Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.02 0 0 282
Sziasztok!
Nekem egy 2.0 Turbo benzines Fiat Cromám van, 155 LE a teljesítménye, ennek ellenére baromi hosszúak az áttételei. 1 -ben 75, 2 -ben 130, 3 -ban 170, 4 -5 ben még nem húzattam ki, valószínűleg mind a kettőben a végsebesség. 120 -nál 2900 -at pörög. Ennek hatására a 9 literes átlagfogyasztást simán lehet vele hozni, normális vezetési stílussal.
Mellesleg az autóval rohadtul meg vagyok elégedve.
Előzmény: Az Utolsó Európai (281)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.02 0 0 281
Nekem az 1.4-eshez hasonló rudas váltóm van. Illetve ez nem biztos, csak az, hogy a működése rudazatos konstrukcióra enged következtetni, és gyűrűcskének sincs nyoma.
Azért lepődtem meg a hosszú ötödiken, mert a Marea után végképp nem erre számítottam. A Mareánk is csak egy éves, mégis teljesen más az áttételezés: ötödikben jóval erősebb a rövid áttétel miatt, 4-ben viszont a Bravo magasan veri. A végsebességét is 4-ben éri el a gép.
Azt hittem, hogy egy sportosabb filozófiájú modellhez direktebb ötödiket választanak (á la Alfa 146, 120-nál 4000 fordulat), ehhez képest a gyorsítófokozat a 4-es. Úgy tűnik, a komfort és a fogyasztás csökkentése fontosabb szempont volt.
Előzmény: granturismo (280)
granturismo Creative Commons License 2000.08.02 0 0 280
T. Az UE.

Nem lehet, hogy egyszeruen a modellváltás utántól változott? Az 1.6-ba milyen váltód van? Nekem az 1.2-be huzalos muködtetésu és a hátramenet kapcsolásakor egy kis gyurut fel kell húzni a váltórúdon. Azt tudom, hogy az 1.4-be rudazatos muködtetés volt és nem volt kis gyuru. Tehát az egyémben új az egész motor-váltó rész. Lehet, hogy az 1.6-ban a motort nem változtatták de a váltót igen.
GT

prb Creative Commons License 2000.08.02 0 0 279
Én nem bánom cikkes feltünését topicunkban. Az "olyan buta vagy, hogy görbíted a teret" megállapítás nagyon tetszett. Ennyit megért.

Ami a váltóáttételt illeti csak annyit tudok, hogy a 146-os 1,6 TS Alfa 120-nál közel 4000-et pörög.

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.02 0 0 278
Teljesen igazad van.

Nekem sajnos elszáll az agyam olyankor, mikor valaki benéz egy topicba, ahol jól látható preferenciák alapján rendeződött össze egy társaság, ám ezt a tényt ignorálva ki akarja őket oktatni, hogy miképp is kellene vélekedni az adott témáról. Nem cikkes az egyetlen ilyen, van egy Gőgös Gúnár Gedeon nevű pali is, aki pont ugyanezt csinálja, annyira hasonló módon, hogy remélem, ugyanaz a figura lapul a két nick mögött - ellenkező esetben egy rendkívül kártékony és tudatlan, ám annál tolakodóbb faj felbukkanásának lehetünk szemtanúi.

De írjunk a Bravo-ról is valamit!
Szeretném kideríteni, hogy mikor változtattak a váltóáttételeken az olaszok. Ugyanis az én gépem ötösben 120-nál csak 3000-et pörög, ami korábbi példányoknál állítólag nem így volt (rövidebb volt az áttétel). Van aki nézi ezt, és be tudja írni?

Előzmény: granturismo (276)
granturismo Creative Commons License 2000.08.02 0 0 277
Na kérem visszakanyarodva a 253-as felszólalásomra nicsen itt olyan aki utólag épített hifit a Bravo/Brava/Marea-ba? Érdekelne mit épített be be és hová szerelte.

Zippo 22!
Mic414 hozzászólásához annyit tennék, hogy a 20ekm-kénti átvizsgálásokkor meg kell vizsgálni a szíjfeszességet a szíjfeszíto babák állapotát. Ha a szíj szélén a legkisebb folytonossági hiány, kezdodo foszlás nyomai láthatók, vagy a szíjra olaj, fékfolydék, fagyálló került ki kell cserélni.
Üdv GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.02 0 0 276
Nem címzem én ezt senkinek, nem kenyerem a virtuskodás.
Én személy szerint az internet nevu csodateremtmény azon tulajdonságát értékelem leginkább, hogy könnyen rátalálhatok hasonló érdeklodési köru emberekre akikkel beszélgethetek és akikkel valószinuleg egyébként az életben nem találkoznék. Ez a topic is errol szól. Fiat Bravo.
De nem szólják le ha valaki Marea, Punto, Ritmo, Panda stb. tapasztalatát teszi itt közzé. Sot pld. cr2 a 242 hozzászólásban közzétette, hogy o bizony egy új Fiesta boldog tulajdonosa, de senki sem esett neki, hogy húha meg jelzok sokasága. Miért is tennénk? Tehetnénk?
Bizony sajnos néha elofordulnak meghibásodások súlyosak is, Fiattal is, meg a némettel, japánnal svéddel is. Mert ugye muszaki cikk és hál'istennek semmi sem tökéletes. Rémtörténeteket mindenki tud mesélni. Én például egy ismert európai cég magyar vállalatának igazgatójáról, akinek Mondeoja 40ekmnél az M1-n hajtókartörés miatt szállt el. Vagy a minoségéllovas japánok közül a Mitsubishi aki épp most készül a világ eddigi legnagyobb visszahívási akciójára, mert ügyes hivatalnokok eddig ügyesen rejtegettek 17000 reklamáló levelet. Ám én azt mondom, hogy ezek alapján a japán/német vagy a Ford, de akár csak a Mondaóra is általánosítgató következtetéseket, címkeragasztásokat tenni nem szerencsés. Ez az én véleményem.

Üdv mindenkinek GT

mic414 Creative Commons License 2000.08.02 0 0 275
Hello, Zippo22, nekem Bravam volt (110K-nál adtam el). Én 90K-nál cseréltem vezérműszíjat, azt mondta a szervíz nem érdemes kipróbálni, hogy meddig jó, mert maga a vezérműszíj párezer forint csak, de ha netalán elszakad akkor nagyságrendekkel többe kerül majd. Szóval ha 90-100K környékén vagy, akkor cserélj.
Előzmény: Zippo22 (270)
BUBÓ Creative Commons License 2000.08.02 0 0 274
Ha sokan haszálták már a téged illető dicsérő szinonímákat, az csak azt bizonyítja, milyen hihetetlen népszerűségnek örvendhetsz ! Ezt biztos élvezed is, különben normális ember inkább barátokat keres, persze ott, ahova való!
Hogy érettségid van, nem meglepő, hiszen azt venni is lehet, ettől még nem kell tudni írni (sem).
Hogy kis buta vagyok, abban igazad van, mert leállok vitázni egy 19 éves igen egyszerűvel!
Bármit el tudsz rólam képzelni? Azt te csak gondolod!

FIÚK !!! Nem lehetne a topicunkat megtísztítani a hulladéktól ? Én tényleg Fiat ügyekben szeretnék Veletek csevegni és nem hülye kiscsoportosokon vitázni !

cikkes Creative Commons License 2000.08.02 0 0 273
Ja és elfelejtettem mondani prb-nek, hogy az általa óhajtott Fikázós topik a Törzsasztalon található meg.
cikkes Creative Commons License 2000.08.02 0 0 272
Kedves Bubó még mindig nagyon gyenge vagy, ezt a szinonímát már sokan használták (elárulom még nem hatottak meg vele :))), az érettségim már meg van, ezért nem érdekel hogy a báty hány ty. Gondoltam én is hogy a Fiat 500-as ról van szó de hogy a Mercis poént értsd ahoz már ész is kell, de kis buta vagy.Biztosan nagyon erős is vagy, a szervek szakítgatásához is nagyon érthetsz de ez még nem jelenti azt hogy az autókhoz is értessz.
(Vagy szerinted igen, bár rólad már bármit el tudok képzelni :)))))

Keves Európai!
Kac,kac :))) a Fiat 500-hoz csak az előzőt tudom mondani ismét. Szegény papádat pedig nagyon sajnálom, dehát ha egyszer oda van írva abba a fránya gépkönyvbe hogy nem lehet százzal menni akkor nem lehet és kész:))).
Amúgy egészségedre! (már mint a sört)
de vigyázz vele tudod az alkohol öl butít és nyomorbadönt és öli az agy sejteket és aki ilyeneket mond annak már egyébként sem lehet sok belőle (egyszóval vigyázz arra a kevésre:))))!

prb "barátomnak":
Az általad felsorolt kocsikon már túl adtam, szerintem jobban illik hozzám egy S 600-as.
Esős időben hogy ne legyen koszos a miskolci villamossal járok :)))))

Zippo22!
Köszi a felajánlást de szívesebben járok normális autóval ezért ha csak nem muszáj nem próbálom ki a Fiatot. A vezérmű szíjas dolgot ne hidd el nem igaz csak kacsa, át akarnak verni, nekem elhiheted, tudod, hohy én mindent tudok:))))))

A képeket pedig nagyon köszi, ha utcán látok egy ehez hasonlót akkor (csak nektek köszönhetően) már fogom tudni, hogy mi az.Tényleg köszi:))))

Zippo22 Creative Commons License 2000.08.02 0 0 271
cikkesnek, hogy az utcán is megismerje a verdát:

Zippo22 Creative Commons License 2000.08.01 0 0 270
Uraim!

Miután Mr. Cikkes (ja, bocs: cikkes) vihart kavart a biliben, hozzászólásából megtudhattuk, hogy nemcsak mi, FIAT-tulajdonosok vagyunk tudatlanok, hanem hülye az egész világ! Nem? (Természetesen rajta kívül). Segítsetek! Mikor is volt a Bravo az "Év autója"? :))) 96 v. 97-ben?

Kedves cikkes!
Granturismo dobott egy képet a Bravo-ról! Látod? Ez itt a FIAT BRAVO!!! Ebben a topicban jobbára ilyen kocsival járó emberek írogatnak! Ha szépen megkérsz valamelyikünket, talán valaki megengedi, hogy beleülj, és végre - legalább az anyósülésen ülve - megtudhatod, milyen az, amikor több, mint 100 LE-vel elindul alattad a verda!

Más. Tanácsot kérek Tőletek! A vezérműszíj elvileg 100e km-re van hitelesítve. (Bravo SX 1.6 16V) Szerintetek ezt mennyire lehet komolyan venni?

Üdv. Zip

granturismo Creative Commons License 2000.08.01 0 0 269
Üdv viaskodók!

Az előbbi csorba kiköszörülése végett:

granturismo Creative Commons License 2000.08.01 0 0 268
Bocs csak egy próba volt.
GT
mic414 Creative Commons License 2000.08.01 0 0 267
Helló skacok, csak ritkán járok erre, de most pont jókor jöttem. :-))))
Azon gondolkodott már valaki, hogy az madarat tolláról, embert autójáról? A múltkor például tolatott egy BMW vissza az egyirányú utcában, erre egy szegény megrökönyödött Wartburg leállt mögötte, miről a béemvés kiszólt, hogy Mi a f@szt ácsorogsz itt, húzzál má a francba. Szóval nagyon elégedett vagyok. Cikkes hozta az überautós mentalitást az olaszok pedig az IQ-t. Csupán abban reménykedek, hogy fiatal Cikkes barátunk még tanul valamit az egyetemen (pl. objektivitás, előítéletek levetkőzése stb.)
granturismo Creative Commons License 2000.08.01 0 0 266
Üdv mindenkinek.
Van itten egy eladó verda/e/:
"Zagato Spider 1994, 19.949 km,Black hide,chassis number #ZF A 16 2000#, engine number #AR 51 501#, last sevice done 6 months ago,perfect original condition, 1 owner,european papers,all european taxes paid." price:230000 FRF

Üdv GT
prb Creative Commons License 2000.08.01 0 0 265
"a Fiataon kívül melyik autónál fordul elő még hogy száz körüli sebességnél leszekad egy szelep és szétveri a komplett motort? "

Biztos igazad van, de akkor az én Fiatomban nincsenek szelepek.

Kérlek írd meg, hogy a magadfajta miskolci fogtechnikus tanuló milyen saját maga által megkeresett pénzből vett autóval járkál. Gondolom M3, 911 Turbo, AMG, S8 vagy hasonló. Csak azt ne írd hogy felülsz a miskolci vilamosra mert meghalunk a röhögéstől.

Úgy vettem észre, hogy több topicban nyomulsz hasonló stílusban. Mostmár örök barátaid a Daewoo és automata váltós autó tulajdonosok. Javaslom, hogy nyiss egy topicot "Fikázós topic" címmel. Ott én is megírnám a véleményemet a miskolci műfogsorokról.

Előzmény: cikkes (261)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.01 0 0 264
Drága cikkes!

Eme hozzászólásod befogadására viszonylag népes társaságot verbuváltam, és népszerűségem e lépéssel komoly mértékben megnőtt. A társaság tagjai között ugyanis van, aki csak a térdét csapkodja a röhögéstől, ám olyan is akad, aki 2 perce nem bír kimászni az asztal alól, ahová a kacagás miatt esett be.

Láthatóan legmulattatóbb a hozzáértésed mértéke, aminek köszönhetően képtelen vagy egy S-500-at egy régi Fiat 500-astól megkülönböztetni; igazad tudatában még gunyoroskodsz is, teljessé téve a leégést, amihez képest a Reichstag-é egy szimpla tábortűz volt csupán. Valóban, keresve sem találhatnánk avatottabb ítészt Fiatjaink számára, mint egy ilyen sokoldalúan képzett szakértőt. Vagy hogy Te is megértsd: eséllyel pályázhatsz a kisegítő pótsegédszakértő-jelölt posztjára, ha kitöltesz néhány személyiségtesztet...:-)

Harsány mosollyal jutalmazta a csapat sokrétű fiatos tapasztalataidat is. Bár én hajlott koromnál fogva (30) nem látom már jól a monitort, de úgy tűnik, egy árva konkrétumot nem bírtál beírni, érvényesítve ezzel 254-es hozzászólásomat. Ezzel ellentétben, a következő posztulátum képezi érvrendszered megingathatatlan alapját, idézem:
"a Fiataon kívül melyik autónál fordul elő még hogy száz körüli sebességnél leszekad egy szelep és szétveri a komplett motort?"

Gondolatmenetedet követve arra a végkövetkeztetésre kell jutnunk: VALÓBAN! Ilyesmi csakis Fiattal fordulhat elő! Most, hogy visszagondolok, eddigi 5 Fiatunk használata során már hozzászoktunk ahhoz, hogy 100 körül sosem szabad menni, ez a gépkönyvben is világosan benne volt, hogyaszongya: "90 km/h-s sebességnél a gyorsítást be kell fejezni, és azt 110-ről folytatni. E szabály megszegése a garancia elvesztését vonja maga után." Szegény apám egyszer elbambult, és 100-zal előzött, rögtön mondtam is neki: na, fater, most tönkretetted a motort! És mit ad isten! Alig fejeztem be a mondatot, már hallatszott az éles csattanás a motorháztető alól, majd rémes, fémes csattogás keretében a leszakadt szelep pillanatok alatt szétverte az egész motort.
Sajnos ez az eset óvatosságra késztetett minket, így további Fiatok vásárlásakor mindig észben tartjuk, hogy mi történik 100 körül az autóval. Ám a típus erényei ennek ellenére is rendszeresen becsábítanak egy Fiat -szalonba. :-))

És ez mind nem offtopic: a Fiat Bravo tapasztalatokhoz tartozik...:-)

Szóval drága cikkes, mi lenne, ha nem rontanád itten tovább az ájert? Valamelyik übertopicban biztos jót derülnének a birka fiatosoknak beadagolt végzetes csapásokon, amiket elkövettél, nincs kedved őket szórakoztatni? Bár, ha meggondolom, az is igaz, hogy mi is állati jól szórakozunk. Írjál csak ide, legföljebb kénytelen leszek rengeteg ingyen sört inni, amire kedves barátaim hívnak meg, szerény ellentételezésképp a frenetikus kacajokért, amiket okozol nekik.

Előzmény: cikkes (261)
BUBÓ Creative Commons License 2000.08.01 0 0 263
Kedves(ge)cikkes, topicunkon élősködő...a többit rovarhatározóból keresd ki. Remélem, ez a szinoníma jobban tetszik !
Amúgy a nagybátyám az 1 tyé, csak az analfabéták kedvéért, és természetesen Fiat 500-asra gondoltam,ami nyilván mindenkinek lejött,kivéve neked, aki azzal voltál elfoglalva, hogy ezt a topicot felídegesítsd.Egyediségedet erősítené, ha személyesen találkoznál velünk, mert akkor egy leszakadt valami neked is szétverhetné esetleg valamely nemes (ugyan, van neked ilyen?!)szervedet,és utána--a te terminológiád szerint--
már hasonlítanál is egy fos Fiatra !
cikkes Creative Commons License 2000.08.01 0 0 262
Ja és az analfabéták kedvéért a nevem cikkes.
Nem mintha zavarna csak annyira elcsépelt szinonímákat találtok ki a nevemre.
Legyen már egy kicsit több fantáziátok!!!!!
cikkes Creative Commons License 2000.08.01 0 0 261
Nahát, nahát annyi "értékes" megszólalás van itt, hogy azt sem tudom melyikre válaszoljak.
Nem baj majd egy kicsit ide aztán egy kicsit oda.

A tapasztalatokról csak annyit, hogy szerintetek a Fiataon kívül melyik autónál fordul elő még hogy száz körüli sebességnél leszekad egy szelep és szétveri a komplett motort? (valóban egyedül álló a maga nemében).

Ez a Rudibá meg hazudott nektek nekem megsúgta hogy szart sem érnek az olasz autók.

Karl Benzel arra céloztál volna, hogy a Fiat annyit sem ér mint egy Lada hát van benne valami
:-)))

Igazad van korrigálom a szart a fos jobban illik hozzá.

Bubó, a nagybáttyád tévedett (sajnálom :-)))))))

30 éve még nem gyártották az S 500-as Mercit:) (egy kis háttérinformáció)

A válaszok pedig sorban vannak az utolsó beszólásomtól számítva (gyengébbek kedvéért).
(Nem volt kedvem névvel ellátni őket)

granturismo Creative Commons License 2000.07.31 0 0 260
Igen-igen cikkesünknek még az Utolsó Európait is sikerült kizökkentenie sztoikus nyugalmából. A Fiat-óvó gladiátorok közül SZVSZ ő érdemli a pálmakoszorút 254 sz. szösszenetéért:)))
BUBÓ Creative Commons License 2000.07.31 0 0 259
Fiúk, lehet hogy ez a cikkis gyerek csak provokálni akar minket, vagy felpesdíteni a fogyasztástól és pollenszűrőtől ellaposodott topicunkat, és amúgy 30 éves 500-asa van !!!
granturismo Creative Commons License 2000.07.31 0 0 258
Hmmmm! cikkesnek felesleges máshová mennie, harcos kedvűek itt is akadnak.
BUBÓ Creative Commons License 2000.07.31 0 0 257
Ajvé, akkor én most egy hónapja mit vettem...???
Most majd veszettül kereshetem a kocsi hibáit, mire végre beigazolódik cikkes barátunk jóslata és akkor tényleg jogosan sajnálhat majd engem, hogy Fiat-ot vettem. Addig is sajnálhatja magát egy ilyen általánosított kijelentés miatt, hogy "sz@r autó". Nagybátyám, aki külföldön él, 77 éves és volt kb. 30 autója azt szokta mondani: ma már nincs rossz autó, csak más és más szempontok és igények ! Csak egy példa : biztos nagyon jók az egyterűek, azoknak, akinek nagy családjuk van és sokat utaznak csomagokkal, de nekem baromira nem tetszenek, nincs rá szükségem, ezért nem veszek. Szerintem egy ilyen objektív, másokat nem bántó vélemény sokkal meggyőzőbb tud lenni mint a tipikus magyar "én k...ra értek ám hozzá", csak nekem lehet igazam konok demagógia.
Detonátor Creative Commons License 2000.07.31 0 0 256
Sziasztok, Fiatosok!
Látom cikkes barátunk itt is lenyomta az überfrankót. :) Kiváncsi lennék a szponzoraira.
Üdv.
prb Creative Commons License 2000.07.31 0 0 255
"felesleges olyan autóról beszélgetni ami szart sem ér (Fiat)"

Kedves cikkes!

Könnyen beláthatod, hogy az olasz autó többet ér a sz@rnál. Pl ennek köszönhetően megismertünk téged. Remélem a következő hozzászólásodban korrigálod ezt a kijentésedet és remélem még sokáig körünkben maradsz. Sok derűs pillanatot okozhatsz még akaratod ellenére.

Üdv

Előzmény: cikkes (250)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.31 0 0 254
Sőt! Karl Benz, a motorok barátja és a fogkő ellensége a következőket súgta oda nekem egy konferencián:

- A németek? Ugyan már. Bockwurst-ban meg savanyúkáposztában jók, de autóban a bányászvakond színvonalán állnak, nekem elhiheti.
- És a franciák, Benz úr? - kérdeztem megszeppenve.
- Ha-ha-ha! Ugyan mit adtak a világnak a franciák a gall kakason meg a franciacsókon kívül? Bár ez utóbbi nem volt éppen haszontalan találmány...
- De a japánok, azok azért csak konyítanak az autókhoz, nem igaz?
- Ne legyen már nevetséges, maga szerint miért ott van a legtöbb kamikaze pilóta? Normál kaszkadőrök bele se mernek ülni az autóikba!
- Olaszok?
- A spagettizabálók csak cipőt meg farmert tudnak gíártani, autót a büdös életbe se.
- Eszerint a svéd kocsikat kedveli?
- Svédország? Hát ott fenyőfán meg medvén kívül semmi nincs, autós technológia meg aztán pláne!
- Akkor már csak az amerikaiak maradtak. Gondolhattam volna...
- A jenkik jobban tennék, ha teljes ipari potenciáljukat a hamburger korszerűsítésére hsználnák, az autóiparuk úgyis menthetetlen.
- Akkor mondja meg végre: értéke maga egyáltalán valamit?!
- Nézze, fiam: én nem most jöttem le a falvédőről. Én mondom magának: az orosz autóipart senki sem képes felülmúlni a világon. Véletlenül van kéz alatt egy alig használt zsigulim, nem érdekli esetleg?...

:-)))

prb Creative Commons License 2000.07.31 0 0 253
Tegnap a strandon a lángossütőnél összefutottam Rudolf Diesellel. Rudi bá "aki nem éppen ma jött le a falvédőről" azt mondta, hogy az olasz kocsik a legjobbak.
Gondolom Te a miskolci Ferrari, Lamorghini és Maserati kereskedővel beszélhettél.
Előzmény: cikkes (248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!