, annyit tőkét tolnak be, amennyire szükség van, nincs felső határ.

 

Lehet túlzás, de egy új aranykor kezdődhet az IMS-en.

dinsdale_ Creative Commons License 2020.02.14 0 0 263259

Egyetértek. Bőven vállalható a végeredmény. 

Előzmény: spedway (263256)
dinsdale_ Creative Commons License 2020.02.14 0 0 263258

Szép a 24-es állandó mezőny. Grat. azoknak, akik ezt így összerakták. 

Előzmény: spedway (263257)
spedway Creative Commons License 2020.02.13 0 0 263257

Egy hónap múlva szezonnyitó és gyakorlatilag megvan a mezőny, már csak Carlinnál vannak kérdőjelek, de ők is két autót indítanak, ez már biztos. Nasr valószínű full szezont megy az IMSA mellett, csak egyetlen versenye ütkközik (IC-Richmond vs. IMSA-Watkins Glen), ezt a verseny ki fogja hagyni. 

 

A #14-es autó egy nagy átjáróház lesz idén, az Indy 500-on Kanaan indul vele, de Kellett megjapja a harmadik Foyt autót így itt már az Indy 500 program is ismert. 

 

Az öt Andretti autó mellett a Meyer-Shank csapat is gyakorlatilag Andrettis, hiszen ahogy tavaly Hertáék, most ők kapják meg az Andretti Technologies támogatását, kvázi fiókcsapatként versenyeznek. 

 

Az újonc mezőny így néz ki jelenleg: Alex Palou, Rinus VeeKay, Oliver Askew, Dalton Kellett. Hozzájuk csatlakozhat még Camarra és Nasr.

 

Kanaan gyakorlatilag ezzel a szezonnal búcsúzik az IndyCartól, Castroneves után ő a következő nagy visszavonuló. 

 

Bourdais az Indy 500-on szeretne indulni és mivel Foytnál teljes a létszám, ezért más csapatoknál fog nézelődni. 

 

A DragonSpeed-nél is kiadó még 5 versenyre az ülés, Hanley egyelőre csak St. Pete-ben indul. 

 

A Juncos Racingről mostanában nem sokat hallani, de még januárban azt írták  Twitteren, hogy több versenyen indulnak majd, mint tavaly, amikor csak az Indy 500-on álltak rajthoz, igaz elég emlékezetesen, a McLarent kiütve jutva a mezőnybe. :)

 

Szóval a szezonelőtti utolsó (?) rajtlista:

 

2020 VERIZON INDYCAR SERIES

Teljes szezonos csapatok/autók:  

 

1. (C) AJ FOYT RACING = #4 – Charlie Kimball

2. (C) AJ FOYT RACING = #14 – Sebastien Bourdais (4) / Tony Kanaan (5) / Dalton Kellett (9)

3. (C) ARROW MCLAREN SP = #5 – Pato O’Ward

4. (C) ARROW MCLAREN SP = #7 – Oliver Askew

5. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #26 - Zach Veach

6. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #27 - Alexander Rossi

7. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #28 - Ryan Hunter-Reay 

8. (H) ANDRETTI HARDING STEINBRENNER = #88 – Colton Herta

9. (H) ANDRETTI HERTA AUTOSPORT = #98 – Marco Andretti

10. (C) CARLIN RACING = #31 – Felipe Nasr ???

11. (C) CARLIN RACING = #59 – Max Chilton (13) / Sergio Sette Camarra ??? (5)

12. (H) CHIP GANASSI RACING = #8 – Marcus Ericcson

13. (H) CHIP GANASSI RACING = #9 – Scott Dixon

14. (H) CHIP GANASSI RACING = #10  Felix Rosenqvist

15. (H) DALE COYNE RACING #19 – Santino Ferucci

16. (H) DALE COYNE RACING = #55 – Alex Palou

17. (C) ED CARPENTER RACING = #20 – Conor Daly (13)Ed Carpenter (5)

18. (C) ED CARPENTER RACING = #21 – Rinus VeeKay

19. (H) MEYER SHANK RACING = #60 – Jack Harvey

20. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #15 – Graham Rahal

21. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #30 – Takuma Sato

22. (C) TEAM PENSKE = #1 – Josef Newgarden

23. (C) TEAM PENSKE = #12 – Will Power

24. (C) TEAM PENSKE = #22 – Simon Pagenaud

 

Nem teljes szezonos csapatok/autók:

 

25. (C) DRAGONSPEED = #81 - Ben Hanley [St. Petersburg] / ??? (5)

26. (C) TEAM PENSKE = #2 – Helio Castroneves (Indy 500)

27. (C) TEAM PENSKE = #2 – Scott McLaughlin (Indy GP)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!