Keresés

Részletes keresés

ks Creative Commons License 1999.09.24 0 0 32
elkezdődött valami, kiderítették hogy a hívások kínába és nepálba mennek+valami számítógépet és rögzítőt is ráraktak a központra.
remélem elkapják a kis genyákat aztán mehetnek haza rizst szedni
Macimedve Creative Commons License 1999.09.23 0 0 31
Ez a magyarázat kb. egyenértékű az "azért kicsi és puha, hogy ne fájjon" magyarázattal.
Előzmény: Degeczi (30)
Degeczi Creative Commons License 1999.09.23 0 0 30
Azzal vedekeztek a ceg kepviseloi, hogy ez igazabol nem erre van kitalalva. Mondjuk ez latszik is. Vagyis nem szemely, mint inkabb project azonositast szolgalna, amikor is a felhasznalo erdeke, hogy jo project kodot usson be. El nem tudom kepzelni, hogy idehaza barhol is erre hasznalnak, es azt sem, hogy hatalmas ugy lenne a sw-t atirni.
Egyebkent az RTL Klub telefonos tudositasok alatti inzertjen jol felismerheto ez a meg nem nevezett ceg egy ilyen digitalis keszuleke - sokan hasznalnak ileyt. Persze lehet, hogy az egesz nagy kozpontjai mar jobb sw-t kaptak.
Előzmény: Macimedve (29)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.23 0 0 29
Hát ez egy vicc !
A normálisabb központokon 4 vagy 5 szinten lehet PIN kódot definiálni. Az első szint (általában 4 jegyű, de csak háromszor lehet próbálni, aztán jöhet az admin)egy adott melléket zár/nyit. Ilyenkor a mellékre érvényes jogosultságokat (ebből is van vagy 8 szint, 1 szint: belső hívás, 2. szint: városi 3. szint vidék (06) és így tovább) lehet használni. Ezt meg szokták toldani azzal, hogy a mellék pl. este 6-kor automatikusan lezár. A tovább dolgozó a kóddal újra megnyithatja, de ilyenkor a munka befejezése utáni zárás a saját felelőssége. A legmagasabb szintű PIN kódot (ez már többnyire 8 jegyű és nem fütyül) bármely melléken beütve az adott PIN-hez tartozó jogokat lehet használni. Ez lehet egy hívásra érvényes, de lehet zárásig (PIN-nel) érvényes is.
A többi kód a kettő közötti kombinációkat adja. A számlázás így mindig a megfelelő helyre történik és a rendszer elég jól védhető és dokumentálható. Ha ennek ellenére visszaélés történik, akkor nem marad más mint a log visszakeresése ami mindenhol randa munka
Előzmény: Degeczi (27)
Hektor Creative Commons License 1999.09.22 0 0 28
A KX-T típusjelű központok általában butábbak a kelleténél és viszonylag egyszerű feltörni őket. Ha már ilyen van valakinek inkább használja valamelyik hívókártyás cég szolgáltatását ha már kívülről akar telefonálni. Ez akár a matávnál, akár több világszolgáltatónál elérhető. Praktikus okokból javaslom a matávot hiszen itt forint alapú a számla. Ha mégis van kínai telefon a tulaj a hunyó, de lehet limitálni is a hozzáférés összegét és irányát.
Degeczi Creative Commons License 1999.09.22 0 0 27
Egyszeru (sajnos):
negyjegyu PIN kodokat lehet hasznalni (ennel a nem emlitett ceg termekenel) azonban amikor uti be a user a kodjat, a telefonja mar az elso "elutott" szamjegynel sipol. Igy konnyen lehet olyan szamot talalni, amire nem sipol, azaz jo. Hogy kinek a kodja azt termeszetesen nem tudni, de a gonosz usert ez nem is erdekli. Ekkor kellett nekem a logbol kideritenem, hogy vajon ki lehetett. Randa munka.
Előzmény: Macimedve (26)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.22 0 0 26
"Amugy az igazi kodok sem mindig ernek sokat. Ez pl. az elso elutesnel szol, hogy rossz a kod: max. 20 mp talalni egy mukodot"

Hát ezt a mondatot nem értem.

Előzmény: Degeczi (24)
STOP THE MADNESS Creative Commons License 1999.09.22 0 0 25
A MATÁV-nál a tartós és feltétlen híváskorlátozás pl. a külföldi és emelt díjas számokra havi 200 (kettőszáz) forint. Ennyit megér a nyugodt álom. Ha a számlán mégis kínai szextelefont :) látsz, akkor nyugodtan visszalökheted: azt ígérték, hogy ilyen hívást nem engedélyeznek.
Degeczi Creative Commons License 1999.09.22 0 0 24
Huu, eletet mentettel! Sajnos nalunk csak ugy ket het hivasai fernek bele a kozpontra kotott pufferbe, azutan ki kell uritenem. Ma elfelejtettem volna, ha nem szolsz.
Amugy az igazi kodok sem mindig ernek sokat. Ez pl. az elso elutesnel szol, hogy rossz a kod: max. 20 mp talalni egy mukodot.
Előzmény: Macimedve (22)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.22 0 0 23
Valószínüleg igen. Magyarországon a telefonkábelek jó része még mindig szabadon megy, a tömbházak fábol készült, nem zárható elosztószekrényeiről nem is beszélve. Ilyeneknél tényleg nem gond a krokicsipeszes megoldás mert látszik, hogy melyik ér melyikkel van párban. Ha valaki kábelt csapol meg, legalább a színsorrendet ismernie kell. Egy pl. 400 erü kábelban elág sokáig lehet próbálgatni míg vonalat talál az ember.
A Távközlési törvény értelmében a szolgáltatónak kötelessége a vonalak védelme a lakásokon kívül. Ezt többnyire anyagi okokból nem tartják be. Meg úgysem tudod bizonyítani, hogy nem te telefonáltál.
Előzmény: wildpig (20)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.22 0 0 22
Az emberi hülyeség mint tudjuk, határtalan. Ha valaki nem állít be magának kódot vagy a rendkívül bonyolult 1234-re hagyatkozik, akkor fizesse a számlát. Mint már mondtam, a modernebb gépek minden hívást tárolnak (Mig tele nem lesz az agyuk. Akkor archiválni kell)

Ez az un. admin jelszó csak a gép (a telefonközpont hardvere a központ zárt helyiségében) melletti terminálra jó. Itt lehet a beállításokat elvégezni, többek között a PIN kódokat is. Ehhez kívülről nehéz hozzáférni. Ha a központ távirányítással javítható, akkor lehet, de akkor kell egy kommunikációs program és nagyon kell a központhoz érteni. Aki ennyire ért hozzá annak nincsen szüksége arra, hogy így telefonáljon, az megteheti sokkal egyszerűbben is.

Előzmény: Degeczi (17)
ks Creative Commons License 1999.09.22 0 0 21
a telefonalközpont típusa:
KX-TD1232CE
ismeri valaki ezt a típust?
wildpig Creative Commons License 1999.09.22 0 0 20
Szóval akkor az otthoni számomról csak csipesszel bírnának telefonálni?
Szaki kerestetik!!!
w.p.
netizen Creative Commons License 1999.09.22 0 0 19
Pofonecceru a dolog be kell konfigolni ugy a telcsikozpontot hogy csak pinkodra adjon varosi vonalat, vagy megegccerubb ha bejovo hivas eseten nem lehet varosi vonalat, hanem csak melleket tarcsazni. ez kb 30 masodperces ujjgyakorlat ha valaki ismeri a kutyut, de a dokumentacio elolvasaval se tobb mint fel ora melo. A Matav szerintem nem tehet arrol, hogy a te alkozpontod lehetove teszi ezt a feature-t...
Előzmény: ks (9)
cheyenne Creative Commons License 1999.09.22 0 0 18
...s akkor még nem sejtette, hogy hamarosan könnyűbúvárokkal fog találkozni...
Degeczi Creative Commons License 1999.09.22 0 0 17
Es biztosan egy alkalmazott jelszavat hasznaltak a kinaiak, nem egy esetleg meghagyott default-ot, gyari kiskaput?
Ismerek pl egy nagy ceget, ahol az osszes idehaza telepitett kozpontjuk admin jelszava ugyanaz.
Előzmény: Macimedve (16)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.22 0 0 16
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
Előzmény: eMM (10)
Macimedve Creative Commons License 1999.09.22 0 0 15
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
Előzmény: eMM (10)
Som-Som Creative Commons License 1999.09.22 0 0 14
Ja kérem, az alközpont is csak számítógép, szoftver fut rajta... Innen ugye nem is kell folytatnom.
szg Creative Commons License 1999.09.22 0 0 13
Az alközpont üzemeltetője mit szól a dologhoz? (Szerintem az ő hibája, ha van ilyen lehetőség... Kártérítési per?)
MGperY Creative Commons License 1999.09.22 0 0 12
na most már komolyan, ezt hogy lehet megcsinálni ?
bejelentekezi az utomata és nem egy melléket lehet tárcsázni, hanem egy várost ?
nem hinném h ijen egyszerű , de ha igen akkor mindenki igy etelfonálni külföldre
Előzmény: ks (9)
ks Creative Commons License 1999.09.22 0 0 11
bejelentés matávnak megtörtént
rendőrségi feljelentés elment
ez valami egyedi eset lehet vagy más cégnél is csinálják?
eMM Creative Commons License 1999.09.22 0 0 10
Ezek a Kínaiak megint huncutkodnak.. :-)
Komolyabban egyértelmű hogy be kell jelenteni a Matávnak a dolgot.
Csask ők tudnak ha akarnak tenni ebben az ügyben érdemleges dolgot.
ks Creative Commons License 1999.09.22 0 0 9
gy.k., hogy érthető legyen:
az illető felhívja a cég telefonközpontját, ahol bejelentkezik az automata, tárcsáz egy városi vonalat kérő számot(pl 9 vagy 0) és utána hívja a kívánt célállomást. Neki csak a városi hívás díját kell fizetnie, a többit a cég fizeti, amin keresztül telefonált.
ks Creative Commons License 1999.09.22 0 0 8
Angel Úr:
én is erre az esetre gondoltam, ha nem a saját fülemmel hallottam volna kb 1/2 órája a dumájukat, akkor nem is hinném el, de sajnos ez a szomorú valóság.
MGPery:
Igazából nekem tökmindegy, hogy ki az külföldi v. belföldi, de azért a külföldnek abból a szmepontól van jelentősége, hogy egy pekingi hívás az nek 2 Ft./perc. Nem kellene megint másról beszélni.

Van valakinek tapasztalat ilyen ügyben?

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.22 0 0 7
húúúúúúúú
haaaaaaaa

most melyik a fontosabb közlés:
a telefonvonal
vagy a kínaiak?

v.é.t.

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.22 0 0 6
húúúúúúúú
haaaaaaaa

most melyik a fontosabb közlés:
a telefonvonal
vagy a kínaiak?

juci Creative Commons License 1999.09.22 0 0 5

Bocsánat, de azok vietnámiak voltak...

>-)

Előzmény: Angel Úr (3)
MGperY Creative Commons License 1999.09.22 0 0 4
ezek rohadt külföldiek mindenre képesek, mi ?
Angel Úr Creative Commons License 1999.09.22 0 0 3
Hali!
Kb fél éve volt a tv-ben is, hogy a kínaiak lopták a telefonvonalat a parlament épületéből, és valami hihetetlen számlát beszéltek össze pár hét alatt, hogy mit lehet tenni? Fingom sincs, de meg kell próbálni bejelenteni.
csá
Előzmény: ks (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!