Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sr1 Creative Commons License 2023.08.29 0 0 94122

Az életmódóm miatt járok egy ekkora SUV-al.  

Előzmény: fearfactoryüberalles (94121)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.08.28 0 0 94121

Hosszabb utazásra nem jobb lenne valami laposabb? Tizenév SUV/pick-upozás után rájöttem, hogy szeretek limósan suhanni az aszfalton az öreg E38 V8 D-ben. Ha tehetem, inkább abban ülök, nem a 3.0 D Jeep GC-ben. Nem mellesleg jobban megy/kevesebbet eszik és csendesebb, igaz 400 kg-val könnyebb, meg nincs megbolondítva minden emission controllal.

 

Én a V8 D Touareggel szemezek, ha lejár a Jeep lízingje, nekem terepre/futózni is kellene meg brümmögtetni/hörögtetni :-). Sajnos nincs belőle 7 üléses, néha jól jönne pereputtynak, az SQ7 meg überjól tartja az árát.

 

A DPF-et nem lehetne regeneráltatni a szervizben? Nekem - igaz 2.2 D Outlandernél -megoldották, amikor hibakódot lökött.

Előzmény: sr1 (94120)
sr1 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 94120

Visszaadtam a hibridet a VW, egy műszaki kreténség és csak hosszú utakra szerettem volna használni. Túl nehéz a kocsi fara, noha nem érződik- csak ha belecsapon egy nagy gödörbe egy rossz úton nem tudom mi fog történni. Nagyon sokat kell vele gépészkedni vezetés közben, hogy kihasználd az teljesítményét. A legidegesítőbb az, hogy vitorlázásnál kikapcsol minden hajtást. És agresszíven vitorlázik. Pályán 160-a tempónál, ha leveszem a gázt, kikapcsol minden és ha jön egy kanyar, be kell tegyem S-be, hogy kapcsolja vissza a benzinmotort. Nem szabad áram nélkül hagyni, mert a 340 lovas benzinmotor csak 450Nm tud és az nem elég egy majdnem 2.5 tonnás karosszériát dinamikus mozgasson. Azt meg tudom oldani, hogy 100-120 km alatt teljesen visszatöltsem az akkut menet közben, csak ezzel is kell foglalkozni. Nincs pótkerék, kicsi a csomagtartó, stb.  

Megrendeltem egy faceliftes MY2024 Touareg V6 dízelt, a 170KW-os motorral, december elején leszállítják. Elég jól fel van szerelve és hosszú utakra ez való. Az csak 2.1 tonna és 500Nm.  

Sajnos szóltak az olajcserénél a 2018 dízel Touaregnél, hogy a rsz kicsit telített, lehet, hogy ki kéne cserélni, noha a műszerfalon nem jelent meg soha semmi hibajelzés. Most 260e km a futása.

Mondta STK15, hogy kb. 200e után mindenképpen el kell adni. Meglátjuk, hogy muzsikál.   

Előzmény: mica-r (94107)
sako Creative Commons License 2023.07.31 0 0 94119

Talán tud valaki segíteni!

Audi Q 3, 2015-s gyártású. A bal DRL fele akkora fényerővel világít mint a jobb oldali. Mi lehet a probléma oka?

mica-r Creative Commons License 2023.07.23 0 0 94118

Vezérműtengely és hidrotőke kopás szokott ilyen tüneteket produkálni 

Előzmény: Gábor Ádám Viki (94117)
Gábor Ádám Viki Creative Commons License 2023.07.23 0 0 94117

Sziasztok!

Audi A4 B6 1.9 PdTdi az alany.

Egy pár napja erősen duhog a motor!Nagyon füstöl,remeg az autó (gyorsításkor)és olyan mintha 3henger menne csak!

Ugyan ilyen hibáról olvastam(egy másik fórumon) az adott autónak a4.henger visszapofázik a levegőszűrőbe!Sajnos ott nem írtak többet róla,hogy mi történt a továbbiakban!

Gondolom ezek alapján az enyémnél is ez lehet a probléma valamelyik hengernél!

Sajnos az okát nem tudjuk!

Esetleg valami ötlet?Vagy volt már ilyen valakinek ,meg lett e a hiba oka?Mit kezdjünk vele?

Köszönöm a válaszokat!

mica-r Creative Commons License 2023.07.20 0 0 94116

biztosan a váltó?

Előzmény: A7 Bitdi (94115)
A7 Bitdi Creative Commons License 2023.07.20 0 0 94115

SOS...

Audi A7 Bitdi 2012-es 313Le, 8 sebességes.

Padlógázas gyorsításkor elkezdett gyengén szaggatni a váltó. Mi lehet a probléma, illetve a megoldás?

Lehet, hogy egy olajcsere segít, vagy nagy a baj?

A válaszokat köszönöm!

mica-r Creative Commons License 2023.07.06 0 0 94114

kb 2,5

Előzmény: 5 Star (94113)
5 Star Creative Commons License 2023.07.06 0 0 94113

Üdv.

Tudja valaki, hogy mennyi olaj kell az A4 1.6 benzin váltójába?

sr1 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 94111

Szia.

Nekem van egy 7-es VW Touregem (Q8 platform), 4.5 éves, 250ekm futása, újan vásárolt. A kocsi műszakilag gyári állapotba van. Csak szakszervízbe viszem, mert kell a gyári szervez hozzáférés szinte mindenre.  

V6 dízel, 8 sebességes ZF, a szakszervíz árak kb. az Audi szintjén vannak, az eredeti alkatrészekkel. 

Összesen 11e eurót költöttem el eddig szervízre és gumikra (0.044 euró/km, az üzemanyag átlag 8 literes fogyasztással kb. 0.11 euró/km), 20e km olajcserével és két váltóolaj cserével (3 féle kell bele), fékek vagy 2x, két hátsó lámpa, két hangszóró, egy jobb első dió. Minden alkatrészt a szakszervíz adott, gyárit. Sajnos a Casco az elég drága. 

Szerintem nem sok. 

Akkor van baj, ha a kocsi nem jár sokat és öregszik. Fékek és lengéscsillapítók lerohadnak, stb.    

Előzmény: Stetten (94110)
Stetten Creative Commons License 2023.06.20 0 0 94110

Neked kell ismerned az anyagi helyzetedet/lehetőségeidet.  Mivel semmilyen személyes tapasztalatom nincs a koreai/japán márkákkal, érdemben nem tudok a témához hozzászólni. Annyit hallottam hogy a motorjaik jók, de nálunk (Ausztria) nem

szeretik, mert 6-8 év alatt lerohad a kasztni a szarrá sózott utaktól. Érdemes utánajárni hogy milyenek a szervizköltségek, alkatrész árak. Abban biztos vagyok, hogy az Auditól lehet jóval gazdaságosabban üzemeltethető márkákat találni. De ugye a prémium márkáknál a gazdaságosság nem szempont. 

Előzmény: Georgbutcher (94109)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.19 0 0 94109

Szia! 

 

Hát... sajnálom hogy nincsenek felesleges millióim erre pedig szívesen dobnám ki az ablakon egy ilyen gépre :D :D :D 

Na mind1 .. marad a valóság és veszek majd egy koreait vagy japánt.. talán az nem akkora xivás... 

köszi azért.  

 

Előzmény: Stetten (94105)
sr1 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 94108

Ez nem olyan erős, mind a Panamera.

Ez egy VW Touareg 10e km futással, 1 éves. Úgy látom, hogy kénytelen leszek megvenni.  

A problémám az, hogy a menetkész súlya 2.36 tonna, 8 sebességes ZF van rajta és a váltó elött egy villanymotor., ami 100kW-os.  Ha nem marad töltés az akkuba, csak a fékezési visszatőltésre számíthatok.

Az akku töltése csak váltóárramal lehetséges, max. 7.5 KW-ot vesz fel, háromfázison kb. 2 óra a 80%, a 22Kw-is töltővel is. Fullba töltve, kb. 200km képes rásegíteni a benzinmotorra. 

A benzinmotor nyomatéka 450Nm, a villannyal kombinálva 600Nm. 

A V6 dízel Touaregem nyomatéka 500Nm, de a súlya csak 2.07 tonna, az egy nagyon jól megépített autó, 250e km--ben még nem volt nagyobb baja, csak a fogyó-kopók, két hátsó lámpa, két hangfal. De ez egy alapmodel, nincs légrugó, nincs légrugó és 100lóval gyengébb, mind a benzines TSI, mégis nagyon dinamikusan lehet vele haladni. A dízelt nem adom el, ameddig jó, nagyon vigyázok rá.   

A hibrid sokkal jobban felszerelt, légrugós- de motoros torziós rugója nincs, bőr a kárpít, de nem az igazi... a nagy fejegység, amin nincsenek gombok... nem szeretem a sok extrát, mindegyik egy hibaforrás.  Mátrixos ledes fényszórói vannak, azokkal is baj szokott lenni, a dízlebe síma ledes, azzal sose volt baj.      

 

 

Előzmény: mica-r (94107)
mica-r Creative Commons License 2023.06.16 0 0 94107

Ha olyan kombó, mint a régebbi Porsche Panamera hibri, akkor sok szerencsét ....

Előzmény: sr1 (94106)
sr1 Creative Commons License 2023.06.16 0 0 94106

A v6 benzines motorral szerelt (250KW) + a 17KWh-os akkuval szerelt plugin-hibridekről mi a vélemény?

 

Stetten Creative Commons License 2023.06.12 0 0 94105

Szia

 

Szerintem semmilyen Audit ne vegyél, ha egy egymillás javítás gondot okoz. Abból csak az lesz hogy minden indítás elött azon fogsz reszketni hogy kialszik-e minden hibajelzö lámpa. Van amihez az átlag szerelök nem nyúlnak hozzá és/vagy nincs utángyártott alkatrész,  a szakszervízben meg igen vastagon fog a ceruza amivel a számlát írják.

Persze hogy kell számitanod javításokra is. Egy autó amit használnak, azon idövel el is romlik valami.  Lehet hogy szerencséd lesz és nem szaladsz bele drága javításba, de ezt pusztán az elöírt karbantartások elvégzésével nem lehet garantálni. Söt, arra is számíthatsz hogy egy barom lezúzza, de bizony a biztosító nem fizeti meg a helyreállítás teljes költségét, (avultatás ) és akkor is zsebbenyúlós a törétnet. Ezeket csak azért írtam le, hogy lehetöleg mindent vegyél számításba mielött beleugrasz egy hitelbe. 

Előzmény: Georgbutcher (94092)
mica-r Creative Commons License 2023.06.09 0 0 94104

Nem tudják megmondani meddig fog működni egy elektronika.

VAgy bevállalod az autót, vagy veszel mást.

Előzmény: Georgbutcher (94103)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.09 0 0 94103

Szia! 

 

Hát az van ... közben beszélt ismerősöm a spanjával aki Audi sz.-ben dolgozik és azt mondta a srác ... 

az a legnagyobb probléma hogy lehet gondtalanul elmegy a kocsi 200.000km de lehet hogy a mechatronika a váltóban bármikor 

lehassal gyakorlatilag bármikor... és az nagyon combos... persze lehetne hogy vétel után azonnal szervizben átnézetem a mechatronika részt stb... 

de úgy vegyek kocsit hogy rögtön legora szedetem ... ? 

Hát nem tudom... akkor lehet inkább marad egy sima GTI v. a3 ... manuális váltóval... de köszi azért.. 

Előzmény: skt15 (94102)
skt15 Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94102

Kicsit kevesellem a kilométert 7 évesen. Persze nem kizárt, csak ennek azért amennyire lehet, nézz utána. 

(digitális szervizkönyv pl.) Meg nagyon át kell nézni.

Az akkupakkcsere nem rossz hír. Az legalább ~új. 

Előzmény: Georgbutcher (94101)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94101

Szia! 

 

Na végre vki .... egy tisztesség válasz. Köszönöm! 

 

A kiszemelt példány Audi 1.4 tfsi e-tron . 2016 . 76.000km visszahívásos akkupakk cserén esett át! Szerviz előéletről még nem tudok... de behozott kocsi sztem. 

Azért keresek ilyet vagy a konszernből a vw Golf GTE kivitelt , mert a melóhelyem 5km van és ez EV módban 50km tudd. 

Ezt az 5km is kb dugoban teszem meg néha elérem közben a 80km órát pár percig .... szóval inkább városi használat , de hétvégente persze kicsit megyünk kb 40km fixen és ha utazzunk akkor többet + tesómék 

1200km laknak majdnem Holland határ így oda is ki kéne tudni menni vele... 

Elsősorban a városi használat és 5km táv miatt akarok valami hibridet de a toyotás vonal annyira nem vonz... így véletlen bukkantam az Audira vw-ra.... 

Szerviz árak relativ mi a drága ... sztem a skoda sem olcsó és a nejem Hyundai i10 egy olaj csere is 80 rugó a szervizben.... 

Az autós teszteken odákat zengenek róla milyen qva jó autó... biztos az ... én már csak kinézetre is szerelmes vk belé ... de azért ismerem kb mire számíthatok csak azt nem tudom az évek alatt 

mennyit sikerült fejleszteni ezen a TSI TFSI motorokon. Amúgy meg 8 év alatt raktam 70e-t a skodába szóval biztosan nem hajtanám szét a gépet ... kb 80 % EV módban menne..... 

A Golfok sem sokkal olcsóbbak a GTE kivitel ... de ahogy nézegetem az alkatrész árakat annyira nem tűnk horrornak nekem a kötelező dolgok.... 

 

köszönöm! 

Előzmény: skt15 (94100)
skt15 Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94100

Csak úgy általánosan (annak ellenére, hogy volt 1,4TSI-m)

Az első számú kérdés: ki, mikor, hogyan és mennyit használta, illetve szervizelte?

 

Tisztességesen szervizelt és használt autónál kizárólag a kopók: fékek (5000-"többszázezer" km használat függvényében), lengéscsillapítók (általában 200000km, de ugye ez a táv hol megy bele - autópályán, vagy csak városban), kokszosodás (tipikus TSi probléma) kb. 150000km-enként (de természetesen itt is az első számú kérdésemre ugorj vissza), futóműalkatrészek (autópálya, vagy pl. Budapest)

 

Tehát a kérdésedre nincs egzakt válasz!

 

Amiről jó ha tudsz, ha netán szakszervízbe hordanád: vastagon fog a ceruza.

 

Fontos, hogy vétel előtt alaposan át kell nézni/nézetni. Az azért sokat elárul a közeljövőben várható költségekről.

Előzmény: Georgbutcher (94099)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94099

Azt hiszem ennek a beszélgetésnek semmi értelme.... ezeket honnan szeded ? 

 

SACHS Kuplungkészlet 240.000 a lendkerék 150.000 ... + mdíj. max 500.000 

De tovább megyek nekem az octaviaban valeo szettet skoda m. szervizben 150.000 cseréltek... 

milyen milliós kiadás ?  Te valamit nagyon félre értesz , és ez még mindig a tervezhető kiadás. 

Ilyet szívesen kifizetek mivel tervezhető.... figyu... nagyon rendes vagy hogy rám pazarlod az időd.

De ha nincs ilyen autód vagy tényleges tapasztalatod ne fárassz kérlek. 

 

Engem az érdekelne hogy normális szervizelés mellet mire számíthatok? van e akár sima 1.4 tfsivel valakinek bármilyen tapasztalata ? 

 

Ha van kérem az írjon már pár sort....

 

 

köszönöm!

 

Előzmény: atuc (94098)
atuc Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94098

Egy példa:

Nézzünk mondjuk egy kuplungcserét kettőstömegű lendkerékkel együtt. Ezt vegyük kopó alkatrésznek, a váltónak semmi baja.

Egy olyan szervizben, ahol elvállalnak egy ilyen autót, ott lesz ez első millió környéki javítás.

 

Előzmény: Georgbutcher (94097)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94097

aha... igazad lehet... :D 

szóval ha valakinek , ellenőrzött papírokkal is bizonyíthatóan szervizelt autónál 

benyögnek egy automata javításra 1 miilát akkor teljesen normális ? 

És ha én erre nem készülök fel csak a gyári előírt szervizekre akkor inkább ne is vegyek ilyet? 

Szóval tényleg csak akkor vegyen valaki autót ha a váratlan kiadásokra millákat félre tudd tenni? 

Ha így van akkor tényleg nem veszek audit.... 

Előzmény: atuc (94096)
atuc Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94096

Inkább az egy millió Forintos javítások "nem tudom és nem akarom kifizetni" része miatt mondom.

Előzmény: Georgbutcher (94095)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94095

Szia! 

 

Igen nem írtam le csak elmés hozzászólásokat szeretnék kérni.... ez a válaszod nem tudom mit takar. 

Hogy nincs a zsebemben az autó vételára ? 

Szerinted ebben az országban mindenki kp-ra veszi meg az autóját 10 milláért? 

Nem a financiális részér voltam kíváncsi , megtudom venni és kifizetni a normál szervizeket. 

Amire kíváncsi vagyok ha van itt bárki akinek van hasonló 1.4 tfsi motoros audija ne adj isten e-tron kivitel mire számíthatok. 

Erre kérném azokat akik normálisan , tapasztalattal tudnak hozzá szólni a témához. 

 

Köszönöm 

Előzmény: atuc (94093)
5 Star Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94094

Üdvüzlet!

A4 1.6 2006 katalizátor hibája miatt ki kellett cserélnem és a kiszerelt kat. brutálisan néz ki. Szinte eltűnt belőle a betét és fekete mint a szén. Mi lehet az oka és mire kell figyelnem, hogy az újonnan beszereltet ne kelljen hamarosan kicserélnem?

Köszi 

atuc Creative Commons License 2023.06.08 0 0 94093

Amit leírtál, abból arra következtetek, hogy nem engedheted meg magadnak ezt az autót.

Előzmény: Georgbutcher (94092)
Georgbutcher Creative Commons License 2023.06.07 0 0 94092

Sziasztok! 

 

 

Tanácsotokat szeretném kérni egy 2016-os audi a3 1.4 tfsi e-tron kapcsán. 

Sosem volt audim habár mindig szerettem volna audista lenni :D 

Némi tapasztalatom van egy skoda octavia folytán a konszernről és a vw-s hibákról de korántsem elég 

hogy beleugrjok egy ilyen vételbe. 

Előre bocsátom hogy nem vagyok kibélelve , földi halandók ... dolgozó emberek vagyunk a nejemmel ( szóval 1 millás ) váltó javítások stb 

ha be esne nem tudom csak úgy kiköhögni de nem is akarom. Ellenben nyilván minden szervizt megadtam ( 10.000-én olaj csere + premium üz. stb az autóinknak ) és minden szervizt amit kellet. 

Szerintetek ha beleugrom egy ilyen jó állapotú szervizelt autóba ami amúgy jó állapotú és jó vétel lehet , akkor az átlagon felüli ( elvárható szervizeken felül ) javításokra is kell számolnom? 

Azért tetszene nagyon ez a modell ( többek közt mert szerelmes vagyok belé ) mert 50km tudd tisztán elektromosan és mivel 5km van a munkahelyem a lakástól ez lenne a legideálisabb vétel számomra. 

Ha meg el kell utazni akkor ugye el is lehet vele...  de használtan egy 2016-os közel 8 milla.... szóval hitellel tudnám csak megvenni ... 

Mi a véleményetek ?  nagyon rizikó egy ilyen vétel és aki ilyet vesz remegjen ? 

Vagy ha mindent megadok neki jó lesz hozzám :D ?? 

 

köszönöm előre is!! 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!