She's confirmed in a social media post that means IndyCar is no longer in her "immediately plans", putting a least a temporary halt to her pursuit of a place in top-level single-seater racing.
Tehát a te feltételezésed az, hogy egy globális streaming szolgáltató többet fizetne a közvetítési jogokért mint az a több tucat TV csatorna, akikkel évről-évre megállapodnak?
Mert szerintem nem, a dilemmát pont az okozza, hogy a nagyobb eléréshez le kellene mondani a bevétel egy részéről.
Az, hogy van amerikai, angol , francia, stb netflix melynek kínálata néhol különbözik az nem érv semmire, mert amennyire vannak különbségek annyira vannak egyezőségek is. Ez megállapodás kérdése. Ha globális elérés a cél, arra minden lehetőség megvan. A peacock az teljesen más tészta.
A youtube is lehet megoldás természetesen, de az Indy anyagilag sokkal jobban járna az olyan global streaming szolgáltatóval, mint pl. a netflix. Sportesemények streaming szolgáltatón keresztüli közvetítése olyan tendencia, ami most van felfutóban, most kellene lépni, most van esély jó megállapodást kötni. A youtube-on sz rt se lehet kereseni összehasonlítva egy streaming szolgáltatón elérhető bevételekhez képest.
A Youtube-nak természetesen van reklámmentes verziója, nem is kerül sokba, sztem bűn nem kihasználni, hiszen amúgy rengeteg van rajta.
Az amerikai Netflix és az európai kínálata nem egyforma. Erre értettem a különbséget. Ugye a Peacock is hiába streamelte az IndyCart, de az csak az amerikai piacon volt elérhető, nálunk nem (pedig Peacock anyagok simán elérhetők a SkyShowtime-on keresztül). A Youtube-on látható számok alapján az IMSA-nak ez eléggé bejött.
Egy kis érdekesség a cikkből. Igen, Dennis bácsi már megint azt mondta, mint mostmár 10 éve, hogy vissza fogunk térni a teljes idényes versenyzéshez, blablabla, de a cikkből az is kiderül, hogy 27-től jön az új autó és az új motorok.
A youtube kvázi ingyenes platform. Aki azért választaná, hogy ne kelljen reklámokat nézni, annak az nem megoldás. Igaz, mindenhol elérhető, de ez igaz a streaming szolgáltatók zömére is, ahol pl egy Netflix, vagy Amazon prime nem elérhető, ott nem is igazán érdeklődnének egy open wheel sorozat iránt sem 😉
Bottas kb arra játszik szerintem is. Nem alaptalan gondolat a részéről. Valószínűleg kapott valami konkrétabb infót is Totótól, különben nem játszana arra.
Attól tartok, hogy Pereznek előbb egy doki kellene, aki rendbeteszi a gondolatait, mert ahogy elnézem a leépülését az F1-ben, abból semmi jó nem sülne ki az IndyCar-ban sem. Borzasztó hullámvölgyben van és nem látszik a kiút. Pénz ide, pénz oda.
Valszeg az IMSA a gyártók által befizetett "részvételi díjból" eleget szed be ahhoz, hogy ne kényszerüljön lenyúlni azért az apróért, ami a nemzetközi tv deal-ből származna.
A Youtube egyébként szerintem azért kézenfekvő, mert ingyenes platform, mindenhol egyformán elérhető, ezért könnyen hozzáférhető. A streaming platformok viszont régiónként, kontinensenként változnak/változhatnak kínálatukat tekintve, tehát ott működik egyfajta differenciálás, ami komplikálja a dolgokat - mindenesetre ez az irány amiben érdemes gondolkozni, a Eurosporton kívül nem is lenne érdemes mással szerződni, azon kersztül rengeteg országot el lehetne érni, a többiek pedig nézhetnék streamen. Na mindegy ez ilyen laikus okoskodás a részemről, szívesen olvasnék erről, hogy hogyan és mennyiért tudnak/lehet nemzetközi dealeket kötni. Mert lehet k.rvára megéri, csak ennek mondjuk kevés jelét látni :D
JHR nem éppen valami nagy lehetőség, főleg egy újoncnak, aki hiába (ex)F1-es. Biztos arra játszik, hátha Antonelli leszerepel és akkor visszaülhet a Mercibe.
Vagy ebbe a Cadillac/Andrettis szálba kapaszkodhat
Perez jobb lenne Indycarba...Mexikói piac még jobban felpörögne, (O'Wardhoz képest Perez más szint ilyen értelemben), és akkor egy hazai futama is garantált.
Újabb kikukázott F1 versenyző kacsingat az IndyCar felé. Bottasnak szerződést ajánlott a JHR de Bottas visszautasította a lehetőséget mert szerinte van még esélye visszakönyörögni magát az F1-be, de egy Indy 500-as indulásra nyitott lenne. Nem tudom hol van még hely talan Foyt tudna indítani plusz egy autót ha visz elég pénzt.
ez van akkor, ha az egésznek a főnöke majdnem 90 éves...teljesen másképp látják a világot vagy a modern technikát és a lehetőségeket, mint akár egy 50 éves. (20-30 éveseket ide se veszem)
F1 is akkor kezdte el kiaknázni a modern világ adta lehetőségeket, mikor félreállították az akkor szintén 90 felé tartó Ecclestone bácsit.
Évek óta ezt (is) kritizálom a Penske management (szerintem) elképesztően régimódi, minden újtól rettegő, és (bocsi erre nincs jobb szó) beszari és szánalmasan provinciális stratégiája miatt. Az Indycar nagyjából szarik az USA-n kívüli rajongókra, ami egy óriási ziccer kihagyása.
Ami a versenyek közvetítését illeti, abban nem vagyok biztos, hogy a Youtube a legjobb megoldás, de ker. tv-kről már hosszú ideje menekülniük kellene.
Az MLS óriásit profitált abból (és Messi, persze), hogy az Apple tv streameli a meccseket. Minden nagyobb streaming platform ezerrel nyit a sport felé itt lenne az idő lépni. Az amcsik imádják, mert nem bassza szét reklámokkal a közvetítést, és a világ döntő részén elérhető lenne.
Ezzel az összegzéssel nagyjából egyetértek, bár ez a sztori is árnyalható lenne, ha Juncos és Hollinger is megszólalnának egyszer.
Viszont ezzel együtt pont az a logikus, ha fizetős versenyzők után nyúlnak, hiszen a túlélésüknek ez az egyetlen záloga - vagy jövőre (2026) eladják a chartert, az még opció.
Nem kéne a túlélésért küzdenie, ha nem lett volna fasz az elmúlt két szezonban. 21-ben úgy tűnt hogy stabilizálódik a csapat helyzete, jött Hollinger befektetőnek és társtulajnak, majd megszerezték Ilottot, akivel együtt építkezhettek, majd jött Canapinó, aki miatt Argentínában nagy szám lett az IndyCar, 23-ban már megjelentek szponzorok az autókon, a szezon vége előtt Pruett arról számolt be, hogy az ősz folyamán Juncosék véglegesíthetnek néhány hosszútávú szponzori szerződést, majd jött Laguna, ahol nem védte meg Ilottot a vérre szomjazó argentin szurkolóktól, majd Ilottal is kibabrált, későn engedte ki a szerződéséből, és emiatt nem talált magának ülést 24-re. Oké, jött Grosjean, de még az ő jelenléte is kevés volt, hogy szponzorokat fogjanak be, majd egy újabb Canapinós cirkusz, ahol már Hollinger is verte az asztalt, majd az IndyCar Mexikóba tervezett visszatérést is elcseszte, miután odament hepciáskodni a mexikói szervezőkhöz, hogy ő az IndyCar dél-amerikai ura, és csak az ő hozzájárulásával lehet bárhol az USA-tól délre verseny. Egy szimpatikus kiscsapat tulajából egy futóbolonddá avanzsált az évek alatt, így persze, hogy nem tolonganak a szponzorok, hogy hirdessék magukat az autóin.
Coyne egy másik kávéház. Persze ők is hoztak rossz döntéseket, nekik is volt minimum megkérdőjelezhető pilóta szerződtetésük (felnyögött egy Dracone), de közel sem lőtte magát annyiszor lábon szerintem, mint Juncos, pedig sokkal hosszabb ideje képviselteti magát a szériában, mint az argentin.
While It works with NBC in the U.S., IMSA this season started experimenting with airing races on YouTube for viewers outside the States. It was geo-blocked if a user from inside the U.S. tried the link. IMSA now has 509,000 subscribers on YouTube, compared with 309,000 for IndyCar and not far off from half of NASCAR’s total of 1.32 million. F1 has 11.3 million.
A part of growing IMSA’s YouTube page has been introducing a content series called “Win The Weekend,” a documentary-style show that just wrapped up its second season and is focused on introducing fans to the complex property. The show is sponsored by French tire supplier Michelin and the first season drew 15.4 million views in aggregate, according to IMSA.
Meggyőződésem, hogy az IMSA sikerének kulcsa, hogy ingyen nézhetők a versenyei az amerikai piacon kívül.
Az IndyCar még mindig azzal vesződik, hogy TV-knek adja el magát, miközben az lenne a legegyszerűbb, ha elérhetővé tenné az élő közvetítést a Youtube-on.
Az biztos, hogy a közvetítési jogok értékesítéséből bevétel van, de kérdés, hogy tényleg így lehet a leggyorsabban növekedni? Az IMSA példája szerintem pont arra világít rá, hogy van másik út.
Cunoda akkor fog tudni indulni Indianapolisban, ha majd nem nézik a reptéren elveszett gyereknek :D
Különben neki is csak jövőre lesz helye az F1-es mezőnyben, mert a Honda kb addig tud neki helyet adni. Hacsak Stroll nem megy teniszezni, akkor 2026-tól vagy megy az IndyCar-ba, vagy mehet hosszútávúzni.
Thermalban volt hét elején teszt, ahol érdekes nevek ültek a volán mögött.
Penske-nél Felipe Nasr, aki egyébként a nap leggyorsabbja is lett. Ed Carpenternél Hunter McElrea kapott lehetőséget, a Meyer Shank Racingnél a korábbi F1-es Logan Sargeant, Rahalnál az új szerzemény, Louis Foster, a Mclarennél Enzo Fittipaldi, Coyne-nál pedig Toby Sowery.
Szerintem nem csinál magából bohócot, csak próbál túlélni.
A Robb családnak meg vastag a pénztárcája, tehát az egymásra találás adja magát.
Coyne is ugyanebben a hajóban evez, ha talál befektetőt akkor eggyel könnyebb dolga van, de amúgy ő is csak olyan versenyzővel tud jelenleg szerződni, aki pénzt is hoz magával.