Shotgun7!
Lehet, hogy mellettem álltál meg? :o))) A viccet félretéve: én is a Bontex-nél csináltattam a sportdobomat. Nagyon kellemes, egy nagy ovál végződéssel. Felszereltettem még egy hátsó szárnyat is - jelenleg ennyi az optikai tuning a gépen. Nagyon sokat javított az amúgy is szép megjelenésén. Azért olcsóságra ne számíts:o))) Viszont a pénzedért legalább minőséget kapsz.
Ablakemelő: az enyém viszonylag gyorsan felrántja az üveget, de a hangja valóban kissé erölködést sugároz...
Magnó ügy: Az én Sony-m (CDXakármi5000R) mindjárt a beszerelés napján produkált furcsa dolgokat... Egy idő után nem olvasta a track-eket, össze vissza pörgette a lemezt, majd "error" felirattal beszüntette a munkát:o((( Ezt a következő alkalommal is megismételte. Nosza, gyorsan elindultam a szervízbe. Képzelhetitek, hogy az odavezető úton nem hibázott, sőt azóta sem:o))) Nem értem a lelkivilágát, de nem vagyok nyugodt... A cuccról még annyit, hogy 2 db Alpine hangszóró van hátul, elöl még a gyári recsegők szólnak(?). Az első meghallgatás után rájöttem, hogy ki kell őket cserélni... A Sinus Live-ról már írtatok itt többen. Tényleg ennyire jó? Milyen compo-k vannak még, melyek megfizethető áron kaphatók? A hétvégén a Pólus centerben sétáltam. Nyílt egy Mac Audio bolt, ahol most jó áron lehet hozzájutni 1-2 cucchoz. Van mélynyomó 14e-ért, 3-utas 160W-os ovál hangszóró 15-ért, stb.
Tél ügyben:
Itt a hideg. Szerencsére az én kicsikém nem kalapál indításkor. Szép indul és viszonylag csendben jár... Arra lennék kiváncsi, hogy mennyit fogyaszt a ti autótok ilyenkor télvíz idején? A vegyest még pontosan nem mértem, de valahol 8 liter körül lehet (1.6SX) Nemrég mértem az országúti fogyit, amikor is 600 km-t teljesítettem. A végeredmény 6.7 liter/100 km volt (3 személy és csomagok). Kb. erre számítottam. A ti tapasztalataitok?
Vennem kéne sürgősen egy kamu gyári rádió előlapot a Bravo-ba.
Jó lenne, ha max. vasárnap estig megtudnám, hogy hol lehet kapni. A Nyugati pu környéke lenne az ideális vásárlás szempontjából.
Lassan úgy érzem, hogy magamban beszélek, de azért beírom, mert megígértem (magamnak...):
Beépítették a CDX M700R-t. Csak 4db Pioneer hangszórót tetettem bele. Az ajtókba olyat, ami befér az eredeti helyre (mivel nem akartam szétszabadtni), hátulra a kalaptartóba.
Nem gondoltam volna, de nagyon meg vagyok elégedve az egész cuccal. Nagyon kellemesen szól, és a fejegység is gond nélkül lenyílik a beépítő keretben kezdeti aggodalmaim ellenére.
Elégedett vagyok :)
Sziasztok
Olajcsere :
Én annak idején 2500 körül cseréltettem olajat,de előtte felhívtam Fiat Mo műszaki osztályát
(ugye mennyire ráérek..:),és ott javasolták,ha rendszeresen rövid távokon,hideg motorral vagy nagy terhelésnek kitéve (pl vontatás) használom az autót,biztos ami biztos cseréltessem le,bár ők is csak ajánlották,hozzátéve,hogy a gyár szerint tényleg elég 20k körül.
Én is úgy voltam vele,ezen ne múljon semmi,lecseréltetem.Amúgy 18 körül fizettem,ami figyelembe véve a motorolaj helyett betöltött aranyszármazékot (csak az árából következtettem az eredetére),viszonylag elviselhető...:))
Ciao
Barramas
Sziasztok! Nekem egy 1.6Sx-em van, és bár nem vagyok nagyon eleresztve anyagilag, szeretnék egy kicsit szépíteni rajta. Tud valaki ismerőst, vagy jó helyet, ahol olcsón és jól tesznek rá sportkipufogót, meg 1-2 spoilert? Lenne egyáltalán értelme szerintetek? Úgy hallottam a Bontex nagyon tud etéren, de nem próbáltam még semmi ilyesmit. Egyszer meállt mellém egy metálkék 1.6-os, spoilerekkel, sport kipufogóval, a lámpánál. Lehúztam az ablakot megcsodálni! :) Gyönyörű volt, és isszonyatosan szép hangaja volt! Szóval ha tud valaki valami ilyesmit, megköszönném.
Még egy gondom az ablakemelő! Lehet, hogy csak én érzem így, de alig van benne szufla! Fel akarom húzni, és olyan, mint ha erőtlenül tolná csak, és elég lassan is ér fel. Nem nagy gond, csak nem szeretném megvárni, mig teljesen leáll, és lehúzott ablakkal suhanhatok a -10-ben. :(
A biztonsági öv pedig egyenesen tragédia a vezető oldalon. Nagyon lassan és ovatosan húzva is állandóan beregad. Miliméterenként vissza kell engedni, és újra. Nem tudom volt-e ilyen másnak, de engem egyre jobban bosszant. Nem túlzok, fél perc legalább, míg bekötöm az övem! :(
Ha tud valaki valamit a fenti témákban, irjon legyen szives. Köszönöm.
Sziasztok!
Régebben dícsértem az Autórákót, most ezt visszavonom. Átkötettem náluk az ablakmozgatást úgy, hogy kikapcsolt motornál is működjön. (Szerintem ennek sok előnye van, pl. ha kiszálsz és észreveszed, hogy nincs felhúzva, akkor nem kell beülni, ráadni a gyújtást, vagy egy hosszú vasúti lámpánál ha kezd meleg lenni, stb.) Megcsinálták 5 k-ért, aztán ha kb 5 napra leállítottam, akkor az aksi tök nullára lemerült. Bevittem a 20 ezresre a rákosszentmihályi Konczhoz, mert ott vettem, mindenre 10 % engedményem van. kértem, hogy nézzék meg ezt a lemerülési dolgot is. Előre szóltam a villanyszerelőnek az átalakításról, azt mondta, hogy annak nincs jelentősége. Megtalálta a biztosítékot, amin 200 mA elfolyik, de tovább nem jutott, mert az egyetlen kapcsolási rajzuk éppen Fóton volt. (Kérdésemre, hogy mire való a fénymásoló a válasz válvonogatás.) Visszavittem, hosszú hibakeresés után megállapította, hogy az ablakmozgató reléje állandóan fogyaszt, és visszaállította az eredeti állapotot. Ezért fizettem 10 k-t, úgyhogy 15 rugóért ott vagyok, ahol voltam.
Olajcsrével kapcsolatban csak annyit szeretnék mondani, hogy én a régi és az új Bravomnál egyaránt cseréltettem olyakat az első 1.500 km után és utána minden 10.000 km-nél. Minden csere alkalmával Castrol RS-t rektam bele (10W60), télen-nyáron. A 60 ezres szerviznél raktak bele Seleniát. Akkor a hangja is megváltozott egy kicsit (hangosabb lett), és hidegindításkor kicsit kelepeltek a szelepek is. Így csak 600 km-t mentem vele.
Tudom, hogy korábban már volt szó róla, de a fékkel kapcsolatban lenne kérdésem. Most nem gyári betétek vannak bent, mert azoktól menekülök, de szerintem tárcsát is kéne cserélni lassan. (25.000 km) A kereskedésben nem tudták megmondani, hogy a JTD féke az mennyiben más, mint az 1,6 SX-é. Csak annyit mondtak, más cikkszáma van minden alkatrésznek. De, hogy csereszabatosak e, azt már nem tudták megmondani, azt se, hogy jobb-e. Még nem láttak JTD-s autót :-(( Ha van esetleg valakinek ezirányú tapasztalata, azt szívesen elolvasnám.
Előre is köszi!
GT
Köszi a cimet!
Te sem vezettél még JTD-s motorral szerelt vmilyen Fiat v. Alfa modelt???
ujtulaj
Ahogy irtam CSAK AJÁNLOT az 5000-s olajcsere nem kötelezö. A márkaszervizeknek az lenne a legjobb ha 1000Km-ként hordanánk az autóinkat olajcserére hisz ök a szervizelésböl élnek nem az autoeladásból!!!
Na, megpucoltuk saját kezünkkel a Bravo-t. Olyan, mint új korában. (igaz, még csak 4 hónapos :)
Nem volt semmi művelet, a sok autópályázás miatt mocskos volt, mint állat.
Granturismo: Köszi az infot!
Autóhifi még mindig nem érkezett meg :^/
Aki pedig arra vetemedne, hogy maga próbálja lecserélni az olajat az újabb 1.2 Sx modellen az vigyázzon mert igencsak nehézkes hozzá utángyártott olajszűrőt kapni egyenlőre inkább még csak a gyári van. Az igencsak hasonló motorralt szerelt Punto I 1.2 16V (86 LE) motorblokkjának az öntvénye az olajszűrő környékén más kialakítású ezért annak szélesebb peremű olajszűrőjét a Bravoba nem lehet becsavarni.
Sziasztok
Újtulaj
Én is úgy cselekedtem az olajcserével kapcsolatban ahogy yOLORO irta, bár a gyári előírás szerint az első olajcsere 20 ekm-nél kell sort keríteni. Azonban az első 3-5 ezer km során kopnak össze az alkatrészek ezért ekkor az olajban lebegő apró fémrészecskék aránya jóval nagyobb, ezeknek csak egy részét tartja fenn az olajszűrő a méretük miatt. Ezek koptató hatásáról asszem nem kell beszélni. Másrészt az olajszűrő is nagyobb mennyiséget tart magában jó rész esetleg a szűrőfelületen, ami áteresztőképességét és nyilván az egész kenési rendszer hatásfokát rontja.
Nagyon együttérzek veled a horpadást illetően.
Emil ment.
yOLORO
Az állóhelyzeti fűtésrendszereket a Scorpio Kft forgalmazza: 1133 Bp. Véső u. 6. Tel.:320-2100 fax:349-7571
Úgy látom, hogy itt az ideje, hogy utána nézzek a dolognak.
Engem úgy informáltak (de nem tuti biztos forrás ebben a témában), hogy 1500-nál kell vinnem először kötelező szervízre.
Akkor ez biztosan téves infó.
Le van ez írva az autó papírjai között biztosan, már augusztusban kiolvastam, csak erre nem emlékszem.
ujtulaj
1500Km után miért viszed olajcserére az autot???
A gyári olajat 5000Km után érdemes lecserélni de nem kötelezö! Utána pedig elég 20.000Km-ként.
Ezzel az olajcserével csak felesleges költségekbe vered magad.
Nekem azt mondták,hogy 20 ezernél van az első olajcsere,de jobb ha 15 ezernél beviszem.No akkor,hogyan van ez?
egyébként részvétem a barmolás miatt.Még ősszel az enyémet is meghuzták,de szerencsére a nejem az ablakból látta és felirta a vétkes rendszámát.a rendőrök meg is találták,mert a barom vissza tért a tett helyszinére.természetesen nő volt.Teljes hátsó lökháritó festés lett belőle.a müanyag nem sérült.
Jövő hét szombaton tervezem elvinni az autót az elso (1500km-es) olajcserére.
Hány km a tűrés +/-? Az nagy baj pl, ha 1350-nél viszem el? És 1580-nál?
Mennyibe fog ez nekem kerülni?
Van valami, amire figyeljek oda konkrétan?
Valaki behorpasztotta az autóm oldalát egy kicsit.
Kb. 2-3cm átmérőjű horpadást találtam tegnap a jobb oldali hátsó ablak alatt. :(((
Az a legszarabb az egészben, hogy azt sem tudom, hogy ki csinálta, miért és hogyan...
A fényezés tökéletes maradt, és a horpadás kicsi és tompa.
Olyan benyomást kelt, mintha mondjuk valaki ököllel belevert volna egy brutálisat és a bütyök tompa nyoma lenne.
Ha én este 6-kor megyek hazafele 15 percet az autóval, utána leteszem az autót és egész éjszaka az utcán áll -9C-os hidegben, akkor is fog fűteni reggel?
Ugyanis egy alap hétköznap így néz ki nálam.
Az Ecotherm egy speciális hőtároló akkumulátor. A motor működése közben a keletkező veszteséghő egy részét eltárolja és szükség esetén a motor vízrendszerének a fűtésére használja.