Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nicko Creative Commons License 2022.09.28 -11 0 265075

nagyjából maradandót sem alkotva lelép. 

lehet 20 éve kellett volna váltania ,:D

Előzmény: spedway (265072)
spedway Creative Commons License 2022.09.28 0 0 265074

Reputáció.

Előzmény: JarnoTrulli (265073)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265073

"csak veszíteni valója volt ezzel"

 

milyen értelemben? Egészsége szempontjából biztosan, mert nem veszélytelen az ow, de mint autós pályafutását nézve szvsz semmit nem kockáztatott azzal, hogy 46 évesen teljesen újoncként belevágott ebbe. Mindenki tudta nem lesz itt bajnok vagy futamgyőztes sem. Indycar nyert egy valóban ismert nevet a mezőnybe, ő meg kedvére Indycarozhatott. Bár arra se számítottam hogy a TOP15 is ennyire ritka lesz nála. 

Előzmény: spedway (265072)
spedway Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265072

Azt hiszem ez várható volt, sztem nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de nagy respekt neki, hogy hétszeres bajnokként beült és végigcsinálta ezt a két évet, csak veszíteni valója volt ezzel. 

Előzmény: nicko (265070)
spedway Creative Commons License 2022.09.27 0 0 265071

Kijött a jövő évi naptár, semmi változás, csak amit már tudtunk: Belle Isle szigetről megy a belvárosba a detroiti verseny.

13 futam lesz az NBC-n.

 

nicko Creative Commons License 2022.09.27 -11 0 265070

ennyi volt. 

 

@JimmieJohnson 

 

I couldn’t have asked for a better experience in the @Indycar series. Looking ahead, I will not return to INDYCAR full time in 2023 but will continue to look for new ways to challenge myself and participate in bucket list events. Hear more: youtu.be/jiLRruZHy3o

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.09.25 0 0 265069

idén 20 éve, hogy elkezdtem követni az amerikai ow-t, de sose voltam képben az adott futam során ki mennyi pontot kap, legyen az CC, IRL vagy már Indycar

annyira össze-vissza van a pontrendszer, miért jár plusz, meg futam közben ezt nem tudod átlátni

Futam végén kiírják aztán mehet a szemezgetés

 

közel 30 éve adott a motorosoknál (mostani M3, M2, GP) TOP15-ös pontrendszer. Annyira beivódik az emberbe, hogy rögtön tudja hogy miképpen áll az összetett

de még F1-ben is, pedig ott az utóbbi 20 évben már többször is variáltak azon 

Előzmény: spedway (265066)
toto92 Creative Commons License 2022.09.25 -1 1 265068

Ja meg persze gyávák pl. kitolni a szezont is mostmár évek óta, mert annyira f*snak attól a rohadt NHL-től!!!! 

 

1996-ban is szeptember elején volt a szezonzáró, csak halkan jegyzem meg.

Előzmény: convar (265052)
nicko Creative Commons License 2022.09.25 -12 0 265067

Az IRL pontozását hagyták meg, ami kisebb mezőnyre találták ki. 26 autó miatt szorulna egy átalakításra a pontozás.

Előzmény: spedway (265066)
spedway Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 265066

Az IndyCar pontozással nekem amúgy egyetlen bajom van - ha már ennyire témázunk ezen: hogy nehezen megjegyezhető, mert végig az egész mezőnynek jár pont és nagy számokkal dolgoznak (50-40-35-32-30). 

A kedvencem a CART volt, ahol csak az első 12 kapott pontot és 20-16-14-12-10 stb. volt. Vagyis könnyebb volt fejben számolni, jobban képben voltam verseny alatt. De ez egyéni preferencia. A győztes és második között ugyanannyi, az első és ötödik között pedig kicsivel nagyobb százalékosan a differencia, ami később nyilván növekszik a CART-ban, mert ott a 12. kap utoljára pontot, míg most mindenki. (2004-2007 között a Champ Car pontozás is abba az irányba mozdult, hogy az egész mezőnyt pontozta - az IRL-é meg gyakorlatilag mindig olyan volt, mint most).

 

Előzmény: Generic Jingle (265063)
spedway Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 265065

Igen pont idén volt egy ilyen eset, de összességében kevesebb a stressz, mint az egyesülés előtt. 

Persze nem mindig egyformán könnyű, de kevésbé téma ez már.

Előzmény: toto92 (265061)
specialist Creative Commons License 2022.09.24 -1 0 265064

“Ja meg persze gyávák pl. kitolni a szezont is mostmár évek óta, mert annyira f*snak attól a rohadt NHL-től!!!!”

 

hogy legyen valami pozitiv reakcio is, ezzel nagyon egyetertek. (A tobbivel mondjuk nem igazan)

Előzmény: convar (265052)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.24 -1 1 265063

Röviden: egy-két győzelem, de ennek ellentéte, egy-két bénázás is lehet szerencse, pech vagy a körülmények eredménye, de a tartós, egyenletes teljesítmény nem, akár az élmezőnyben, akár a mezőny végén is produkálja ezt az ember.

 

Amúgy Power és Newgarden egymás közötti eredménye (ki végzett előrébb az adott futamon) 8-9 Newgarden javára, ami nem egy hatalmas verés, és amiből a győzelmeket levonva 7-4 lesz az eredmény Power javára, azaz a nem győztes futamokon Power volt jobb. Összegzés: a túlértékelt győzelmek miatt volt Newgarden bajnokesélyes, azok nélkül nem igazán.

 

Most nem számolom ki, de első ránézésre a győzelmek nélkül Dixonnal szemben még ennél is rosszabb lett volna a helyzete.

Előzmény: Generic Jingle (265062)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265062

Power győzelme nem bizonyíték erre, inkább egy erőteljes kivétel. 

Előzmény: spedway (265058)
toto92 Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265061

nem kérdés, hogy ki tudják-e állítani a 33 indulót az Indy 500-ra

 

Őőő, hát pont idén már azt rebesgették hogy ha csak 32 jön össze, akkor 32 jön össze, nincs tragédia, és végül éppen csak lettek 33-an.

 

A többi részével nem vitatkozok :)

Előzmény: spedway (265057)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265060

Nagy a jövés menés a csapatoknál, félköverrel a hivatalos: 

 

+ Taylor Kiel, McLaren (Team President) megy --> Ganassi ?

+ Mike Hull, Ganassi (Team Managing Director) marad -- tagadja a pletyókat, hogy Kiel jönne a helyére (aki egyébként a mostohafia !)

+ Brian Barnhart, Andretti Autosport (Race Strategist #27) megy --> pletykák szerint már leszerződött a McLarennel, pozíciója még bizonytalan, valszeg marad Rossi mellett

+ Billy Vincent, McLaren (Team Competition Director, Race Strategist #7) új pozit kap, összekötő lesz a McLaren F1 és IndyCar részlege között

+ Craig Hampson, McLaren (Race Engineer #7) autót vált, megy Rossi mellé főmérnökösködni

+ Travis Law, Team Penske (Chief Mechanic #3) megy --> öt év után távozik az IndyCar csapattól és a Penske Porsche Motorsportnál folytatja (IMSA részlegen), competition director poziban

 

Az biztos, hogy az egyik legnagyobb átszervezés a McLarennél van, sőt még Kyle Busch is ott indulhat egy negyedik autóval az Indy 500-on.

Persze ez utóbbi még korai, de a neve elkezdett keringeni.

spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265059

Se F1-et, se MotoGP-t, se Nascart nem nézek (már)... mondjuk utóbbiba év elején és év végén bele szoktam pillantani, de túl sok a verseny és túl hosszúak, nekem ennyi időm már nincs. 

Inkább IMSA és WEC, főleg most, nagyon felfutóban vannak, rengeteg gyártó és csapat, fantasztikus szezonok jönnek.

Előzmény: convar (265052)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265058

Na az IndyCart nehezen érheti az a vád, hogy túlértékeli a futamgyőzelmet, Newgarden 5, Power 1 és utóbbi a bajnok. :)

Előzmény: Generic Jingle (265050)
spedway Creative Commons License 2022.09.24 0 0 265057

Engem rajongóként az az impulzus ér, hogy tetszik, amit látok: 

 

- jól néznek ki az autók

- egyre több csapat és autó van a mezőnyben

- nem kérdés, hogy ki tudják-e állítani a 33 indulót az Indy 500-ra

- vegyesen vannak oválok-utcai-épített pályák a naptárban

- megmaradt a családias hangulat, nincsenek sztárallűrök, hanem közvetlenség van

- a TV-s nézettség évről-évre nő

- a bajnokság kiszámíthatatlan, ezért végig izgalmas (ezért írtam nyilván, hogy a pontrendszerrel megítélésem szerint nincs gond)

- és a legfontosabb: k.rva jók a versenyek

 

Aminek örülnék:

 

- több verseny és hosszabb szezon, vagyis még több mindenből, amit fentebb írtam :)

 

... és egy nagyon fontos dolog: legaláis stream, amin én is tudom nézni innen Mo-ról az eredeti közvetítést, legálisan. A versenyeket leszámítva már mindent tolnak, Live-on keresztül, ezt kéne egy fizetős opcióval kiegészíteni végre a nemzetközi piacra, vagy ha elérhetővé válik a Peacock nálunk, akkor ott. 

 

Brown és mindenki más, aki a szérában él és mozog, természetes joga van véleményt mondani bármiről, és én érdeklődve olvasom ezeket, meg néha egyet is értek velük meg néha nem. 

De olyan erős a kötődésem a szériához a fentiek miatt, hogy néhány apróság se pro és kontra nem befolyásol érdemben semmit ezen. Megtanultam már így 40-hez közel távol tartani magam azoktól a dolgoktól érzelmileg, amire az égvilágon semmi ráhatásom nincs. Élvezem a műsort, amíg tart. Ha meg nem lesz, keresek mást. :)

Előzmény: convar (265049)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265056

Többé és kevésbé, valamint sacc per kábé igen.

Előzmény: convar (265055)
convar Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265055

Ezt komolyan írod?

Előzmény: Generic Jingle (265054)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265054

Számomra mindegyik olyan pontrendszer túlértékeli, amelyik nem a +1 hely +1 pont elv mentén pontoz. :-)

Előzmény: convar (265053)
convar Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265053

Ha túlértékeli azt én sem, csak ilyenkor még az is egy kérdés ugye hogy kinek mi a "túl" :)

Előzmény: Generic Jingle (265050)
convar Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265052

Ja meg persze gyávák pl. kitolni a szezont is mostmár évek óta, mert annyira f*snak attól a rohadt NHL-től!!!! Csak abba nem gondolnak bele hogy csakhogy így meg az van hogy kb. már most elfelejtette a "kemény magon" kívül mindenki (magyarán maga a világ) hogy hogy ki lett idén az IC bajnok, mert az F1 és a motogp még csak most kezdi el a tengerentúli túráját, a nascar meg a playoffot! (de még az IMSA is "mer" egy októberi versenyt is tartani)

 

Jó tudom, szted ez sem baj (sőt biztos ez is csak pozitívan növeli a széria megítélését), mert hát neked úgyis mindig minden pont úgy jó ahogy van, amivel én nem tudok de már nem is akarok mit kezdeni.

Előzmény: convar (265049)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265051

Kiegészítés: én amúgy a pontegyenlőség esetén sem biztos, hogy a győzelmek számával kezdeném a végső sorrend megállapítását, lehetne az is az első szempont, hogy mennyi a futamonkénti pontátlag, vagy ehhez hasonló módon hogy az adott pontmennyiség hány futamon jött össze, esetleg, mivel IC-ről van szó, hogy bónuszpontok nélkül ki mennyit szerzett, stb.

Előzmény: Generic Jingle (265050)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.09.23 0 1 265050

Speciel én nem szeretem, ha egy pontrendszer túlértékeli a futamgyőztest. Legyen elég annyi, a pezsgőn, dobogón, meg a győzteseket összesítő listára való felkerülésen illetve az azon való feljebbjutáson kívül, hogy ő kapja azon a futamon a legtöbb pontot (a bónuszpontokat most nem részletezem sem pro, sem kontra), és hogy pontegyenlőség esetén a győzelmek számát veszik először figyelembe.

convar Creative Commons License 2022.09.23 -1 0 265049

Először is köszi hogy lehülyéztél, meg persze akkor ezzel az erővel Zak Brownt is :) Dehát jól van, az hogy még mi minden határozhatja meg a széria (köz)megítélését is nyilván te jobban tudod, mármint jobban még Brownnál is. Hiszen te vagy ott a frontvonalban, te látod testközelből is a folyamatokat, téged ér közvetlenül minden rajongói impulzus - ja nem.

 

De jólesett a "litánia" jelző is, és hogy most elkerüljem mostmár igyekszem én is rövidebben reagálni rájuk.

 

"Az IndyCar jelenlegi pontrendszere kb. 15 éve biztosítja azt, hogy a szezonzárón dől el a bajnokság sorsa"

 

Csakhogy én meg továbbra is azt gondolom hogy nem ezt kéne!!!! És hogy miért azt már 1x kifejtettem a 264991-ben, tehát veled szemben én mostmár inkább nem ismételném magamat.

 

Az "Igen promóción lehetne javítani" bekezdésedhez meg csak annyit hogy igen, ez ott mind igaz. A különbség kettőnk között az lett hogy mindaz amit ott írtál az neked így is jó, így is elég. Nekem viszont nem. Már nem.

 

Ilyen egyszerű ez.

 

Nekem tényleg elegem lett ebből a kisszerűségből, ami sajnos ennek a szériának mára nagyon a sajátja lett, és amely csak egy folyamatos zuhanópályát biztosít presztízs szempontjából más, konkurens szériákkal való összevetésben. Meg abból hogy egész egyszerűen gyávák. Lásd pl. gyávák bevezetni egy új kasznit (netán behozni még egy kasznigyártót), aztán pl. gyávák visszahozni néhány tényleg kiélezett versenyzéssel kecsegtető (és éppen ezért persze veszélyes is) pályát mint pl. Michigan vagy Pocono, és gyávák igen, pl. magára a promócióra is költeni hogy legyen helyszíni nézettség is meg azon ezáltal jobb, pezsgőbb hangulat, ami átragadva a tévénézőkre is ugye megintcsak az alapja (lenne) bármiféle további érdemi szellemi és anyagi növekedésnek, meg annak, hogy az emberek mégis akkor hova is pozícionálják be ezt a szériát azon a bizonyos nagy autóport térképen, hogy annak mégis milyen, melyik polcára tegyék.

 

Amúgy épp ma olvastam hogy az Indy Lights-ot meg ezentúl Indycar Lights-nak akarják nevezni (LOL, ez aztán a nagy változtatás, ezen is aztán rendesen törhették a kis buksijukat :D). Hát ezen elv mentén akkor nyugodtan át lehetne keresztelni magát az IC-t meg mondjuk CART Lights-ra :D

 

És tudod azért vagy azért is vagyok ennyire csalódott mert tudtommal nem így, nem ilyennek indult ez, még 2008-ban, a nagy egyesülés után, meg még a 2010-es évek elején is mintha egészen más szelek fújtak volna...... :(

Előzmény: spedway (265041)
convar Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265048

Ja, csak azt is tegyük már hozzá hogy én azt a korszakát nézem amikor egy olyan pontrendszere volt érvényben amikor a 2. helyezett is már majdnem csak feleannyi pontot kapott mint a győztes :) (ugye a 10-6-4-3-2-1 korszak)

Előzmény: nicko (265040)
spedway Creative Commons License 2022.09.23 0 0 265047

A BMW bejelentette a GTP csapatainak versenyzőit az IMSA-ba, IndyCar érintettség is van: Herta az endurance versenyeken ülhet be.

NewmanHaas Creative Commons License 2022.09.21 0 0 265046

Túl sok idejük van a henyélésre!...hosszabb szezon kellene! Ja ez már vót itt téma! :)

Előzmény: nicko (265036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!