Voltam 1zoliee1 kollégánál, az alany továbbra is egy 2001-es 1.2 16V Brava.
Túl vagyunk egy diagon, egy map szenzor ellenőrzésen, egy alapjárati motor újratanításon.
Alapjarat továbbra sincs, annyit sikerült elérni, hogy most már csak 1000-1300 fordulatszám tartományban forgatja összevissza a motort.
Bekapcsolt klímával 800-900 között.
Továbbra is keresnék egy eladó alapjárati motort, fenti típusú autóhoz.
Nincs időm sajnos másik típust átalakítva betenni, maradnék a gyári Bosch-nál. Ha valakinek van ötlete hogy hol kapok ilyet, van esetleg van neki, és hajlandó postára tenni, hálás lennék.
Igen, sajnos ez a 2000-es évek előrehaladtával folyamatosan bekövetkezett. Még amire rálátásom van, ennél a típuscsaládnál nem is jellemző, de egy-két év múlva a Lybránál pl. elhagyták a váltóbox hátsó végéből a szivargyújtó aljzatot. Mekkora spórolás...mondjuk biztos van még sok más ilyen és pár ezer forintnyi biztos össze is jött autónként. :D
Kb. amit az ezredfordulón már gyártottak és később kifutott, az jó, amit meg már az után kezdtek tervezni, az nem biztos.
Egy Nuova Bravo-ban (vagy nagyjából bármiben 10 évvel késöbbröl) sincs annyi autóérzet, mint egy Mareában. Pont az veszett ki az egész autóiparból szélsebesen, amikor mindenekfeletti szemponttá vált a költségoptimalizálás.
Azért az nem lehet véletlen, hogy ilyen sok ember sírja vissza, vagy éppen tér vissza ehhez a totál kivénhedt típushoz.
Na, most van itt egy egy Fiesta nálunk, 1.4 16V és 80 ló. Az a durva, hogy 10 évvel később a világon semmivel nem tud több autóérzetet adni, mint egy Bravo/a. Sőt, egy fapados valami, az ember bele se kívánkozik ülni.
11 év után ismét hozzám kerül egy Brava, szeretném kicsit csinosítani, ehhez keresek kf. felni 14 vagy 15-ös méretben. Gyári lenne a legjobb, de minden megoldás érdekel. :)
Ezek a hűtési gondok nálam is jelentkeztek mostanában a nagy melegben,a biztositékok jók voltak,relék szintén és mégsem kapcsolt a ventillátor ha feljebb kúszott a mutató.Rácsatlakoztattam a gépre és szerintem megvan a bűnös,de a kérdés hogy az ecu és a műszerfali visszajelző is a termosztátházban levő szondáról kapja-e a jelet?
Ma reggel hazafelé az utolsó 2-3 km-n járattam a klímát, álló helyzetben is kb. 4-5 percig járattam klímával, de melegedett, a venti se mozdult.
Megnéztem a hűtő biztijét és a csatikat a ventinél és a hűtő sarkánál. A bizti jó, és csatikat is jónak láttam.
A relék, hmm.... Gondolom kéne lenni-e valami tartójának vagy legalábbis valami takarójának, nem hiszem hogy gyári megoldás az hogy a aksitartó alá lógva, a saját kábelén fityeg. Ha lenne valaki olyan jó hogy lefényképezné nekem hogy hogy kéne ennek kinéznie. Állapotuk is ennek megfelelő.
Valamennyire működik a hűtés mert nem forrt fel a víz, csak túlmelegedett aztán visszaesett üzemire. Szerencsére csak kétszer csinálta mire hazaértem a tegnapi kánikulában.
Én meg csináltam egy kényelmes olajcserét tegnap (2 óra), kedvenc szűrőim, vagy egyiket vagy másikat biztos meg tudom rendelni valahol. De ha nem, akkor Fiaam vagy UFI jöhet még szóba nálam, semmi más.
Lényeg a lényeg, Made in Poland mindkettő és mint két tojás. Szóval tök ugyanaz a szűrő, szerintem ugyanott, ugyanazon a gépsoron készül, csak kétféle címkézéssel.