Keresés

Részletes keresés

LSU 106 Creative Commons License 2 napja 0 0 72555

Nincs

Előzmény: Ikarus 557 (72554)
Ikarus 557 Creative Commons License 2 napja 0 0 72554

Borsod és Heves (Vár)Megyéken kívül van még  máshol is üzemelő ARC? 

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 72553

Az egyik soproni járat Tatabánya, Bábolna, Bana, Bőnyrétalap, Győr útirányon át.

 

-------------------------------------

 

Kettő is.

A reggeli és a délutáni is.

 

a reggeli járatról:

 

Volt ugye Budapesttől  - Sopronig végig utazó kb. 10 fő.

Meglepően sok utas volt Bp-től Tatáig pedig oda elég sűrűn járt a vonat is.

 

Tatán teli lett a kocsi.

 - Kocs,

 - Nagyigmánd,

 - Bábolna,

 - Bana,

 - Bőny

községekben a Tatabányán és Tatán felszállt utasok döntő többsége leszállt.

Páran eljöttek Győrig.

De ugyanezek a községek újra meg is töltötték a buszt felszállókkal.

 

Győrbe tele busszal érkeztünk.

Azaz kb. 30-45 ülő utassal.

 

Győrben majdnem teljes utascsere.

Kivéve a végig utazókat.

Győrből 45 ülő + 10-15 álló utassal mentünk Csornáig.

Ott leürült a busz és maradt kb. 20-25 ülő utas.

 

Ők fogyogattak Sopronig.

Sopronba kb. 10-15 utassal futottunk be.

 

-------------------------------------------------------------------

 

A délutáni járat teljesen más utasterheléssel dolgozott.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 5 72552

Akik velünk (1975-190 között) végig utazták a Budapest-Sopron távot autóbusszal, ahelyett, hogy vonattal mentek volna, azok 90%-a, a Sopron autóbusz állomás utáni három megállói miatt tették.

Három szálloda, üdülő.

 

Gyakorlatilag házig, tényleg a kapuig vittük őket a bőröndjeikkel.

 

De ilyenek voltak a Farád községi állandó utasaink is.

Farádon a busz hivatalosan nem állt meg.

 

De sokszor kaptunk üzenetet, hogy hazafelé jövet figyeljünk mert Farád községben itt meg ott várni fog 1-3 utas, vegyük fel.

Odafelé egyszerű volt. Odajöttek az Engels téren és megkérdezték, hogy megállunk e nekik Farádon?

A válasz ugye az volt, hogy természetesen.

Le nem kanyarodunk a 85-ról egy kis utcába,  de a főúton csak szóljanak, hogy melyik háznál akarnak leszállni.

Természetesen Kapuvárig vették meg a jegyet (45 fillér/km) .

 

A VOLÁNBUSZ-nál a reggeli Budapest - Sopron egyértelműen a vállalati csókos No.1 járat volt, a nemzetköziek után.**

Nagyon megválogatták ki kerülhet oda.

Én is csak beugróként járhattam rajta.

Igen sűrűn ellenőrizték azt a járatot.

 

Sűrűn kapott Írásbeli Forgalmi Intézkedést.

Például : x napon Kópháza megálló után vagy helyett (!) érintse BALF üdülőt is, mert 14-16 előreváltott jegyet eladtak oda.

 

** = amúgy igen jól fizető járat volt.

Hazai viszonylatban egyetlen járaton se kapott annyi borravalót a buszvezető mint ott.

Egyáltalán nem kellett maxizni.

 

Volt olyan buszvezető aki nagyon hajtott rá, hogy oda kerüljön de megmondták neki amíg szakállas marad, nem kerül oda.

Ott a mindennapi vasalt fehér ing + nyakkendő, vasalt nadrág, tiszta fényes cipő alap elvárás volt.

 

Akinek ez nem tetszett annak mindíg azt mondták, hogy a Galga vidékén a 8-10 éves farosokon (IK-66) van szabad beosztás.

 

Előzmény: f_k (72551)
f_k Creative Commons License 2 napja 0 2 72551

1988

Az egyik soproni járat Tatabánya, Bábolna, Bana, Bőnyrétalap, Győr útirányon át...

f_k Creative Commons License 2 napja 0 2 72550

Eredetileg 60-as években  Pilisvörösvár, Piliscsaba, Dorog, Tokodaltáró, Tát,Nyergesújfalu, , Lábatlan,Süttő,Nezmély, Dunaalmás, Almásfüzítő, Szőny, Komárom, Ács bej u Gyönyű, Győr útvonalon járt, ekkor sehol nem volt még az M1 se a régi 1 es út!

Sopronban az Ógabona tér volt a végállomása...

 

Előzmény: trizs77 (72538)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 72549

még egy kérdés :

 

Jonckheere Communo-ból, vagy az őt követő belga változatból  készült 11 méternél rövidebb változat ?

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 72548

köszönöm.

 

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72546)
ckg471 Creative Commons License 3 napja 0 0 72547

A csuklós kivitelt is középmotoros változatban készült, kormányzott C tengellyel.

Ajánlott irodalom: https://www.busworldblog.com/post/raba-jonckheere

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72546)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 3 napja 0 0 72546

Tudtommal az alap szóló és csuklós verzión kívül a többi hazai ötlet volt. (Ld. még a 3 tengelyes szóló mellett, a 2 tengelyes hosszabb szólót például.)

Előzmény: trizs77 (72544)
JOM-413 Creative Commons License 4 napja 0 0 72545

legjobb tudomásom szerint ez kialakításában teljesen magyar fejlesztés volt.

Előzmény: trizs77 (72544)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 72544

Tényleg.

Most jutott eszembe valami.

 

A RÁBA licenszet adó eredeti belga buszból gyártottak három tengelyes változatot ?

 

Vagy ez csak mi fejlesztésünk volt ?

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72543)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 4 napja 0 0 72543

1-2 éve még tervben volt, de a nagy összevonás óta nem hallani sok jót az ottani helyzetről.

Előzmény: trizs77 (72542)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 3 72542

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=170001373&t=9174511

 

Azért csal el vinném Hatvanba.

 

1./ magyar gyártmány.

 

2./ Idehaza igen kevés három tengelyes szóló autóbusz készült közforgalomra ami elketyegett 20+ évet.

 

 

névtelen Creative Commons License 5 napja 0 0 72541

Jó, de az senkit sem fog hazavinni, ha valaki nagyon dühös azért, mert rendszer szintű a probléma. Rendszer szinten is a pozitív gondolatok visznek előre, hogy mi a megoldás, mi az út a megoldáshoz, abból kiindulva, ami "van", s ami van, azzal mit lehet kezdeni.

 

(zárójel: vagy egy régi, képsorozat: nézi a magánrepülőt a menő sportkocsiból a tulaj, hogy bárcsak telne neki is repülőre, a menő sportkocsit nézi egy szakadt autóban egy ember, hogy bárcsak lenne ilyen autója, őt nézi egy bicajos, hogy bárcsak lenne pénze autóra, őt nézi egy gyalogos, hogy bárcsak vehetne egy jó bicajt és őt nézi egy kerekesszékes, hogy bárcsak tudna járni...)

Előzmény: Racilaci (72540)
Racilaci Creative Commons License 5 napja 0 1 72540

Abban az esetben van igazad, amikor az adott konkrét problémára ténylegesen nem lehet jobban felkészülni, mert annyira ritka, egyedi, sok tényező fatális összejátszásából fakad.

 

Amikor olyan áll elő, ami a., rendszeres; b., pontosan lehetett előrelátni akár évek óta, akkor nincs igazad. Akkor ne jöjjünk már elő a nagyapám bezzeg a lovaskocsin is boldog volt című tirádákkal, mert az az idő elmúlt. Legalábbis azt hittük. És hadd ne nyugodjunk már bele, amikor kiderül, hogy a hitünk tévedésen alapult. 

Előzmény: névtelen (72534)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 72539

 

5*

 

Előzmény: névtelen (72534)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 1 72538

Budapest-Sopron vonattal 2,5-3,5 óra, busszal 5,5 óra körül alakul. Ezt azért nem tekinteném valós alternatívának.

 

 

----------------------------------------------------

 

A Budapest - Sopron autóbusz járat utasai, útközben kb. háromszor kicserélődtek.

 

a 45 ülőhelyen naponta 4-8, üdülő váltási napokon (szerda-csütörtök) 10-18 utas utazott végig.

 

A többiek 20-30 km-es utasok voltak.

 

 

etwaszlovas Creative Commons License 5 napja 0 0 72537

Igen, az valóban drasztikusan több, mint a jelenlegi közvetlen vonat. Arrafelé kicsit jobban nekimentek a párhuzamosságoknak, mint máshol.

 

Viszont a közvetlen busznak az utolsó időkben is 4 óra körül volt a menetideje. Nem gondolom, hogy idén nyáron az időközben megépült M85 ellenére és az M1-en jelenleg zajló felújítási munkákkal együtt ennél jobb időt lehetne nyújtani. Főleg akkor nem, ha ezzel a soproni busszal az IC-k által most közvetlenül megvalósítható Tatabánya/Tata/Komárom-Fertőszentmiklós utazásokra is lehetőséget akarnánk biztosítani, tehát az autópályáról letérések és a megállások számát tovább növelnénk.

Előzmény: Racilaci (72529)
Ikarus 557 Creative Commons License 5 napja 0 2 72536

Az igazi gond ma a tolerancia hiánya és az illetékes miniszter minden alapot nélkülöző ígéret dömpingje. Ne igérjen abban az Országban senki klímás vonat pótló buszt ahol 20-25  éves klíma nélküli ARC, Credo, Ikarus, Mercedes Connectók tömegével közlekednek. Ahol vidéken ha kimarad egy busz nincs órákig másik. Az 1980 as években volt! Ha Tsz Robur is de jött. Ahol egy Miskolc szintü telephelyén nincs ma tartalék busz. Nincs mit kiadni. 1980 után kint Varbón is volt 6 járatos busz mellé egy tartalék 266 os. Csuklós helyett is az ment. Kicsi volt de ment. S itt a lényeg

Előzmény: Ikarus 557 (72535)
Ikarus 557 Creative Commons License 5 napja 0 0 72535

Igen még 20 sem voltam. Természetes volt,és logikus. 

Én itt Borsodba bizony 15-16 éve lázadtam az Ikarus 266 ellen sok fiatal bolondult érte. Mert az akkor is tömeges retróztatás volt egy nagyon elavult valamin. Én az egyszeri esetekre értem, hogy a szükség nagy úr. Szerintem a retró napon a retró vonaton sem volt klíma. Miskolc 280 asa megint más téma. Az tavaly és az idén sem 1x eset. Ugyanezt teszi a BKV is nyaranta az Ikarus 180 al. Múzeum Járat címén. Viszont ha ritka nem hetekig tartó dologról beszélünk, kell a tolerancia. Én Borsodban élek sokat láttam, szerintem te is! 

Előzmény: Racilaci (72533)
névtelen Creative Commons License 5 napja 0 3 72534

Szerintem ez arról szól, hogy egy adott, aktuális problémát igyekszünk megoldani (akár kényelem vesztés árán is, de haza/oda jut mindenki, ahová igyekezett), vagy ha nem tökéletes minden, akkor a kompromisszumot elutasítva a tökéletes megoldást várjuk, miközben az eredmény rosszabb lesz és nem jobb.

 

Amikor van egy konkrét megoldandó probléma, akkor felesleges feltenni a kérdést, hogy a rendszernek milyennek kéne lennie, akkor azt kell megoldani ami épp ott ott van, és utána, ha vége, akkor lehet (és kellhet is) beszélni arról, hogy általában hogyan legyen jobb.

Előzmény: Racilaci (72533)
Racilaci Creative Commons License 5 napja -2 5 72533

Biztos? Biztos, hogy akkor sem dühöngött senki? Biztos, hogy ilyen életet akart magának egy akkori 20 éves? Biztos, hogy ilyen életet akart a gyerekének? 

Előzmény: Ikarus 557 (72531)
bendeguz90 Creative Commons License 5 napja 0 3 72532

2025-ben ne az legyen a mérvadó egy szolgáltatásnál, hogy mi volt x évtizeddel ezelőtt mi volt jó és mi volt elég. 

Előzmény: Ikarus 557 (72531)
Ikarus 557 Creative Commons License 5 napja -1 0 72531

Nagyon jól látja. Ez kéne ma is! Akkor nem a hiszti ment csak. 59 éves vagyok, de toltam buszt, hogy beinduljon. Láttam gk vezetőt szerelni. Utaztam olyan 280 ason ami nagyon lassan letört Kerék csavarokkal ment 7 km, hogy az utasok tudjanak tovább menni. Utaztam 266 oson amin a gk vez madzaggal húzzt. a az első ajtót. Utaztam olyan első szériás 280 ason amin gyárilag nem volt fütés. A kalauz botos a meg őrbundába volt. Minden jeges volt, de mindig mentünk. Nem csak reklamáltunk. Helyközi járaton utaztam helyi buszon sokszor.

Senki nem lázad amikor a 266 is helyett 211 és jött. Préselődtünk. Nem duhöngöt senki mikor a sok zárt ex NDK s 260-as és 280 jött a rekkenő hőség én. Sorolhatnám tovább. 

Előzmény: trizs77 (72495)
bendeguz90 Creative Commons License 5 napja 0 0 72530

Meg más is :D 

Előzmény: trizs77 (72528)
Racilaci Creative Commons License 5 napja 0 1 72529

Budapest-Sopron vonattal 2,5-3,5 óra, busszal 5,5 óra körül alakul. Ezt azért nem tekinteném valós alternatívának.

Előzmény: etwaszlovas (72527)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -1 0 72528

Budapestről Győrbe például Székesfehérvári átszállás javasolható.

 

Tágul a látókör.

 

 

Előzmény: etwaszlovas (72527)
etwaszlovas Creative Commons License 5 napja 0 0 72527

Mondjuk ennek a felsorolásnak a többségére található olyan átszállásos eljutási lehetőség, ami a vasúthoz képest nem jelent érdemben rosszabb eljutást. Az ütemes menetrendekkel egész jól sikerült ellensúlyozni a közvetlen járatok megszűnését. 

Előzmény: KSLFant (72526)
KSLFant Creative Commons License 5 napja -4 2 72526

Lázár szerint ha baj van a vonattal, utazzunk busszal. Igen, de közben az ún. párhuzamosságokra hivatkozva megszüntettek egy csomó járatot. Nincs Budapestről járat Győrbe, Sopronba, Csornára és Kapuvárra (utóbbi két városban a vasút igen messze van a belvárostól), nincs Vas megyébe, Szegedre, Ajkára csak pótlóbuszos átszállással lehet eljutni. És ami a legmegdöbbentőbb, nincs egyetlen járat sem Budapestről az Észak-Balatonra. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!