Akkutálca alatti testkábel , valóban az? Van amikor már csak.pár szál tartja. Kéziműszerrel hiába méred ki, pár milliamper átmegy rajta.... Van terhelővillád?
Következő? neuralgikus pont lehet még az önindító és a motorblokk közötti kapcsolat....
Lennének még 5leteim....
Gyakorlatilag downer vagy zolee car-társak sokkal profibbak, meg kénevárni ők mit tanácsolnak.....
Egy Fiat Brava 1.2 SX autónál az alábbi problémák jelentkeztek és ebben kérnék tanácsot.
A jármű nem indul, de csak HIDEG motorral. Az első időszakban némi erőlködés hallható volt az önindító felöl, de mostanra már annyi se. A két szélső mutató ugrál a műszerfalon egy ideig és ilyenkor néha az ABS hibakód is előjön. Hibakód egyébként nem marad fenn a műszerfalon az indítózás után.
Akkumulátor, generátor beméretve kétszeresen, mindkettő tökéletes. Az akkusarukat megtisztogattam. Visszaolvasva a fórumon, még a testelési pontok tisztítását láttam ötletként 1-2 helyen, azokat viszont nem tudom, hol vannak. Gyertyák (NGK) kb. félévesek, holtponti jeladó (Valeo) és önindító (emlékeim szerint Magneti Marelli) kb. 2 éve voltak cserélve. Nem tudom, van-e jelentősége, de esők után jelentkezett először a probléma. Egy ideig bíztam ebben a lehetőségben, de egy melegebb napot követően sem történt lényegi változás.
Tegnapelőtt az autóvillamossági szerelőm elmondva persze, hogy jól tele van azt mondta, hogy először a helyi önindító szerelővel beszéljek, mert ott lesz a gond. Ő tőlem kb. 2 km-re lakik. Egy rövid betolás után simán indult az autó. Mire odaértem a szerelőhöz kb. 15 indításnál mindannyiszor pöccre indult persze a gép. Annyit mondott, hogy ő kiszerelni nem szokta, de meghallgatná, hogy milyen, amikor nem indul, ám persze alkalma így nem volt rá
Tegnap reggeli próbálkozás szintén a szokásos, 4-5 alkalomból egyszer se indult az autó. Esély nem volt semmire, az önindító nem is tekert semmit. AC pumpa búgását hallottam hátulról, bár az indítózás után, nem azonnal. Inkább akkor, amikor már visszafelé fordítottam a kulcsot (de lehet, hogy így normális).
Talán jövő hét elején meg tudom beszélni az önindító szerelővel, hogy jöjjön el hozzám meghallgatni az egész folyamatot, ő nagyon készségesnek tűnt. De van egyáltalán értelme??? Saját eszem szerint amennyiben rossz lenne az önindító, akkor meleg motornál is jelentkezne vele a probléma. Bármilyen tanácsot elfogadok, előre is köszönöm a válaszokat!
Unix-ban tudtak nekem rendelni kipufogót visszaigazolással. ASSO. Egy 50-esért, előre fizetve, 4-5 hétre vállalva.
Na ez a durva, amikor ilyen lehetőséget kell kihasználni, mert nincs más. Vagyis a gyári létezik 110-ért, ebay-en is akad még Imasaf, majdnem annyiért.
Veszek még egy univerzális katalizátort, a gyári leadásával kapott összeg meg majd fedezi az egészet. Aztán remélem hogy 5-6 évig ezen nem kell gondolkoznom.
Igen , ez így van. Utcai használatra = napi használós kocsiba, nagyjából használ6atlan, de legalább is nem tanácsolt.
Nem kedveli a hidegindítást ....átmeneti(félmeleg ) üzemet , és max. 5e km-t bír ki.
könnyű kiszámolni, rá van irva a dobozára----> le mans 24 hours....valami ijesmi rémlik nekem...... átlag sebesség a le mans circuit-on kb.200km/h..... 24 óra ... plusz melegitő - hűtőkörök ....kijössz tankolni----> 24 X 200 = 4800 km plusz pár km biztonsági tartalék.... értsd: kb. 5 ekm -enként illik cserélni... régen kb. 5 e ft per liter volt az ára...olcsóbb biztos nem lett..... ergo 'nem éri meg ' utcai autóba... pedig de. Megéri,annak, aki..... :-DDD
Tehát még csak nem is gazdaságos.... mindezekkel együtt, én,. amikor még volt mibe tenni, imádtam.
'56 GTA tulaj koromban, amikor ez az olaj először "körbe ért " a sportszívben, kaptam egy másik autót. Szó szerint. Vagy másik motort, talán ez így pontosabb. Az eredményéről, többek között, beszámol6ott volna egy frissen motorcserélt osztrák Lancer Evo nem túl boldog tulaja ... néhány presztizsWágent vezető mánáger stb... stb... nekik senki nem mondta el - a velünk való tartós 1ütlét előtt HIHIHIhihihi....sátáni kacaj - nos azt nem tudták, hogy egy nehéz utazó limuzinban lévő dízel motor nem a tartós nagy fordulatszámok barátja.... azóta már megtanulták...sejtik...nem értik....
Régi szép idők...kirándulókocsi kiránduláshoz (nosztalgikus sóhaj) ...
A 20w60 fémdobozos (ha jól emléXem, 300V Le Mans a kereeskedelmi neve), az most is, mesélik a pályázós ismerősök....
A műanyag dobozoknál, erős hullámvölgy / lejtmenet? tapasztal6ó..... fene tudja, miért , mert a műanyag csomagolás is úgyanúgy, a francia gyűjtőszállítással jön, mint a fémdobozos..... vagy esetleg, ide, K.Európába, a 'B' vagy a 'C' vágányos minőség jut a tömegcikkből....?
A 146-ba én is használtam BGA-t, jó tapasztalatom volt vele, illetve bármennyire hajlamosak köpködni, a Mannol is bevállt.
Pfff, a Stilo-ba pont Motult raktam, eddig mondjuk nem vettem észre, hogy gond lenne vele, másrészt úgy is 1-2 hét és elkezdem összerakni az új motort, vagyis hát első körben szétszedni.
Ez is érdekes, amilyen jó olaj volt a Motul, mikor még alig ismerte valaki, olyan szar lett, mióta jól behájpolták. Első kézből nekem is volt már hallomásom ilyesmiről.
És már az olajjal is úgy vagyok, mint az alkatrészekkel, hogy nem nagy bizalmam van a nagy márkákban, inkább próbálkozom a feltörekvőkkel. Pl. most az 1.2-es BGA vezérlést és vízpumpát kapott, de már a tömítéseit, hengerfejcsavarjait eddig is alkalmaztam az öthengeresbe.
Olaj kérdésben pedig a Mannolnál kötöttem ki. 1.2-be 5W-40, 1.6-ba 10W-40, 20V-be meg 10W-60 van alkalmazásban jóideje. Egy rossz szavam nem lehet rá és a km-ek gyarapodása is igazolja. A GT-be meg az 5W-50, amit kapott a 2.4 is első feltöltésre, Selenia Touring. Az 1.8-ban kegyetlenül bevált az is.
Ma meg 3500 km után lecseréltem az olajat a szedánban. Visszatértem a 10W-60-ra, a két kombiban már 60-70 ezreket bizonyított, most az 5W-50-et nem éreztem elég jónak erre a hőterhelésre.
Aztán meg, alapjáraton elkezdett zörögni a hátsó dob. Kívülről nem ér hozzá semmihez, ha apró ütéseket mérek rá, akkor megszólal. A baj csak az, hogy mindenhol elfogytak már a készletről ehhez a motorváltozathoz a kipufogók, egyelőre venni se tudok alá.