Szevasztok!
Latom itt nagyon megy a viccelodes, bar en kicsit muszaki szemmel nezem az ilyet. Olyan helyen dolgozom, ahol a megbizhatosag nagyon fontos, es alapszabaly, hogy szamitogepben ne bizzal. Szoftverben meg annyira se. Igy ha lehet, szamitogepet csak felugyelo/tavvezerlo celra hasznalunk, az iranyitott szerkezetnek akkor is mennie kell (felig-meddig intelligensen), ha az ot iranyito szamitogeppel akarmilyen elkepzelheto hiba tortenik (szoftver elszallt, hardver ment tonkre, vagy egyszeruen nincs is beledugva a szamitogepkartya).
Egy autonal is igy kellene csinalni.
Sajnos hallottam megtortent sztorikat, igaz, nem a szamitogep hibajabol, hanem EMC okok miatt (radioado megzavarta valami fedelzeti elektronika mukodeset), pl. ABS-ek nem ugy mukodtek, ahogy kellett volna, ezert egy radioado kozeleben megsurusodtek a balesetek (erre figyeltek fel, hogy ez lehet az oka), pofonvagta a legzsak a mobilozo vezetot, illetve hallottam olyanrol is, ahol a luxuskocsi ajtajat nem lehetett kinyitni, mert a telefon meghulyitette a szamitogepet.
Azert ez az utolso eset szegyen, hogy nem hagytak semmi hagyomanyos, mechanikusan nyithato kilincset abba a kocsiba...
Szoval ilyen kocsiba nem ulnek bele. Addig ok, amig a szamitogep figyeli a fogyasztast, esetleg optimalizalja (de nem teljes egeszeben maga csinalja) a motor mukodesi parametereit, de eletvedelmi eszkozben _ne legyen_ (bizt.ov, legzsak, ajto).
Ja, mellesleg az egyik munkamban szamitogephegyeket hasznaltunk (azt a munkat nelkuluk _nem lehetett volna_ megcsinalni). A tervezes, beloves, adatkiertekeles soran meg elturt volt az MS oprendszer, de az uzemeltetes soran szoba sem johetett, ezert az egesz rendszerben DEC unixok es Linuxok dolgoztak...
Na mégis ideírom a viccet hátha van köztünk újszülött is.
Szóval Bill Gates, meg 1 vegyész meg egy autószerelő utazik az autóban, ami gondol eggyet és leáll az országút közepén.
Elkezdenek tanakodni mitévők legyenek.
Az autószerelő javasolja nézzék meg a motort, ott lehet a gond.
Biztos az üzemanyag nem stimmel,-mondja a vegyész.
Á,Á nincs gond kiált fel Bill Gates, szálljunk ki, és üljünk be mégegyszer!
Úgy látszik a vicc valósággá válhat, forradalmi autójavítási rendszernek nézhetünk elébe a Windows alapú autókon.
Én azért nem vennék ilyen kocsit,a minap fél napot izzadtam a W alatt 1 hangkártabeállításon (Dosban ment persze) nem szívesen játszanám el, ezt mondjuk 1 autódudával is.....
na, ezt a mondatot jól összeraktam :)
látszik, h eléggé hulla vagyok :)
szóval a képen aziránt érdeklődik a rendszer egy ablakban, h működésbe hozza-e a légzsákot, mivel a juzer éppen összeütközött vkivel :)
Egyértelmű hogy reklámértéke van a dolognak.
Lám lám, a Winfos már 1 autót is tud(???) kezelni.
Van is erről 1 vicc biztos ismeritek úgyhogy most nem írom ide.
Mivel a Linux-autó túl van már 800 km-en, úgylátszik a Microsoft is elérkezettnek látta az időt, hogy - szó szerint - a nyomába eredjen. Hogy az ajtókat ki lehet lesz-e nyitni, azt nem tudom, de a hírek szerint az ablakokat Alt+f4-el lehet lesz bezárni...
Tegnap délután a fejemet fogtam a TV előtt ülve.Az újjáéledt Delta foglalkozott vele, hogy erősen fejlesztenek egy autó-számítógép hibridet az "AutoPC"-t.
Állítólag Windows oprencert raknak rá.
1. Hol lesz a "reset" gomb?
2. Ti be mernétek ülni?
Én nem szívesen ülnék be, mert mi van, ha a winfos szokása szerint lefagy? Nem lehet nyitni az ajtókat???