Keresés

Részletes keresés

spee981 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 50108

Már vissza is vittem, 3-4 hetet ígértek a szervizből visszaérkezésre. A legközelebbi beszerzésnél alaposabb leszek, derüljön ki közvetlenül a vásárlás után ha ilyen van. :S Ezt pedig remélem helyrebillentik használhatóra. Köszönöm a válaszod!

Előzmény: scarabaeus (50107)
scarabaeus Creative Commons License 2020.05.16 0 0 50107

Szenzorhiba, mindenképpen érdemes így, garanciaidőn belül szervizbe vinni.

Előzmény: spee981 (50106)
spee981 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 50106

Üdv! A csatolt fotó egy Sony DSC-H300 géppel készült. Pár hónapos, de a kilincsen függőleges ívben látszó hiba nem tűnt fel a próbafotóknál amíg új volt (fényviszonyoktól függ mennyire látszik). Nemrég fedeztük fel, utólag a hiba észrevehető korábbi fotókon is, felbontástól függetlenül. Kérdés hogy javítják-e, érdemes szervizzel próbálkozni?

Íme :
 

gomiak Creative Commons License 2020.04.08 0 0 50105

Nekem is ilyesmik jutottak eszembe, főleg miután az opál plexi igazolta az elképzelésem, hogy valóban nem jó ilyenre :)

Köszönöm, akkor játék következik mindenféle szövettel.

Előzmény: Abu F (50104)
Abu F Creative Commons License 2020.04.08 0 0 50104

Bármilyen megfelelő méretű áttetsző anyag - lehetőleg fehér, hogy ne okozzon szín eltolódást -, amit célirányosan tudsz rögzíteni. Valamilyen tüll, függönyanyag, vékony lepedő, pauszpapír, fehér ernyő, amihez hozzájutsz. 

Előzmény: gomiak (50103)
gomiak Creative Commons License 2020.04.05 0 0 50103

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy a napfény szórására milyen, esetlegesen házi megoldások léteznek? Milyen anyagot érdemes használni? Igazából tökéletesen megfelel a vásárolt diffúzor is, csak legyen jó a végeredmény :)

A helyzet az, hogy a kertben, természetes fényben szoktam fényképezni/videózni, általában 30cm körüli modellautókat egy, kb 1x2 méteres, aszfalt színűre fújt parafa táblán. Ha már jön a felhő mentes, vakító napsütéses időszak, erre a placcra szeretnék valami szórt fényes megoldást.

 

Minden megoldást köszönök.

mapsinad Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 50102

Sziasztok,

 

Szeretném megosztani Veletek fotózás blogomat: https://fotozasblog.hu

 

Számos hasznos fotózás tipp kezdőknek és haladóknak egyaránt! Ingyenesen letölthető tippfüzet, online fotózás elméleti kvíz, rengeteg cikk és érdekesség!
Fotózás lépésről lépésre tudástár elektronikus könyv, utómunka videóval. Havonta megújuló fotós tartalom! Ha most tervezel fényképezőgépet venni, mindenképp látogass el erre az oldalra, számos tippet találsz gépvásárláshoz! A fotózás legfontosabb fogalmairól közérthető nyelven olvashatsz, mindenféle technikai száraz részleteket mellőzve.

 

Legutóbbi cikk: 50 fotózás tipp haladóknak

 

Üdv.

Illés Dani

Soká Creative Commons License 2020.02.26 0 1 50101

"A fotóművészetben ugyanilyen hülye szabály, hogy csak X db nagyítást készíthetsz, szignálhatsz."

 

Bocs, de az nem művészet, ahol "szabályok" vannak. Az más kérdés, hogy a sokszorosító műfajú ágakban legyen az luxusautó, bronzszobor, rézkarc, vagy fotó, a művész maga (netán a managere/kereskedője) meghatároz bizonyos limitet. De az nem "szabály", hanem az alkotó jól felfogott saját érdeke, üzenete.

 

Előzmény: Vargham (50098)
Soká Creative Commons License 2020.02.26 0 0 50100

"Szóval mit csinálok rosszul?"

Valószínűleg már arra sem emlékszel, hogy hol tetted fel a kérdésedet :) de azért válaszolok:
lehet, hogy semmit nem csinálsz rosszul. A fozózás sajátossága, hogy bizonyos tartományon belül lehet éles a kép. Minél közelebbi dolgot fotózol, annál inkább észrevehető ez az optikai törvényszerűség. Tehát olyan nincs, hogy egy közeli fotónál a kis modellautó minden részlete éles legyen. Ha szűkíted a blendét, akkor ugyan nő a mélységélesség területe, de ez korlátos. 
Két lehetőséged van, vagy távolabbról fotózol és levágod a felesleget a képről (magyarul kicsi lesz a felbontásod) vagy csinálsz egy spéci sorozatfotót állványról, ahol folyamatosan változtatod a fókuszpontot. Ezt egy spéci szoftverrel összerakod, ami minden képről kicsemegézi neked az éles részleteket és végül kapsz egy olyan fotót, amin minden éles lesz. Rovarfotóknál találkozhatsz ezzel a technikával, akár több tucat fotóból állítják elő az egy véglegest.

 

 

Előzmény: Mt. Yuhan (50096)
syssy48 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 50099

Ha jól értem a gondod, az autófókusz területet állítsd át pontszerűről vagy közép-re, vagy teljesre.

Előzmény: Mt. Yuhan (50096)
Vargham Creative Commons License 2020.02.16 0 1 50098

A fotóművészetben ugyanilyen hülye szabály, hogy csak X db nagyítást készíthetsz, szignálhatsz. A keményebbek utána megsemmisítik a negatívot...

Miközben a fotó, mint médium lényegéhez tartozik a korlátlan sokszorosíthatóság.

Előzmény: Soká (50092)
PETYUS Creative Commons License 2020.02.14 0 0 50097

Szűkebb blendenyílással nagyobb lesz a mélységélességi tartomány.

Előzmény: Mt. Yuhan (50096)
Mt. Yuhan Creative Commons License 2020.02.14 0 0 50096

Sziasztok!

 

Nem régóta van egy milc gépem, még csak ismerkedünk. Szeretnék lefotózni egy kisméretű tárgyat egy bizonyos háttér előtt. Ugyebár van egy tárcsa, melynek forgatásával élesedik-homályosodik a háttér/előtér. Nos, amikor a háttér éles, akkor az egész az, de mikor ráfókuszálok a tárgyra, legyen az mondjuk egy 1:64-es méretarányú autómodell, akkor nem tudom úgy lefotózni, hogy az egész tárgy éles legyen, vagy csak az a eleje az, vagy csak a hátulja. Nyilván én vagyok a béna, ezért kérnék most segítséget. Szóval mit csinálok rosszul?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

sanyika77 Creative Commons License 2019.05.22 0 0 50095

Üdv. Kettő bridge kép között gondolkodom. Panasonic lumix Fz 1000 illetve Nikon P900 között. Valakinek tapasztalata valamelyik géppel? Válaszokat előre is köszönöm. 

Soká Creative Commons License 2019.04.15 0 1 50094

:) Bocs, figyelmetlen voltam, nyilván kurtok/leonard fórumtársnak ment a mondandóm. :)

Előzmény: ötfelezős (50093)
ötfelezős Creative Commons License 2019.04.15 0 0 50093

Na tessék, jóakaratúlag rámutatok, hogy szerintem miről is beszél a fórumtárs, aztán azon kapom magamat, hogy lett egy kabátügyem. :D

Előzmény: Soká (50092)
Soká Creative Commons License 2019.04.14 0 0 50092

Igen, de amit linkeltél, az alapján, nem _leszólták_ hanem faki _leszólta_ és nem a munkássága selejtes, hanem (faki szerint) hiteltelenítette magát (természetfotós körökben), azzal hogy szelídített állatot fotózott (anélkül, hogy ezt jelezte volna)
Korábban én már írtam, hogy éppen emiatt a szemlélet (és szabályozott versenyszellem) miatt mosolygok én kicsit a természetfotósokon, és tekintem a műfajukat sporttevékenységnek inkább mint alkotóművészetnek. De ez természetesen az én véleményem, nem érdemes belőle általánosítani.

Szóval, te se általánosíts. Megértem, hogy személyes ismerősöd, így neked fáj, ha "csesztetik". Én egyébként láttam már őt és tényleg egy szerény, szimpatikus emberke. És jól is fotóz.
Nézd meg, hogy Máté Bencét is hányszor és hányan kikezdik. Nem kell ezzel foglalkozni.

Előzmény: ötfelezős (50091)
ötfelezős Creative Commons License 2019.04.14 0 0 50091

Elég lett volna ez év január 28-ig. :)

50048, 50052...

Előzmény: Soká (50090)
Soká Creative Commons License 2019.04.12 0 0 50090

Három évre visszamenőleg próbáltam rákeresni arra a "leszólásra" de nem sikerült.

Előzmény: leonard65549 (50088)
ötfelezős Creative Commons License 2019.04.12 0 0 50089

De emlékeim szerint nem az volt a bajuk vele, hogy nem tud fotózni.

Előzmény: leonard65549 (50088)
leonard65549 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 50088
leonard65549 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 50087

A gyertyafényhez, tipikusan pl. szülinapi tortán stötéten, nálam villan az alacsonyra állított vaku, softbox-al a mennyezetre, mert környezet is kell. Aztán lrben radiálfilterrel megoldom a gyertya színhőmérsékletét, ha hideg lenne. Esetenként a softba teszek a vakura narancsszűrőt, de ez nem igazán jön be, mert itt a retusnál rendesen kell vakarózni hogy mi legyen. A jó öreg szürke kártya az égzengés előtt, a legvalószínűbb helyekre odaállítáva sok fejfájástól megszabadítja az embert,ha cirka 800 kattintással tér haza egy ilyen buliról.

Ahogy Soká írja, a vakuzás alatt nem villámlást kell érteni, csak derítést. A fényviszonyoknak megfelelően megsaccololom a legmagasabb iso-t, a bokehoz a blendét, és ezután jön a vaku belövés. A vendégek, akik maguk is fotót szeretnének, még egyszer sem csipogtak ez miatt, főleg hogy a társaság 99 százaléka nyomula tokos telókkal, a kis szutyok vakukkal, telibe villantva.

Előzmény: Soká (50085)
leonard65549 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 50086

640 és nem 6400, 3200-ra az iso-t még ff-en se tolom fel... Használok vakut. Van a gépen egy rendszervaku, softbox-al, ami hülyén néz ki, de nagyon jó derítő vakuzáshoz, ha meg is mosolyogják. Az 1,8 - 2,2 blende akart lenni... Semmi bajom a vakuval, a fotózáshoz fény kell. Állványon softbox és bele a vaku a gép beépítettjéről vezérelve, ide-oda helyezhető, de rendezvényen, ahol 60 ember van, állófogadáson például,a azért necces. Itt csak a nyitott blende + iso játszik, de ha 2000-re kell húzni, már megint csak keresem a derítésre a lehetőséget. Ez általában a beépített, vagy az sb 700 a gépen, 1/64, 1/32 -re lehalkítva, ha a mennyezet alacsony, vagy van mögöttem fal, arről visszaverve, ahogy írtad nem a vendég orcájába. Nem tudom milyen elvekkel fér össze, hogy valaki nem vakuzik, elvégre a fotózáshoz fény kell... Az apsc egy rendezvényteremben szokásos fénynél, már gyakran 400-as isonál is csak olyan képet állít elő, amit meg kell őrizni, azért ami vagy aki rajta van. Persze ez is fényforrás ereje, helyzete függő. 1200 fölött is fotóztam már úgy hogy használható lett. Használható, nem top.

 

 

A fix obit a nagy blende miatt használom. A zoom, ami egyáltalán 2,8-ra nyit, nagyon drága, és ahhoz képest igen korlátozottan használható. A zommolással zárja a rekeszt, és ha bokeh kell, az van vagy nincs. Fixel odalépek és klatty.

Színházban nem fényképezek. Ehhez engedély kell, és mindenkit zavar, az egyéb fellépéseken, táncház, kórus etc. meg van elég fény, és a zene elnyomja a klattyot.

Előzmény: Soká (50081)
Soká Creative Commons License 2019.03.09 0 0 50085

Ebben teljesen igazad van. Elfogadom, hogy például ez olyan eset, amikor legjobb a fényerős eszköz. De azért én továbbra is úgy gondolom, hogy az esetek jelentős részében segíthet a megfelelő világítás. És ha most lenne kedvem, időm, akkor a gyertyafényes sztorit is kipróbálnám minimális + világítással.

De majd reméljük, készül egy teszt jellegű fotó ugyanarról apsc+ff géppel és láthatjuk, hogy a kevesebb zaj kontra nagyobb felbontás milyen eredményt mutat. :)

 

Előzmény: Degeczi (50084)
Degeczi Creative Commons License 2019.03.09 0 0 50084

Nem, erről írtam: a gyertya fénye annyira alacsony színhőmérsékletű (1500-1700K), h a legtöbb gépen nem is lehet beállítani (általában 2000K az alsó határ), így meleg színezetű marad a kép - amivel nincs is baj, ilyennek látjuk élőben is.

 

Ha erre rádurrantasz a 4500K körüli színhőmérsékletű vakuval, hazavágod a kép hangulatát! Csak úgy lehetne, h színszűrő fóliával eltolni a vaku fényét - de az max. előre rákészülve, műtermi körülmények között reális, nem egy baráti vacsorán. Ott fényerős obi, nagy ISO és stabilizátor a praktikus megoldás.

Előzmény: Soká (50083)
Soká Creative Commons License 2019.03.09 0 0 50083

Én nem állítom, hogy nincs olyan amikor tényleg csak a ff, fényerő és magas iso a megoldás, de azért még egy gyertyafényes fotón is valójában segít(het) egy kis derítés.

Nem arra gondolok, hogy vakuval napfényesre kell varázsolni a képet, éppen csak annyit besegíteni, amitől  elviselhető mértékűre lehet csökkenteni az iso-t.

Előzmény: Degeczi (50082)
Degeczi Creative Commons License 2019.03.08 0 0 50082

Adott esetben pont az a lényeg, h ne hamisítsd meg vakus derítéssel a hangulatot... mint pl. egy gyertyafényes beszélgetés során. Mivel ilyenkor nem jellemzőek nagy, gyors mozgások, egy stabilizátor is aranyat ér, és persze fényerős objektív: ezekkel kis szerencsével ISO 1600-on is lehet pár jó képet lőni, és az még bármelyik rendszeren vállalható minőség (de általában a 3200 is, hiszen ezeket úgysem 100%-ra belezoomolva fogod visszanézni)

Előzmény: Soká (50081)
Soká Creative Commons License 2019.03.08 0 0 50081

Hát, Te tudod. Nem állítom, hogy minden részletében értettem, amit írtál. ("1,8- 2,2 mm" - "isot, főleg este, 640-re fel kellett húzni" ??) Gondolom az egyik blende akart lenni a másik 6400 :)

Odáig oké, hogy az apsc több zajt generál (bár ha visszabutítod 12Mp-re mondjuk 24-ről, akkor azért a különbség is csökken) de azt például nem nagyon értem, hogy miért akarsz olyan sötét helyen fotózni, ahol iso6400 kell full nyitott rekesz mellett? Az esetek döntő többségében mód és lehetőség van elhelyezni rendszervakut vagy vakukat úgy, hogy deríteni tudj kicsit. Erre most légyszi ne mond azt, hogy Te elvből nem akarsz vakut használni. Azt még megértem, hogy csak fixeket használsz, de azért a vaku nem egyenlő azzal, hogy a beépített vakuval jól pofán nyomod az alanyt :)

Számomra segítség lenne ha illusztrálnád fotóval is, hogy hol mikor válik használhatatlanul zajossá az apsc. Én max. 3200-ra szoktam felnyomni az ISO-t, de ez már csak ritkán és kompromisszummal történik meg, az 1600-at is csak nagy szükségből használom. De ilyen szituációban már mindig keresem a lehetőségét a derítés használatának.

Egyébiránt tudok példát mondani, természetesen egy színházban, táncelőadáson, komolyzenei koncerten nem vakuzhat az ember, igaz itt már az is gondot okoz, ha az embernek "kattogós" gépe van, szóval ide még FF-ből is csak milc felelne meg. Ilyen helyen kétségtelenül megáll a tudományom. Vagyis a felszerelésemé.
De egy esküvőbe belefér a villantás.

 

Előzmény: leonard65549 (50080)
leonard65549 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 50080

A 12 és 24 mpx közötti különbség engem még ff és ff között is izgat, igazából nem erről van szó. Rendezvényeket, összejöveteleket terveztem fotózni, és a aps-c nagyon zajos. Mivel nem használok zoomot, az először fotózás, utána portrézás, objektívcserével nem igazán jön be. A 20 mm-es Sigma volt az apsc-n, a 85 mm-es a 750-en, de kisebb helyiségekben, az 1,8- 2,2 mm nagyon gáz volt, 3,2-3,5-el kellett volna fotózni, és ott már az isot, főleg este, 640-re fel kellett húzni. Iszonyatos zaj van ennél az iso-nál aps-c-n, kevés fénynél. A 12 mpx mindenre elég, majd ha kicsit több időm lesz, kipróbálom őket hogy összehasonlítsam. Ami a D5500-at illeti, már most is szinte eladhatatlan. Egy üzeltben 70 eurót akartak adni érte... 50 000 expo alatt veszik csak át, az enyémben 47 000 volt. Angliában az mpb.com cég beszámította 280 euróval a 700-ba, és így nagyon olcsón megúsztam a cserét. A D700 egy hét alatt megjött, fele annyi expo sincs benne, és tényleg szép állapotban van. Szóval ez inkább zaj és nem mpx sztori. Az egyik vázon 35 mm a másikon 85 lesz. Van egy hevederem, amire két gépet tudok rakni, elvileg működnie kell. Május 11-én lesz egy eksüvő, addigra be kell járatni a dolgot.

Előzmény: Soká (50079)
Soká Creative Commons License 2019.03.01 0 0 50079

Olyan nagyon nem osztottad meg a közönséget, ahogy elnézem...

Jófajta 12mp sok mindenre elég. Arra azért kíváncsi lennék, hogy mondjuk ugyanazzal a jó objektívvel mit nyersz vagy veszítesz egy 12Mp-es ff vagy egy 24Mp-es APS-C esetén rajzolatban?

Előzmény: leonard65549 (50078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!