Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Whitey Creative Commons License 2000.01.27 0 0 72
Hey, Dex! Mesélj már!!
Előzmény: Dex (68)
FanTom Creative Commons License 2000.01.26 0 0 71
Egyetértek az előttem szólóval!

FanTom

VMax Creative Commons License 2000.01.25 0 0 70
Ne felejtsd el, hogy uj motornal erdemes 3-5000 korul olajat cserelni. Most mindjart biztos sokan lefujjolnak, de en eddig mindharom uj automanl megtettem, es meg mindig allitom, hogy erdemes. Gyari lerakodasok, esetleges (nem lathato meretu) sorjak, stb... szoval uj olaj+olajszuro bele. Persze ez nyilvan a situra utan esedekes csak. Addig meg kimeletesen.
Előzmény: Dex (68)
prb Creative Commons License 2000.01.25 0 0 69
Szerintem ez a gumikérdés nem olyan fontos. Az én 1,4-es Bravomon 165-ös Michelin van. Eddig 77100 km-t mentem ezekkel a gumikkal és még most havas uton is nagyon jók. Szerintem kanyarokban is nagyon jó a tapadása, nem hiszem, hogy egy 185-ös gumival sokkal gyorsabban lehetne menni kanyarban. Persze más autójával ezt nem próbálom ki és értelme sem sok van.
Az viszont tény, hogy egy 185-ös sokkal jobban néz ki.
Dex Creative Commons License 2000.01.25 0 0 68
Whitey,

Még egyáltalán nem bántam meg, holnap 2-kor megyek a Fiat MO-hoz átveni!!!! Már alig férek a bőrömbe. Szerencsére sikerült hamarabb hozzájutni, úgyhogy lesz három délutánom bejáratni a sielés előtt. Mennyit hajtsak bele szerintetek?

Ja igen, muszáj lesz tetőcsomagtartóznom. Nem cseszi össze a ttcst a fényezést? Egy bravos ismerőstől kérem kölcsön a cuccot, eredeti.

A gumi pedig 175-ös direkt megnéztam a szalonban és rá is kérdeztem. Az a röhely, hogy az 1.2-esen is ugyanez a gumi van...

Ha meglesz a kocsi, rakok fel fényképet.

Dex

Előzmény: Whitey (67)
Whitey Creative Commons License 2000.01.24 0 0 67
Szevasztok!
Dex! Remélem nem bántad meg, hogy Bravot vettél! Egynaposan azért ne vidd el síelni...
Nekem '98. júliusa óta van egy 1.6 SX-em. Most 24e km van benne. Azon gyárilag 185/60 R14-es Michelin Energy gumik vannak, ami annyira bejött, hogy az hihetetlen. Most télen úgy gyorsul és lassul a hóban, mint egy drágább téligumi. Ha elkopik, tuti, hogy újra ilyet tetetek fel.
Az enyém nem zörgött, nem lötyögött, nem esett szét. Különben is utálom az előítéleteket az olasz kocsikkal szemben. Olasz gép rulez!!!
FanTom Creative Commons License 2000.01.20 0 0 66
Dex

OFF
Nekem pontosan ez volt a bajom, amikor autót vettem. 94 végén elmentem Opel keresőbe, mert akkor az volt az az autó ami tetszett és ki tudtam fizetni. Egy csomó helyen le se sz*rtak, pl Auto Danubia, mert ott fontosabb volt a szalonban dolgozó "hölgynek", hogy a barátnőjével megbeszélje a "tegnapi rántotthúst" mint az, hogy eladjon nekem egy autót. Ha akkor ott lett volna a főnöke, akkor biztosan örült volna. (Ha csak nem a felesége volt a csaj...) Aztán végül is a Maxabónál vettem, mert ott adták a legtöbb kedvezményt. Trabi után csoda volt :-)))
Aztán most ismét választás volt és gyakorlatilag két autó került szóba, a Fiat és a Megane. De a Renaultnál nagyon-nagyon bunkók voltak, pedig akkor még jobban hajlottam arra az autóra. A Fiatnál pedig azt éreztem, hogy nekik egy kicsit fontosabb az, hogy eladjanak nekem egy autót. Kértem próbavezetést és pontosan olyan autót hoztak amilyet venni szándékoztam. Az M0-nál csak a huzavona volt egy kicsit zavaró, meg az, hogy nekik kellemetlen ez a halászteleki telephely. (Nekem pl. messze van.)De ők is igyekeznek kiszolgálni a vevőt.

Én még nem voltam olyan helyen szervízben az autóval (pedig az Opel csak kötelező, márkaszervizben járt) ahol ott lehettem volna az autó mellett. Pedig nem szeretem kiadni a kezemből az autó kulcsait, a szerviz előtt mindig riasztó és egyéb ki, csak pucér kulcsot kapnak. De én egyszer szeretnék meggyőződni arról, hogy tényleg az történik az autóval amit kifizetek, és azt csinálják, amit kell és amit kérek. Több ismerős is dolgozik szervizekben és rémtörténeteket hallani, egy egyszerű olajcseréről is.
ON

Egyébként jó kis autó ez a Bravo, de majd igazán akkor lehet róla komolyabb véleményt alkotni, mikor egy kicsit korosabb lesz, és lesz benne néhány ezer kilométer. Menni azt nagyon tud, majd a minőségre leszek kíváncsi. Eddig meg vagyok elégedve, nem zörög, nem lötyög, pedig többen kérdezték tőlem már másnap, hogy zörög-e már az autó??? Majd a fogyasztására leszek még kíváncsi. Most vegyes használatban, finom vezetéssel 7 és 8 között van valahol. De ebben 80% a város, és rövid utak. Majd lemérem a Bécs Budapest úton, hogy mi is az annyi...

Bocsesz, ha egy kicsit hosszú voltam.
FanTom

Előzmény: Dex (64)
VMax Creative Commons License 2000.01.20 0 0 65
Ja, olyan muanyag kutyu. Ketfele van, az egyik "natur" a masiknak meg van egy elolapja, ami ugy nez ki, mint a high radio. Szerintem borzasztoan ronda, es a tolvaj is tutira
tudja, hogy erdemes moge nezni. Akkor mar inkabb
egy leveheto elolapos radiot tegyel egy sima keretbe.

Valaki irta, hogy 30 ezret kertek volna a radio kiveteleert. Megis, melyik az a vendegszereto hely, hadd tudjuk mar!

Előzmény: Dex (60)
Dex Creative Commons License 2000.01.20 0 0 64
FanTom,

OFFOFFOFF (nagyon)
Komolyan mondom, kész röhely, hogy az ember élete egyik legnagyobb kiadását úgy éli át, hogy jóformán szívességet tesz neki a k!+/==!+!ott kereskedő, ahhelyett, hogy hason csúsznának egy ilyen túlkínálatos piaci helyzeben. Őrület. És mindenhol még át is próbálnak verni, pedig szép árrés van az új autókon, meg egy zsák pénzt leszednek a szaxervízben rólad...ismerős mindenkinek. Pesze ott is lopnak, csalnak, hazudnak.

Esküszöm, a vietnámi kofák a szakadt piacon nagyobb odaadással árulják a gagyi filléres szutykot, mint az autókereskedők a több milliós járműveket.

Remélem, azért nem nagyon hintáztatnak meg az M0-nál, ez az első új kocsim, amit teljesen magam finanszírozok, így nagyon fájna, ha nem lennének fair-ek.

Bravo!

Dex

Előzmény: FanTom (63)
FanTom Creative Commons License 2000.01.20 0 0 63
Dex

nem gázos a pali, csak a módszer volt ismerős... én azért nem náluk vettem a kocsit, mert nem volt éppen olyan felszereltség amit szerettem volna, és nem tudtak még beszámítási árat mondani az autómra...
Megbeszéltünk egy időpontot, hogy átvizsgálják az autómat, kimentem reggel Halásztelekre, ott pedig közölték, hogy nem is ismernek Mátrai Lászlót. Na nem ilyen durván, hanem letagadták, hogy megbeszéltek volna valamit...ha megbeszéltek egyáltalán. Akkor kértem egy új időpontot, amiről nem kaptam konkrét visszajelzést, közben egy másik helyen elfogadható árat mondtak. De a fickó azóta sem hívott, szerintem a Fiat autóeladási rendszerében meglátta esetleg a nevemet egy másik kereskedőnél és emiatt hagyta a dolgot a fenébe. Nem tudom. Mindenesetre a Fiatnál sokkal emberközpontúbb volt az eladás, mint pl. a Renaultnál... attól hánynom kellett. Meg is mondtam nekik.
Szervizben pedig nekem a Konczot ajánlották.
A Néro M5 szintén az a kategória aki mindent megígért és semmit sem tartott meg. Ezért nem volt biznisz :-))) (Ugyanígy jártam az Auto Danubianál)

FanTom

Előzmény: Dex (62)
Dex Creative Commons License 2000.01.20 0 0 62
A Nagymező sarok az. Nem a Mátrai, hanem egy másik pali, egy világosabb hajú adta el nekem a kocsit. Ő ajánlotta a magnócserét is. Miért, gázos a faszi?

Dex

Előzmény: FanTom (61)
FanTom Creative Commons License 2000.01.20 0 0 61
Dex

Én változatlanul azt mondom: NE!
Nekem volt szerencsém egy olasz síúthoz egy kb. 1 hónapos Opellel (céges) de nem nagyon örült neki. Azért az autópályán az ember nem tudja nagyon visszafogni a talpát, és nem biztos, hogy az első 1000 kilométeren ez szerencsés. Ez az én véleményem.
Az M0-nál melyik kereskedésben voltál? A Nagymező sarkán? Nem a Mátrai László az aki rábeszélt a rádiócserére?

VMax
Nekem is 185-ös gumikkal adták az autót, és amit megnéztem minden szalonban 185-ös gumikkal volt szerelve. (Firestone, Dunlop) Szerintem nyár környékén válthattak Fiaték...

Egyébként azt nem tudom, hogy egy nagyobb szub mennyire fogja az amúgy is zörgésre hajlamos dolgokat mégjobban szétszedni????
Bár inkább az elején érdemes szétnyomatni, mert akkor még gariban lehet okoskodni.

FanTom

Előzmény: Dex (60)
Dex Creative Commons License 2000.01.20 0 0 60
Köszi a jótanácsokat mindenkitől!

Az még mindig érdekelne, hogy mi a véleményetek a sítúrás bejáratásról. Merem vagy nem merem?

Magnó:

Tehát akkor van valami műanyag kütyü, ami leszűkíti a műszerfalat a megfelelő helyen? (ha jól értem..) Akkor végülis nem olyan nagy zűr. Persze, gondolom gyatrábban néz ki az egész. Különben majdnem a Punto Sportingot vettem, abban már a high rádió Blaupunkt és subwoofert is adnak hozzá. Valami kilencvenvalahány rugó és állítólag nagyon jól szól (a kereskedő állítja)

Dex

Előzmény: VMax (59)
VMax Creative Commons License 2000.01.20 0 0 59
Dex,

szerviz ugyben: En a nero m5-re szavazok, azon egyszeru okbol kifolyolag, hogy bent lehetsz az autod mellett, szmmel tarthatod, es kerdezoskodhetsz is, amire tobbe-kevesbe szakszeruen meg valaszolnak is.

Magno: ki kell venni a gyari radiot, ez ket tompa vegu vajazokessel gond nelkul megy. Nekem egyebkent azt mondtak, hogy celszerszam szukseges hozza, es a rajzat nem adhatjak ki, mert "titkos". K@pjak be... Ha gondolod szivesen kiszedem a radiod, sot mitobb van DIN meretu adapterem normal radiohoz is. (Sajnos az auto osszetort, de az altalam vett extrakat kiszereltem). Ha hozol masikat, meg be is tehejuk az ujat, nem egy nagy etwas. Ha te csinalnad, figyelj arra, hogy a hangszorocsatin levo feher adaptert huzd le, mert az csak a low radiohoz passzol, gyanitom nem tenne jot egy rendes radionak. A High magnorol: ugyanaz a grundig gyartmany, mint a low, csak van CD vezerlese, mint emlitetted. Ahhoz kepest, hogy gyari egesz jol szol, de ennyi penzert (mennyiert is cserelnek ki?) gyanitom, hogy tehetnel bele valami rendesebb hifihez kozelebb allo fejegyseget.

Gumi: Nekem 175-os volt a 99-es auton. Itt tobben szentul eskusznek, hogy az oveken 185-os van. En meg egyet sem lattam 185-os gumival, max 195/50-15-tel, de az ugye mas teszta. Lehet, hogy modositottak a gyariak idokozben.

Előzmény: Dex (56)
prb Creative Commons License 2000.01.20 0 0 58
Én is kicseréltettem a rádiót. A pontos összegre nem emlékszem mivel nem volt megterhelő. Az új rádió (Alpine) javíthatatlanul tönkrement és visszarakattam a gyárit, ezt ingyen megcsinálták a kötelező szervíz alatt.
Legjobb szervíz nincs csak kevésbé rossz.
A korábban tapasztalható volt egy kis zörgés de mára "meggyógyult".
Ha jól tudom van egy olyan fogyasztóvédelmi rendelet, hogy ha egy termék hibás akkor a kereskedő az átadást követő három napon belül köteles kicsrélni. (Ezt nem tudom biztosan de kérdezd meg, lehetőleg ne a kereskedőnél.) Persze egy ilyen hibának a valószínüsége közel 0, de mivel nem hajszárítót veszel így érdemes ezzel tisztában lenni.
FanTom Creative Commons License 2000.01.19 0 0 57
Én nem mennék egyből fejjel a falnak...
A tapasztalataimat szívesen megosztom, bár még csak néhány hetes az autó.
Az M0-nál én is beszéltem a kereskedővel (majdnem ott vettem az autót) és nekem is felajánlották a high rádió cserét, mert nem volt kéznél olyan felszereltségű autójuk. Utólag visszagondolva nem is olyan egyszerű a dolog.
Mert ismereteim szerint az alap (low) rádióval csak 2 db hangszóró jár, és ha jól emlékszem az is más típusú, mint a másikban. A high rádió viszont 6 hangszórós, és tud cd-t vezérelni. Nem is szól rosszul. (most nem kell egetverő minőségre gondolni, de nem rossz). Szerintem a hangszórócserét nem csinálták volna meg, mert amikor megkérdeztem, hogy - mi lenne ha - kiszedetném az alaprádiót, mert egy minőségi zenet szeretnék beletenni, akkor mondták, hogy annak bizony munkadíja van, kb. 30 ezer... a kiszerelésnek!!! De lehet, hogy csak a gondolattól próbáltak eltántorítani. Nem tudom. Mindenesetre a fiatnál azt hiszem 3-4 ezer forint az a műanyag idom, ami szabbványos készüléket is tud fogadni, viszont láttam egy ilyenbe szerelt fejegységet, és kiábrándítóan ronda volt...
Én is hosszú voltam, de szívesen megosztom a tapasztalatokat!!!

FanTom

Dex Creative Commons License 2000.01.19 0 0 56
Sziasztok!

Én tegnap fizettem be a FIAT M0-nál az 1.6 SX 16V bravora. ABS+klíma akcióban 150.000 (!!!) volt bele, extra még a ködfényszóró, a metálfényezés (sötétkék), az elektromos, fűtött külső tükrök (valószínűleg át is veszem jövő csütörtökön).

Néhány kérdés:

Az átvételre egy nappal el merjek-e menni olaszországi sítúrára? Azért ott sztráda, szerpentin, hólánc-eszerlánc meg minden közbejön, mondjuk csak egy utasom lesz és közepes mennyiségű holmim. Tetőcsomagtartót semmiképpen nem rakok föl. Szóval durva lenne így bejáratni vagy sem?

Melyik a legjobb, legmegbízhatóbb szervíz ma Budapesten?

Az alap fapad magnó nem tud CD-t vezérelni... Ha le akarom cserélni a magnót szabvány beépíthető magnóra, hogyan tehetem? Csak azért, mert nyilván kell valami alkatrész, ugyanis a gyárinak egyedi mérete van.

A kereskedő ajánlotta, hogy ha lesz egy kocsi az un. High magnóval (ami vezérel CD-t) akkor elcserélhetem arra. Milyen az a high magnó? Mit tud, hogyan szól?

A prospektuson az áll, hogy a gumiméret 175/65 R14. Sokan írtátok, hogy 185-ös dukál. Ez nyomdahiba vagy egyszerűen a 2000-es kiszerelés ilyen?

Kiváncsi lennék arra is, hogy nennyire stabilak a kötőelemek. A halálom, mikor elkezd csörögni zörögni a műszerfal/kalaptartó/ablakemelő stb. Olyasvalaki véleményére lennék kiváncsi, akinek van legalább 30-40.000 Km az autójában és kockakövön is autózik néha.

Bocs, hogy hosszú voltam, de nagyon izgatott vagyok az új autóm miatt.

Dex

VMax Creative Commons License 2000.01.05 0 0 55
Whitey, igazan berakhatnad azt a kepet ide. Nem szegyen masodszor is probalkozni :)

Addig is Bravo banda, nezzetek el ide:
http://www.hoermann-motorsport.de/

Előzmény: Whitey (54)
Whitey Creative Commons License 1999.12.21 0 0 54
Hát ez nem jött össze...
Whitey Creative Commons License 1999.12.21 0 0 53
Nálam ez a csúcs! Beraktam wallpapernek is.
NpL Creative Commons License 1999.12.21 0 0 52
1000 bocs, csak párhuzamosan keverek az Alfa topic-on, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs, bocs
eltévesztettem a házszámot!
Előzmény: NpL (51)
NpL Creative Commons License 1999.12.21 0 0 51
Hello!
Kösz az infót, már megnéztem az EXTRA-s honlapot, tényleg király, szép munka, meg most már egyre inkább kezdek belezuhanni az Alfákba. Nnna. Mit gondoltok, milyen Alfát lehetne 1 milka körül kifogni? Jó lenne, ha sportos lenne, (4WD nem kizáró ok, most is van ilyen az autómban), lehetőleg ne legyen rozsdahalmaz, (fogyasztás nem érdekel annyira). Ti mint profi Alfások milyen esélyt láttok egy autóra, ha 1 milkából gazdálkodhattok?

NpL

Előzmény: VMax (47)
Toms Creative Commons License 1999.12.21 0 0 50
Sajnos tapasztalattal nem szolgálhatok, mert nem Bravo-val járok. Azért egy képem van :


Bár ez Brava, azthiszem...

Whitey Creative Commons License 1999.12.21 0 0 49
Van itt az a másik topic az Autók fogyasztása. Ebből jutott eszembe, hogy itt megkérdezzem, hogy mi a tapasztalatok, hogy amikor a benzinszint visszajelzője kigyullad, akkor még mennyi van a tankban? Könyv szerint 7 liter, én ezt el is hittem, de egyszer mejdnem szívtam miatta.
1dam Creative Commons License 1999.12.21 0 0 48
Hi!

A sivító hanghoz szólnék hozzá. Igaz, nekem Uno-m van, de volt hasonló problemám. Végülis két lehetséges dolog jött szóba: 1. generátorszíj, 2. bordásszíj vezetőkerék csapágy. Az utóbbi volt a tettes.

Üdv: 1dam

VMax Creative Commons License 1999.12.20 0 0 47
NPL: www.extra.hu/alfa-romeo
Ez egy web-klub, ingyenes

MAGYARORSZÁG

Alfa Romeo Club
JTakács Ákos elnök
1525 Bp. Pf. 147
Tel.: 267-27-00

Ez tagdijas klub, viszont szerveznek mindenfele osszejoveteket, pl. osszel volt a ringen. A kepeket a weben lathatod.

Bye!

Előzmény: NpL (46)
NpL Creative Commons License 1999.12.20 0 0 46
Sziasztok!
Bocs, hogy off vagyok, de végre egy topic, ahol nem fikázzák az olasz autókat. Tudom hogy ez egy FIAT topic, de segítségre lenne szükségem. A FIAT Magyarországtól tudom, hogy nincs Lancia klub Magyarországon, (megint bocs az off-ért), az Alfa klubnak meg nincs meg a mélcíme. Kérésem, egyrészt ha vki tudja az Alfások mélcímét, előre is kösz. Másrészt érdekelne a véleményetek, érdemes-e egy Lancia klubot kreálni, (pl. szerintetek van-e annyi Lancia-s hogy működne a klub) vagy csináljunk-e inkább egy Olasz Autók klubját,(erre azért is szükség lenne, hogy a közvélemény ne csak a fapados német autókat értékelje megbízhatónak). A klub címszó alatt ne tagdíjakra gondoljatok, meg egyéb ilyen visszaélési lehetőségekre, hanem csak magára az ötletre. Lehetne pl. szervizektől, autóklubtól kedvezményeket kicsikarni, találkozókat szervezni, költségfedezés mehetne ki-ki alapon, és teljesen nyilvánosan.

Előre is kösz a hozzászólásokat,
Üdv mindenkinek:
NpL

Whitey Creative Commons License 1999.12.20 0 0 45
Nem, ez nem az. Ennek mechanikus, köszörülő hangja van. Az AC pumpát ismerem, az halkan duruzsol hátulról 3-4 mp-ig, miután gyújtásra teszem.
Előzmény: VMax (42)
prb Creative Commons License 1999.12.20 0 0 44
A szervízben igen gyakran mondanak hűlyeségeket.
Egyszer elvittem az autót, hogy nem gyorsul rendesen. A munkafelvevő megkérdezte, hogy hány kilóméter van benne. Mondtam, hogy 30000, mire közölte velem, hogy elkopott a motor. Ugyanott mások szerint az AC pumpa nem megfelelő nyomással nyomja a benzint, de volt aki a hidrotőke hibályára gyanakodott. (Ez nem tudom mi lehet.) Végülis nem mertem otthagyni.
stika Creative Commons License 1999.12.20 0 0 43
A szervo király, állva is nagyon könnyen lehet forgatni, menet közben mégis azonnal érezni a csúszósságot, útegyenetléseget. Pl. a Könyves Kálmánon a Fertő-Elnök utca között a külső sáv nagyon hullámos meg egyes helyeken le van marva. Ha erre ráhajtok akkor a kormány elkezd enyhén ficánkolni. Előtte egy Astrát hajtottam, az a közelébe se jött.
Igen Whitey, pontosan ez a tünet. Tavaly télen nem tapasztaltam (decemberben vettük), csak most, de mégsem a hideg lehet az oka, mert garázsban is csinálja, ahogy már írtam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!