Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hosszu Creative Commons License 2000.02.22 0 0 102
CGO:
Mentalis loerok? ;-))
Előzmény: Cgo (101)
Cgo Creative Commons License 2000.02.22 0 0 101
Hello,

visszarakattam tegnap a Jamex legszurot, ezuttal szervizben csinaltattam (45 sec = 800 Ft), de van rola papirom, ugyhogy ha megint szetesik, nem az en karom.... Szoval a kocsi mintha ujjaeledt volna, nem tudom, hogyan lehetseges, de mintha az a 4-5 LE plussz tenyleg ott lenne. Harmasban meg sem allok 90-ig :), es nem erzem, hogy gyilkolnam a kocsit. Es mintha brummogosabb is lenne.

Csa

hosszu Creative Commons License 2000.02.18 0 0 100
CGO:
A 3 plusz 3 rejtett csavarig eljutottam, csak a tekeroket nem akartam letepni. Ha ezt a reszet szetkapom, van eselye, hogy az egesz kozepkonzolt ki tudom venni? Akkor a valtokar rogzitesehez is hozzafernek.

Nalunk a zarral ilyen gond nincs, csak annyi, hogy nyitott allapotban valamiert nyuzza az akksit. Szikrazik a saru levetelkor es a regi akksit le tudta kuldeni egy hetvege alatt. Fene se erti. Garazsban is zarni kell a centralt. A hatso ajto meg tovabbra sem nyit/zar centralra, pedig a szerkezet egyben van, a kabeleket meg ujra kotottem az ajtozsaner mellett (el voltak toredezve).

Jo hetveget, mentem szerelni.

Előzmény: Cgo (98)
Cgo Creative Commons License 2000.02.18 0 0 99

Tipo forever!
Miert nem lehetett egy Italophil topicot letrehozni? Annyi itt az olasz topic, hogy lehetetlen munka mellett mindet olvasni. Akkor most nyissak egy Maserati Quattroporte topicot?

Cs.

Cgo Creative Commons License 2000.02.18 0 0 98
Hello,

rossz a kiindulasi pont :) minden Tipoban meg van vilagitva a 3 futesszabalyzo. Hatalmas erovel leteped a 3 futesszabalyzo gombjat (elore huzod nagy erovel), ha jol emlexem, akkor 2-3 csavar lesz ott. Kicsavarod oket. A futesszabalyzok felett van egy kb. 1,5 x 25 cm meretu muanyag lista - ebbe epitik pl. a kodlampa kapcsolojat. Ezt oldalrol kifeszegeted, de vigyazz, mert konnyu megkarcolni. Ha minden igaz, ez alatt is van 2 csavar. Ha kilazitod, az egesz futesszabalyzas kijon, eloszor a muanyag, azutan plexi cucc es maga az elektronika. A 3 futesszabalyzo kozt talalsz 2 vagy 3 aprocska izzot (2W), olyat, amilyen a muszerfalban is van 38. Ezeket kicsereled, es kesz is a vilagitasod....

A valtokart meg nem szedtem szet, abban nem tudok segiteni.

Nekem viszont gondom van a sofor ajtajanak a zarjaval. Ha kulccsal akarom bezarni, szorul, es nem tudom atforditani. Ha a taviranyitoval zarom, az sem tudja bezarni - katt-katt - kinyilik. Masodszorra mar lezarja. Azt hittem azert, mert log az ajto... Megcsinaltattam az ajtot, 2 napra el is tunt a hiba, ma ujra kezdi... Remelem nem a zar kopott ki, semmi kedvem uj zarat venni.

Csaba

Előzmény: hosszu (97)
hosszu Creative Commons License 2000.02.17 0 0 97
Hali!

CGO:
Lassan egy hete vadaszok rad (E30 es itt). Segitseg, illetve info kellene Tipo belter szerelesehez. Az egyik problemam, hogy a kozepkonzolon a futesszabalyozoknal nincs vilagitas, a masik, hogy allitani kellene a valtokar helyen, mert 1-3-4-5-ben csak a szinkrongyuru fogja bent, a rudazaton levo rogzitopontok nem funkcionalnak. Van tipped?

Előzmény: Cgo (96)
Cgo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 96
Na vegre egy nekem valo topic... Eppen ma nezegettem a Bravo/Brava csaladot, de az uj kocsi ara sajnos tul magas... Majd ha nagyobb leszek :) 2 honapja lehetosegem lett volna egy 1999-es, 1.2-es zold metal Bravot megkaparintani 1.2 millioert, de mire eszbekaptam, elvittek. Majdnem megsirattam. Ugyhogy egyelore marad a Tipo 1.6 SX, amit mar 99%-ra ismerek, szinte mindent csereltem mar rajta, es O a szivem csucske.

Csaba

Al-fan Creative Commons License 2000.02.16 0 0 95
drnikon :
Közeli ismerosömnek van egy 8 hónapos 1.2 16V Bravoja, gyakran használtam én is. Tapasztalat: Nagyon jó a motor, ezt minden teszt megírta, bár pörgetni kell a jó teljesítményhez. 3000 fölött szinte elfelejted, hogy csak 1.2 -es a motor. Meglepo módon a fogyasztása igen kedvezo, kb fél literrel volt több, mint az 55-ös Puntónak. Futómu nagyon kellemes, kissé sportos is /ezt egy igen szakérto barátom is megerosítette/ . Érdemes megvenni ! Sot , mostanában hoznak ki egy jól felszerelt limitált példányszámú szériát - sárgában. Az SX felszereltség mellett lesz benne könnyufémfelni, META risztó,Visibility-csomag,vezetolufi.
Előzmény: drnikon (91)
hosszu Creative Commons License 2000.02.16 0 0 94
Hali!

Zak:
Egyelore semmi, mas programom akadt. Szombatra utemezve.
2 hete szombat delutan nekialltam, kesztyutarto es muanyagok kiugrottak, a kozepkonzolt kellett volna feszegetni meg elkezdett sotetedni, igy gyorsan osszedobaltam (egy-ket lemezanya es csavar van a kesztyutartoban ;-)) ).
Az igazi kerdes a valtokar helyenek beallitasa lenne, mert 1-3-5-ben nem rogzitodik rendesen. Alul kipufogo, felul muanyag boritas es a kezifektol meg a kozepkonzoltol nem tudom kivenni.
De tovabbra is elszant vagyok ;-))

Előzmény: Zak (93)
Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 93
mizujs a műszerfal-középkönzoloddal?
Előzmény: hosszu (89)
Gpeti Creative Commons License 2000.02.15 0 0 92
Sziasztok.
Új vagyok a topicban, de érintett a témában.
Olvastam az 1.8-as thread-et.
Éppen most készülök venni egy Brava 1.8 ELX
3.5 éves autót. Az utolsó pillanatban még megpró-
bálhattok lebeszélni róla. Mire figyeljek a
vásárlásnál?
Néhány nap múlva majd bszámolok a tapasztalatokról.
drnikon Creative Commons License 2000.02.12 0 0 91
Sziasztok!

Es az 1.2-es 16 szelepes Bravorol mi a velemenyetek?

Zak Creative Commons License 2000.02.11 0 0 90
hát ez meglep, én nem emléxem 3ajtós Paliora. De mondjuk semmin nem csodálkozom, ui. újra hivatalosan gyártják a Pandát...
Előzmény: hosszu (89)
hosszu Creative Commons License 2000.02.10 0 0 89
Zak:
Koszi. A Duna-ra emlekszem, de mintha lattam volna 3 ajtos Palio-t is, ezert nem volt tiszta. Most nyomjak mind a kettot vagy sedan es kombi -> Palio, 3 es 5 ajto -> Punto?

Sajnos a hetvegen ama bizonyos totot kell majd utanoznom, aki nekiesett az anyjanak. A muszerfal kozepkonzol nagyon stabilnak tunt es nem akartam szerbarmolni, de muszaly lesz.

Előzmény: Zak (88)
Zak Creative Commons License 2000.02.10 0 0 88
Croma utódját jövôre ígérik, addig a Fiat nem gyárt a Marea 2.0 20v HLX-nél és 2.4jtd (nálunk nincs) motorosnál nagyobbat.

A Palio igazából ugyanúgy az Uno utódja, mint a Punto, ha emlékszel, létezett a Fiat Duna, ez az Uno 4ajtós és kombi változata volt. Szerintem úgy illik össze a dolog, hogy az Uno után kétfelé vált a fejlôdés, Punto és késôbb (Braziliában már évek óta gyártják)Palio.

Tipo belsô térhez nem tudok hozzászólni, már nem emlékszem rá...

hosszu Creative Commons License 2000.02.10 0 0 87
Hali!

Kerdesem volna az uj FIAT-okkal kapcsolatban. A Tipo utoda a Bravo es Brava, a Tempra es Tempra SW utoda a Marea es Marea Weekend. Hogy jon a kepbe a Palio (remelem jol irom), illetve mi lett a sorsa a Chroma-nak. Melyik az aktualis zaszloshajo?

Esetleg van-e koztetek Tipo szerelesben jartas egyen (utaster)?

FanTom Creative Commons License 2000.02.01 0 0 86
Hi!

Nem ő a fő szervező... :-)))

FanTom

Előzmény: VMax (85)
VMax Creative Commons License 2000.01.31 0 0 85
Nem jol tudom, hogy a foszervezo epp situran gyuri a kilometereket? Vagy nem o a foszervezo? :))

Sebaj, ha lesz, kerlek ird meg! Voltam fiatos is, most meg alfas, szoval nem vagyok teljesen gyaur kutya :)

Es ha Dex kibirja addig, majd viszek szerszamokat a radiobeepiteshez+hangszorocserehez, mar ha aktualis meg a dolog.

Bye!

Előzmény: FanTom (84)
FanTom Creative Commons License 2000.01.31 0 0 84
Hi!

A találkozó természetesen nem csak Fiatosoknak van, hanem bárkinek, aki szereti az autókat, és megmutatja vagy szeretné megcsodálni mások autóját, + tapasztalatcsere.
Ha a legközelebbi időpontról megtudok valamit jelzem, de valószínűleg közel van, mert a fő szervező most várja az új autóját :-)))

FanTom

Előzmény: VMax (83)
VMax Creative Commons License 2000.01.29 0 0 83
Nnna, sokat irok, ugyhogy csoportositom:

olaj: en cserelnem. Gy.k. olajszurovel egyutt.
Kek doboz: NEM jar hozza! Legalabis a boldinal meg az M5-nel is kulon kell erte fizetni.
Hangszorocsere: le kell szedni az ajtoboritast. Ez annyibol all, hogy kicsavarod az alul es elol levo csavarokat, leveszed a kilincset(imbusz-kulcs kell hozza) meg meg egy imbuszcsavart a kapaszkodo alatt. Ki kell pattintani az albalkemelok kapcsoloit, kabel lehuz. Az ajto menetirany szerinti hatso felenel finoman kezzel kihajlitva a muanyag burkolatot van harom db sarga muanyag patent, amit hatrafele huzva/csavarva lehet kipattintani. Ezzel vigyazni kell, mert ragasztottak. Vegul felfele tolva ki lehet emelni a boritast. Negy csavar fogja a hangszorot. Gyari meretut nem hinnem, hogy ertelemeset fogsz kapni, en anno 13 cm-es ketutas mac diamonot tettem bele, es retegelt falemezbol csinaltam hozza "adaptert" a gyari helyre. Ha nagyon vajtfulu vagy erdemes rezgescsillapitoval kifujni az ajto belso felet, foleg ha komolyabb hangszorokat teszel bele. Ehhez ovatosan le kell fejteni a vedofoliat ugy, hogy vissza is tudd ragasztani. A gyari hangszorokabelt meg erdemes meghagyni, legalabbis csak az utasterben raktoni esetleges hifi-kabelt. Vegulis eleg tisztesseges vastagsagu, es az A oszlop alatti kabelatvezetobe mar ugyis lehetetlen barmit begyomoszolni. Es a visszaszerelesnel eloszor az uveg melletti muanyagvezetot kell benyomni, majd a patentokat visszanyomni es legutaljara a csavarokat.

Talalkozo: ez csak fiatokanak van? Azert egy ex-fiatos is benezhet, nem?

Ha lesz ilyen, es jossz szivesen odaadom a 13 centis adaptereim, nekem mar ugysem jok semmire. Felteve persze, hogy 13 centis hangszorokat veszel. Ja igen, ezekbol vegulis barmelyik jo, marmint fizikailag belefer, mert hal' istennek jo mely az ajto ugyhogy befer akar egy felkilos magnes is :)))

Most ennyi jotott eszembe....

Whitey Creative Commons License 2000.01.28 0 0 82
Hello,

A gyári hangszórók nekem is berezonálnak bizonyos frekvenciákon, de nem nagyon érdekel, ugyanis jobban szeretem a motor hangját, mint a magnóét. Egyébként én direkt nem cseréltettem ki őket, mert nekem már anno törték fel a Samarámat egy 4(!) ezer forintos autórádióért...
Én tetettem a bal első ajtóba egy kis modult, amely lehetővé teszi azt, hogy az elektromos ablakemelő akkor is működjön, ha nincs gyújtáson, de a legfőbb előnye, hogy ha bezárom az ajtót, akkor automatikusan felmennek az ablakok. Arra kell csak figyelni, hogy ezt a cigisdoboz méretű modult az ajtót borító műanyag-kárpit "lemez" mögé tegyék, és ne az ajtó külső részébe, ahol az oldalsó ütközésvédelem merevítő csövei vannak, mert oda az ablak és a gumiszigetelés között beszivároghat némi víz - főleg gőzborotvásmosatásnál-, ami nekem már kétszer zárlatot okozott. (Garanciában megjavították szerencsére.) Éppen emiatt már háromszor lett megbontva a bal első ajtóm, ami miatt a szigetelőréteg, ami műanyag, rossz úton vagy hideg motornál, amikor még nagyobb a vibráció, eléggé zörög. :-(
Sebaj, a modul mindenért kárpótol. 15e volt egyébként.

Előzmény: Dex (80)
FanTom Creative Commons License 2000.01.28 0 0 81
Hello Dex, Whitey!

Szokott lenni mostanában rendszeresen Fiat találkozó, az utóbbi hetekben volt vagy négy...
Az a jó az egészben, mert itt meg lehet beszélni a tapasztalatokat, szervizt, stb. és mindenki megcsodálhatja a másik gépét. A múltkor is voltunk több Punto, Bravo, Brava...
Az S.P.Q.R. előtt szoktunk találkozni, általában szerda és péntek este 7-kor, ha legközelebb lesz, akkor feltétlenül közzéteszem!!!! :-)))

Amikor forgalomba helyezik a gépet rendszerint jön a pumpolás:
1. Vizsgadíj
2. Rendszám
3. Zöldkártya
4. Forgalombahelyezés
5. Felszerelés (eü+elakadás stb)
6. Kötelező
7. Casco....
+ FA

Nekem szerencsére nem voltak hitelfolyósítási költségeim, de viszont a forgalombahelyezés volt kb. 30000.... :-(((
A Casco pedig az alacsonyabb önrésszel 16 pénz, bizony, mert az extrákat is biztosítani kell... A kötelező negyedévre 11 a bonusz x-es besorolással. Én is próbáltam épp egy nógrádi falura kötni a cascot, de aztán hagytam, bár 5-6 pénzzel olcsóbb lett volna... (egyéb okok miatt)

Remélem tettél plusz riasztót és egyebeket a gépbe????!!!

FanTom

Előzmény: Dex (80)
Dex Creative Commons License 2000.01.28 0 0 80
Bizony, eszetlen sok hülye kis kiadás van. Az egésznek a tetejébe CASCO!!!

16 K havonta. Majdnem leestem a székről, mikor közölték, mennyi. Persze mikor első körben érdeklődtem, azt mondták, hogy majd úgy 10-11K körül lesz.
A fő baj az, hogy budapesti vagyok, itt nagyságrenddel magasabbak a díjak, mint pl egy Nógrádi községben.
A második baj az, hogy nem múltam el akárhány éves. (szerencsére huszonöt elmúltam, ha annál is pisisebb lennék, még plusz 1-2 rugó.

A forgalomba helyezés költségeit kialkudtam nulla Ft-ra!!! Közöltem velük, hogy ezt én ajándékba szeretném. Jó érzés volt, hogy az átvételkor nem kellett már fizetni, csak hátradőlni az ülésben.

Tegnap mentem 300 Km-t kezd szelídülni a motor, egyelőre minden rendesen működik.
A gyári hangszórók viszont ocsmányul zörögnek egyes frekvenciákon. Ha első körben a magnót nem is, de a hangszórókat biztosan le fogom cserélni.
Hogy kell?
Úgy látszik, mintha az egész ajtóburkolatot le kellene szadizni, hogy hozzáférjen az emberfia.

Dex

Előzmény: Whitey (79)
Whitey Creative Commons License 2000.01.27 0 0 79
Ja, tényleg! Szokott lenni ilyesfajta találkozó?!
Akkor lehet, hogy a kék táska tényleg nem "széria", hanem nekem a 20e forintos "üzembehelyezési díj" tartalmazta!
Azért ez mekkora szemétség, nem?! Üzembehelyezési díj, átiratási díj (új autónál!!), hitelfolyósítási díj, kötelező, casco, súlyadó, benzin ........
Méghogy az autó annyi, mint a listaár!!! HA-HA!
Dex Creative Commons License 2000.01.27 0 0 78
Köszönöm a magam és a FIAT MO Autócentrum odaadó munkatársai nevében a gratuációkat. (tömjénfüst száll föl a kipufogóból...)

Hogyhogy találkozó?

Szokott lenni Bravos találkozó Mo-n?

Dex

Előzmény: FanTom (77)
FanTom Creative Commons License 2000.01.27 0 0 77
Ja

Egyébként GRATULA a Fiathoz!!!!
Akkor Téged is várunk a legközelebbi autós találkozón!!!!

FanTom

Előzmény: Dex (74)
FanTom Creative Commons License 2000.01.27 0 0 76
Hi!

Bocs, hogy belebeszélek a témába:
1. Szerintem már minden Bravot (1.6) 185-el adnak át, de az is lehet, hogy ez az "akciós" modell felszerelése...
2. A kék táska nem jár, én kérdeztem, csak akkor, ha lepengeted érte a 6900 Ft-ot... :-(((( De szerintem ezt utólag is meg lehet venni...
3. Nekem kb 1000 km után szünt meg az új "morgós" hang, és már lehet kezdeni neki adni a "kakaót".
4. Az ABS-el elég jók a tapasztalataim, amikor csúszna az autó azonnal korrigál...
Én még a klímát nem nagyon járattam, viszont az autó fantasztukus gyorsan eléri az üzemi hőfokot, még most a minusz 10-ben is.

FanTom

Előzmény: Whitey (75)
Whitey Creative Commons License 2000.01.27 0 0 75
Gratulálok!
Ugye, hogy nincs is annál jobb érzés, ha te finghatsz először egy kocsiba?! :-)
A kék fiatos táskával átb@sztak, mert az JÁR. Menj vissza és csapj oda.
Olajcsere új autó esetében mindig jó vitatéma, de nekem mindenki azt mondta, hogy nem kell. Én mondjuk 20K helyett 14-nél vittem első olajcserére, így a következő 34, 54 stb-nél lesz. Az enyémben sajna nincs ABS meg légkondi. Ezekről lécci írd meg a tapasztalatokat, mert nagyon érdekel!
Jó autókázást!

(nekem is a motortér tetszik a legjobban...)

Előzmény: Dex (74)
Dex Creative Commons License 2000.01.27 0 0 74
Sziasztok!

Na, megvan a kocsi!!!!

Nagyon élvezem. Gyönyörű a színe, az a sötétkék-metál valami eszméletlen jól néz ki. (elfogulatlanul)

Motor: könnyen indul, szépen muzsikál, persze még új hangja és illata van. Vigyázok vele, nem viszem 4000 fölé a fordulatszámot. 3500-tól érezni, hogy könyörög egy combos gázadásért, de még nem merem (nyüszítek a kíntól).

Az Istenhegyi úton lefelé próbálgattam az ABS-t remekül dolgozik, érezni, hogy 4 csatornás rendszer, mert fantasztikusan irányítható a kocsi, ha hosszú ívű kanyarban lassítok erősen.

1 8 5 ! ! !

Végülis 185-ös gumi került rá, Dunlop. Egész pofás, még sokat nem tudok róla mondani, mert most éppen 100 (sic!) Km-en áll a számláló. Legszebb szám!

Szóval teljesen elégedett vagyok. Ma este/éjjel adok neki egy pár száz kilómétert, hogy megjárassam a túra előtt. A szervízben átadáskor azt mondták, hogy padon járatták már ezeket a motorokat különböző fordulatszámokon és terhelésekkel, gyakorlatilag nem bejáratós. Nem is kell a sz.könyv szerint 20.000-igolajat cserélni. Most akkor mit csináljak? V.ki itt írta, hogy azért 3K körül javallot.

Szerencsére az üléshuzattal is elégedett vagyok, megy a kocsi színéhez és nem különösebben hivalkodó.

Ami viszont furcsa, hogy nincs az autóban olyan kék FIAT-os táska. Puntokban mindig láttam. Tehát nincsen benne elakadásjelző és izzókészlet. Akkor meg hogy a francba' vizsgázott le. Erre csak otthon jöttem rá, mikor átvettem, annyira be voltam sózva, hogy már elsiklottam a dolog fölött. Ti kaptatok efféléket???

A magnó is elég jól szól, rosszabbra számítottam.

A motortér viszont egyenesen DÖGÖS! Rendesen kitölti az 1.6-os motor, csövek kereszbe-kasul, nagyon tetszik!!!

Hát így szőr mentén ennyi, majd a túra után elmesélem a bejáratási tapasztalataimat.

Dex

Előzmény: Whitey (72)
harapiri Creative Commons License 2000.01.27 0 0 73

ha van egy Bravod, akkor annak jó a fogyasztása, gyorsul mint atom, kanyarstabil, szép kívül-belül, elegáns és kényelmes autó.

Amikor ellopták tőlem, akkor eszembe jutott, hogy miért fogyaszt ez 9et városban, ha 1.4es a motor,miért köhögött néha indítás után, nem gyorsult, ha odaléptem, ugyanúgy lekarcolják az irigyeid a metálfényt és már a gyerekkel is nehéz hátra beevickélni.

;-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!