Nem akartam leírni, de ha már meg lett említve: Exide tapasztalat miatt váltottam én is most másikra. A mostani rosszabb csak nem lesz, mint ez a bizonyos. Csak megjegyzem, hogy az akciós féláras és ráadásul Tesco-ban vett noname akksi szinte pont annyit bírt a kocsiban, mint az Exide prémium. Tény, hogy sok kicsi városi útra van leginkább használva a gép, de akkor is.
Pl. cellazárlat tud ilyen=hasonló jelenséget produkálni.....hagyományos (=ólmos) akksinál.
Szgk. akkumulátorban régen az orosz kátránytetejű akkumulátor volt jó, nem olyan régen pedig az optima red top volt az, ami akkumlátorként elfogadható volt. A mostani exide-okról nem tudok hasonló jókat mondani...... Pár éve vettem No-ban made in germany bosch akksit.... szűk 4 évet bírt... varta sem jobb.....
Mocsok, szemét benzinek vannak mostanság már, meg sem közelíti a huszonéve használtakat. De azért olyan hű de nagy bajuk nem lesz a motoroknak tőle. Legfeljebb adalékold be magadnak a 95-öst, úgy jársz legjobban.
Van egy Fiat Brava SX 1,6-os kocsim. Az előírás szerint már csak 100-as benzinnel lehet üzemeltetni. Ha folyamatosan használom, akkor sem lehet 95-öst tankolni? Vagy esetleg fele-fele arányban? Mert ugye a százas az nem 480 forint.
Tartozom egy visszajelzéssel az 1.2-es Brava-m nem indulása ügyében. Szereztem egy jó tapasztalatot részemről.
Végülis akkumulátor probléma lett, vettem is egy 60 Ah feletti, Banner típusút bele gyorsan, ezzel csak nem lesz gond egy ideig (nem reklámozni szeretném a márkát, csak előtte egy másik "nagy névvel" nem voltak jó tapasztalataim, így most éppen erre esett a választásom). A testelés problémát írták páran, mivel azzal kezdtem a segítség kérésemet, hogy az akksi rendben.
Ezt egyébként arra alapoztam, hogy a végleges nem indulás előtti délután be lett vizsgáltatva, melyről jegyzőkönyvet is kaptam.
Idéznék belőle pár sort: feszültség 12.92V, kapacitásteszt átment, akku élettartam 100%, indítóképesség 100%!!! Namost ez az állomás max. 3 km-re van onnan, ahonnan elvittem. Ezt követő reggel már meg se nyikkant az autó. Majd később - ahogy írtam - a betolást követően kb. 2 km-re az önindító szerelőnél kb. 15 alkalomból mindannyiszor pöccre indult a kocsi.
Nem tudom továbbra sem, hogy egy közvetlen megdöglés előtti állapotban lévő akkumulátor hogyan tud ilyen értékeket adni. Egy biztos, innentől kezdve nem látom értelmét az ilyen jellegű bevizsgálásnak kivéve, ha az autóval nem mentem egy métert se az utóbbi 1 napban.
Az indítási probléma jelenleg teljesen megszűnt, de azért nyilván teljesen nem nyugodtam meg. Hiába, csak 23 éves a kis drágaság...
Pl a kipufogó leömlő csavarjaival én rendszeresen megszívom, a 146-nál is (megszakadt a menet a tőcsavaron, másik kijött magával rántva a menetet a hengerfejből, utána lehetett helicoilozni), itt meg simán lejött minden.
Ó, remek! Végre nem csak én rakosgatom az ilyesmiket be! :D
Na de miért is nem jött volna szét? Most hirtelen három öthengeres motort szedtem szét, ilyen problémára még csak nem is számítottam. És még jön egy dízel is a sorban, aztán ritkítom a roncsokat.
Amikor utoljára kiput kellett cserélnem, az a 146-on volt 7-8 éve, és szerintem volt vagy tíz fajta, és a katalizátortól hátrafelé jóval olcsóbb volt, mint most egy dob.
Akkutálca alatti testkábel , valóban az? Van amikor már csak.pár szál tartja. Kéziműszerrel hiába méred ki, pár milliamper átmegy rajta.... Van terhelővillád?
Következő? neuralgikus pont lehet még az önindító és a motorblokk közötti kapcsolat....
Lennének még 5leteim....
Gyakorlatilag downer vagy zolee car-társak sokkal profibbak, meg kénevárni ők mit tanácsolnak.....