GT
Köszönöm a kimerítö jelentést:)))) Nagyon tetszett a kájha csö és a kipufogó rendszer öszehasonlítása:))))
De most komolyan.
A notor teljesíténye érezhetöen növekedett, de nem olyan mértékben mint amikor a katalizátor lett levéve!?!?
Bocs,hogy untatlak benneteket az ülés problémámmal.Szombaton végre a szemem láttára emelkedett fel és most már minden kiszálláskor csinálja.Az egész kb.1 perc alatt megtörténik.
Sziasztok
A cimkekrol jutott eszembe egy erdekesseg:
Az en Bravomban nincsen(sajna) egy darab legzsak sem,(bar valamiert ugy remlik,hogy a kereskedo azt is emlegette...:)viszont a kesztyutartoban van egy cimke a gazgenerator 2005-ben vagy mikor esedekes cserejerol.Na ilyenkor mi van?? :))
Ciao
Ezt a történetet én is pontosan így ismerem ;-). Pontosan ebből a megfontolásból kérdeztem rá a Fiestához egy komplett Remus rendszerre, 165000+üveg. Gondolom, a Bravahoz is hasonló összeg lehet. Egy Golf IV-en hallottam komplett Remust, gyönyörű. Gyönyörű, csak kicsit húzós az ára...
Szevasztok!
Már megnyugodtam,hogy az ülés problémám megoldodott,de ma kiszálltam a kocsiból és visszanéztem már kezdett emelkedni.Szépen 1 perc alatt felnyomta magát.Ha meg oda ülök megfigyelni tuti,hogy nem mozog.
Én meg most értem vissza.
A Kipufogó Klinika nem ma kezdte a szakmát, nagyon sok rendszert készítettek. Azt, hogy van-e Bravo specifikus rendszerük azt kérdezd meg. Egyébként a BS(a tulajdonos asszony monogramja) jelu saját dobok mellett árulnak Remust is.
Na nézzük a kipufogó rendszert. Szóval a motor tervezésekor a kipufogó oldali alkatrészek méretezésekor figyelembe veszik a kipufogó rendszer fojtásának mértékét, amibol következtetni lehet a gázlengés sebességére. A gyorsabb gázlengés növeli ezen alkatrészek hoterhelését. Egy igen szemléletes példa: Biztosan megnéztél már egy hagyományos szeneskályhát. Ott, ahol a kályhacsovet csatlakoztatjuk elötte mindig van egy szabályzókar, amivel a kányha füstkimenetén egy lamellát tudunk elmozgatni. Begyujtottunk. Ha azt akarjuk, hogy a kályha begyulladjon (nagy legyen a teljesítménye) elol az ajtaján egy kis rést nyitunk. Azaz plusz levegot adunk neki, akárcsak a kocsin ha lenyomjuk a gázpedált. Ilyenkor a kályha a teljesen nulla fojtás és a sok levego miatt hangosan lobog. Ha ilyenkor leoltod a lámpát láthatod a kályhacso csatlakozás környéke teljesen áttüzesedik. Ha a kályha égését lassítani akarod két dolgot csinálhatsz: bezárod a nyílást (nem adsz neki levegot) vagy eltekered a szabályzókart (vagyis folytást helyezel el a kályha kipufogó rendszerében. :-)) A kályha az ilyen lobogástól nemnagyon károsodhat, de a kipufogószelepek (amelyeket nem az adott terhelésre terveztek) bizony hosszú távon károsodhatnak. Ezt a has/kb.-ra készített rendszereknél nem lehet megjósolni. Ezért a mester teljesen korrekten járt el az esetedben. Ennél már csak az lett volna korrektebb, ha el sem vállalja a dolgot. A gázlengés szempontjából a legnagyobb folytást adó elem a katalizátor, hiszen apró méhsejt szerkezetu nyílások ezrein kell a motornak átpréselni a kipufogógázt. Nyilvánvaló, hogy a kat. eltávolítása érezheto változást okozott a menetteljesítményekben. Régebben mikor egy-egy modellt azonos motorral árusítottak katalizátorral és anélkül is mindig megfigyelheto volt a teljesítménykülönbség. (pl. Alfa 33 1.7 16V kat.=132LE nélküle=137LE), de ezen modellek kipufogó rendszerének különbözosége nem csak a kat. meglétében/hiányában nyilvánul meg.
SZVSZ ugyanilyen kritikus az elso dob, amely már a kat. elott bizonyos folytást képez. Nem kis szerepe van a kat. üzemi homérsékletének kialakításában. Nyilvánvaló hogy a katalizátor feladatát csak egy bizonyos hom. felett tudja ellátni, viszont a túl magas hom. a kat. tönkremenetelét eredményezheti. Az én véleményem az, hogy mindenképpen a korrekt megoldás vagy egy autóspecifikus komplett rendszer vagy az elso dob és a kat. visszatétele és a középso és a hátsó dob variálása. A kat.-t követo dobok variálása már kevésbé veszélyes, lévén a fo fojtást adó elem mögött helyezkednek el. Gondold ezeket át!
Viszlát hétfon. GT
granturismo
Most értem vissza a monitor elé.
Igen ugyvan ahogy mondod.
Most mentem vele egy kicsit többet tartósan nagyobb sebességgel. Azt vettem észre, hogy érezhetöen nyomatékosabb a motor. Csak nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy ez menyire gyilkoja a motort!
Bizony. Budakalászi Renault: náluk vásárolt, náluk folyamatosan szervizelt (ha kiégett a helyzetjelzô, már vitte a tulaj - céges kocsiként szerepelt) 3 éves, ~80e km-s Mégane Classic 1.4 RL. Kereken 1.4 M-ért akarták beszámítani az újba, aztán családon belül 1.75M-ért elkelt - így is kb. 150.000-rel a piaci ára alatt...
granturismo
Amit ajánlottál kipufogo klinikát ott csak saját szakálra lehet próbálkozni vagy már vannak kész kipróbált rendszerek is???
Mert már irtam, hogy van egy Remus hátsó dobom, levéve a katalizátor. De ez nem volt elég a szép mély hanghoz.
Tegnap lett kész VÉGRE az uj középsö dobom, és a maradék dobot is leszedtem a rendszerröl. Igy csak egy középsö dob, és egy hátsó dob van fent. EREDMÉNY: Körübelül mint egy 320-s BMW-nek, nagyon szép, nagy fordulatom nem zavaró, nyorsításkor meg egyszerüen király.
Csak hogy:
Azt hozátette a mester ember aki készítette, hogy igy dobok nélkül ugye evidens, hogy kisebb a kipufogó gáz ellenállása hisz ép ez volt a cél!
De ha "átesünk a ló másik oldalára" ahogy ö nevezte, extra terhelésnek vannak kitéve a kipufogó szelepek, ami jelentösen károsítja a motor élettartalmát.
Mivel nekik nincs ilyesmibe tapasztalatuk felelöséget nem válalt a munkájáért.
Szóval ha valaki itt közünk konyít valamit ezekhez a dolgokhoz megköszönném ha válaszolna a levelemre vagy akár telefonon is cserélhetnénk. Nagyon szivesen felhívnám, hogy egy kis oktatás tarta nekem. Elöre is köszi mindenkinek.
HEC
Nagyon nem ajánlom neked a Magnum dobokat.
Anno amikor nekikezdtem a kipufogo tuningnak voltam nálunk is de nem gyözött meg amit ott láttam. Egy év után már a krómozott kipufogovég rozsdál, és nem is igazán van különbség egy BMW és egy Buzuki dob belsejében!
Szerintem maradj a márkás hátsó doboknál.
Ilyen inditasi gondok miatt nekem sikerult az ALFA-mat kicseréltettni fél év levelezgetés és 5 sikertelen javitasi kiserlet utan.Sajnos az uj is ugyanezt tudja produkalni,de Kalmar ur-ATC-es a FAM javaslatara kiprobaltam a sima V Powert es igy mar lassan egy eve szinte megszunt a jelenseg.
A hiba az osszes FAM gyartmannyal elofordulhat,de csak kis Hazankban.
Én sem nagyon gondolom, hogy ennyi pénzért találsz. Mondjuk halál szakadtat lehet hogy kapsz, ja meg még Bravát ami a Fotaxitól lett leselejtezve, de abban min. 250ekm van. Ennyiért még 1.4 se nagyon van. A Brava a régebbi Fiatokhoz képest jól tartja az árát. Én azt mondom szánj rá egy kicsit többet, min. 1.7 millát.
GT
Az egy dolog hogy mennyiért számították be; konkrétan tudom, hogy az egyik debreceni Renault kereskedésben beszámítottak egy autóba egy Clio II-t, kiporszívózták és még délután 400.000 Ft-tal többért kint is virított az udvaron...
Sziasztok!
Én mostanában vettem középső és hátsó kipufogódobot. Sokáig gondolkodtam egy olcsóbb sportkipufogódobon, de végül a gyárinál maradtam és nem bántam meg. Egyik ismerősöm ugyanis most vett az Opeljére egy Magnum hátsó dobot, valami olcsót, hát az úgy nézett ki, hogy olyat én is tudnék hajtogatni! Se méretben se felfogatási pontokban nem stimmelt rendesen, pedig kimondottan ahhoz a típushoz adták. Állítólag a kipufogó klinika dobjai is ilyenek, de ezt én nem tudom megerősíteni.
Más: Van egy Fiat márkakereskedős ismerősöm, tőle tudom, hogy már egy évvel ezelőtt is számítottak be 1.6 16V Bravát 1.4 - 1.5 milkáért. Ilyet szerintem most is ki lehet fogni egy kis szerencsével. Sokan nem szeretnek bajlódni az eladással, inkább olcsóbban "eldobják" az autójukat.
hát csodálkoznék... '95-ben indult a gyártás és emlékeim szerint egy '95-ös (tehát a legöregebb) 1.6sx is inkább 1,7 M körül van, mint 1.5. Persze kifoghatod.
Tudom, hogy kicsit témán kívüli a hozzászólásom, de majd rájöttök, hogy mégis ide tartozik. Nos, szeretnék egy Bravot venni a közeljövőben, de az anyagiak miatt csak használtra futja. Ezért kérem a segítségeteket. A tervem egy 1.6 16 v minél fiatalabb Bravo és lehetőleg 1.5 millió környékén. Szerintetek szerencsével járhatok-e, vagy sem?
Várom válaszaitokat, Köszi.
Már megint a Forddal hozakodok elő, bár tudom, hogy ez még mindíg Barva/Bravo topic, de:
a Superchips is külön tárgyalja a Fordokat, amikben a motorvezérlő egységet EEC IV vagy EEC V-nek hívják. Namost ezek úgy működnek, hogy a vezérlőben tárolva vannak az érzékelők alapértékei, és mondjuk egy akksi csere utáni 10-15km-en tanulja meg az adott motor optimális paramétereit.
Ezek szerint mást is csinálnak chiptuning címszó alatt, mert akkor a Fordokat nem lehetne chiptuningolni.
Vagy nem???
HECnek nagyon köszönöm a Superchips-es linket azért, mert a Superchips az EEC4és5-höz olyan chiptuningot fejlesztett ki, amit egyszerűen a diagnosztikai csatlakozóba kell dugni. No forrasztász, no garanciaugrás :-D. Köszi.
Ja, hogy Brava is legyen. Nincs tapasztalata valakinek azzal, hogy hidegindítás után miért fullad le/ugrabugrál az alapjárat? A 20000-es szervizen nem tudták megnézni, mert rossz volt az műszerük.
Mielott vásárolsz feltétlenul nézz el a Kipufogó Klinika felé is. XIV. Fogarasi út 189. T.:383-8055
Ök is gyártanak saját rendszereket. Az áraik igen barátiak. Néhány indextárs igen elégedett velük. Aztán ott van a Bontex oda is érdemes bekukkantani. Ha meg mégis a márkásak mellett maradsz mindenképp kérdezd meg TurboLadát, hátha olcsóbban tud szerezni. Ital-Autó, Soroksári út 164. t:280-8011
Kacérkodom a gondolattal. Több apró probléma van. A nevesebbek REMUS, Supersprint,
Sebring... Q drágák. Eredetileg a hangja miatt kerestem sportdobot (egy szép mély, öblös
hangút), de a legtöbb helyen saját zsebre lehet "hallgatózni". Egyedül a MAGNUM-nál van
24 órás "hanggarancia", de náluk meg az "univerzális" dobok nem tetszenek.
Hát most akartam irni, de már nem írok mert csak ismételni tudnám UE hozzászólását. Szóval azt mondom egy jól kivitelezett chiptuningnak csak elonye lehet. Itt inkább azt kell vizsgálni, hogy megér-e neked 60-70eft-ot az esetleg csekélyke javulás. Illetve igazán veszélyes a rosszul megválasztott kivitelezo lehet. Nagyon sok mostanában az önjelölt tuningoló. Én ezért ajánlottam az ATC-t. Ok már nem újak, van gyakorlatuk, tapasztalatuk és a legfontosabb, hogy fékpadon demonstrálják és dokumentálják a végeredményt. Ne felejtsd el a proci mindent elbír, olyan adatot is amely rossz irányba befolyásolja a motor muködést azaz a "tuning" az ellenkezo hatást éri el. A legveszélyesebb meg a túltunigolás, amikor a teljesítményhajszolás a motor élettartamára van kedvezotlen befolyással.
Más Én úgy láttam, hogy az alu küszöbvédo ára 10eft felett van.
Az "előzményhez" tartozik: a superchip a "B" megoldás amikor nem méricskélnek csak
egyszerűen kicserélik a chip-et egy picivel kihegyezettebre. Ez csak 6LE-t ígér.
(www.superchip.com)
Valamiféle küszöbvédőt mindenképpen érdemes választani, hiszen gyakran rálépsz a küszöbre (hegymászócsukába ragadt hegyes kavics... el tudod képzelni). Az emlitett Bravo küszöbvédő egy pár azaz 2db lécet/gumit tartalmaz (2 ajtó). Vs. granturismo Pálmatexes megoldását érdemes megfogadni. A "króm"! egyébként nem néz ki annyival jobban, amennyivel drágább.
Kedves Utolsó Európai!
Köszönöm meggyőző volt, a gari lejártával lehet hogy magam is benevezek egy chiptuningra, bár egyelőre elégedett vagyok a verda dinamizmusával. Én július 13-án! választottam a fekete csodát, úgyhogy alighanem a tiéd ikre. (a belső matricák szerint 2000 áprilisában látta meg a napvilágot).
Kopogni én is lekopogom, mert a kuplung meg a kondiszij ellenére egyelőre az az érzésem, hogy még mindig elég könnyen megúszom.
Annál a fajta chiptuningnál, amiről beszélünk, nem a lóerők korlátlan növelése a cél, és ami létjogosultségot ad neki, az szvsz indokolt, és nem feltétlenül jár hátulütéssel.
Arról van szó röviden, hogy a tömeggyártás miatt a motorok beállítása nem történhet meg a gyárban egyedileg, hanem egy átlagos beállítást használnak. A motorok, mint "analóg" szerkezetek, bizonyos tűréssel készülnek, így nincs két egyforma közöttük, a valós paramétereik err-arra eltérnek, senki sem tudja a sajátjáról, hogy merre, míg be nem vizsgáltatta.
A motorokat azonban sz. gépek vezérlik, amikhez a szoftverek beállítása a "digitális" jellegből adódóan tűrésmentes, azaz tök ugyanolyan. Vagyis a motorok nem pontosan azt a szoftvert kapják, amivel az ő egyedi paramétereik a legobbak lehetnek, hanem egy átlagosat. A chiptuning folyamán kiderítik, hogy milyen paraméterekkel készült pontosan a motor, és ehhez épp annyira módosítják a szoftvert (kicserélik a chip programját), hogy AZZAL AZ ADOTT MOTORRAL optimálisan működjön együtt. Ez nem ját +50 LE, stb. varázslattal, de 10-12 LE és Nm alacsonyabb fordulaton is megjelenik anélkül, hogy a motor kárát látná a dolognak.