Némi zavart még mindíg érzek , az erőben. ... bennem valamiért, az alakult ki, hogy downer-éknél,
mindenki Fiatozik.... Bojo utódja , mintha valami Opel opc? gtc? ....mindegy, valami sportGM tulaja....lehet, hogy keverem valamivel...... vagy 1nél több gyermek😉 van a családban és aGiulietta egy másik utódé, nem az opeles srácé.....
( " nálunk " a multipla átlényegült egy tipo kombivá, 1.4 tjet...)
Nem akartam rákérdezni (én picurka kijelzőn bámulom a netet...öregedő szemeimmel)...de én polirozásra tippeltem volna...a 2 képet összehasonlítva.
1ébként : gratulálok, szép jármű. De lemaradtam valamiről......nem arról volt szó, hogy a Multipla valami Forddá változott? Vagy összekeverlek??? valakivel....
köszönöm a segítségedet és az inspirációt. Meglett a bűnös. Írtam 2 részletes hozzászólást---->elfelejtettem vágólapra tenni, természetesen elszállt a búsba..... :-(infrás
Röviden, a jármű korából , a használat módjából és még 1000 okból kifolyólag, már nem gyári nullkilométeres az állapot, de a fő bűnös, a termosztát volt.
Kaptam kölcsön parkside (infrás?) hőmérőt----> ez elvezetett ...lassan....a megoldáshoz. Van az úgy, hogy az ember, nem látja , a fáktól az erdőt.....
No még 1X: köszönöm!
Nincs kedvem / idöm / stb. mammutmail-el kínlódni....ha segítesz, hogy hová.... akkor küldök / töltök fel videót is....szemléletesebb.
Jó reggelt! Ugyan miért tenném? Igen, volt családi elfoglaltság tegnap, viszont az indamail-es email nem él, ilyen szolgáltatásért minek fizessek, mikor van száz másik? :)
A külső hőmérséklet érzékelőnél amúgy tökre számít, hol és milyen felületen van, a Stiloban a tükörben és téli minuszokban is ha süt rá a nap, simán felmegy jó pár fokot. Aztán persze ha elindulok, akkor a menetszél fél perc alatt visszahűti.
Illetve ha maxxra állítod a fútést, figyelmen kívűl is hagyja az értékét a klímavezérlő.
Ne gondoldd túl, akár köze is lehetne, de nem hinném. Főleg így, hogy már konkrétabban leírtad a hibát.
Két tippem van., vagy a fütésboxban nem állít valamelyik terelőlapát, vagy a fütőradiátor tömődött el szép lassan. Első körben ránéznék, hogy a fütőradiátorba bemenő és kijövő cső hány fokos, lehetőleg egy infra hőmérővel. De azért az is gyanús, hogy teljesen nem jó az a termosztát, ha csak 3 pücüke világít. Diaggal nézve hény fokot mutat? Illetve ugyanúgy meg kéne sasolni hőmérővel.
Teljesen igazad van, semmi köze egymáshoz. Rohadt virtuális köommunikácio, könnyen félreérthrtő....
De sajnos, ilyen a jelenlegi világ---->inkább dzétválasztja az embereket, mintsem közelebb hozná őket....
No, mind1.
Biztosíték: nem volt lehetőségem , kézi műszerrel mérni... Csak szemrevételezés.....
Fűtés: nem a ventillátorral van baj.
Mellékelek 2 képet.
Az 1iken a Multipla műszerfalán kijelzett külső hőmérséklet látható, a másik kép , ugyanott - ugyanakkor készült. Az aprócska Fiat szerint 12 Celsius fok van odakint. A telephelyen ugyan úgy álló (napsütés szél stb...), évjáratban azonos Iveco tgk szerint 1 fok volt. Az 1ik török kollega Mercedes vontatója (csili-vadiúj, pártizezer km-t futott) ....vontatója szerint (ő napnak háttal parkolt le még az este) ...nos nála mínusz 5 fok volt.
Röviden: nem jön meleg levegő a multi fűtéséből, csak valami langyos izé....a ventillátor fúj, ahogy kell. Kézzel kapcsolgatva, 1-2-3-4 fokozaton , szépen nő a befújmt levegő mennyiség, de auto állásban, még 20 perc tartós autópálya tempó után sem történik semmi. Ha kézi vezérlés, például 4es fokozat, de akár 2es, nos akkor is csak a hideg levegő jön be.
Ha átrakom belső keringetésre, valamit javul a helyzet, de semmi látványos.
És itt valami lassan halt meg a fűtésben, mert amikor megvettem a ko csit (talán 2016ban..húúúú de rég volt) nos akkor rossz volt a termosztát, nyitva maradt. Erre ősszel jöttünk rá, a forgalomba helyezéskor nem lett ennyire átnézve. Tehát 2016 ószén kapott új termosztátot, ugrásszerű változás, majdnem izzadtak bent. A vízhőmérsékletet pici téglalapok jelzik ki a műszerfalon, megvételkor 3 kockáig felment és csak nagy ritkán, belvárosi dugóban mennt fel a 4 kockára a vízhő. Gyárilag 4 a helyes állapot.
De utána kikerült a kocsi a látókörömből, mindennapi gyerekhurcolós wágenné változott. Idén tavasszal pedig lett újabb kocsi és le lett támasztva egy sarokban a Multi....majd visszakerült hozzám a nyár elején, de pár hónapig be se indítottam.....
Ja, és persze rendbe kéne rakni a fűtésboxot, már kb két élve megvan a javítókészlet, de még mindig a csomagtartóban figyel. Alapvetően működik, de néha fura hangok jönnek belőle és van amikor nem tekeri az egyik terelőlapot, majd gyújtás le és vissza majd működik. Rendbe kell tenni a motorokat, akrokat, utána tovább lehet lépni.
Hát bakker, ahogy rohan az idő... rávágtam volna, hogy igen, nem rég találkoztunk, aztán rájövök, hogy az a nem rég már kb 3 hónapja volt.
Stilo megy, bár pont ma kezdett el folyamatosan menni az egyik fényszoró magasság állító motor, majd holnap ránézek, mi is történt. Természetesen a bal oldali, amihez sokkal nehezebb hozzáférni. Egyik első hangszoróm elkdezdett zörögni, hang alapján elporladt a gumiperem, erre is sort kerítek a jövő héten, ha lesz szép napos időnk. fagyállót kjéne rendberakni, mert -19 fokos, szóval nem sürgős, de valamikor leszívok a kiegyenlítő tartályból és pótolom majd koncentrátummal.
Nem hiszem, hogy a kettőnek küze lenne egymáshoz, de a fűtésről eszembe jutott valami, a biztiket csak szemrevételezéssel ellenőrizted, vagy meg is mérted műdszerrel? Még a 155-ben jártam úgy, hogy szilveszter éjjelén elment a fűtés ventilátor, biztik ránézésre jók is voltak. Igy mentem le Csákvárra, éppen behúzott annyi levegőt a menetszél, hogy ne párásodjunk és ne fagyjunk meg teljesen. Következő nap a világosban kiderült, hogy megrepedt belül a biztiben a fém, hiába volt ránézésre ott, az áram már nem ment át rajta.