Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spedway Creative Commons License 27 órája 0 0 265085

2023 NTT INDYCAR SERIES

 

Teljes szezonos csapatok/autók: 

 

1. (C) AJ FOYT RACING = #4 – Dalton Kellett

3. (C) AJ FOYT RACING = #14 – Benjamin Pedersen ®

3. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #26 – Colton Herta

4. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #27 – Kyle Kirkwood

5. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #28 – Romain Grosjean

6. (H) ANDRETTI AUTOSPORT = #29 – Devlin DeFrancesco

7. (C) ARROW MCLAREN SP = #5 – Patricio O’Ward

8. (C) ARROW MCLAREN SP = #6 – Alexander Rossi

9. (C) ARROW MCLAREN SP = #7 – Felix Rosenqvist

10. (H) CHIP GANASSI RACING = #8 – Marcus Ericsson

11. (H) CHIP GANASSI RACING = #9 – Scott Dixon

12. (H) CHIP GANASSI RACING = #10 – Alex Palou

13. (H) DALE COYNE RACING/HMD = #18 – David Malukas

14. (H) DALE COYNE RACING/RWR = #51 – Takuma Sato

15. (C) ED CARPENTER RACING = #20 – Conor Daly

16. (C) ED CARPENTER RACING = #21 – Rinus VeeKay

17. (C) JUNCOS HOLLINGER RACING = #77 – Callum Ilott

18. (C) JUNCOS HOLLINGER RACING = #78 – ???

19. (H) MEYER SHANK RACING = #06 – Helio Castroneves

20. (H) MEYER SHANK RACING = #60 – Simon Pagenaud

21. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #15 – Graham Rahal

22. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #30 – Christian Lundgaard

23. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #45 – Jack Harvey

24. (C) TEAM PENSKE = #2 – Josef Newgarden

25. (C) TEAM PENSKE = #3 – Scott McLaughlin

26. (C) TEAM PENSKE = #12 – Will Power

 

Nem teljes szezonos csapatok/autók:

 

27. (C) AJ FOYT RACING = #11 – ???

28. (H) CHIP GANASSI RACING = #48 – Jimmy Johnson ???

29. (H) CHIP GANASSI RACING = # - Tony Kanaan ??? [Indianapolis 500]

30. (H) DALE COYNE RACING/RWR = #52 – Linus Lundqvist ???

31. (C) DREYER & REINBOLD RACING = #23 – ??? [Indianapolis 500]

32. (C) DREYER & REINBOLD RACING = #24 – Sage Karam [Indianapolis 500]

33. (C) ED CARPENTER RACING = #47 – Ed Carpenter [Indianapolis 500]

34. (C) PARETTA AUTOSPORT = #16 – Simona de Silvestro

spedway Creative Commons License 27 órája 0 0 265084

Hertának megvan a szerződéshosszabbítása Andrettinél, tehát jövőre még tuti marad az IndyCarban. 

Emellett ő és Palou is tesztelnek majd a McLarennél F1-es autót is, tehát fenntartják a kapcsolatot az F1 felé is. 

Palou amúgy a pletyók szerint 2024-től már egészen biztosan átigazol a McLaren IndyCar csapathoz, miután a Ganassis szerződése 2023 végén lejár (a negyedik autó indítása sem kizárt). 

 

Közben az AMSP-ben megszületett az új vezetési struktúra Kiel távozása után: Barnhart lett a GM, Gavin Ward pedig Racing Director (effektíve szétválasztották Kiel két feladatát). 

Barnhart marad Rossi versenystratégája is. 

 

Under the team’s new managerial structure, Ward will lead all aspects of AMSP’s competitive endeavors and oversee Max Neyron, the team’s director of operations along with director of performance Nick Snyder and competition director Billy Vincent.

 

“I’m honored to step into this role and work alongside the other leaders to continue elevating Arrow McLaren SP and our competitiveness on the track. Max, Nick, Billy and I have worked really well together this past season, so we already have established an impressive baseline that will lead to a smooth start for 2023,” Ward said. “I’m really excited to see what the team will do and welcome Brian to the team as well.”

specialist Creative Commons License 2 napja 0 0 265083

Kosz, most olvastam en is, ez szerintem tenyleg csak egy pletyka, bar jo lenne, ha megsem.

Előzmény: toto92 (265082)
toto92 Creative Commons License 2 napja 0 0 265082
Előzmény: specialist (265079)
JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 265081

van egy beígért Indy500-a szerintem

Előzmény: spedway (265080)
spedway Creative Commons License 6 napja 0 0 265080

Ez még lóg a levegőben... most hirtelen abban sem vagyok biztos, hogy Kanaannak van-e élő szerződése a csapattal, tippre igen. 

Előzmény: specialist (265079)
specialist Creative Commons License 6 napja 0 0 265079

Arrol tud valaki valamit, hogy a Ganassinal lesz-e negyedik auto 2023-ban es ha igen, abban ki fog versenyezni?

bocs, ha volt mar errol szo csak elkerulte a figyelmemet.

Előzmény: nicko (265070)
toto92 Creative Commons License 2022.09.28 0 0 265078
toto92 Creative Commons License 2022.09.28 0 0 265077

Max. azoknál, akiknél a "ki a jobb pilóta" kérdést az utolsó futam végeredménye dönti el. Értelmes embereknél és szakértőknél az IC-s próbálkozás nem befolyásol semmit.

 

Remélem egy csak oválos részidős vagy egy Indy500-as programra még visszatér jövőre.

Előzmény: spedway (265074)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.09.28 0 0 265076

Franchitti sem lett kisebb név, mert felsült a Nascarban 

Előzmény: spedway (265074)
nicko Creative Commons License 2022.09.28 -11 0 265075

nagyjából maradandót sem alkotva lelép. 

lehet 20 éve kellett volna váltania ,:D

Előzmény: spedway (265072)
spedway Creative Commons License 2022.09.28 0 0 265074

Reputáció.

Előzmény: JarnoTrulli (265073)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265073

"csak veszíteni valója volt ezzel"

 

milyen értelemben? Egészsége szempontjából biztosan, mert nem veszélytelen az ow, de mint autós pályafutását nézve szvsz semmit nem kockáztatott azzal, hogy 46 évesen teljesen újoncként belevágott ebbe. Mindenki tudta nem lesz itt bajnok vagy futamgyőztes sem. Indycar nyert egy valóban ismert nevet a mezőnybe, ő meg kedvére Indycarozhatott. Bár arra se számítottam hogy a TOP15 is ennyire ritka lesz nála. 

Előzmény: spedway (265072)
spedway Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265072

Azt hiszem ez várható volt, sztem nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de nagy respekt neki, hogy hétszeres bajnokként beült és végigcsinálta ezt a két évet, csak veszíteni valója volt ezzel. 

Előzmény: nicko (265070)
spedway Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265071

Kijött a jövő évi naptár, semmi változás, csak amit már tudtunk: Belle Isle szigetről megy a belvárosba a detroiti verseny.

13 futam lesz az NBC-n.

 

nicko Creative Commons License 2022.09.27 -11 0 265070

ennyi volt. 

 

@JimmieJohnson 

 

I couldn’t have asked for a better experience in the @Indycar series. Looking ahead, I will not return to INDYCAR full time in 2023 but will continue to look for new ways to challenge myself and participate in bucket list events. Hear more: youtu.be/jiLRruZHy3o

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.09.25 0 0 265069

idén 20 éve, hogy elkezdtem követni az amerikai ow-t, de sose voltam képben az adott futam során ki mennyi pontot kap, legyen az CC, IRL vagy már Indycar

annyira össze-vissza van a pontrendszer, miért jár plusz, meg futam közben ezt nem tudod átlátni

Futam végén kiírják aztán mehet a szemezgetés

 

közel 30 éve adott a motorosoknál (mostani M3, M2, GP) TOP15-ös pontrendszer. Annyira beivódik az emberbe, hogy rögtön tudja hogy miképpen áll az összetett

de még F1-ben is, pedig ott az utóbbi 20 évben már többször is variáltak azon 

Előzmény: spedway (265066)
toto92 Creative Commons License 2022.09.25 -1 1 265068

Ja meg persze gyávák pl. kitolni a szezont is mostmár évek óta, mert annyira f*snak attól a rohadt NHL-től!!!! 

 

1996-ban is szeptember elején volt a szezonzáró, csak halkan jegyzem meg.

Előzmény: convar (265052)
nicko Creative Commons License 2022.09.25 -12 0 265067

Az IRL pontozását hagyták meg, ami kisebb mezőnyre találták ki. 26 autó miatt szorulna egy átalakításra a pontozás.

Előzmény: spedway (265066)
spedway Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 265066

Az IndyCar pontozással nekem amúgy egyetlen bajom van - ha már ennyire témázunk ezen: hogy nehezen megjegyezhető, mert végig az egész mezőnynek jár pont és nagy számokkal dolgoznak (50-40-35-32-30). 

A kedvencem a CART volt, ahol csak az első 12 kapott pontot és 20-16-14-12-10 stb. volt. Vagyis könnyebb volt fejben számolni, jobban képben voltam verseny alatt. De ez egyéni preferencia. A győztes és második között ugyanannyi, az első és ötödik között pedig kicsivel nagyobb százalékosan a differencia, ami később nyilván növekszik a CART-ban, mert ott a 12. kap utoljára pontot, míg most mindenki. (2004-2007 között a Champ Car pontozás is abba az irányba mozdult, hogy az egész mezőnyt pontozta - az IRL-é meg gyakorlatilag mindig olyan volt, mint most).

 

Előzmény: Generic Jingle (265063)
spedway Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 265065

Igen pont idén volt egy ilyen eset, de összességében kevesebb a stressz, mint az egyesülés előtt. 

Persze nem mindig egyformán könnyű, de kevésbé téma ez már.

Előzmény: toto92 (265061)
specialist Creative Commons License 2022.09.24 -1 0 265064

“Ja meg persze gyávák pl. kitolni a szezont is mostmár évek óta, mert annyira f*snak attól a rohadt NHL-től!!!!”

 

hogy legyen valami pozitiv reakcio is, ezzel nagyon egyetertek. (A tobbivel mondjuk nem igazan)

Előzmény: convar (265052)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.24 -1 1 265063

Röviden: egy-két győzelem, de ennek ellentéte, egy-két bénázás is lehet szerencse, pech vagy a körülmények eredménye, de a tartós, egyenletes teljesítmény nem, akár az élmezőnyben, akár a mezőny végén is produkálja ezt az ember.

 

Amúgy Power és Newgarden egymás közötti eredménye (ki végzett előrébb az adott futamon) 8-9 Newgarden javára, ami nem egy hatalmas verés, és amiből a győzelmeket levonva 7-4 lesz az eredmény Power javára, azaz a nem győztes futamokon Power volt jobb. Összegzés: a túlértékelt győzelmek miatt volt Newgarden bajnokesélyes, azok nélkül nem igazán.

 

Most nem számolom ki, de első ránézésre a győzelmek nélkül Dixonnal szemben még ennél is rosszabb lett volna a helyzete.

Előzmény: Generic Jingle (265062)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265062

Power győzelme nem bizonyíték erre, inkább egy erőteljes kivétel. 

Előzmény: spedway (265058)
toto92 Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265061

nem kérdés, hogy ki tudják-e állítani a 33 indulót az Indy 500-ra

 

Őőő, hát pont idén már azt rebesgették hogy ha csak 32 jön össze, akkor 32 jön össze, nincs tragédia, és végül éppen csak lettek 33-an.

 

A többi részével nem vitatkozok :)

Előzmény: spedway (265057)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265060

Nagy a jövés menés a csapatoknál, félköverrel a hivatalos: 

 

+ Taylor Kiel, McLaren (Team President) megy --> Ganassi ?

+ Mike Hull, Ganassi (Team Managing Director) marad -- tagadja a pletyókat, hogy Kiel jönne a helyére (aki egyébként a mostohafia !)

+ Brian Barnhart, Andretti Autosport (Race Strategist #27) megy --> pletykák szerint már leszerződött a McLarennel, pozíciója még bizonytalan, valszeg marad Rossi mellett

+ Billy Vincent, McLaren (Team Competition Director, Race Strategist #7) új pozit kap, összekötő lesz a McLaren F1 és IndyCar részlege között

+ Craig Hampson, McLaren (Race Engineer #7) autót vált, megy Rossi mellé főmérnökösködni

+ Travis Law, Team Penske (Chief Mechanic #3) megy --> öt év után távozik az IndyCar csapattól és a Penske Porsche Motorsportnál folytatja (IMSA részlegen), competition director poziban

 

Az biztos, hogy az egyik legnagyobb átszervezés a McLarennél van, sőt még Kyle Busch is ott indulhat egy negyedik autóval az Indy 500-on.

Persze ez utóbbi még korai, de a neve elkezdett keringeni.

spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265059

Se F1-et, se MotoGP-t, se Nascart nem nézek (már)... mondjuk utóbbiba év elején és év végén bele szoktam pillantani, de túl sok a verseny és túl hosszúak, nekem ennyi időm már nincs. 

Inkább IMSA és WEC, főleg most, nagyon felfutóban vannak, rengeteg gyártó és csapat, fantasztikus szezonok jönnek.

Előzmény: convar (265052)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265058

Na az IndyCart nehezen érheti az a vád, hogy túlértékeli a futamgyőzelmet, Newgarden 5, Power 1 és utóbbi a bajnok. :)

Előzmény: Generic Jingle (265050)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265057

Engem rajongóként az az impulzus ér, hogy tetszik, amit látok: 

 

- jól néznek ki az autók

- egyre több csapat és autó van a mezőnyben

- nem kérdés, hogy ki tudják-e állítani a 33 indulót az Indy 500-ra

- vegyesen vannak oválok-utcai-épített pályák a naptárban

- megmaradt a családias hangulat, nincsenek sztárallűrök, hanem közvetlenség van

- a TV-s nézettség évről-évre nő

- a bajnokság kiszámíthatatlan, ezért végig izgalmas (ezért írtam nyilván, hogy a pontrendszerrel megítélésem szerint nincs gond)

- és a legfontosabb: k.rva jók a versenyek

 

Aminek örülnék:

 

- több verseny és hosszabb szezon, vagyis még több mindenből, amit fentebb írtam :)

 

... és egy nagyon fontos dolog: legaláis stream, amin én is tudom nézni innen Mo-ról az eredeti közvetítést, legálisan. A versenyeket leszámítva már mindent tolnak, Live-on keresztül, ezt kéne egy fizetős opcióval kiegészíteni végre a nemzetközi piacra, vagy ha elérhetővé válik a Peacock nálunk, akkor ott. 

 

Brown és mindenki más, aki a szérában él és mozog, természetes joga van véleményt mondani bármiről, és én érdeklődve olvasom ezeket, meg néha egyet is értek velük meg néha nem. 

De olyan erős a kötődésem a szériához a fentiek miatt, hogy néhány apróság se pro és kontra nem befolyásol érdemben semmit ezen. Megtanultam már így 40-hez közel távol tartani magam azoktól a dolgoktól érzelmileg, amire az égvilágon semmi ráhatásom nincs. Élvezem a műsort, amíg tart. Ha meg nem lesz, keresek mást. :)

Előzmény: convar (265049)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265056

Többé és kevésbé, valamint sacc per kábé igen.

Előzmény: convar (265055)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!