Szerintem ez a kocsi az útja végére ért. Itthon a tied volt az egyetlen eladó ecu hozzá, a neten egy db.-t találtam amihez immo és chip is volt, gyenge 45000 forintért és még egyezkedni kell hogy küldje mo-ra.
Sajnálom, ez az én hibám...csak tudtam hogy van hasonló árban ugyanolyan kivitelű dísztárcsa újban, inkább elmentem volna neked a bontóba a használt gyáriért...
Pfff... hihetetlen, hogy egy ilyen pici állat mekkora kárt tud okozni. Óriási pech, én nem is hallottam még ilyen esetről (olyanról persze igen, hogy kábeleket szétrágtak a motortérben, de ez itt számomra új szintje a póruljárásnak). Remélem, a motort nem kell kukázni.
Módosítanám. Mégsem olyan jó minőségű. A pénteki esőzés, és az autópálya tempó mellett az egyikről két helyen is lejött a festék. Olyan, mintha lemosták volna.
Miután szó érte már a ház elejét, hogy nem nagyon készülnek képes beszámolóim...hát tessék. :)
Igaz, a történet nem olyan vicces sajnos.
A Lybráról van szó, ami a szüleiménél szolgál. Péntek délelőtt hívott a faterom, hogy indította volna, éppenhogy csak beröffent volna, mikor egy puffanás kíséretében megállt és onnantól kezdve se kép se hang. Hát nem sok jót tudtam elképzelni, de csak ma tudtam ránézni, a szelepfedelet és a vezérlést bontottam ki a tisztán látás kedvéért.
Hát íme, a tényállás:
Elég jelentős mennyiségű diót raktároztak be a garázsba, pedig én mondtam már korábban is hogy ne.
Most a rágcsálók a hideg miatt a mezőkről és kertekből elindultak védett helyet keresni, a mi macskáink is fogdossák őket és hozzák fel a teraszra a trófeákat...
Szóval bebújt egy egér a vezérműhöz és maga alá kapta a szíj. Így lehet összekaparni a fogak tövéből őt:
De hogy ne legyen még ennyivel elintézve a dolog, pénteken az indítózási próbálkozások közben az összegyűlt benzingőz berobbant a szívócsonkban és szétkúrta az egészet. Na ki látott már ilyet?
Na itt álljuk meg egy pillanatra!
Ahogy a főtengely és vezérműtengelyek állásából számítom, 6 foggal ugrott át az egér maradványai miatt a főtengelynél a szíj, ez a vezérműkeréken nézve 3 fog. Ha a főtengelynél a szíj alá idegen tárgy kerül, akkor az arra felkap és a vezérműtengelyeket előrefelé ugrasztja a főtengelyhez képest, tehát egyformán hamarabb nyit-zár az összes szelep mindkét oldalon. A főtengely póluskerekét és a kipufogó oldali vezérműkereket jeladók pásztázzák, a motorvezérlőnek az aszinkronról azon nyomban értesülnie kell és értesül is. A motorvezérlő programozásakor biztonsági szempontból alapvetőnek kéne lennie, hogy ilyenkor a gyújtás és befecskendezés tiltva legyen. A Hitachi csúcs japán mérnökeinek erre nem sikerült gondolni. Nem is értem, fel nem fogom. Ez a robbanás csak úgy forulhatott elő, hogy a befecskendezés és a gyújtás is ki lett vezérelve, az eltolódás miatt nyitott szelepréseken visszadolgozta a dugattyú az elegyet a szívócsőbe, a hengerekkel együtt folyamatosan telítődött vele, míg egy ideális pillanatban a gyújtógyertya szikrája elég lett a berobbantásához. Csókoltatom aki még hisz a japán elektronikában...
Úgy mellékesen, csak ráraktam a rögzítőket, hogy a két vezérműtengely beállítása legalább jó-e. Hát nem. Mert még szerelő csinálta, nem én. És ez rájuk nézve szégyen, nem rám nézve érdem.
És akkor most az van, hogy veszek egy új szíjat, letakarítom a préselt egérmaradványokat mindenhonnan és beállítom a tengelyeket. Kompresszióméréssel pedig meg kell állapítanom, hogy egyáltalán érdemes-e szívócsonkot venni és szerelni (álom meló amúgy...) vagy sérültek a szelepek és az egész motor kuka.