elkezdődött valami, kiderítették hogy a hívások kínába és nepálba mennek+valami számítógépet és rögzítőt is ráraktak a központra.
remélem elkapják a kis genyákat aztán mehetnek haza rizst szedni
Azzal vedekeztek a ceg kepviseloi, hogy ez igazabol nem erre van kitalalva. Mondjuk ez latszik is. Vagyis nem szemely, mint inkabb project azonositast szolgalna, amikor is a felhasznalo erdeke, hogy jo project kodot usson be. El nem tudom kepzelni, hogy idehaza barhol is erre hasznalnak, es azt sem, hogy hatalmas ugy lenne a sw-t atirni.
Egyebkent az RTL Klub telefonos tudositasok alatti inzertjen jol felismerheto ez a meg nem nevezett ceg egy ilyen digitalis keszuleke - sokan hasznalnak ileyt. Persze lehet, hogy az egesz nagy kozpontjai mar jobb sw-t kaptak.
Hát ez egy vicc !
A normálisabb központokon 4 vagy 5 szinten lehet PIN kódot definiálni. Az első szint (általában 4 jegyű, de csak háromszor lehet próbálni, aztán jöhet az admin)egy adott melléket zár/nyit. Ilyenkor a mellékre érvényes jogosultságokat (ebből is van vagy 8 szint, 1 szint: belső hívás, 2. szint: városi 3. szint vidék (06) és így tovább) lehet használni. Ezt meg szokták toldani azzal, hogy a mellék pl. este 6-kor automatikusan lezár. A tovább dolgozó a kóddal újra megnyithatja, de ilyenkor a munka befejezése utáni zárás a saját felelőssége. A legmagasabb szintű PIN kódot (ez már többnyire 8 jegyű és nem fütyül) bármely melléken beütve az adott PIN-hez tartozó jogokat lehet használni. Ez lehet egy hívásra érvényes, de lehet zárásig (PIN-nel) érvényes is.
A többi kód a kettő közötti kombinációkat adja. A számlázás így mindig a megfelelő helyre történik és a rendszer elég jól védhető és dokumentálható. Ha ennek ellenére visszaélés történik, akkor nem marad más mint a log visszakeresése ami mindenhol randa munka
A KX-T típusjelű központok általában butábbak a kelleténél és viszonylag egyszerű feltörni őket. Ha már ilyen van valakinek inkább használja valamelyik hívókártyás cég szolgáltatását ha már kívülről akar telefonálni. Ez akár a matávnál, akár több világszolgáltatónál elérhető. Praktikus okokból javaslom a matávot hiszen itt forint alapú a számla. Ha mégis van kínai telefon a tulaj a hunyó, de lehet limitálni is a hozzáférés összegét és irányát.
Egyszeru (sajnos):
negyjegyu PIN kodokat lehet hasznalni (ennel a nem emlitett ceg termekenel) azonban amikor uti be a user a kodjat, a telefonja mar az elso "elutott" szamjegynel sipol. Igy konnyen lehet olyan szamot talalni, amire nem sipol, azaz jo. Hogy kinek a kodja azt termeszetesen nem tudni, de a gonosz usert ez nem is erdekli. Ekkor kellett nekem a logbol kideritenem, hogy vajon ki lehetett. Randa munka.
A MATÁV-nál a tartós és feltétlen híváskorlátozás pl. a külföldi és emelt díjas számokra havi 200 (kettőszáz) forint. Ennyit megér a nyugodt álom. Ha a számlán mégis kínai szextelefont :) látsz, akkor nyugodtan visszalökheted: azt ígérték, hogy ilyen hívást nem engedélyeznek.
Huu, eletet mentettel! Sajnos nalunk csak ugy ket het hivasai fernek bele a kozpontra kotott pufferbe, azutan ki kell uritenem. Ma elfelejtettem volna, ha nem szolsz.
Amugy az igazi kodok sem mindig ernek sokat. Ez pl. az elso elutesnel szol, hogy rossz a kod: max. 20 mp talalni egy mukodot.
Valószínüleg igen. Magyarországon a telefonkábelek jó része még mindig szabadon megy, a tömbházak fábol készült, nem zárható elosztószekrényeiről nem is beszélve. Ilyeneknél tényleg nem gond a krokicsipeszes megoldás mert látszik, hogy melyik ér melyikkel van párban. Ha valaki kábelt csapol meg, legalább a színsorrendet ismernie kell. Egy pl. 400 erü kábelban elág sokáig lehet próbálgatni míg vonalat talál az ember.
A Távközlési törvény értelmében a szolgáltatónak kötelessége a vonalak védelme a lakásokon kívül. Ezt többnyire anyagi okokból nem tartják be. Meg úgysem tudod bizonyítani, hogy nem te telefonáltál.
Az emberi hülyeség mint tudjuk, határtalan. Ha valaki nem állít be magának kódot vagy a rendkívül bonyolult 1234-re hagyatkozik, akkor fizesse a számlát. Mint már mondtam, a modernebb gépek minden hívást tárolnak (Mig tele nem lesz az agyuk. Akkor archiválni kell)
Ez az un. admin jelszó csak a gép (a telefonközpont hardvere a központ zárt helyiségében) melletti terminálra jó. Itt lehet a beállításokat elvégezni, többek között a PIN kódokat is. Ehhez kívülről nehéz hozzáférni. Ha a központ távirányítással javítható, akkor lehet, de akkor kell egy kommunikációs program és nagyon kell a központhoz érteni. Aki ennyire ért hozzá annak nincsen szüksége arra, hogy így telefonáljon, az megteheti sokkal egyszerűbben is.
Pofonecceru a dolog be kell konfigolni ugy a telcsikozpontot hogy csak pinkodra adjon varosi vonalat, vagy megegccerubb ha bejovo hivas eseten nem lehet varosi vonalat, hanem csak melleket tarcsazni. ez kb 30 masodperces ujjgyakorlat ha valaki ismeri a kutyut, de a dokumentacio elolvasaval se tobb mint fel ora melo. A Matav szerintem nem tehet arrol, hogy a te alkozpontod lehetove teszi ezt a feature-t...
Es biztosan egy alkalmazott jelszavat hasznaltak a kinaiak, nem egy esetleg meghagyott default-ot, gyari kiskaput?
Ismerek pl egy nagy ceget, ahol az osszes idehaza telepitett kozpontjuk admin jelszava ugyanaz.
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
na most már komolyan, ezt hogy lehet megcsinálni ?
bejelentekezi az utomata és nem egy melléket lehet tárcsázni, hanem egy várost ?
nem hinném h ijen egyszerű , de ha igen akkor mindenki igy etelfonálni külföldre
Ezek a Kínaiak megint huncutkodnak.. :-)
Komolyabban egyértelmű hogy be kell jelenteni a Matávnak a dolgot.
Csask ők tudnak ha akarnak tenni ebben az ügyben érdemleges dolgot.
gy.k., hogy érthető legyen:
az illető felhívja a cég telefonközpontját, ahol bejelentkezik az automata, tárcsáz egy városi vonalat kérő számot(pl 9 vagy 0) és utána hívja a kívánt célállomást. Neki csak a városi hívás díját kell fizetnie, a többit a cég fizeti, amin keresztül telefonált.
Angel Úr:
én is erre az esetre gondoltam, ha nem a saját fülemmel hallottam volna kb 1/2 órája a dumájukat, akkor nem is hinném el, de sajnos ez a szomorú valóság.
MGPery:
Igazából nekem tökmindegy, hogy ki az külföldi v. belföldi, de azért a külföldnek abból a szmepontól van jelentősége, hogy egy pekingi hívás az nek 2 Ft./perc. Nem kellene megint másról beszélni.
Hali!
Kb fél éve volt a tv-ben is, hogy a kínaiak lopták a telefonvonalat a parlament épületéből, és valami hihetetlen számlát beszéltek össze pár hét alatt, hogy mit lehet tenni? Fingom sincs, de meg kell próbálni bejelenteni.
csá