Persze ez egyértelmű. Fizetősök voltak, vannak és lesznek. Köztük voltak, vannak és lesznek kutyaütők, jó és jobb versenyzők. Számomra inkább az az érdekes ilyenkor, hogy pl. egy közel sz*r versenyzőben ki és miért lát potenciált (a pénzen és az esetleges családi köteléken kívül)? Monnyuk ez utóbbi kettő általában elég is :)
Az Indy Ligths bajnoki másodikja is egyébként pályázik az IndyCar-ba, pénze is megvan hozzá, de még nem biztos, hogy full szezon vagy sem, többekkel tárgyalnak.
Hamarosan tesztel, majd novemberben megint egy másik csapatnál, aztán utána kb. el is dől, kihez szerződik le és hány versenyre.
Jenna Fryer pedig tegnap tweetelte ki, hogy beszélt Cindric-kel és a Penske csapatot nem érdekli Kyle Busch, neki nem fognak negyedik autót indítani. Penske-t csak olyan jelenetkező érdekel, aki azonnal konkrétan esélyes a győzelemre, aki csak "kalandozni" szeretne, az keressen ehhez mást. Most épp Carpenterék azok, akik a legnagyobb eséllyel fogadhatják őt (a Chevy amúgy pusholja a témát keményen).
A hivatalos oldalon most írtak Kanaan-ról, indul az Indy 500-on, de nem biztos hogy Ganassi-val.
Ha Johnson elvállalja az indulást, akkor azt az ötödik Ganassi autóval teszi, Kanaan-nak így pedig nem jutna, de ha Jimmy mégsem indulna, akkor van helye.
Ganassival egyeztetve keres magának másik csapatot. Tehát nekem ebből az következik, nincs beígért indulás (sőt, inkább tűnik úgy, hogy Johnson farvizén Kanaan indulását is a Carvana fizette volna teljes szezon esetén).
Ami érdekes, hogy ötödik autó, tehát elvileg akkor lesz negyedik full szezonos Ganassi autó is?
“If Jimmie’s not in the fourth car for the ovals, then I don’t see myself there (at CGR) because Jimmie will be the fifth car, which I totally understand,” Kanaan said. “They’re not my only option. I talked with Chip last week, saying, ‘Look, if you don’t mind, I’m going to start looking around. He was like, ‘Of course.’
“He said to me if it makes sense, we’re going to do it. The relationship is there.”
Fizetősök mindig vannak, ő is az... nade Malukas is az, csak ő mondjuk vezetni is tud.
Szóval a pénzes srácok között is akad olyan, akinek tehetség is jutott mellé.
A Malukas család pedig nemcsak a gyereket támogatja, hanem egy egész armada Indy Lights autót is indít, eddig pl. 5 versenyzőt jelentettek be 2023-ra de szerintem ez még nem a vége :)
szép megfejtések, kösz! :-) Kelletten én is mindig csodálkoztam, hogy mi a fenét keres ebben a mezőnyben, de annyira azért nem vettem a fáradságot, hogy utána is nézzek.
nézd meg a srác eddigi pályafutását, kb. minden benne van, ami válasz a kérdésedre
úgy került az Indycarba, hogy a 8 teljes szezonos autós IL mezőnyben volt 7., előtte évben meg a 7-ből a 7. azelőtt meg 14-ből 12.
még azt se lehetne mondani, hogy későn érik, mert csak rosszabb lett, úgy hogy a mezőny is kevesebb volt
bár olyan szinten nem lóg ki a mezőnyből mint régi elődök
engem eddig ez a Pedersen se győzött meg, bár szerintem jobb lesz majd mint a kanadai
nézegettem az ő útját és feltűnt hogy F4-es korszakától kezdve Global Racing Group mindig támogatta. De olyan szinten, hogy a csapatainak a nevébe is beszálltak szóval tuti nem aprópénzzel gurítanak és mindig tolták:
Indy Lightsban ugyanúgy: Global Racing Group with HMD Motorsports
aztán megnéztem mi is ez a cég, és hamar jött a megfejtés, a vezetők között:
Christian Pedersen
"Christian is President, CEO and founder of Global Racing Group. With a background in the technology industry having founded, taken business public and sold to Microsoft Corporation, Christian has an impressive background in business and marketing. For the past five years, he has been globally responsible for one of Microsoft’s core product lines and has leveraged motorsport and Formula One to maximise exposure and brand building. As the architect and driver of a Microsoft global advertising campaign leveraging F1, Christian drove one of the most successful commercial ad campaigns in the history of Microsoft. Christian continues to set and drive the vision, mission and direction for Global Racing Group, in close collaboration with the Advisory Board."
biztos nem csak névrokonok hanem az apja
sőt ott a vezetésben feltehetőleg az anyja is:
Helle Pedersen
"Helle is General Manager for Global Racing Group team operations, managing daily operations along with trackside operations. We are proud to operate one of the most attractive hospitality programs in the F3 Americas Championship and through the hard work and dedication of Helle and her team, we are able to ensure all drivers, team members, and guests can enjoy a truly first-class experience."
ha ennyire erős bázis van a srác mögött a köv. 15 évre mindig lesz helye :D
Hertának megvan a szerződéshosszabbítása Andrettinél, tehát jövőre még tuti marad az IndyCarban.
Emellett ő és Palou is tesztelnek majd a McLarennél F1-es autót is, tehát fenntartják a kapcsolatot az F1 felé is.
Palou amúgy a pletyók szerint 2024-től már egészen biztosan átigazol a McLaren IndyCar csapathoz, miután a Ganassis szerződése 2023 végén lejár (a negyedik autó indítása sem kizárt).
Közben az AMSP-ben megszületett az új vezetési struktúra Kiel távozása után: Barnhart lett a GM, Gavin Ward pedig Racing Director (effektíve szétválasztották Kiel két feladatát).
Barnhart marad Rossi versenystratégája is.
Under the team’s new managerial structure, Ward will lead all aspects of AMSP’s competitive endeavors and oversee Max Neyron, the team’s director of operations along with director of performance Nick Snyder and competition director Billy Vincent.
“I’m honored to step into this role and work alongside the other leaders to continue elevating Arrow McLaren SP and our competitiveness on the track. Max, Nick, Billy and I have worked really well together this past season, so we already have established an impressive baseline that will lead to a smooth start for 2023,” Ward said. “I’m really excited to see what the team will do and welcome Brian to the team as well.”
Max. azoknál, akiknél a "ki a jobb pilóta" kérdést az utolsó futam végeredménye dönti el. Értelmes embereknél és szakértőknél az IC-s próbálkozás nem befolyásol semmit.
Remélem egy csak oválos részidős vagy egy Indy500-as programra még visszatér jövőre.
milyen értelemben? Egészsége szempontjából biztosan, mert nem veszélytelen az ow, de mint autós pályafutását nézve szvsz semmit nem kockáztatott azzal, hogy 46 évesen teljesen újoncként belevágott ebbe. Mindenki tudta nem lesz itt bajnok vagy futamgyőztes sem. Indycar nyert egy valóban ismert nevet a mezőnybe, ő meg kedvére Indycarozhatott. Bár arra se számítottam hogy a TOP15 is ennyire ritka lesz nála.
Azt hiszem ez várható volt, sztem nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de nagy respekt neki, hogy hétszeres bajnokként beült és végigcsinálta ezt a két évet, csak veszíteni valója volt ezzel.
I couldn’t have asked for a better experience in the @Indycar series. Looking ahead, I will not return to INDYCAR full time in 2023 but will continue to look for new ways to challenge myself and participate in bucket list events. Hear more: youtu.be/jiLRruZHy3o
idén 20 éve, hogy elkezdtem követni az amerikai ow-t, de sose voltam képben az adott futam során ki mennyi pontot kap, legyen az CC, IRL vagy már Indycar
annyira össze-vissza van a pontrendszer, miért jár plusz, meg futam közben ezt nem tudod átlátni
Futam végén kiírják aztán mehet a szemezgetés
közel 30 éve adott a motorosoknál (mostani M3, M2, GP) TOP15-ös pontrendszer. Annyira beivódik az emberbe, hogy rögtön tudja hogy miképpen áll az összetett
de még F1-ben is, pedig ott az utóbbi 20 évben már többször is variáltak azon