Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2019.11.15 0 0 117574

Akkor hozatnod kell egyet Svájcból. :(

Előzmény: downer (117573)
downer Creative Commons License 2019.11.15 0 0 117573

Nekem viszont sajnos arról kell beszámolnom, hogy összeakaszkodtak a Lybrában a szelepek a dugattyúkkal. Három hengerben nincs mérhető kompresszió.

 

Pedig olyan szépen összeraktam a vezérlést...

 

Ez már a visszaellenőrzés két motorfodulat után.

 

És vizsgázott a lendkerékrögzítő szerszám is, ha már olyan kurva drága, legalább használható és hasznos.

 

Itt meg bizonyosan a balansztengelyek végén lévő záródugó ereszti az olajat. Na emiatt biztos nem lesz szétszedve.

downer Creative Commons License 2019.11.15 0 0 117572

Hú, végre egy ilyen visszajelzést is lehet olvasni, örvendetes! :)

Előzmény: zoliee81 (117571)
zoliee81 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 117571

Pénz siker csillogás.

Lett alapjárati motor, van alapjárat. :)

Hálás köszönet mindenkinek, aki próbált segíteni. És/vagy segített. 

koridor Creative Commons License 2019.11.14 0 0 117570

Beszéltem velük, elvileg úton van csak nem tudni mikor ér ide. A tartót küldheted, bár én mindenképp megszabadulok tőle, csak ha működve többet érne.  

Előzmény: downer (117568)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.13 0 0 117569

sziasztok!

2007 es Bravo felni mérete ha jól néztem: 7x16 4x98 ET31

Fel megy rá gond nélkül a 6x15 4x98 ET31,5 felni is?

 

downer Creative Commons License 2019.11.13 0 0 117568

Pedig biztató volt ez a lehetőség.

Amúgy itt van nálam az ECU tartó, ha szólsz postázom.

Előzmény: koridor (117567)
koridor Creative Commons License 2019.11.12 0 0 117567

Holnap felhívom őket.

Előzmény: downer (117565)
bojo Creative Commons License 2019.11.12 0 0 117566

Sport kasztni, jó vezetési élmény:

 

Előzmény: downer (117565)
downer Creative Commons License 2019.11.12 0 0 117565

Mi van a kábelköteggel? Visszaigazolták a megrendelésedet?
Addig nem mondanék még ítéletet.

Előzmény: koridor (117564)
koridor Creative Commons License 2019.11.12 0 0 117564

Már rájöttem én is.

 

Szerintem ez a kocsi az útja végére ért. Itthon a tied volt az egyetlen eladó ecu hozzá, a neten egy db.-t találtam amihez immo és chip is volt, gyenge 45000 forintért és még egyezkedni kell hogy küldje mo-ra.

https://www.ebay.com/itm/Steuergerat-Motor-FIAT-Marea-Weekend-185-1-6-16V-76-kW-103-PS-09-1996-05-2/383255086556?hash=item593bc885dc:g:jBMAAOSwLEtdxAvW

 

Előzmény: downer (117561)
bojo Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117563

Semmi gond. Én döntésem volt. :)

Ez legalább új, karcmentes. A bontott képről viseltesnek tünt. 

Előzmény: downer (117562)
downer Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117562

Sajnálom, ez az én hibám...csak tudtam hogy van hasonló árban ugyanolyan kivitelű dísztárcsa újban, inkább elmentem volna neked a bontóba a használt gyáriért...

Előzmény: bojo (117557)
downer Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117561

Szerintem a Multipla ECU-ra semmi esély hogy jó legyen. Meg hát, elég nagy összeg ez a próbálkozáshoz.

Előzmény: koridor (117558)
downer Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117560

Nekem rémlik valamelyik fórumról, mintha valaki járt volna már így...ez van. Szíjat vettem, ugyanaz megy rá mint a 2.4-esre, a napokban kiderül.

Előzmény: R. Scherbotsky (117559)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117559
Pfff... hihetetlen, hogy egy ilyen pici állat mekkora kárt tud okozni. Óriási pech, én nem is hallottam még ilyen esetről (olyanról persze igen, hogy kábeleket szétrágtak a motortérben, de ez itt számomra új szintje a póruljárásnak). Remélem, a motort nem kell kukázni.
Előzmény: downer (117556)
koridor Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117558

Nem találtam csak IAW 4EF. L1-est.

Multiplaé nem lehet jó?

https://www.vatera.hu/fiat-multipla-ecu-7111-236-2831164751.html

Előzmény: downer (117555)
bojo Creative Commons License 2019.11.11 0 0 117557

Módosítanám. Mégsem olyan jó minőségű. A pénteki esőzés, és az autópálya tempó mellett az egyikről két helyen is lejött a festék. Olyan, mintha lemosták volna.

Előzmény: bojo (117538)
downer Creative Commons License 2019.11.10 0 0 117556

Miután szó érte már a ház elejét, hogy nem nagyon készülnek képes beszámolóim...hát tessék. :)

Igaz, a történet nem olyan vicces sajnos. 

A Lybráról van szó, ami a szüleiménél szolgál. Péntek délelőtt hívott a faterom, hogy indította volna, éppenhogy csak beröffent volna, mikor egy puffanás kíséretében megállt és onnantól kezdve se kép se hang. Hát nem sok jót tudtam elképzelni, de csak ma tudtam ránézni, a szelepfedelet és a vezérlést bontottam ki a tisztán látás kedvéért.

 

Hát íme, a tényállás:

 

Elég jelentős mennyiségű diót raktároztak be a garázsba, pedig én mondtam már korábban is hogy ne.

Most a rágcsálók a hideg miatt a mezőkről és kertekből elindultak védett helyet keresni, a mi macskáink is fogdossák őket és hozzák fel a teraszra a trófeákat...

 

Szóval bebújt egy egér a vezérműhöz és maga alá kapta a szíj. Így lehet összekaparni a fogak tövéből őt:

 

De hogy ne legyen még ennyivel elintézve a dolog, pénteken az indítózási próbálkozások közben az összegyűlt benzingőz berobbant a szívócsonkban és szétkúrta az egészet. Na ki látott már ilyet?

 

Na itt álljuk meg egy pillanatra!

Ahogy a főtengely és vezérműtengelyek állásából számítom, 6 foggal ugrott át az egér maradványai miatt a főtengelynél a szíj, ez a vezérműkeréken nézve 3 fog. 
Ha a főtengelynél a szíj alá idegen tárgy kerül, akkor az arra felkap és a vezérműtengelyeket előrefelé ugrasztja a főtengelyhez képest, tehát egyformán hamarabb nyit-zár az összes szelep mindkét oldalon.
A főtengely póluskerekét és a kipufogó oldali vezérműkereket jeladók pásztázzák, a motorvezérlőnek az aszinkronról azon nyomban értesülnie kell és értesül is. A motorvezérlő programozásakor biztonsági szempontból alapvetőnek kéne lennie, hogy ilyenkor a gyújtás és befecskendezés tiltva legyen. A Hitachi csúcs japán mérnökeinek erre nem sikerült gondolni. Nem is értem, fel nem fogom. Ez a robbanás csak úgy forulhatott elő, hogy a befecskendezés és a gyújtás is ki lett vezérelve, az eltolódás miatt nyitott szelepréseken visszadolgozta a dugattyú az elegyet a szívócsőbe, a hengerekkel együtt folyamatosan telítődött vele, míg egy ideális pillanatban a gyújtógyertya szikrája elég lett a berobbantásához.
Csókoltatom aki még hisz a japán elektronikában...

 

Úgy mellékesen, csak ráraktam a rögzítőket, hogy a két vezérműtengely beállítása legalább jó-e. Hát nem. 
Mert még szerelő csinálta, nem én. És ez rájuk nézve szégyen, nem rám nézve érdem.

 

És akkor most az van, hogy veszek egy új szíjat, letakarítom a préselt egérmaradványokat mindenhonnan és beállítom a tengelyeket. Kompresszióméréssel pedig meg kell állapítanom, hogy egyáltalán érdemes-e szívócsonkot venni és szerelni (álom meló amúgy...) vagy sérültek a szelepek és az egész motor kuka.

downer Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117555

Az B1-es, nem vennék rá mérget hogy tuti. Inkább nem.

Előzmény: koridor (117554)
koridor Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117554

1.6 bravoból való is jó? A fb kérdi vki.

Előzmény: downer (117553)
downer Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117553

Igen, elég ez alapján keresned.

Előzmény: koridor (117550)
downer Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117552

Hú, jó hogy mondod, mert elfelejtettem. Jövő hétre tudom ígérni.

Előzmény: koridor (117551)
koridor Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117551

Azért az álló tartót az ecu-hoz küldheted.

Gondolom a banksz.számod nem változott. 

Előzmény: koridor (117550)
koridor Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117550

Oké, de elviszem a szerelőhöz, kicseréli a kábelköteget, ha megy ok, de ha nem akkor meg állhatok neki akkor keresni egy másik ecut.

Inkább keresek most.

Elég ha az IAW 4EF . B3 alapján keresek vagy más alapján keressek?

 

Előzmény: downer (117549)
downer Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117549

Hát nincs, de ne temesd még az ECU-t, amíg nincs új kábelköteg!

Itt és mindenhol a csatlakozók úgy vannak megcsinálva, hogy ne is lehessen felcserélni őket.

Előzmény: koridor (117548)
koridor Creative Commons License 2019.11.06 0 0 117548

Visszaraktam a régi ecu-immo-t, az eredmény ugyanaz, röfög de nem indul.

Véletlenül nincs nálad még egy sufniba :)))

 

Jó helyre dugtam vissza a barna csatit? Elfelejtettem lefotózni előtte, a kábelezés úgy adta magát hogy oda való. 

Előzmény: downer (117522)
bojo Creative Commons License 2019.11.04 0 0 117547

Pontosan 2004 óta van meg a béka. :)

Előzmény: downer (117545)
bojo Creative Commons License 2019.11.04 0 0 117546

Úgy ahogy írod, dec 31 a váltás. 

Az embléma? Azt írja, hogy Multiplára is való. Bár azt nem írja, hogy melyik évjáratra. Lehet, hogy ez az újra való..

Előzmény: downer (117545)
downer Creative Commons License 2019.11.04 0 0 117545

Neked annyi idő óta megvan az autó, hogy még naptári évre van a váltásod, fogadjunk! :D

Ez az embléma felrakható a régi helyére? Nem más a kialakítása a karosszéria elemnek, ahová kerül?

Előzmény: bojo (117544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!