Még a gyári kuplung volt a Bravában 198 ezer km-nél! Kapott megint gyárit (AP). A kinyomó csapágya nem tetszett, lengyel gyártmány és nyitott lényegében, látni a résen a golyókat meg a zsírt. Na, abba a tárcsáról leváló por szépen bele is állna, úgyhogy inkább zárt csapágyas Valeo-t raktam be. Ezen is megcsinálok mindent előre és aztán hadd menjen...
Valaki meg tudnánézni az eperben, hogy a ZFA19200000286024 alvázszámú Stílóhoz milyen gyári számú fékbetét tartozik? Valamiért az enyében semmilyen cikkszámot nem ír hozzá. A tárcsa ott van, de a betét nincsen.
Érdekes amúgy hogy 3 fajta tárcsát is ír hozzá, sima, classic line és alternativ verziót.
Illetve jól emlékszem, hogy itt dicsérte valaki a Metelli fékalkatrészeket? Sajna a keresőben nem találom.
Üdv neked is! Ritka jószágod van. :D Hát igen, csak azonos motorkódút rakhatsz bele. Stimmel a Stilo motor persze, csak a szívósort, kiufogócsonkot, motortartót, vezérlésburkolatot és stb. át kell rakni a régiről. De én óva intelek attól, hogy húszéves bontott motort vegyél. Egy kalap hányadék már az összes Stilo mostanra, főleg az 1.6-osok. Azok már nagyon, de nagyon sokmindent nem kaptak meg az utóbbi jópár évben, mire bontásra kerültek. De ha találsz igazoltan keveset futott motort, főleg ha hallod, látod működni is, akkor mehet a csere persze. Csak nem sok esély van rá.
Elsősorban azoktól kérdeznék akik mélyebben ismeretesek a Bravok világában. Sajnos meghalt a 2001-es 1.6-os GT 1596 cm3 76kW-os Bravom motorja és újat kellene szereznem bele ami még jópár évig szolgálna. Na most kiderítettem, hogy a ritkább euro III-as Stilo motor van benne. 182B6000 motorszámmal.
Több kérdésem is felmerült:
-182AB, 182A4 kódú motort már nem is szerezhetek bele?
- Ha Stilo motort szerzek bele akkor azt simán bele lehet építeni? Felfogatási pontok, elektronikai csatlakozók?
A gyújtótrafója is máshogy néz ki, a központi vezérlője is máshogy van csatlakoztatva...
Dehogy, nem megyek Olaszországba érte. Bár nem is az a baj, hanem hogy nedves garázsban tárolták az utóbbi években és a kasztnin nyomot hagyott. De vettünk ma egy Bravát, csak azt itthon. Kívül-belül felüdítő, érintetlen állapotban.
Igen, csak az ePer ezúttal téved. Ez az Euro2-es fl-es motor injektora, a 182A4000-é. Az Euro3-as motoré a zöld. 182B6000 az ugyanaz, mint a Stilo-é, csak nem jelöli már külön a Bravo/a-Marea esetében.
Az újnak? Darabja, nyilván. Vegyél egy sor injektort Stilo-ból és válogasd át a két garnitúrát, ellenállás szerint a megegyezőket vagy egymáshoz legközelebb lévőket! Más gond nem szokott ezekkel lenni, csak beszarnak aztán annyi. Ha a mérhető ellenállásuk megfelelő, akkor még mindig jó volt minden, ha injektorokat cseréltünk.
Nem kell kockát cserélni, rá van csavarozva 4 db csavarral az elektronika, csak azt kell kicserélni, percek kérdése. Ha elküldöd a rosszat, egy 10 ezrest melléteszel, az szerintem korrekt ajánlat. Abban benne van az én postaköltségem, meg a bizalom is.
A szerelő nem boldogul a abs hibajelzéssel, mindig más hibát ír. Feszültséghiba, jeladók és egyéb finomságok. 3-4 éve lett cserélve az abs kocka, ecu, generátor felújítva.
Kábel, csatlakozó, vagy az abs elektornikája rossz?
1.6 benzines B6000-s mocihoz milyen injektort ajánlotok?
Ma mentem a feketével egy kb. 100 km-t, kellemes kis gép. Aztán átültem a kékbe és ahogy kifordultam az utcára, az első gázadásra azonnal éreztem, hogy a 2.0 az a 20V soft verzió. :D Mondjuk ez a fekete nyugisabb, halkabb, egyenletes haladásnál is soft. Hát gondolkodom mi legyen. Majd ha átépítésre kerül, úgy gondolom marad az Euro3-as kipufogórendszer, de mindenképpen Euro2-es motorvezérlővel hajtva. Hogy ne legyen zajosabb és nyersebb ettől, mint a kék, de azért legyen kraft is. Most ami ebben az évben rámzúdult autók terén, kicsit sok volt. De kipihenem és végülis nagyon boldog vagyok. Van két szedánom, egy hétköznapi, amit idővel elnyű a használat és egy idejét javarészt garázsban töltő, kímélhető darab. Meg egy kis változatosság. Amúgy persze, összességében vége a sztorinak, ami ezt a típust illeti.