Látom egyedül vagyok, nem baj, elbeszélgetek magamban, jövo héten úgyis szabin leszek, csütörtökig.
Visszatérnék még egyszer a Barnamaci által felvetett rángatásos problémára. Többen is megszólaltak az ügyben. Én is elmondanám a véleményemet.
Barnamacit el kell keserítenem, az 1.2-es motorhoz Bosch befecskendezo rendszer van.
No azért ne szomorkodjunk!
Hogy az olasz befecskendezo rendszerek jobbak-e a németeknél? Talán ezt 2.0Turbo_ie vetette fel. Én azt mondanám attól függ honnan nézzük. Kezdve ott, hogy olasz befecskendezo rendszer tul.képp csak egy van. Az a bizonyos Weber-Marelli IAW.
Mondjuk o már nem fiatal gyerek, hiszen a jó öreg Alfa 33 1.4-ben is ez dirigált. És a mechanikus levegomennyiségméro? Nem-nem még nem halt ki, itt a topicban többünk autójában is ilyen van.
Azt mondom fussuk át motoronként a befecsi rendszereket. Aztán döntsön ki-ki szerinte melyik a legjobb.
GT
Üdv ujtulaj!
Szívbol gratula a Bravohoz. Arccal a jogsi felé! Azért ne mondd, hogy nem mentél vele pár kört a kertek alatt! Milyen? Ha majd pollenszurot kell cserélned neked kell az a bizonyos "másik" a Láng-tól. ( A klíma miatt.)
GT
Barnamaci
Szerintem a 4 csavart be lehet vállalni. Ha már a kezedben lesz az üléshuzat meglátod miért.
HEC
Én azt mondom, persze, hogy a szervizes mindent minnél előbb ki akar cserélni, ebből él. Az nem baj ha az olaj fekete, inkább az a baj ha a viszkozitásét kezdi veszteni, ezt ellenőrizheted,ha egy cseppet az ujjadra teszel, és a két ujjaddal morzsolgatod.
Chiptunig témában nálam csak az ATC jöhet szóba.
Ma lett meg az én Fiat Bravo-m (1.6 SX, akciós ABS+légkondi, 185-ös gumi) , így eggyel többen vagytok immár ;)
Végig olvastam az egész topic-ot(!), sok érdekes dolog volt benne.
Remélem az a bizonyos váltóhiba nem jön nálam elő, vagy garancia allatt jön ki...
Eddig sportmotorral jártam (Kawasaki ZZR), így az autó jogsi még nincs meg. ..na most sokan lehülyéztek, az biztos :)
Alig bírom ki, hogy ne húzzak el a bravo-val egy jó kis útra.
Sajnos a szeptemberi találkozóra így nem tudok menni, de remélem lesz több is!
Üdv mindenkinek!
Visszatérhetek egy kicsit a gyorsan elhasználódó anyagokra?
Igaz a karbantartási terv 20ekm-nél írja az olaj, levegőszűrő, pollenszűrő cseréjét, de
a használati utasítás és akikkel eddig beszéltem ajánlották a rövidebb ciklusidőt a terhelés,
üzemi viszonyok, por, stb. függvényében.
Én pár hete, 15ekm előtt cseréltettem olajat (szűrővel) az Autó Rákó-nál.
Nagyon meglepődttem amikor megláttam a fáradt olajat. Olyan fekete volt mint az előző
kocsimban olajcserénél (de abba már 180ekm van). A nívópálcán nem látszódott. Lehet, hogy
az olaj minősége szinte semmit sem változott a tiszta állapothoz képest, de a benne feloldódott
korom és egyebek nem hatnak pozitívan. /Egy picit ide kapcsolódik a "Bontex sportgyertya".
Nem emlékszem milyen gyártmány, de nem lehet rossz, ha azt nézzük, hogy olajat is árulnak
saját néven ami eredetileg TOTAL Quartz 9000./
(Az Autó Rákó-nál beszélgettem a főnökkel, szerelőkkel sok apróságról. A fönök külön - kérdés
nélkül - ajánlotta, hogy a vezérműszíjjal nem érdemes megvárni a 120ekm-t.)
Bravo üléshuzat ügyében menj be nyugodtan az SPQR-hez. Nagyon kedvezo áron vehetsz, valami szlovák termék. Plüss, 10-részes, kimondottan a Bravo-ra szabták. Ha nem sajnálod az idot a feltételére (nálam 4-5 óra volt de úgy, hogy ez elso üléseket kiszereltem és úgy tettem föl)szóval akkor észre se lehet venni, hogy utólag van föltéve. Az áráról érdeklódj telefonon: 237-7381, vagy Zsigánál: sztolykazs@spqr.hu.
GT
granturismo, 2.0Turbo_ie!
Kössz az infókat! A működéssel nagyjából tisztába voltam, csak nem voltak ilyen részletes
adataim. Pont emiatt probáltam ki az elméletet.(Lehet, hogy egy kicsit radikálisan.)
Pár nap tapasztalata alapján rájöttem, nem abba az irányba változtak dolgok mint amire
számítottam.
Nem tudom ki hogy van megelégedve a dinamizmussal, de én egy echte karburátoros kocsiból
ültem át a Bravo-ba. Ott ha rátapostam a gázra, kinyílt a torok, vákum megvolt, a szmötyi
ömlött befelé, ráadásul a dúsító még köpött hozzá egy kicsit igy nem volt apelláta. Az 50LE
miatt nem gyorsult úgy de dinamikus volt. Megjegyzem ez egyik rokonom Mits.Colt-ja 1.3-as
hengerenkénti befecs. jobban ugrál. A Bravo csak meglódúl de akkor tisztességesen.
(Főleg 2500-3000 környékén ahol megszűnik egy erőteljes szívásra emlékeztető hang.)
Végül is: alapjárat teljesen rendben, a változásból ítélve nem hiszem, hogy aggodalmat keltő
módon megnőtt volna a fogyasztás és lecsökkenne a katalizátor élettartama.
Más megoldást kell keresnem.
Nagyon benne vagytok a témában. granturismo Te említetted is a chiptuningot. Tudtok
egy-két nem "fészertuning" kategóriájút. Én is puhatolódzok már egy-két hónapja.
(Garancia miatt nem kapkodtam el, no-meg előbb még szoknom a kétszer akkor ménest,
stabilitást, stb.)
Barnamaci
Tudom, hogy a Bravoban (hál' istennek) nem Bosch befecskendezés van, a lent leírtakat csak példaként hoztam, hogy megtorpanást mi minden okazhat egy befecskendezős autóban.
Szerintem az olasz befecskendező rendszerek jobbak, mint a németek!
Az a gyakorlat, hogy kuncsaft várjon a sarokban vagy jöjjön vissza, de ha udvariasan szól az ember (lehetôleg nem a Magyar Dezsô nevű, magas, vékony, kicsit cigányos arcú tulajnak, hanem a pénztárban ülô feleségének vagy a szerelôknek), hogy szeretne bemenni és legyenek szívesek ugyan mutassák már meg mi volt a gubanc a géppel, akkor minden további nélkül beengednek. Velem legalábbis mindig így volt.
A lambda szonda un. ugrásfeszültséget szolgáltat computernek. A lényeg a következő: ideális égés eléréséhez a benzin-levegő aránynak 1:14.7 -nek kell lennie. Ha ennél magasabb, akkor a lamda szonda feszültsége 200 mV alatti, ha alacsnyabb, akkor 800 mV feletti. A szonda feszültsége üzem közben 0-1V között állandóan változik, a keveréktől függően, ez visszacsatolásként működik, ezáltal (is) szabállyozza az elektronika a befecskendezett üzemanyagot. A megfelelő működéshez fel kell melegednie a szondának, azért fűteni szokták, ezáltal hidegen és alapjáraton is jobban működik. A négy szál vezetékből kettő a fűtőszálé, ez kimérhető ohm mérővel (kb 5-10 ohm), egy a test, ez is kimérhető, és egy a jelvezeték. Ha lehúzod a lambdaszondát, akkor bizonytalanabb lesz az alapjárat, megnő a fogyasztás, és a katalizátor várható élettartama is jóval kisebb lesz.
Más: a megtorpanást okozhat pl a Bosch által alkalmazott mechanikus levegőmennyiségmérő, ritka egy szar megoldás, kb 5 évvel ezelőttig használták. Megtorpanást okazhat még a pillangószelep mikrokapcsolója, mert ez érzékeli az alapjáratot, vagy a gyorsítást, és változtatja a keveréket. Ha éppen csak egy kicsit nyomod a gázt, akkor ez ide oda kapcsolgathat, dúsítva a keveréket, és ez rángatást okozhat (tipikus Bosch befecskendező konstrukciós hiba, szuper "német csúcsminőség") :-)
Szia Barnamaci,
a Fiat Konczot felejsd el, kicsit lejjebb már elmeséltem, hogy miért. Talán szakmailag jók, de eddig már háromszor fordult elő, hogy odamentem potyára, mert a megadott időpontra nem volt kész az autó. Ellenben az Autó Rákó nekem nagyon bevált, Zak (129) -nél megtalálod az adatait. (Szintén szakszervíz.)
Szaisztok!
Granturismo, Cr2:
Van benne valami, amit irtál a inj.-ról. Mondjuk ennyire alacsony tempoval (10-15 km/h) nem szoktam gurulni tartósan, inkább üresbe teszem a váltót.
Viszont óvatops pedálkezelést alkalmazok, még félig sem nyomtam neki:) Én is arra gondoltam, hogy megvárom az 1000-1500 km-et. A szakszervíztől nagyon fázok:( Eddig a Koncz-ot és Érdet ajánlották. Tapasztalatok velük?
Pollenszürő: telefon megy a Láng Autónak.
Már 185 km van a gépben! A fogyasztástól nem vagyok elájulva az igazat megvalva. Mondjuk volt kb 2 üzemóra (mint a repülőgépeknél:)), ami alatt legalább 5-6 km-et megtettem a városi dugóban, de volt dimbes-dombos, meg autópálya is! (Ma megküdtem 100-al a gépet:))
Apropó 100! Valahol írta vki, hogy 80-nál 2000-et pörög az 1.2-ese. Nekem 100-nál 2900-at ???
Érdekelne még, hogy tutira Bravoba való üléshuzatot láttatok-é már vmi boltban. Kérdeztem a Boldizsárnál, de ők is csak utángyártottat tudnak rendelni (dupla profittal:( ).
Mondjuk az ilyen faszariségot soha nem értettem az autógyártóknál, nem tudom, miért nem bírják száriában adni azt a pollenszűrőt??? Lagalább fel lehetne sorolni a szérialistán ;-).
Ez a torpanásos dolog nem attól van, hogy kicsi a lendtömeg? Én pl. Civicen tapasztaltam ilyet. Nagyon szeretek lassan, finoman menni, mondjuk 10-15 körül gurulni, óvatosan gyorsulni, de nem éreztem a torpanást a Fiestán, pedig az is el. inj.-os. Mondjuk a karbis Sierra is csinálta, de ott kikopott a rudazat, amiatt.
Na itt vagyok.
Szóval az elektronikus befecsis motoroknak van egy olyan tulajdonsága, hogy ha a lábad leveszed a gázpedálról, akkor egy mágnesszelep elzárja a befecskendezést. Ez üzemanyagtakarékosság miatt van, hogy motorfék üzemben a motor ne szívjon be feleslegesen üzemanyagot. Ilyenkor úgy érzed "megtorpan" az autó. Elofordulhat finom vezetési stílusnál is, a gázpedál egy bizonyos helyzetében, amikor "éppen hogy csak" nyomod a gázt. Ilyen állapot általában városban fordul elo. Ilyenkor a mágnesszelep hol zár-hol nyit és tényleg mintha kihagyna a befecskendezés. Azért mert valóban ez történik!
Ez így van a Bravo-val és így volt az Alfa-nál is. Pedig teljesen eltéro a két befecskendezo rendszer.
A mechanikus befecsinél szerintem ilyen nincs.
Ezt a jelenséget megfelelo váltó és gázpedál használattal ki lehet kerülni.
Barnamaci
Nem ezt érzed te is? Ha nem szvsz akkor sem kell szaladni a szervízbe, várj legalább pár száz kilométert, hátha "bekopik" a rendszer.
Pollenszuro:
Megveheted: XIII. Váci út 156. tel.:350-9040
Termékkód 301. Vigyázz másik is van Bravo-hoz, de az nekünk nem jó.
A beszerelés: Az utasoldali ablaktörlonél a kis muanyag burkolat kb. 20-25 cm hosszú és 5 cm széles. 2 db csillagcsavar rögzíti. Azokat ki, burkolat simán fölemel(nem pattintós, nem törhet el), alatta a lemezben ott az ovális nyílás, arra egyszeruen felpattintod a pollenszurot, burkolat vissza és kész. Tehát beépíto keret sincs. (A klímás verzióban van keretes, de ott már szögletes a pollenszuro.) Semmilyen kárt nem tudsz csinálni, ha kell nyom nélkül kiszerelheted, szóval semmi rizikó. Ezért tényleg felesleges a "szarszervízhez" fordulni. Nekem még az elso van benne. A gyár azt írja, hogy évente kell cserélni. Nekem másfél éve van benn, egyszer kivettem, kiporoltam, de még nem kell kicserélni.
Muszerfalvilágítás szabályozó nekem sincs. (Az 1500 Ladában volt.) Okos emberek azt állítják, hogy a zöld szín a legnyugtatóbb (gondolj a mutosruhára). Szóval nekem tetszik a zöld szín és a fényero sem zavar. De ha érdekel végiggondolhatunk egy utólagos szabályozóbeépítést.
GT
Szóval mehanikus befecsi? Amúgy átérzem a bömöshöz képest meglevo teljesítménylépcsot. Igy vagyok én is. Egy Alfa 33 1.7 Boxer 16V-bol ültem át '91, 132LE. Hát van difi, a Fiat hozzá képest egy "józan" autó. Gondom is volt vele, pedig babusgattam eleget Ot is. Prima állapotban volt, beszámították a Nero-nál a Bravo-ba. Egy Nero dolgozó vette meg. Mai szemmel nem kellet volna odaadni. A Barnamaci féle ez-is az-is jobb megoldás. Sajnálom na. Picit irigylem az Alfa topicosokat ahogy most is szervezik a Váci Alfa hétvégét. Én meg itt állok Alfa nélkül.:-(((((( Szóval minden észérv a Fiat mellet, de azt a Feelinget a Bravo nem adja. Persze egy magamfajta olaszautóbuzinak szóba sem jöhetett más, egyéb járgány.
Most tárgyalni kell mennem, de jövök vissza.
Hi Evribodri!
Granturismo, HEC:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó! /Viszont ki lehetett hozni 5-6 literből országúton (igaz 90-nél) városban is 9-9,5 lityi 98-as./
Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).
AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még a páromnak is feltünt, pedig ha már gurul egy kocsi neki az már jó:).
Tegnap este odébb kellett tenni a régi verdát a garazsírozásnál, hát már kicsit szokatlan volt:)
A Bravo ülései egyébként (eddig használt, próbált tipusokhoz) igen jók! A 318-asban opelRecaro van (ez hosszab ülőlapú és szélesebb a társainál), de még ahhoz képest is jónak találtatott. Igaz nem is próbáltunk 1g-s oldalgyorsulást:)
Kérdés: a ti gépeitekben sincs műszerfalvilágítás fényerőszabályzó (így hívják?). Nekem így kicsit erősnek tűnik, nem is beszélve a zöldszínről (BMW kellemes piros).
Hi Evribodri!
Granturismo:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó!
Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).
AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még
Leegyszerusítve a lambda szonda az elégetendo üzemanyag mennyiségére van befolyással (a káros gázkibocsátás függvényében), ami az esetek többségében a szegényebb/kevesebb keverék irányába hat. Nyilvánvaló, hogy a lambdaszonda ilyen beavatkozásakor a menetteljesítmények romlanak. Ha a katalizátort kikötöm, a számítógép a lambda szonda változó ellenállását egy fix értékkel helyettesíti, a szabályozás nem torténik meg. Ezért szerintem HEC autójának a menetteljesítményei a "muvelet" következtében javultak a fogyasztás/károsanyagkibocsátás rovására. SZVSZ egy próbát megér, de hosszabb távon biztosan káros a katalizátorra. A gyújtó/befecskendezo rendszer egyensúlya hosszú kisérletezgetés, mérés, számítás eredménye. Az üdvözíto megoldás SZVSZ nem egy elem "radikális" eltávolítása, hanem egy jó kis chiptuning amikor ezt a bizonyos egyensúlyt az adott autópéldányra optimalizálják.
Üdv HEC!
A garanciával igazad van. Én azonban nem igazán izgattam magam miatta. Ezt én nem ajánlom senkinek, csak a privát hozzáállásom.
A lambda szonda a Fiatunknál futobetétet is tartalmaz, nem írom le miért.
A vezetékek: Sárga,Fekete=futés
Fekete/Ibolya,Barna/Fehér=szonda