Daytonára is gyűlnek az IndyCar versenyzők - szokás szerint :)
A GTP kategóriában a Wayne Taylor/Andretti csapathoz érkezik Herta, aki Jordan Taylor, Louis Deletraz és Jenson Button csapattársa lesz a #40-es Acurában. Herta ott lesz a többi endurance versenyen is (Sebring, Watkins Glen, Indianapolis, Petit Le Mans). 2023-ban még a BMW csapatnál tekert. Ugyancsak ehhez a csapathoz, a másik autóba, a #10-esbe érkezik Ericsson Ricky Taylor, Filipe Albuquerque és Brendon Hartley mellé. Ericssonnak ez lesz a második Rolex startja, 2022-ben Ganassinál debütált, 2023-ban nem nevezték.
Dixon ismét csatlakozik a Cadillac #01-eshez Renger van der Zande és Sebastien Bourdais mellé, a másik Cadillacben, a #31-esben Pipo Derani és Jack Aitken mellé Blomqvist lrkezik, aki címvédőként érkezik vissza. A Porsche #7-esbe érkezik Newgarden, McLaughlinnak egyelőre nincs helye, de az LMP2-ben még rengeteg versenyzői ülés üres. Ami azt illeti a GTP-ben is van még hely, a két BMW-ben 1-1 ill. az #59-es privát Proton Porschéban is.
Ami még izgalmas, az a Pfaff Motorposrts a GTD Pro-ban, ahol a Porschéről Mclarenre váltó #9-es csapatba az endurance versenyekre érkezik Hinchcliffe és Rossi, Kirkwood pedig szokás szerint a Lexushoz társul be ismét a #14-esbe Barnicoat és Hawksworth mellé. Még a GTD Pro-ban és a GTD-ben is rengeteg hely van, úgyhogy még bőven érkeznek majd ide szerintem az IndyCarból is.
Egyébként a 2024-es Rolexen 60 autó indul majd, 10 GTP, 12 LMP2, 13 GTD Pro és 25 GTD.
Szépen kezd letisztulni a kép.. már csak két csapatnál vannak kérdőjelek.
Azzal pedig, hogy Andrettiéknél fixen három full szezonos autó lesz, megnyílt a lehetősége annak, hogy Rahaléknál Vips mehessen pár versenyt, mert elérhetővé vált egy Honda motor.
2024 NTT INDYCAR SERIES
Teljes szezonos csapatok/autók:
1. (C) AJ FOYT RACING = #14 – Santino Ferrucci ???
2. (C) AJ FOYT RACING = #88 – Callum Illot v. Benjamin Pedersen v. ???
3. (H) ANDRETTI GLOBAL = #26 – Colton Herta
4. (H) ANDRETTI GLOBAL = #27 – Kyle Kirkwood
5. (H) ANDRETTI GLOBAL = #28 – Marcus Ericsson
6. (C) ARROW MCLAREN = #5 – Pato O’Ward
7. (C) ARROW MCLAREN = #6 – David Malukas
8. (C) ARROW MCLAREN = #7 – Alexander Rossi
9. (H) CHIP GANASSI RACING = #8 – Linus Lundqvist*
10. (H) CHIP GANASSI RACING = #9 – Scott Dixon
11. (H) CHIP GANASSI RACING = #10 –Alex Palou
12. (H) CHIP GANASSI RACING = #11 – Marcus Armstrong
At 24, he has plenty of career left ahead of him and having previously admitted he would be willing to leave the McLaren family to pursue an F1 career, he reiterated that racing in motorsport’s premier division will be his “dream until the day that I die.”
“I grew up with Formula 1 as my dream, it will still remain my dream until the day that I die,” he said. “Because that just doesn’t go away.
“If something that is so powerful in you, that ultimately is what led me to IndyCar, you can’t just turn that off.
Úgy tűnik Ferrucci mögé sikerül öszerakni a büdzsét és maradhat, de Pedersen szénája kifelé áll a csapatból - annak ellenére, hogy három éves szerződése van:
Armstrongot is hívták, de először nem reagált, aztán elmondása szerint együtt vacsizott pár IndyCar versenyzőtárssal, akikkel kicsit nosztalgiáztak a versenyről és ekkor döntött úgy hogy reagál a megkeresésekre :)
Ganassiék pedig könnyen elengedték, hiszen utcai pálya, jó gyakorlási lehetőség.
Te szerintem az S5000-re gondolsz (ami szintén kb F3, csak megfejelve egy böszme V8-as motorral, de lehet jövőre már múlt idő lesz), de most megnéztem, 2021-ben az Új-zélandi Nagydíjon indult el, ami a Toyota Racing Series egyik állomása (volt akkor).
"Pár éve talán SvG ült vissza F3-as autóba mikor felélesztettek (névileg) valami neves versenyt Új-Zélandon."
Ment ott még Barrichello is, vagy Matthew Brabham, de Fisichellát is bejelentették, és akkor jött a COVID/bezárkozás, halasztás/törlés aztán nem lett ebből semmi, de őt gyakran hozzák szóba és tesztelt is, de versenyezni nem ment ha jól tudom azóta se
Merhi is tolja ott, de ő kb. bármivel ahova hívják, tavaly még a Super Formula Lightsban is. (Super Formula alatti neveldeszéria)
azon a szinten ahol volt Grosjean idén, azt bizos túlszárnyalja ebben biztos vagyok. Ilyen összeomlás nem jellemző itt a svédre. Ennek a csapatnak meg pont ilyenre lenne szüksége. Lehet nem a leggyorsabb, de nem fog folyamatosan a falba állni, meg hisztizni és a csapatban a légkör is más lesz. Én is lecseréltem volna rá.
Grosjean akkor fog Lamborghinivel is versenyezni mellette Indycar hogy fér bele?
mert a Lambo teljes szezonra indít 1-1 autót IMSA-WEC szériákban, illetve a Le Mans 24 órásra kettőt.
Long Beach, Detroit, közös IMSA-Indy hétvége lesz. illetve amikor Laguna Secán lesz futam, akkor Indy road a másik helyen.
És amikor Indy van Laguna Secán akkor IMSA Watkins Glenben tolja.
Július közepén Iowa dupla, ekkor lesz egy Mosport. Augusztus végén egy Portland - Virginia ütközés. Kettő együtt nehezen jöhet össze és egy gyári szerződés csak prioritás.
WEC - Indy ütközés meg lesz Imola/Long Beach, Indy road/Spa, Sao Paulo/Iowa dupla, COTA/Milwaukee és egy Fuji/Nashville
Sziasztok! Ha már mindenki megosztotta a véleményét a közelmúlt eseményeiről, így én is elmondom a gondolataimat a hét témáiról.
Fittipaldi: Derült égből villámcsapás a szerződtetése. Természetesen ezzel nem azt akarom sugallni, hogy rossz, hogy a brazil fogja vezetni a 30-as RLL autót, csak azt, hogy erre senki sem számított erre. Rengeteg külföldi kommentelő egyből elkezdte, hogy azért Pietro fogja vezetni Vips helyett az autót, mert a brazilnak vastagabb a pénztárcája, de nem hiszem, hogy ez nyomott volna esetleg a latba, mert a 30-as autó is rendesen finanszírózva van Lanigen által, és ugye elődje, Jack Harvey se hozott pénzt az ülésért, így ez a teória megtört énszerintem. Szerintem itt sokkal nagyobb tervről van szó, még pedig arról, hogy 25-től az IndyCar Brazíliába látogatna, és miután a két nagy öreg visszavonult, Leist meg eltűnt a süllyesztőben, a szériának kéne legalább egy hazai arc, akivel el lehetne adni a versenyt, akiért kimennének a brazilok szurkólni. Nem hiába fog Enzo is Indy autót tesztelni.
Rasmussen: A dán végül a HMD nélkül is feljutott a kategóriába, igazán nem teljes idényre kapott szerződést. Ami nagy kár, mert Rasmussen rendkívül jól ment a junior kategóriákban a short-oval pályákon, és miután az Indyn kívül csak ilyen ovál helyszínekre látogat el a mezőny, újoncunk minden bizonnyal villogott volna ezeken a versenyeken, már amennyiben az ECR szintet tud lépni a tavalyi szürke szezonjuk után. Carpenternek meg vissza kéne vonulnia, évről évre szakad be a tempója, ami fénykorában sem volt hatalmas nagy, csak balra kanyarodni még valamennyire tudott. Adta volna inkább oda a 20-as autót az oválokra a fiatal dánnak, vagy RHR-nek, mert igaz, hogy RHR kijelentette, hogy teljes szezonban nem akar versenyezni, de itt csak 5 hétvégéről lenne szó.
Ilott: Szegény srácot még az ág is húzza. Megjelent az IndyCarban, Juncos ajnározta őt, majd megjelent Canapinó, és a brit egyből mostohagyermek lett. Szerintem a Foyt ülés kinézhet neki, hála a Penske támogatásnak, és az ebből fakadó szponzori érdeklődésnek köszönhetően a csapat nincs rászorulva Pedersen pénzére. Callum a beállításokhoz is ért, így ebben is segítségére tud majd lenne Ferruccinak, aki híresen buta setupoláshoz.
Herta: Herta nagyon tehetséges, ebben szerintem nincs vita. Az, hog túlértékelt lenne, abban lehet valami, mert nem olyan komplett versenyző, mint mondjuk Palou, aki hiába volt már 21-ben is bajnok, idáig nem igen ajnározták a spanyolt. Nos, Herta 21-ben rengeteget hibázott, így bukta az évvégi top3-at, majd tavaly is hibázgatott, és az Andretti átok szezonközben Rossiról átszállt rá. Idén Herta nem igen hibázott, haljak meg, Mid-Ohion kívül nem is emlékszem Herta hibára. Volt, mikor nem volt meg a tempója (Alabama), volt, mikor neki taszajtották a falnak (Power St.Pete-ben és a csorda Nashvilleben) és volt, mikor a csapat tett alája (Road America). Igenis, leginkább a csapat ludas abban, ahol vannak, mert, ha nem jött össze semmilyen crack, akkor sem volt meg az a tempó, amivel felvehették a versenyt a Penskekkel a Ganassikkal, O'Warddal vagy Lundgaarddal. Oké, Kirkwood nyert két futamot az évben, taps-taps, bár mondjuk ennél a két versenynél a csapat alá is tett Grosjeannak a stratégiával, akinek szintén állt a zászló. De ezenkívül törte az autókat, tempója is sokszor elenyésző volt, jópár Top10-es helyét annak köszönheti, hogy a rajt utáni káoszban, sárga zászlók alatt, amit néha őmaga okozott, Bryan Herta egy zseniális stratégiát húzott. Kirkwood sem rossz, de szerintem ő is eléggé túl van értékelve.