Leadtam a kocsit hogy nézzék meg a hűtést, szereljék vissza a relédobozba, meg cseréljék le a vezérlést.
Tegnap du. felhívott hogy kipucolta reléket, megnézte a csatikat is, vizpunpa is jó, a szoftver szerint minden okés, megy mind a két fokozat a ventin., szemre is minden rendben. Kedden megcsinálja mehetek is érte 90e ft. összesen.
Ma fölhívott hogy van egy kis gond. Nem fér be a relédoboz az akku és a hűtő közé, szerinte nem belevaló a hűtő. Mondom fasza, mit tudunk csinálni? Vagy nem rakja vissza relédobozt vagy hűtőcsere, 27e ft az új. Hűtő cserében egyeztünk meg. Du. kiderül hogy vajon a ventit is cserélni kell-e.
Az enyémben annyi probléma merült fel, hogy a kipufogó hőjétől megolvadt és kihajlott az alsó lambda vezetékeit burkoló gégecső, pedig ezt motorcserekor még direkt cseréltem is. Két szálnál megégett magának a kábelnek a szigetelése is és zárlat veszélyes lett. Sokat gondolkodtam a javításon, végülis ipari gumioldattal kentem le egy 10 cm-en, hogy a hőtől a továbbiakban is tudja szigetelni. Még megy rá megint új gégecső és áttekerem textil szalaggal is.
18 inkább. Azért csak 102 ekm-t futott és nincs rozsda rajta. Ezt inkább érdemes majd kímélőbb üzemben tartani és költeni az esztétikára, a St. Moritz már kétszer annyi km-en van túl és a lakkhiba egyre kiterjedtebb.
Vezérlőt kaptam egy ex Mareástól 2 db-ot, az egyik állítólag jó. De amelyikben nem lesz hibakód, azt csavarozom majd fel. A javítási kísérlet szerintem majd egyszer, még nem történt semmi vele. De közben akadt más jelentkező, aki vállalja, majd küldök neki vagy 3 db rosszat. :)
Én is megnézném, hogy ki és hogyan használta ezt a kocsit. Sajnos oda jutott, hogy se a tulajnak, se a kereskedőnek nem volt már érték a szemében, pedig nem egy nagy befektetéssel hadra fogható. Nyilván az ottani szervizdíjak és alkatrészárak mellett eltörpül, hogy van bele cucc kénzél is akár és bele is rakja az ember.
Ha egy 15 éves autón ennyi az összes javítanivaló, az szerintem egy fönyeremény. Az alsó árszegmensben a piacról vett kocsik többsége ennyi idösen általában GTK-s.
Van másik vezérlöd, vagy sikerrel járt a javítási kísérlet? Rémlik, mintha írtad volna egyszer, hogy megpróbálkozol vele.
Mosolyognék a telivér kocsit vezetö 80 éves nyanyán, de ahol korábban laktam, ott a szembejövö Saxo VTS-ekben is mindig ilyenek ültek, azzal jártak bevásárolni meg a bingóra. Gondolom, ök nem az ebay-röl vesznek autót, hanem a legközelebbi vagy az ismerös autókereskedésböl elviszik azt, ami árban-méretben a legközelebb áll az elözö kocsijukhoz.
10 literből mindig kijövök, azt meg nem számolgatom, hogy hány tizeddel. :D
A sedan marad, már megkérte a származásellenőrzést és forgalomba lesz helyezve.
Már ránéztem, rövidesen megyek és megcsinálom amit kell rajta. Amit cserélni kell, az egy injektor, egy szelepfedél tömítés, ABS vezérlő ofcoz, egy hátsó lámpa, egy kilincs zsanér, egy betört ajtókárpit. Meg egy lyukat befoltozni a padlólemezen. A 80 éves nyanya aki a tulaj volt, nyilvánvalóan körben nyomott hagyott az autón...
Hmmm.... (talán) szánalmas, de egyben felemelő is, hogy az autóval egyútt épülök .....és pusztulok...is. És nem. De ....mégis: i g e n!!!
Meglátogatta a járművet ..... az , akinek meg kellett, látogatnia..
Hihetetlen, hogy milyen érzelmi / mentális / .... pluszt hordoz az az ember.
Mintha egyOFf tesla roadstert ON tennének gyorstöltőre :D...... mármint én éreztem úgy magam.... ( per pill. van 1 tüdőgyulám is....félig lázas voltam, amikor talalkoztunk........)
SZVSZ.....kb. 1 év múlva, újra régi fényében fog ragyogni a Bravo.....
Addig nézek magamnak valami közlekedőedényt...Jelenlegy egy Fiat156v6 látszik befutónak....
Fentieket,kérlek, értelmezd pozitivan....pocit a sorok közt olvasva.....
Írnék szívesen....a Bravorol....is. Ha lenne mivel " dicsekedni "....., de nincs. Röviden: tavaly nyáron, kb. 1 hét alatt, felbirult a " dominó sor "..... és ez maga alá temetett engem . Esküvő helyett temetés satöbbi satöbbi.... Az elmúlt, kb. 15 hónapból, jó , ha 5-öt dolgoztam..... Kórház, utókezelés, rehab.... Nem drog és nem alkohol, mielött félreérthető lenne. Elmúltam 40, és mint az orvosoktól tudjuk, kétféle magyar férfi van , 40 év felett: beteg, illetve, amelyik még nem tud róla.....
Bravoban nem ültem, több mint egy éve. Meg van . Nem adom el és nem adom fel. Kis szerencsével, szerdán tud rá vetni néhny pillantást az, akinek az egész autót köszönhetjük. Ha el indul felfelé a lejtőn a gépállat, és már elér egy bizonyos nívót, szívesen elkirándulok vele.... akár a Nyírségbe is. ;-)á
Régebben és is jártam hasonlóan hogy a hőmérő elindult felfele spontán menet közben ezért először kicseréltem a motorhőmérséklet adót.De nem az volt a ludas.
Itt a fórumon volt infó ezzel kapcsolatban mégpedig hogy kontakt hibás a műszerfalon a hőmérséklet mérő.
Sokan ezt úgy orvosolták hogy ráütöttek a műszerfal tetejére és ilyenkor visszaugrott a mutató a helyére.
Először én is így csináltam de amikor volt egy kis időm szétkaptam a műszerfalat és a műszer csatlakozó részét megtakarítottam (vékony hosszú drótok a csatlakozók, kicsi a felület és könnyen oxidálódhat) és azóta tökéletesen teszi a dolgát.
visszaolvasva az aug.13-ai hozzászólásomat, kissé egyszerűre sikerült. nem volt bántó szándékom vagy bármi negatív, csak szokás szerint kapkodtam kicsit....plusz elfelejtettem, hogy nem ismerjük 1mást IRL..... Ha esetleg megsértettelek vele, nos, akkor : bocsánatodat kérem. Élvezettel olvasom az írásaidat és sokszor motiváltál engem.... példaul bravo ügyben. ☺
Voltam 1zoliee1 kollégánál, az alany továbbra is egy 2001-es 1.2 16V Brava.
Túl vagyunk egy diagon, egy map szenzor ellenőrzésen, egy alapjárati motor újratanításon.
Alapjarat továbbra sincs, annyit sikerült elérni, hogy most már csak 1000-1300 fordulatszám tartományban forgatja összevissza a motort.
Bekapcsolt klímával 800-900 között.
Továbbra is keresnék egy eladó alapjárati motort, fenti típusú autóhoz.
Nincs időm sajnos másik típust átalakítva betenni, maradnék a gyári Bosch-nál. Ha valakinek van ötlete hogy hol kapok ilyet, van esetleg van neki, és hajlandó postára tenni, hálás lennék.
Igen, sajnos ez a 2000-es évek előrehaladtával folyamatosan bekövetkezett. Még amire rálátásom van, ennél a típuscsaládnál nem is jellemző, de egy-két év múlva a Lybránál pl. elhagyták a váltóbox hátsó végéből a szivargyújtó aljzatot. Mekkora spórolás...mondjuk biztos van még sok más ilyen és pár ezer forintnyi biztos össze is jött autónként. :D
Kb. amit az ezredfordulón már gyártottak és később kifutott, az jó, amit meg már az után kezdtek tervezni, az nem biztos.
Egy Nuova Bravo-ban (vagy nagyjából bármiben 10 évvel késöbbröl) sincs annyi autóérzet, mint egy Mareában. Pont az veszett ki az egész autóiparból szélsebesen, amikor mindenekfeletti szemponttá vált a költségoptimalizálás.
Azért az nem lehet véletlen, hogy ilyen sok ember sírja vissza, vagy éppen tér vissza ehhez a totál kivénhedt típushoz.
Na, most van itt egy egy Fiesta nálunk, 1.4 16V és 80 ló. Az a durva, hogy 10 évvel később a világon semmivel nem tud több autóérzetet adni, mint egy Bravo/a. Sőt, egy fapados valami, az ember bele se kívánkozik ülni.
11 év után ismét hozzám kerül egy Brava, szeretném kicsit csinosítani, ehhez keresek kf. felni 14 vagy 15-ös méretben. Gyári lenne a legjobb, de minden megoldás érdekel. :)