Keresés

Részletes keresés

NaNe Creative Commons License 2000.08.13 0 0 62
Halihó !

Megvan a technikai megoldás a reklám elhárításra.
Kell hozzá egy nonstop üzemelő szerver www szervízzel (web server), tv tuner kártya és egy program, amit éppen most fejlesztek.
Az értesítést a reklám block megkezdéséről és befejezéséről interneten kaphatják az érdeklődő felhasználók kb 10 mp-en belül. (Ettől lehet több és kevesebb, attól függ, kinek milyen minőségű internet csatlakozása van.)
Egyenlőre négy csatornát fog figyelni a program, két közszolgálatit és két kereskedelmit.
A későbbeik folyamán olyan kliens program fejlesztésén fogok dolgozni, mely segítségével a számítógépre akasztott infra adóval megállítható, ill. indítható lesz egy adott lakásban működő videómagnó. Így ha valaki felveszi a műsort, a reklámot nem kell rögzítenie.
Ternészetesen a dolog csak odáig fog működni, míg a tévétársaságok rá nem jönnek a trükkre, pontosabban az alkalmazott technikára. Akkor meg majd lesz más.
Az URL-t hamarosan közzé teszem. Kb. október környékén.

csákó

NaNe

NaNe Creative Commons License 1999.09.30 0 0 61
Csülök,

"A dekóder ötlet megvalósítható!
De van egy kis baj vele, hogy megszünnének a TV adók, kivéve természetesen a közpénzből fenntartottat."

Szerintem nem szünnének meg. Aki akar, továbbra is nézhet reklámot, annyit, hogy a fülén jön ki.
De aki meg nem akar, annak legalább lehetősége lesz elkapcsolni, vagy mást csinálni a reklám alatt.
IMHO ez fair lenne.

NaNe

Előzmény: Csülök (60)
Csülök Creative Commons License 1999.09.30 0 0 60
A dekóder ötlet megvalósítható!
De
van egy kis baj vele, hogy megszünnének a TV adók, kivéve természetesen a közpénzből fenntartottat. Azt a formát pedig az idősebbek jól ismerik. Sajnos!
Előzmény: Újlaki (59)
Újlaki Creative Commons License 1999.09.30 0 0 59
A tévéreklám ellen nem tudom mit lehetne csinálni; szerintem törvényt kéne hozni, hogy a reklám alatt az adónak egy speciális jelet KÖTELEZŐ sugároznia, és az összes tévében KÖTELEZŐ a dekóder beépítése. Aki nem akar reklámot nézni, beállítja az automata kiakpcsot vagy átkapcsot.

Tudom, ezt a derék hongatyák soha nem szavazzák meg.

De az órisáplakátok ellen lehetne valamit tenni. Indítani kellene egy mozgalmat, amelynek tagjai csak azt vállalják, hogy LEHETŐLEG nem vesznek olyan árut, amelynek a gyártója óriásplakáton hirdet. Hátha...

NaNe Creative Commons License 1999.09.30 0 0 58
"5. És a Reklám Elhárító Szolgálatot ki szponzorálná? :)"

Nem kell hozzá szponzor. Minimális költséggel technikailag megoldaható - automatikusan, a lentebb vázolt módon.

NaNe

Előzmény: bélféreg (52)
NaNe Creative Commons License 1999.09.30 0 0 57
Természetesen a 'hír' nem igaz, csak Sics bejegyzésére szerettem volna reagálni.

NaNe

Előzmény: NaNe (56)
NaNe Creative Commons License 1999.09.30 0 0 56
Kedves Sics,

"NaNe, manipuláció: a megtévesztés stb. tán igen, de ... nem hiszem, hogy megállna: hisz nyilvánvaló valótlanságot állít, ha valaki elhiszi, kezeltesse magát... ( nem életszerű, hogy komolyan azt higgye ... ) "

Ne magadból indulj ki! Te tájékozott ember vagy, itt nyomod és olvasod a bejegyzéseket, naponta egy rakás emberrel találkozol.

De van aki nem így működik. És nem a kezeltetésükben látom a probléma megoldását.

Basszus ... !!!!!!
Most hallom a CNN-en, hogy állítólag holnap délután négy óra előtt pár perccel becsapódik egy kb 150 m átmérőjű üstökös Skandinávia déli területére. Várható, hogy nagy tömegű mérges gáz fog felszabadulni.
A mérges gázok ellen vitaminkészítményekkel lehet védekezni
Éjjel egykor megint lesz híradó.
Ti nem néztétek az adást ?

NaNe

Előzmény: Sics (54)
bélféreg Creative Commons License 1999.09.30 0 0 55
>Hehe, ezt a pszihomókusok másképp gondolják...
Jah, tudom... Valamennyire azért én is tájékozott vagyok a témában :)
De ahogy Te is írod, a reklám elsősorban a figyelemfelkeltést szolgálja, és nem az információadást. Végülis ezért kötelezi a Médiatörvény a televíziókat, hogy a reklámblokkokat inzerttel különítsék el a műsoroktól.
Előzmény: Sics (54)
Sics Creative Commons License 1999.09.29 0 0 54
Üdv !

> Nem a kihordó a felelős, hanem a kiadó és a terjesztő.

Csak épp soha az életben nem tudod rábizonyítani...

Néha sziszifuszi melót jelent kideríteni, hogy valami istenátkát melyik bagázs hordott ki ... ( terjesztett ) - a yardnak persze jobban menne a dolog, de ők is beleütköznének abba, hogy az érintett cég ezerrel kezdené magyarázni, hogy az ő embereik biztosan nem dobnak olyan postaládába, amin szerepel a tulajdonos azirányú kérése, hogy neki ilyet ne ...

Na meg: sötétedés környékén egy amúgy is homályos lépcsőházban tuti nem lehet elolvasni, hogy hova mi van írva.

Mindegy, mellékes probléma, féltucat ilyen postaláda van a városban, es a 44 ezres terjesztett mennyiséghez képest smafu.

***

NaNe, manipuláció: a megtévesztés stb. tán igen, de ... nem hiszem, hogy megállna: hisz nyilvánvaló valótlanságot állít, ha valaki elhiszi, kezeltesse magát... ( nem életszerű, hogy komolyan azt higgye ... )

Mindazonáltal néha tényleg túlzás ...

Félretájékoztatás, tudatos hazugság illetve önmagukban és külön-külön igaz tényeknek oly módon történő csoportosítása, amiből előreláthatóan téves következtetést fognak levonni azok, akik ebben a formában találkoznak velük.

A "mire nevelés" megint jó meglátás...

***

bélféreg
> kit érdekel a reklámok
> Vásárlásnál úgysincs döntő szerepük.

1.
Hehe, ezt a pszihomókusok másképp gondolják...

2.
A reklám arra jó, és kell is, hogy felhívja a lehetséges vársárló ( üzleti partnet) figyelmét arra, hogy az adott potenciális eladó egyáltalán létezik ott van a picon...

Eddig nincs is gondom vele. De a már amúgy is inkorrekt informatív manipulálás mellett rábeszélő eladási módszerek teljes metodikáját igyekszenek belevinni ... ( szükséglet felkeltése, szükséglet tudatosítása ... )

***

Olvasgassatok róla, akkor immunisabbá válltok rá :-)

bye
Sics

Janibacsi Creative Commons License 1999.09.29 0 0 53
"Ééénn, csak a Vénusznak köszönhetem, hogy túléltem az évmilliókat....

NEM IGAZ!"
Na ez a reklám jó, nem? Szellemes és bevallják hogy hazudnak. De a betéteket meg a porokat már unom. Várom már azt a betétreklámot, amikor egy háborús veterán ejtőernyős mondja: Én csak a xxx-nek köszönhetem hogy túléltem...
Ez jó lesz. Addig meg nem nézek TV-t...
JAno

Előzmény: NaNe (51)
bélféreg Creative Commons License 1999.09.29 0 0 52
Átgondolva a témát, a következő megállapításokra jutottam:
1. A reklám ne mondjon igazat. A reklám hazudjon, de mocskosul! Most, őszintén: kit érdekel a reklámok információ értéke? Ha már vannak reklámok, akkor legalább legyenek látványosak, szellemesek, amennyire lehet szórakoztatóak. Vásárlásnál úgysincs döntő szerepük.
2. A reklámköltések mind a mi zsebünket terhelik, mi tartjuk el a médiát! Ez a pénz mindenképpen oda vándorolna (már ha akarunk tévét, meg rádiót, stb.). Persze meg lehetne oldani más formában is, mint a reklám, de valljuk meg: ez a jelenleg ismert megoldások közül a leghatékonyabb.
3. Szerintem Magyarország annyira kis piac, hogy a reklámoknak semmi hatása nincs a vásárlóerőre, tehát a multik nyugodtan beletehetnék a pénzt a média zsebébe, és ezzel megkímélnének minket a reklámoktól.
4. A jelenlegi műsorok színvonala mellett jobb ha egész nap reklámot sugároznak...
5. És a Reklám Elhárító Szolgálatot ki szponzorálná? :)
NaNe Creative Commons License 1999.09.29 0 0 51
cortez,

"Reklám nélkül nincs TV, úgyhogy inkább együtt kell élni velük, vagy egy reklámmentes adóra kell kapcsolni."

Lehet, de akkor mondják meg, hogy 11,5 perc reklám következik, valamint jelöljék meg, hogy melyik reklám mond igazat és melyik hazudik. Ezt korrekt tájékoztatásnak lehetne nevezni. Mert egyébként honnan tudhatnánk meg, hogy a mosópornak esze ágába nincs kivenni a gyümölcsfoltokat a ruhából ?
Nem arról van szó, hogy a kereskedelmi televíziók a megélhetésük érdekében megengedik a reklámozó cégeknek, hogy napi több órán keresztül félretájékoztassák a nézőket ?
A másik dolog ugye a reklámozás módja.

Ismeritek biztosan azt az üdítő reklámot, amikor az anyuka beszól a fürdőszobába a kislányának : "A fürdőkádban vagy már ?"
Mire a kislány : "Hát persze mami !"
És közben pedig a kedvenc italát iszogatja.

Gratula. Így lehet hazudozásra nevelni a csemetéket. Ezen az áron akkor inkább ne legyen televízió. Ez nem egy normális dolog, az tuti.

NaNe

Előzmény: cortez (50)
cortez Creative Commons License 1999.09.28 0 0 50
Reklám nélkül nincs TV, úgyhogy inkább együtt kell élni velük, vagy egy reklámmentes adóra kell kapcsolni. Amúgy mi kitaláltunk egy társasjátékot az előbbi példára: minél előbb ki kell találni az aktuális reklám reklámoznivalóját (pl. autó vagy kaja vagy stb.). Próbáljátok ki ti is, hogy ha többen vagytok. Egész jól el lehet lenni 10 percig.
NaNe Creative Commons License 1999.09.28 0 0 49
Sics,

"Pontosabban: az informatív reklámmal nincs bajom. Ami zavar, az az, amikor meg akarnak győzni valamiről, amikor befolyásolni akarnak. Mindenféle tekervényes befolyásolási technikákkal ... "

Vagyis manipuláció.
Tudtommal, ez büntetendő.

NaNe

Előzmény: Sics (46)
NaNe Creative Commons License 1999.09.26 0 0 48
Rsüni,

Nem a kihordó a felelős, hanem a kiadó és a terjesztő.

NaNe

Előzmény: Rsüni (47)
Rsüni Creative Commons License 1999.09.26 0 0 47

Az igaz, a tyúkper tipikus esete forogna fenn.
Azért, ha az állmapolgár mégis bírósághoz fordulna akkor azért bizonyítania kell. Pl. tettenéréssel, amikor a kihordófiú éppen beleteszi a postaládájába a prosikat.
És még ez sem lenne elegendő, mert lehet arra hivatkozni, hogy a gyerek a te postaládádról már le volt tiltva, csak biztos elfelejtette. Elnézést kérünk.
Tehát nehéz ügy. Biztos nem vállalnám el.
Még ha ügyvéd lennék akkor sem.

Off
Megőrültem, de kiderült, hogy nem a nikotinhiány miatt, és nem most.
Bocs on

Előzmény: Horusz (45)
Sics Creative Commons License 1999.09.26 0 0 46
Üdv !

NaNe, és személy szerint nagyon utálom a reklámokat :-)

Pontosabban: az informatív reklámmal nincs bajom. Ami zavar, az az, amikor meg akarnak győzni valamiről, amikor befolyásolni akarnak. Mindenféle tekervényes befolyásolási technikákkal ...

Ez ellen nehéz védekezni - túl sok idő megy el a kielemzésére... Én inkább nem nézem, nem hallgatom. ( Rádió, TV... )

bye
Sics

Előzmény: NaNe (40)
Horusz Creative Commons License 1999.09.26 0 0 45
Ilyen üggyel szerintem nem érdemes bíróságra menni, legfeljebb akkor, ha nem hagyják abba a dobálást, zaklatást, és akkor nem kell bizonyítani semmit. Emberek vagyunk: kíméljük egymást.

off
Kösz, jól vagyok. Még nem őrültél meg (ti. a nemdohányzás miatt)???
on

Előzmény: Rsüni (44)
Rsüni Creative Commons License 1999.09.26 0 0 44

Hello Mr. Horusz!

Hogy s mint?

És be kell bizonyítani, hogy megszegték, és nem én voltam az, aki átdobálom az enyéimet tőlem hozzád, hogy azontúl a tieid legyenek.

Sün

Előzmény: Horusz (43)
Horusz Creative Commons License 1999.09.26 0 0 43
"tényleg, be lehetne perelni őket emiatt? milyen paragrafus alapján?"
Pl. Ptk. 115. § (3) "A tulajdonos követelheti a jogellenes beavatkozás vagy behatás megszüntetését, ..."
Ehhez ki kell írni, hogy nem kérsz szórólapot, és ezt nekik meg kell szegniük. De ilyen üggyel nem kell azért lóhalálában a bíróságra rohanni: ha szólsz nekik, valószínű, hogy békén fognak hagyni.
Előzmény: division by zero (19)
NaNe Creative Commons License 1999.09.26 0 0 40
Sics,

Nem tartom nagy gondnak a szórólapokat.
Én is olvasom, és ha elegem lesz belőle, akkor ki fogom írni, hogy ne dobálják be.

De egy ilyen áruházi katalógus nem kártékony. Rá van írva, hogy margarin 120.-, két ágú létra 3000.- Slusz.

De csak emlékezzetek augusztus 11-ére. Hányan próbáltak bennünket átmalmozni a csuda napszemüvegekkel. A fogyasztók pedig csak a reklámokból szerezhetnek információt, azok pedig hazudnak.

Gyakorlatilag az ember intelligenciájától, vagy esetleg konkrét ismeretétől függ, hogy beugrik-e, vagy sem. De mi erre a garancia és ki vállalja a felelősséget, ha mondjuk pld. a Knorr mégsem 'minden nap új varázslat', egyszerűen csak egy mezei levespor ?

Értem, hogy egy reklámot a szakemberek igyekeznek minél hatásosabb eszközökkel elkészíteni. De van egy határ. Nem léphetik át az igazság korlátait, mert ez esetben semmi különbség nincs a reklám és rémhírterjesztés között.
Én tudom, hogy a sör, nem az istenek ajándéka, de a szomszéd lehet, hogy elhiszi. És egy pohár finom sör helyett valami mítikus dolgot sejt a pohárban.
Talán nevetségesnek tűnik, de könnyen előfordulhat ez a szituáció.

NaNe

Előzmény: Sics (39)
Sics Creative Commons License 1999.09.25 0 0 39
Üdv !

Bocs hogy belerondítok ... kivételesen másik oldalról ismerem a problémát. Azaz olyan cégnél vagyok, aki dobál. Sokat. Igaz, vidéken.

Mi egy dolgot tiszteletben szoktunk tartani: ha valaki kiírja a postaládájára, hogy " Meg nem rendelt reklámkiadványt kérem nem dobjanak be! " ... legalábbis minden terjesztőnknek el szoktam ezt mondani hogy tartsa tiszteletben.

A helyi polgármesteri hivatal lapja, meg a közüzemi szolgáltatók értesítői más tészta - mikor effélét viszünk, akkor abból mindenki kap, ha kér, ha nem kér.

Társasházak... Érdekes kérdés. Elvileg a postatörvény előírja, hogy a postaládákat telekhatárra vagy nem zárható kapu mögé szabad/kellene helyezni. Ezt az újabb építésű társasházak tudják - a régebbiekben viszont majd mindíg előkerül a következő probléma:

Felbukkan valaki, hogy csinál kaputelefont a lakóknak. Lakók megörülnek. OK, kaputelefon elkészül. ( Jó esetben felcsenget - beszél - beenged típusú, rossz esetbe felcsenget-lejön-beenged típusú. )

Igen, csak azzal egyik okos se számolt, hogy a városban csak reklámújságból van 7 db, ehhez még jön INTERSPAR, TESCO, BILLA, PROFI, PENNYMARKET, METRO - nekik meg katalógusuk van. Hogy az időszakos vagy alkalmi kiadványokról ne is szóljak. Ez vagy 20 db csengetés - napi 3. Lehetőleg a földszinti lakónak... vagy bárkinek.

Ezt én is utálom - mikor itthon vagyok. Mondjuk a normálisabb/állandóbb terjesztőhálózatok általában nyomulnak kulcsokért ...

Telenyomott postaláda. Ezt még nem panaszoltátok, pedig ismert probléma. Mondjuk azt még elmondom az embereinknek, hogy ha az előző heti újságunk ott virít, akkor ne passzírozzon be még egyet az adott postaládába ... de ha véletlenül olyan környéken lakik, ahova minden megy ... na neki tele lesz így is, már a hét közepére. Ezért szoktak kitenni egyes társasházak közös/gyűjtő postaládát. Vagy egy polcot, újságtartót stb.

Ez tán a legkulturáltabb megoldás:
- ház kiteszi a közös postaládát vagy ad kulcsot
- belül egy normális hely: polc, újságtartó stb. a reklámanyagoknak.
( Ha nincs ilyen, akkor muszály bepasszírozni a postaládákba,
mert a megrendelők ehhez ragaszkodnak. De ha van ilyen hely,
polc - és nem radiátor, lépcső stb. ! - akkor oda le lehet tenni az
áldást ... ezt már a reklámokat megrendelő cégek is inkább
elfogadják, és a lakók postaládái se telnek meg számukra értéktelen
papírszeméttel. )

Így aki akarja elolvassa, aki nem, az nem, elvileg midnenki kap... és időnként a házmester vagy akár a terjesztő kidobja a fenébe az előző heti cuccost.

Állítólag Ausztriában a terjesztő cégek oldják meg az ilyesmit, de úgy tudom, idehaza még nem tart itt a kultúra... ( Országosan működő ellenőrző cég képviselője legalábbis így mondja. Meg idehaza sehol nem fizetnek annyit szórólap-terjesztésért, hogy abból minden lépcsőházat bepolcozzanak a városban... )

Hopp: keres házak lakóinak meg azt javasolnám, hogy a normál postaládájukra írják rá, hogy CSAK LEVELEK ÉS MEGRNDELT KÜLDEMÉNYEK , és tegyenek ki mellé/alá egy csőpostaládát .. pvc-csövet, lenyakazott kólásflakkont stb., REKLÁM felirattal. Néha ürítsék - hogy hova, az már rajtuk áll.

bye
Sics

division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 38
És valami képernyővédő adna be, meg valami jó zenét, amig a reklám megy...

Tényleg emlékeztek arra az időre, amikor nem mindent reklámmal töltöttek ki, hanem volt olyan, hogy SZÜNET a tvben, amikor tájképeket meg ilyesmiket mutogattak meg valami kellemes zene szólt...

Rsüni Creative Commons License 1999.09.25 0 0 37

Na ebben van valami, de azért el lehet viselni.
Nagyon sok újat nem tudok hozzáfűzni, az itt elhangzottakhoz, de a reklám hozzá tartozik az életünkhöz, és örömet is tud szerezni. Emlékezzünk csak arra, hogy egy jó reklámfilmről napokig tudunk beszélni.

Sün

Előzmény: division by zero (24)
netizen Creative Commons License 1999.09.25 0 0 36
Igazad van mesterem :-)) ki kellene fejleszteni a junkbuster szemüveget+fejhallgatót amik megszabadítanák szerencsétlen érzékszerveinket ettől az audiovizuális terrorként tomboló szeméttől :-))
Előzmény: division by zero (34)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 35
és mindig zsíroldó hatásról beszélnek, miközben arról beszélnek, hogy inkább étolajat használjak, mert egészségesebb...
de az étolajnál ragaszkodóbb trutyit nehéz találni, talán még a királyvíz se oldja...
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 34
Az internetes reklám ellen hál'Isten elég jól lehet védekezni, néhány progit át kéne ültetni a való világba is...
Előzmény: netizen (27)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 33
Hazugságok: én az egy törlés és tiszta a mocskos tűzhely, lábas - ciműtől mászok falra...
Jöjennek ide, tartasanak bemutatót, egy agglegény lakásban akad bőven tesztfeladat...
NaNe Creative Commons License 1999.09.25 0 0 32
Anteris,

"Azt hiszitek érdekli a hírdető cégeket és a reklámklipgyártókat néhány hőzöngő emberke véleménye?
KICSIT TÚLBECSÜLITEK AZ EMBERISÉG SZELLEMI SZÍNVONALÁT! "

Lehet, de ez a jelenlegi reklámpolitika gyakorlatilag erőszak, kényszer. MAgam részéről nem hőzöngök, hanem megpróbálok védekezni és keresem a megoldást.

NaNe

Előzmény: Törőlt_nick (29)
NaNe Creative Commons License 1999.09.25 0 0 31
netizen,

Oooops ! Tehát lesz lehetőségem arra, hogy ha nem akarom, akkor ne nézzem ?
Így korrekt lenne. Aztán ha valaki nézni akarja a szárnyas betét röptét, tegye. Aki meg nem, az kapcsolhat tovább.

NaNe

Előzmény: netizen (27)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!