Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pistike3650 Creative Commons License 20 perce 0 0 149814

Üdv mindekinek!

 

Egy 1970-es deluxe restaurálásán fáradozok.

Az ülések kárpitozásához keresek korhű kárpitanyagot. A google segítségével nem jártam sikerrel. Ha valakinek van tippje, hol találok ilyen anyagot, kérem jelezze! A mailem publikus.

 

Ilyesmire gondoltam, ez az eredeti:

 

Mádi Gerg Creative Commons License 20 órája 0 0 149813

A garázstól hazafelé azon gondolkoztam, vajon ezt a mondatot várod e: Még a p.csömre is jutott abból a ragacsból... :D 

Viccet félretéve, tényleg kutya egy anyag, 1-2 helyre sikerült odakennem, de a féktisztító nagyon könnyedén oldja. :) 

Nos, fogalmam sincs, hogy mi lehet a gond, mert így, jól hozzáférve sem úgy tekeredett rá, ahogy kellett volna. (a meghajtást nem szedtem ki, nem akart mozdulni, én meg inkább nem feszegettem. ) 
Így, hogy hozzáfértem fogóval, meg a kezem is jobban elfért, rá tudtam tekerni, és érdekes, hogy fent az óránál is szorult, oda is kellett a kombifogó picit. Szerintem valami a spirállal nem volt oké, annyira szorult, mint ha pár tized, vagy század milivel szükebb lenne a menetnél, mint kéne. 

Rátekertem, fogja, és remélem sokáig jó lesz, aztán nem kell kiszedni a helyéről.. :) 


Köszönöm a segítséget! :) 

Előzmény: Sihuhu (149811)
Mádi Gerg Creative Commons License 30 órája 0 0 149812

Tegnap nem jutottam le a kocsihoz, ma remélem sikerülni fog. :)

 

Mindenképp beszámolok, köszönöm! :)

Előzmény: Sihuhu (149811)
Sihuhu Creative Commons License 1 napja 0 0 149811

Ird meg majd, mire jutottal. A lemezt annyira tartja a ragacs, hogy csak alafeszitessel lehet felszedni, pl. Csavarhuzoval.

Előzmény: Mádi Gerg (149806)
Sihuhu Creative Commons License 1 napja 0 0 149810

Nekem a hocserelo kiszerelese volt hasonlo. Az anya osszerohadt a csavarral. A csavar fejet pedig a fulkeben muanyag alakzaras fogja. Szoval eroltetni nem ildomos. Nem volt konnyu, de  a csavar es anya talalkozasanal ovatosan belefurtam (motorterbol nehez volt hozzaferni...) es egyre nagyobbal tagitottam a furatot, mig engedett vagy lejott a motorter feloli resze a csavarnak. Mindezt negyszer. Nagy szivas volt.

Előzmény: Oldjawás (149809)
Oldjawás Creative Commons License 1 napja 0 0 149809

A takarólemezzel én nagyon megszivtam, mert az egyik anya, ami be volt gyárilag hegesztve a kasztniba, természetesen körberozsdásodott és elengedett. Na azt volt kb másfél óra kiműteni, mivel a csavar ugye forgott, nem tudtam kihajtani. Igy viszont persze az egész takarólemezt sem tudtam kivenni.....

Előzmény: Sihuhu (149803)
antpetergolf Creative Commons License 2 napja 0 0 149808

Sziasztok!

Foglalkozott már valaki első ülések műbőr kárpitjának javításával?Nagyon csúnyán ki van szakadva az oldala.Talán rá lehetne ragasztani hasonló műbőrt.Kerestem az interneten,de jó állapotú ülést nem találtam.Az ülőlap anyagát sikerült szépen megvarrni.

Egyébként '86 os wareszrólvan szó,nemrég vettem az első tulajtól.Most egyenlőre a belsővel foglalkozom,majd jön a karosszéria,sárvédőívekstb.

Köszi a tippeket.

Sihuhu Creative Commons License 2 napja 0 0 149807

Gyarilag cuppogos ragacs vabn ott. Ne tagaritsd le. Vizszigetel. Jo az ha marad osszerakaskor. A lemezt vagy 6...8 csavar rogziti.

Előzmény: Mádi Gerg (149806)
Mádi Gerg Creative Commons License 2 napja 0 0 149806

Nab@zmeg, erre nem gondoltam.... 

Asszem meg lesz a program mára :) 

Mondjuk nem tudom mennyire lehet mozditani, lehet, hogy belülröl az elözö tulaj kikente valami alvázvédö szerü anyaggal ott is.... :) 

 

Köszönöm a segítséget! :)

Előzmény: Sihuhu (149805)
Sihuhu Creative Commons License 2 napja 0 0 149805

Padloszonyeg alatt, a pedaloknal.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (149804)
Mádi Gerg Creative Commons License 2 napja 0 0 149804

Jajj.... 

 

Négyszög takarolemez? Én olyat nem is látok...

 

Ezt is kell tekerni, ez nem csak beletolom, és a csavarral fixálom?

Előzmény: Sihuhu (149803)
Sihuhu Creative Commons License 2 napja 0 0 149803

Hát igen, van eltérés. Jol gondolod, hogy én melyikre gondoltam.  :-)

 

Ha feltétlen ki szeretnéd szedni, akkor én a helyedben reszelőhöz fordulnék (főleg, ha könnyűfém, és nem acél a perem), és villáskulcshoz két párhuzamos lapfelületet reszelnék oda, amivel valahogy csak kitekerhető. Elég kicsi a hely, nehéz hozzáférni. Gondolom, a négyszög takarólemezt kikaptad, mert úgy valamivel jobb a helyzet. Öreg wartiknál néha azt is, mármint a lemezt, kivenni is kész művészet. Szigorúan dugókulcsos megoldás járható szerintem.

Előzmény: Mádi Gerg (149802)
Mádi Gerg Creative Commons License 3 napja 0 0 149802
Előzmény: Sihuhu (149801)
Sihuhu Creative Commons License 3 napja 0 0 149801

Neztem konyvben, ott valami negylapfeju cuccot kell kicsavarni, es a kijon az egesz valto feloli km-spiral meghajtas, amin az elnyalodott (ha az a hiba) menet van.

Előzmény: Mádi Gerg (149800)
Mádi Gerg Creative Commons License 3 napja 0 0 149800

Igen, azt mindig belenyomtam a helyére elsönek. Félek töle egyébként, hohy el van nyalva a menet a kihajtáson... De nem akar kijönni a helyéröl.. :(

Előzmény: Sihuhu (149799)
Sihuhu Creative Commons License 3 napja 0 0 149799

A negyszog profilu bowdenveget sikerult bejatszani a helyebe? Ezen sok mulhat, hogy az anya belekapjon.

Előzmény: Mádi Gerg (149798)
Mádi Gerg Creative Commons License 4 napja 0 0 149798

Sziasztok! 

Azt hittem, hogy majd csak úgy kicserélem a kilométeróra spirál-t.

Hát, az uj nem igazán akar rákapni a menetre. Gondoltam akkor kiszedem a meghajtást. Az ujabb, hátulról csavaros van nekem, kitekertem a csavart, de meg sem moccan.. 

Van még valami ami foghatja, vagy összerohadhat? 

 

 

Elöre is köszönöm! :)

pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 149797

https://www.imcdb.org/v800701.html

 

Tényleg, 30 éve reggel 10-kor állt le a gyártás. Jövőre már az összes Wartburg, Trabant, Barkas, Robur és IFA veterán.

 

Zoli

Előzmény: Wartd (149796)
Wartd Creative Commons License 5 napja 0 1 149796

Üdv Mindenkinek!

 

Hamár 30 éve volt az utsó Warti:

fcsaba10 Creative Commons License 6 napja 0 0 149795

Jó estét,1.3 önindítóra nincs valami VW behúzó mágnes ami jó?

Az ucsó darabom pusztult el tegnap reggel 😭😭 magyart meg nem akarok venni.

Sihuhu Creative Commons License 2021.04.08 0 0 149794

Valoban, november utan februarban mentem legkozelebb a kocsival, es meg mindig 12,6V volt az akku feszultsege. Nem kellet felvinni tolteni.

Előzmény: Cymantrene (149793)
Cymantrene Creative Commons License 2021.04.07 0 1 149793

Well, sztem már az se volt hagyományos a hagyomány hagyományos értelmében :-) 

Az ólomakksik ólomanyagát több mindennel ötvözik a fölhasználási cél és a gyártástechnológia lehetőségei szerint. Indítóakksikba a fő ötvöző hosszú időn keresztül az antimon volt (Sb, stíbium), főleg mert jó mechanikai szilárdságot adott az elektródoknak. Viszont segíti a vízbontást. Ezekből az akkukból a víz az jó részt így hidrogénné és oxigénné bontva távozott, és nem elpárolgott. Pláne, hogy a töltőfeszültség közel sem volt olyan jól szabályozva, mint az elektronikus feszszabályzókkal, túl tudott szaladni.

Az utóbbi évtizedekben csökkentették az antimon arányát az autóakksikban is, helyette kalcium vagy szelén a fő ötvöző. Ezekkel jóval kevesebb víz bomlik el, gyakorlatilag 8-10 év használat alatt sem kell pótolni, az akkuk mástól hal meg. Az így mechanikailag gyengébb anyagot például az elektródlemezek jobb rögzítése tette lehetővé. Ezeknek amúgy az önkisülése is jóval kisebb. Ha nincs valami extra áramfölvétel, akkor teljesen normális, hogy 1-2-3 hónap állás után is rátöltés nélkül indítható az autó. Januárban indítottam egy Astrát, ami októberben ment utoljára: indult, mint rendesen, nem is tétovázott. 

 

Előzmény: Sihuhu (149792)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149792

Ok, koszi nektek.

 

Az elozo akksi hagyomanyos volt, es valoban nem igazan igenyelt desztivizet.

Előzmény: A210 820 08 21 (149791)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149791

Minden úgy van, ahogy az előttem szóló leírta, ez az akku nem nyitható, de nincs szükség rá.

Láttam már olyan gondozásmentest, aminek a tetején a matrica alatt még ott voltak a kitekerhető dugók, de ezen a Bosch-on a kép alapján már nincs ilyen lehetőség.

Előzmény: Sihuhu (149789)
Cymantrene Creative Commons License 2021.04.07 0 1 149790

Ez rendesen folyadék elektrolitos. Indítóakkunak amúgy is ritka még a fölitatott elektrolitos is ("AGM" Absorbed Glass Mat), igazi zselés pláne nem szokott lenni. Utóbbiak inkább munka akkunak vagy szünetmentes tápba valók.

Ha jó a fesszabályzód és nem tölt túl, akkor az elektrolit pótolgatásán annyira azért nem érdemes agyalnod, ezek az aksik jóval kevésbé fogyasztják a vizet, mint a régebbiek. 

Előzmény: Sihuhu (149789)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149789

Még lenne kérdésem. készítettem hozzá két fényképet.

Nekem nem derült ki, hogy zselés vagy folyadék elektrolitos az akku. Nincs utalás rá sehol. Néztem az akksi feliratozását és a mellé kapott anyagokat is.

 

Ha folyadék elektrolitos, akkor a porvédő fedelet hogy lehet lekapni róla desztivíz utántöltéséhez?

A második kép mutat valami levehetőséget, de nem derül ki sehonnan, hol kéne alányúlni és kipattintani. Hátha tudod, hátha valaki tudja a fórumon. Köszi.

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (149785)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149788

ÁÁ, értem. :) 
Amúgyis terveztem egy váltóolaj cserét, szóval akkor ez meg fog történni. :) 

Szerintem még a gyári lehet benne.. 

 

Köszönöm! :) 

 

Háát, karbi az beállítást igényel, mert kapott új Té-Men féle kiupfogót... :)  

Gyújtás az meg.. Megszopatott a gyertya... :D :D 

Előzmény: noszkovonye (149787)
noszkovonye Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149787

igen, a szabadonfutó nem zárt, csak amikor direktbe zártad (vagy a direktbe zárás-kiengedéssel átmozgattad) akkor zárt össze

Nekem is csinált ilyet.

1.: túl sűrű olaj. Ez főleg hidegben és hidegindításkor jelentkezhet.

2.: kopott szabadonfutó. Utángyártottak nem bírják 2-3 évnél tovább.

 

De nem érdemes foglalkozni vele szerintem, ha jól tömít a váltód, próbálj meg egy híg AFT olajat bele, de így még nagyon sokáig el fog menni, legfeljebb néha zárnod kell :) én nem szedném szét. Milyen karbi/gyújtás problémáid vannak egyébként?

Előzmény: Mádi Gerg (149776)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149786

Aha.

Előzmény: A210 820 08 21 (149785)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149785

Ilyen pl.  a 210-es Mercedes jobb hátsó ülés alatti akkutárolója ezzel a csővel.

 

 

 

 

 

Előzmény: Sihuhu (149784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!