Én meg csináltam egy kényelmes olajcserét tegnap (2 óra), kedvenc szűrőim, vagy egyiket vagy másikat biztos meg tudom rendelni valahol. De ha nem, akkor Fiaam vagy UFI jöhet még szóba nálam, semmi más.
Lényeg a lényeg, Made in Poland mindkettő és mint két tojás. Szóval tök ugyanaz a szűrő, szerintem ugyanott, ugyanazon a gépsoron készül, csak kétféle címkézéssel.
OK, ha semmilyen körülmények között nem megy a hűtés, akkor valami alapvető hiba az áram vagy a test oldalon, még elképzelhető az is, hogy minden rendben működik a kivezérléssel klímával is és anélkül is, csak szakadt az áramkör.
Reggel elmentem melózni. 15 km, 21-22 fok. Üzemi hőfokon maradt a víz, megnéztem a ventit, nem ment. Rányomtam a légkondit, vártam 3-4 percet, a vízhőfok egy leheletnyit följebb ment de venti nem mozdult.
Úgy néz ki hogy a hűtésben nekem is megadta magát valami.
Ma volt egy kis több helyen megállós, parkolóban szüttyögés a 30 fokban. Elkezdett felkúszni a mutató a üzemiből az első pont fölé, majd beesett üzemi alá. Mire hazaértem már megint az első pontnál volt. Gyorsan benéztem a motortérbe hogy megy-e a venti. Nem ment, megnézem a hűtővízet is, de nem bugyogott. Visszamentem megnézni a hőfokot, de addigra visszaesett üzemire.
Azt itt abba is hagytam mert hisztizett a család a kocsi mellett :)
Gondolom fl utániba is a motorvezérlő kapcsolja a ventit.
A csere előtt észrevettem, hogy van egy kis kóválygása az autónak nyomvályús úton. Ez a csere után már nem érezhető. Így a rossz csapágynak már volt olyan holtjátéka, hogy a kerék minimálisan el tudott mozogni a tengelyen. Hátsó kerék kormányzás. :)
Sziasztok! 1.2-es bravanknak gyengén fog a kéziféke. A kézifék karnál állítottam a bowdenen, most 2-3 kattanásnál megfeszül, ennek ellenére a kerék nehezen, de elforgatható. Ha kiengedem a kéziféket, a kerék szabadon forog, tehát a bowdwen nincs berohadva. Leszedtem a dobot, a belső átmérője 180 mm., a fékbetétek vastagsága 4,5-4,6 mm. Szerintem ezek még nem számítanak kopottnak. Mi lehet még a baj?
Én is ezen a véleményen voltam. Amúgy eléggé elcsodálkoztak, hogy mennyire rendbe van az alja. A vezető azt mondta, egy alvázmosás, és alvázvédő felkenése, és még jó pár évig problémamentes lesz az alja.
Multiecuscan programmal? Annak a telepítési könyvtárában van egy user guide pdf, képekkel illusztrálva leírja hogyan kell a port beállításoknál levenni a válaszidőt minimálisra. Utána menni fog.
Sziasztok,ti milyen diagnosztikai eszkozoket hasznaltok?a minap beszereztem egy ,,VAGKKL+FIATECUSCAN'' csodakabelt,de nem akar kommunikalni a kocsi motorvezerlojevel,az abs vezerlovel viszont igen,szerintetek mi lehet a baja?
A motorvezérlő kapcsolja relékkel a hűtőventilátort. Ezek az akksitartó oldalán lévő relédobozban vannak. Nagy fekete a hűtés direkt fokozaté, kis fekete a klíma és kis piros a hűtés lassú fokozaté. Ha klímára sem kapcsol, akkor ezekben az áramkörökben lehet hiba.
A ventilátor csatlakozó egyik szálán állandó akkufeszt kell mérni, ezzel kell kezdeni, a másikra a testet relék kapcsolják. Lassú fokozatnál egy előtét ellenálláson keresztül ami a műanyag keretben van.
Ha se lassú, se direkt fokozat nincs, akkor szóba jöhet még a csatlakozók megolvadása, van pl. a hűtő felső sarkánál is.
Van azért pár hibalehetőség, menni kell végig az áramkörökön és méricskélni.
Ebbe mi fog bekerülni? Vagy bontás lesz? Lehet, hogy jobb hátsó lengőkarra igényt tartanék majd. Bár remélem, a tengelycsonkban a csapágy nem tett kárt.