visszaolvasva az aug.13-ai hozzászólásomat, kissé egyszerűre sikerült. nem volt bántó szándékom vagy bármi negatív, csak szokás szerint kapkodtam kicsit....plusz elfelejtettem, hogy nem ismerjük 1mást IRL..... Ha esetleg megsértettelek vele, nos, akkor : bocsánatodat kérem. Élvezettel olvasom az írásaidat és sokszor motiváltál engem.... példaul bravo ügyben. ☺
Voltam 1zoliee1 kollégánál, az alany továbbra is egy 2001-es 1.2 16V Brava.
Túl vagyunk egy diagon, egy map szenzor ellenőrzésen, egy alapjárati motor újratanításon.
Alapjarat továbbra sincs, annyit sikerült elérni, hogy most már csak 1000-1300 fordulatszám tartományban forgatja összevissza a motort.
Bekapcsolt klímával 800-900 között.
Továbbra is keresnék egy eladó alapjárati motort, fenti típusú autóhoz.
Nincs időm sajnos másik típust átalakítva betenni, maradnék a gyári Bosch-nál. Ha valakinek van ötlete hogy hol kapok ilyet, van esetleg van neki, és hajlandó postára tenni, hálás lennék.
Igen, sajnos ez a 2000-es évek előrehaladtával folyamatosan bekövetkezett. Még amire rálátásom van, ennél a típuscsaládnál nem is jellemző, de egy-két év múlva a Lybránál pl. elhagyták a váltóbox hátsó végéből a szivargyújtó aljzatot. Mekkora spórolás...mondjuk biztos van még sok más ilyen és pár ezer forintnyi biztos össze is jött autónként. :D
Kb. amit az ezredfordulón már gyártottak és később kifutott, az jó, amit meg már az után kezdtek tervezni, az nem biztos.
Egy Nuova Bravo-ban (vagy nagyjából bármiben 10 évvel késöbbröl) sincs annyi autóérzet, mint egy Mareában. Pont az veszett ki az egész autóiparból szélsebesen, amikor mindenekfeletti szemponttá vált a költségoptimalizálás.
Azért az nem lehet véletlen, hogy ilyen sok ember sírja vissza, vagy éppen tér vissza ehhez a totál kivénhedt típushoz.
Na, most van itt egy egy Fiesta nálunk, 1.4 16V és 80 ló. Az a durva, hogy 10 évvel később a világon semmivel nem tud több autóérzetet adni, mint egy Bravo/a. Sőt, egy fapados valami, az ember bele se kívánkozik ülni.
11 év után ismét hozzám kerül egy Brava, szeretném kicsit csinosítani, ehhez keresek kf. felni 14 vagy 15-ös méretben. Gyári lenne a legjobb, de minden megoldás érdekel. :)
Ezek a hűtési gondok nálam is jelentkeztek mostanában a nagy melegben,a biztositékok jók voltak,relék szintén és mégsem kapcsolt a ventillátor ha feljebb kúszott a mutató.Rácsatlakoztattam a gépre és szerintem megvan a bűnös,de a kérdés hogy az ecu és a műszerfali visszajelző is a termosztátházban levő szondáról kapja-e a jelet?
Ma reggel hazafelé az utolsó 2-3 km-n járattam a klímát, álló helyzetben is kb. 4-5 percig járattam klímával, de melegedett, a venti se mozdult.
Megnéztem a hűtő biztijét és a csatikat a ventinél és a hűtő sarkánál. A bizti jó, és csatikat is jónak láttam.
A relék, hmm.... Gondolom kéne lenni-e valami tartójának vagy legalábbis valami takarójának, nem hiszem hogy gyári megoldás az hogy a aksitartó alá lógva, a saját kábelén fityeg. Ha lenne valaki olyan jó hogy lefényképezné nekem hogy hogy kéne ennek kinéznie. Állapotuk is ennek megfelelő.
Valamennyire működik a hűtés mert nem forrt fel a víz, csak túlmelegedett aztán visszaesett üzemire. Szerencsére csak kétszer csinálta mire hazaértem a tegnapi kánikulában.