Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 10 perce 0 0 71918

>Daugavpils-Ljubljana.

 

Pont ma láttam a Budafoki útnál, legyen meg az utókornak:)

Előzmény: kbn (71911)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 71917

Egy utat kikönyörögtem oda.

Is.

 

Meg Stockholma is.

Oda is egyszer.

 

 

Előzmény: Racilaci (71914)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 71916

Őrizd meg.

Kb. 1998-2002 között volt csúcson Európában a nagy távolságú autóbusz közlekedés.

 

Majd jöttek a fapados légitársaságok.

 

 

Előzmény: htibor (71915)
htibor Creative Commons License 2 órája 0 3 71915

    

Előzmény: trizs77 (71913)
Racilaci Creative Commons License 2 órája 0 0 71914

Egyszer még a régi Népstadion buszpu.-ra befutott egy Athén-Budapest-:)

Előzmény: trizs77 (71913)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 71913

2011-ben beírtam ide, ebbe a topikba az akkor járó, Románia - Spanyolország és a Hamburg - Burgasz/Szófia buszjáratokat.

Azokat is csak azért mert a Népligetbe annak idején ezek betértek 30 perc útközbeni szünetre.

 

De sok rokont vártam Brüsszelben a Noord vasútállomásnál, ott volt az Eurolines megálló a Budapest-London járatoknál.

Amíg vártam őket akkor indultak a Brüsszel-Rabat és más hasonló távolságú járatok.

 

----------------------------

 

De a Volánbusz is menetrendszerűen :

 - Stockholmba,

 - Barcelonába,

 - Isztambulba,

hogy csak a messzebbi célállomásokat mondjam.

 

 

Előzmény: Racilaci (71912)
Racilaci Creative Commons License 3 órája 0 2 71912

Sztrádán autózva mindig eszembe jut, hogy kéne nyitni egy topikot a hazánkon átguruló (és vagy megálló, vagy nem) nemzetközi járatoknak. Egyszerűen csak feljegyezni, gyűjteni, hogy milyen hihetetlen viszonylatok léteznek. (Régebben járt pl. egy Odessza-Bari járat, stb.)

kbn Creative Commons License 4 órája 0 0 71911

Alighanem jobban, mint a kis román szolgáltatók spanyol-portugál járatain. :)

 

De a Flixbusnak is megvan még a Rennes-Bukarest kétéjszakás járata (régi, még Eurolines időkből való járat, egy időben Népligetben is megállt).

 

Amúgy ez sem 26 óra, hanem közel 29, mert Daugavpils-Ljubljana. :) Mondjuk nem értem, kinek jó az éjféli érkezés a finoman szólva sem világváros Ljubljanába, azt hittem továbbmegy Triesztbe vagy Velencébe, de nem.

Előzmény: Ködszitálás (71908)
jordof1ferrari Creative Commons License 10 órája -5 0 71910

PNG-043 megint elromlott

Racilaci Creative Commons License 10 órája 0 0 71909

Nem a technológiai akadály volt a legfőbb különbséget okozó tényező (azért az utazási irodák vagy a légiközlekedés már simán megoldotta technológiailag ezt az egészet), hanem egyszerűen más volt az üzleti modell, s ennek megfelelően teljesen másféle üzleti modellt követtek azok is, akik az Eurolines-ba dolgoztak be, meg akik a Flixbusnak az alvállalkozói.

 

De világos, értjük egymást.

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (71907)
Ködszitálás Creative Commons License 11 órája 0 0 71908

Nem tudom hogy a javítást, buszcserét esetleg mentést hogy intézik egy ilyen 26 órás közvetlen Vilnius - Ljubljana járatnál?

 

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 11 órája 0 0 71907

Nem akartam teljesen egy szintre hozni a kettőt, de valamennyire az Eurolines is egy kooperációs szervezet volt, nyilván a maga korának technikai fejlettségével. Emiatt a jegyértékesítés nem is lehetett annyira fejlett, mint a Flix esetében, de egy bizonyos fokú összedolgozás azért itt is megvolt.

Előzmény: Racilaci (71902)
trizs77 Creative Commons License 12 órája 0 4 71906

köszönöm.

 

ferrari olvtárs 71884-es kérdése itt a válasz.

 

Kedves ferrari olvtárs.

Értelmezném Neked a betett ábrát.

 

1./ mint láthatod a 16,30-as indulástól Engels tértől 21 percet adtak arra, hogy Soroksárra kiérj.

Onnan még kb. 3 perc volt Budapest határa.

Tehát kb. 24 perc alatt kellett volna elérni a város határát.

Ez nagyon ritkán sikerült.

 

------------------------------------------------------------------

 

2./ Dabas csárdánál az esetek 90%-ban adtunk az utasoknak 5 perc kávézási + pisi szünetet.

 

3/ Kecskeméten utol ért bennünket a Budapestről 15 perccel később induló Budapest-Kecskemét-Szentes-Makó járat.

Kecskeméttől együtt indultunk és kb. Szentesig együtt mentünk.

 

4./ Kecskemét és kiskunfélegyháza között a menetrendben szereplő három megálló helyen sohasem álltunk meg, azt sem tudom ezek hol vannak?

 

5./ Kiskunfélegyházán a cukrászdánál egymás mögött állt a két busz.

Kiskunfélegyházától Csongrád autóbusz állomásig a menetrendben 6 megállási hely van.

Ebből a Keltető állomásnál csak mi álltunk meg, a makói nem, Ő itt előzött meg minket.

Mi vittük ide a Keltető állomás 4-6 hölgy dolgozóját akik az éjszakai műszakban dolgoztak.

 

Gátéren mindkét busz megállt.

 

Csongrádig a többi megállókban sohasem álltunk meg.

 

5.-x./A Gátér vasúti átjárótól Csongrád Bokrosi elágazásig tartó 8,5 km hosszú nyíílegyenes volt akkoriban az összes arra járó VOLÁN autóbusz - utasokkal teli- sebességi teszt pályája.

Akik erről legendákat mesélnek, ha hiszed, ha nem hiszed el, hidd el.

Igazak.

Történtek ott csodák.

 

 

------------------------------------

 

6./ Csongrád aut áll és Szentes aut.áll.

A makói elméletileg itt már 5 perccel előttünk volt de Szentesen mindíg bevárt minket.

Majd mindíg volt problémás utas aki itt szállt át tőlünk a makóira.

A másik ok, szentes aut.áll forgalmista hölgyének még el kellett menesztenie minket is, utána zárta be az autóbusz állomást és Ő a makóival ment haza.

 

 

7./ Szentes Berákháton igen ritkán volt felszálló, másnap reggel leszálló viszont majdnem mindíg.

 

8./ Derekegyház mindíg adott egy-két utast.

 

9./ Nagymágocson az első megállót th. hol kivették a menetrendből forgalmi utasítással, hol betették. Ebből sok vita volt az utasokkal.

A Nagymágocsi italból ami egy kereszteződésben volt az mindííg benne maradt.

ez volt a második pihenő hely az utasoknak.

Frissen főzött kávé és friss fasírozott várta az utasokat.

Lehet, hogy furcsa de ilyen késői órán mindkettő szépen fogyott.

 

10./ A következő 4 megállóban sohasem álltunk meg.

Se oda, se vissza.

Orosháza Rákóczi telepnél viszont az esetek 90%-ban megálltunk.

Voltak leszállóink is és ez volt a kettő sofőr fő jövedelmi forrása.

 

11./ A Gyopárosfürdői elágazásnál ilyen későn már nem volt leszálló.

 

12./ Orosháza aut.áll-on hasonló volt a helyzet mint szentesen.

Itt már nem engedtük leszállni a tovább utazókat mert a WC már bezárt, kávé már nem volt.

De az orosházi forgalmistáknak meg kellett várniuk bennünket, elmeneszteni, bezárni az autóbusz állomást, majd velünk jöttek haza lakásukra.

 

13./ Orosházától már csak Kardoskúton, Tótkomlóson, Nagyéren, Ambrózfalván, Pitvaroson és Mezőhegyesen álltunk meg.

a köztes kis megállókban nem.

 

Az esetek kb. 80%-ban pontosan vagy mínusz pár perccel érkeztünk a végállomásra.

Késés (5-20 perc) leginkább pénteken délután fordult elő.

 

Kb. Ennyi.

Ha valamelyik részlet érdekel, kérdezz rá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: f_k (71905)
f_k Creative Commons License 14 órája 0 4 71905

1973

Előzmény: trizs77 (71885)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 3 71904

No meghallgattam a beszámolót az említett Prága-Budapest útról.

Valahonnan - valószínűleg Németországból  - jött a FLIXBUS.

 

Prágából 19 perc késéssel indultak.

Az esti csúcsban kiverekedték magukat Prágából.

Pár ülés híján tele volt a busz.

BRNO-ban bementek a buszállomásra és az utasok kétharmada leszállt.

 

Onnan is még késéssel jöttek el.

Pozsonyba már pár perc előnnyel érkeztek.

Pozsonyban gyakorlatilag kiürült a busz.

Kicsivel több mint tucatnyian maradtak a 80 ülőhelyen.

 

Kelenföldön éjfél előtt álltak meg.

Nyugodt de lendületes út volt.

rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 71903

Kösz, világos.

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (71901)
Racilaci Creative Commons License 2 napja 0 5 71902

Az Eurolines szerintem más logika szerint szerveződött, mint a Flixbus. Nem emlékszem, hogy az Eurolines-nak lett volna önálló jegyértékesítési rendszere, s szerintem a menetrendet, a hálózatot sem ő alakította ki - mindenesetre az biztos, hogy az Eurolines járataira lehetett venni jegyet simán a Volánbusz belső rendszere alapján is.

 

Emlékeim szerint, ha az akkori érzékelésem helyes volt, az Eurolines inkább az egyébként önálló utazásszervező és közlekedtető (tehát komplex szolgáltatói) cégek egyfajta önkéntes, piacvédő szervezete volt, amelyik a közös brand és egy-két közös dolog (arculat, közösen használt megállóhelyek) érdekében adhattak össze valamicske pénzt, s talán ezen a szervezeten belül hangolgatták is a viszonylataikat, menetrendjüket. (De ez utóbbiban már nem is vagyok teljesen biztos.)

 

 

Ehhez képest a Flixbus klasszikus fővállalkozó, amelyik felülről beszervezi maga alá az alvállalkozókat, s ez alapján osztja el az általa elképzelt feladatokat. Cserébe viszont teljesen egységes szisztémában értékesíti a jegyeket.

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (71901)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2 napja 0 7 71901

Ahogy lentebb is írták, a FlixBus márkanév mögött egy "utazásszervező" tevékenység áll. A cég üzemelteti a jegyértékesítést, tervezi meg a hálózatot, a menetrendi kínálatot és minden egyéb, a szolgáltatásokra jellemző paramétert. Az itt közlekedő járatokat szerződés alapján különböző cégek végzik, jellemzően az adott vonal relációjának megfelelő országban tevékenykedő cégekkel, de ez sem kőbe vésett dolog.

 

A még Pest megyei Volánbusz nemzetközi járatai korábban részben saját üzemeltetésűek voltak, részben pedig a FlixBus-hoz hasonló "ernyőszervezet", az Eurolines alatt közlekedtek. Utóbbi hálózat a FlixBus megjelenése mellett gyakorlatilag "elértéktelenedett" és megszűnt. A Volánbusz 2013-2014 tájékán csatlakozott emlékeim szerint a FlixBus alá, a Budapest - Bécs viszonylat volt az első, ahol feltűntek. A COVID járvány után a lejáró szerződések nem lettek tudtommal újra megpályázva, más cégek nyerték el a korábban Volánbuszos üzemeltetésű járatokat. Hogy ez mennyire volt tudatos lemondás, vagy csak egyszerűen a piaci törvények győzedelmeskedtek, azt nem tudom pontosan.

Előzmény: rezgaras (71897)
kbn Creative Commons License 2 napja 0 0 71900

Sok járat megáll a főpályaudvarnál is.

Előzmény: morgó mh. (71893)
morgó mh. Creative Commons License 2 napja 0 2 71899

Szvsz. legjobb Prágába az éjszakai vonat, ha hajlandó vagy megfizetni a saját fülke árát :) .

Előzmény: bz79 (71896)
bz79 Creative Commons License 2 napja -1 1 71898

Flixbusnak csak alvállalkozói vannak,nincs saját busza.Gondolom aki most csinálja jobb ajánlatot tett,vagy jobban megfelelt a flixnek mint a volán.

Előzmény: rezgaras (71897)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 71897

"1./ A FLIXBUS az VOLÁNBUSZ partner ?

 

 Nem."

 

Erről lehet valam részletesebbet tudni? Úgy néz ki, hogy a Flixbus jár mostanában minden járatot, amit korábban a Volánbusz üzemeltetett. A Volánbusz egyszerűen átadta a piacát a konkurrenciának?

Előzmény: bárány (71891)
bz79 Creative Commons License 2 napja -3 0 71896

Legjobb prágába a ryanair.Annyi mint a busz-ismerősék legutóbb 12 ezer ftnyi korona/fő áron mentek-a felesége cseh,ott élnek-viszont 1 órán belül ott van.

Előzmény: kbn (71890)
bz79 Creative Commons License 2 napja -1 0 71895

Regiobus is onnan megy.

Előzmény: morgó mh. (71893)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 71894

Majd megkérdezem mi volt a buszos cég neve amivel jöttek?

 

 

Előzmény: morgó mh. (71893)
morgó mh. Creative Commons License 2 napja 0 0 71893

A Flixbus nem a Florenctől megy?

Előzmény: trizs77 (71892)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 71892

Köszönöm mindenkinek.

A két hölgy csütörtökön reggel vonattal ment ki Prágába.

Volt ott kb. 26 órájuk.

Meglepett, hogy visszafelé a buszt választották mert alapból inkább repülős, majd vonatos utazók.

 

Prágából a főpályaudvar mellől indultak vissza a busszal

bárány Creative Commons License 2 napja 0 0 71891

1./ A FLIXBUS az VOLÁNBUSZ partner ?

 

 Nem.

 

2./ A FLIXBUS járatai a Népligettől bentről az autóbusz állomásról indulnak vagy kintről a régi troli végállomásról?

 

Bentről.

 

 

Előzmény: trizs77 (71887)
kbn Creative Commons License 2 napja 0 1 71890

Holnapi napra 11 önálló közvetlen Flixbus-járatot számoltam, de ezek nagy része gyanúsan átmenő járat (egymáshoz furcsán közel, vagy az éjszaka közepén indul/érkezik). Sajnos az induló- és célállomást a rendszer csak jegyvasárlás után árulja el, de a buszok egy része valószínűleg Berlinből jön, tovább pedig Bukarest, esetleg Belgrád?

 

Ehhez jön a Regiojet 3 vonata és 2 busza, jellemzően teltházzal. A vonatukon kétszer utaztam, Bécsben az utasok jelentős része kicserélődött.

 

Az állami vasút kétórás ütemben jár Vácon át, cseh szakaszon nagyon jó a kihasználtságuk, Pozsony alatt viszont már szellősek.

 

Kiegészítésképp jár még a Ryanair is, de nem minden nap.

 

Prága-Budapest között én amúgy nem utaznék busszal, vonat szignifikánsan gyorsabb és kényelmesebb is. Viszont a vonatok nem mennek tovább egyik irányban sem, kivéve az egyetlen hamburgi.

 

Szóval a rengeteg busz fő célcsoportja alighanem a Németország keleti és északi részén dolgozó román es balkáni vendégmunkások. A sűrű (de közel sem napi 30) Prága-Budapest buszos eljutás inkább csak melléktermék.

Előzmény: juxx (71888)
kbn Creative Commons License 2 napja 0 0 71889

Nem, nem jól.

 

Flix rendszere csak városszintű keresést tud, ha városon belül van, akkor az összes kombinációt külön soron hozza. Pl. ha Prágában megáll a Florenc és főpályaudvaron, Budapesten pedig Kelenföldön és Népligetben is, akkor az 4 ajánlat:

 

7:30 Prága, Florenc - 14:55 Budapest, Kelenföld

7:30 Prága, Florenc - 15:15 Budapest, Népliget

7:45 Prága, főpályaudvar - 14:55 Budapest, Kelenföld

7:45 Prága, főpályaudvar - 15:15 Budapest, Népliget

 

De nyilván ez csak egyetlen busz.

Előzmény: trizs77 (71887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!