Sziasztok.
yOLORO
Bravo HGT menetközben rulez! :-)))
Volt szerencsém kipróbálni, ráadásul a Gellérthegyen, a hegymenete (Citadella) is egészen meggyőző. DE. A tulaj elmondása szerint a forszírozott menetet min. 15l-es átlagfogyasztással "hálálja meg" és ezt a FiatBravoNet topic hozzászólásai is alátámasztják. A 145-nél ugyanez 11-12l és az mindenképpen jobban veszi a pörgetést. A járáskultúra összehasonlíthatatatlan a Bravo javára, de SZVSZ ez egy sportváltozatnál nem az elsődleges szempont. Pedig a 145 tömege is nagyobb. Fenntartom, hogy az öthengeres motor nem erre a célra való. Én inkább a Coupé 1,8 turbóját próbálnám ki benne.:-)))))
cr2
A Dietz-ről. Én a XI. Fehérvári út 44. szám alatti autóhifi üzletben vettem. 3 és 4 eFt között volt az ára. KB befőttesüvegnyi méretű műanyag dobozban van. A doboz tartalma nekem pont elég volt a két ajtó lekezeléséhez. Egy szürke lekvárállagú anyag, vízzel higítható (ha kell). Én ecsettel kentem fel. Felkenéstől számított kb. 15 perc alatt megszárad. Az ajtóborítást le kell szedni. (Ha kell leírom hogyan.) A borítás alatt van egy nejlon felragasztva. Ezt óvatosan le lehet húzni úgy, hogy a ragasztóanyag rajta marad, így a végén szépen vissza lehet tenni. Az ajtón a kebelek damasztszalaggal vannak becsavarva és sűrűn rögzítve, a zárszerkezet vonórúdjainak (nyitó-záró) zörgését habszivacs elemekkel csillapítják. Magán az ajtólemezen pedig bitumenlemezes csillapítás van elsősorban az ajtócsukáskori bádoghang (lásd Wartburg) csökkentésére és ugyanebben játszik szerepet az ajtó oldalmerevítő rúdja is. Az egész ajtó belsejét kikentem, a kábeleket is, csak azokat a részeket nem amelyeknek mozognia kell. Utána még az ajtókárpit belső felén a "gyanús" részeket is. Nekem bejött próbáld ki. De ha már csinálod a gyári hangszórót is cseréld ki egyúttal.
Hi! GT
1. Erről az anyagról írnál egy kicsit bővebben?
2. Ha leszerelitek az ajtókárpitot, akkor magán az ajtóborításon kívül látszik még valamilyen zajszegető anyag?
Sziasztok
warum
Amit hallasz az a hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. A hűvösebb reggeleken kell egy kis idő amíg a megfelelő olajmennyiség feljut a kiegyenlítőhöz és elvégzi feladatát. Ha nagyon idegesít próbálkozz egy olajcserével. (Ha bejáratós a járgány és még nem volt cserélve amúgy sem árt)
XII
Én nem kifejezetten díjazom a HGT-t. Ezt a motort egy nagyobb járgány (Lancia Kappa) alapmotorjának tervezték. Az öthengeres kialakítás a Kappában a kényelmes, nyugodt autózást szolgálja. A motor vibrációmentes, sima járását még további beépített kiegyenlítőtengely biztosítja. Ebből következik viszont hogy "pörgetéskor" nagyobb lendtömeget kell megmozgatni, nagyobb surlódó felülettel kell számolni. Ez az autó rugalmasságán erősen érezteti a hatását és jelentős fogyasztásnövekedést is okoz. Magyarul ez nem egy sportos motor. SZVSZ az Alfa 2.0 TS 16V blokkja a 145-ben sokkal jobb megoldás. A Bravóban pedig nálam az 1.8 GT a favorit igaz "csak" 113 LE-s de egy nagyon jó konstrukció.
AF-es járgányt meg nagyon meg kell nézni és csak akkor megvenni, ha nálad szeretnéd, hogy megöregedjen. Ja és alkudni lefelé százereket!
Igaz hogy Putos vagyok de lenne hozzátok egy kérdésem szerintem tudtok segíteni.
1.2 8V hidegindításkor pl.egy éjszakás állás után
a motorból kattogó hang hallatszik mintha egy szelep csattogna ez úgy 20-30 mp hallaható ez természetes vagy valami hiba 8.500km van benn?
Új tagként nézegetem a Fórumot és olvastam pár témát, amihez szeretnék hozzászólni.
Magamról csak annyit, hogy 1 hónapja váltam meg 1998-as Bravo 1.6sx-emtol és most egy Alfa 146-ossal ismerkedek. Így Alfa téren még új vagyok, de a Bravo-ról van tapasztalatom asszem. Nekem sikerült a 2 év alatt 75 ezer Km-t belehajtani a Bravo-ba, de semmi panaszkodni valóm nem lehet rá, jó kis gép volt (illetve még az is).
Eloször az AF-es HGT-hez:
Egy hónapja vittem én is eredetiségvizsgára a Bravo-mat és ott elmondták, hogy sajnos az olasz autóknak (Fiat, Alfa) gyengéje a motorszám, mert olyan helyekre ütik be, ahol 1-2 év alatt berozsdásodik és ezért elöbb-utóbb a legtöbbe AF-es motorszám kerül. Ennek legfobb oka, hogy csak nálunk foglalkoznak a motorszámmal, külföldön az alvázszám boven elegendo az azonosításhoz. Sajnos emiatt persze mindjárt az autó "rossz" eredetére gondolnak az emberek, ami eléggé rontja az autó értékét. Én amúgy az Autóklubnál voltam, ahol elég sokáig tisztogatták a motorszámot, (eleve alig lehet hozzáférni) de a végén nem volt vele semmi gond. Lehet, hogy vannak helyek, ahol gyorsabbnak találják, ha AF-s számot adnak az autónak?
Nyikorgó váltó:
Ez is egy tipikus Bravo betegség. Nekem is nyikorgott és a fórumban már leírtakhoz hasonlóan orvosolták a problémát. Az egész csak annyi, hogy egy kenoanyaggal befújják a váltokart, miközben valaki hevesen mozgatja a váltótkart belülrol. Mivel a váltóhoz hozzáférni csak alulról lehet, az autót fel kell emelni, és miután a rendszer beszedte az anyagot, már nincs is többet hangja.
Én még a következo tipusbetegségekbe szaladtam bele:
hátsó ablaktörlomotor: 1 éven belül megadta magát, garanciában cserélték;
féltengely gumiharangszett (benne van a csapágy is): ez is 1 év után elhasználódott és csöpögött az olaj, csere után minden OK volt;
kalaptartó zörgés: sokan nem is gondolják, hogy ez is orvosolható, én is sokáig azt hittem, hogy a beépített hangfalaktól van, aztán a szervízben igazítottak két csavaron és megszünt.
Szerintem nem éri meg.
Én ugyan az újként vásárolt Bravo-n kívül csak motorokról számolhatok be, de sok csúnya dolgot láttam. Ami nem tök tiszta, az általában sokkal mocskosabb, mint amilyennek látszik.
..csakhogy a leendő tulaj nagyon szeretne hinni benne..
Köszi yOLORO!
Most jön a nagyobb gond:
Megegyeztünk a vételárba leelőlegeztem a kocsit,du.megyek vissza,hogy fizetek erre közlik,hogy az eredetiség vizsgán a motor AF-et kapott.
Egyébként a kocsit ugyanabban a szalonban vásárolták 4 évvel ezelőtt ahol most használtként árulják csakhogy áll. elrozsdásodott a szám...
Visszaléptem az üzlettől.
Szerintetek megéri beszállni így?
Ha egy olyan Bravot akarsz venni amelyik 8mp alatt van 100-on, a fékei a kategoria legjobbja, kiméletes tempónál 10-11l fogyaszt, ha nyomod neki 15l. A futomüve városban nem valami konfortos kényelmes mert országuti és autópályán való száguldásra tervezték.
Ha ezekkel mind megbarátkozol akkor ideális választás a Bravo HGT.
Sajnos pontosan nem láttam mit csináltak vele mert benne kellet maradnom az autoba és mozgatnom a váltot.
Felemelték az autót és a váltó környékén alulról fujta a srác a szilikon sprayt mint a örült. Kb 1-1.5 percig nyomta rá a sprayt. Szépen lassan elhalkult a nyikorgás.
Sajnálom, hogy nem tudok pontosabb válaszal szolgáli.
Szeretnék hozzászólni a nyekergő sebváltó ügyhöz!
Nos! Nekem is van egy 1 éves 1,6-os Bravom, amin kb. 10 hónapos korában kezdett el nyikorogni a sebváltó! Először én is azt hittem, hogy a bőrszoknya alatti kis fehér gömb nyikorog, azt fújtam mindenféle spray-vel, zsiroztam, de nem múlt el, sőt!
Majd a 20 ezres szerviznél Tb-i Strausz szervizben egy bizonyos Lacika jött rá arra, hogy az nem az utastérben hanem a motortérben nyikorog.
Ott agyonfújtam szilikonnal ,és azóta lássatok csodát, semmi hangja! Persze mondanom sem kell hogy erre a többi szerelő 1,5 hónapig nem tudott rájönni!!!
Sziasztok!
Mikor megvettem. Az első két hétben nekem is ott zörgött. Aztán kicseréltem a gyári hangszórókat és egyúttal kikentem az ajtókat egy Dietz márkanevű rezgésmentesítő masszával. Nem volt 4eFt egy dobozzal és mind a két ajtóra elég lett azóta semmi zörgés.
Meglazult egy csavar?
Furcsa, mert az én Bravom is pont ugyan ezt csinálja, de csak 400km van benne...
Ha nyomva tartom az ajtó hátso sarkát közvetlenül az ablak alatt, akkor addig nem nyekereg.
Nekem is nyekereg valami a váltó körül, főleg 3-asba kapcsoláskor. Egy ideig szorongtam emiatt, de alapos vizsgálódásom eredménye az volt, hogy a zajt a műbőr szoknya adja. Megnyugodtam, azóta hiányzik is ha nem nyikkan hármasnál. (Úgy lehet érezni, hogy az ujjbegyeddel finoman megérinted a szoknyát - ez már kicsit perverz, de szeretni kell az olasz autókat - miközben váltasz és érzed hogy az rezeg.
A nyekergés nekem is a váltókar szoknyája alól hallatszik. De ha a többiek által említett "gomboc" nyekeregne, SZERINTEM sokkal hangosabb ércesebb hangot kellene kiadnia.
Ezért nem is próbáltam felszini kenéssel.
Barramas
Nem mindegy melyik kocsiba és milyen váltó van a motor mögött.
A PuntoII Sporting 6seb. váltóval, én mentem az óra szerint 2k-val. Az 5seb. váltóval szerintem(nem próbáltam)180-185 -nál több nem hozható ki.
Barva-ba ez a motor nem igazán érzi elemébe magát.