Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Billzzz Creative Commons License 5 órája 0 0 149645

Ha nem adsz nekik saját csapágyat és nem szólsz hogy azt kéred bele akkor Mihályfiék is orosz csapágyakat tesznek a minőségi felújított főtengelybe. Van náluk minőségi meg kevésbé az. A kevésbé minőségi nem tudom milyen csapágyakat kap. Nem tudom mennyi a Zsombinál, de lehet hogy ő kap mennyiségi kedvezményt így tudja hasonló áron adni, mintha te bemész utcáról a Mihályfiba. És Zsombinál előny, hogy egyből lesz alkatrészed, míg a Mihályfiéknál 2-3 nap (kivéve ha jó neked polcról egy nem saját csapágyas cucc mert akkor rögötn kapsz itt is!!). De nem akarom én itt reklámozni a Zsombit, mert én is mindig a Mihályfiékhoz megyek.

Előzmény: pappgyerek (149642)
Klementina1 Creative Commons License 27 órája 0 0 149644

Gondolom azért van ez, mert a Koyo az biztos jó (hiszen ezért Ko-jó :D), a kínai meg csak lehet hogy jó. Meg ha nem muszáj akkor nem is kell támogatni a kínai ipart, bőven elég így is hogy mindent ott gyártanak.

Előzmény: pappgyerek (149643)
pappgyerek Creative Commons License 1 napja 0 0 149643

Sokan túlgondolják a KOYO csapágyakat, egy forinttal sem ér többet a többinél. Létezik kínai KBS, olcsó, de nagyon jó. Sok év tapasztalatából mondom. Szerintem többet bír, mint egy koyo vagy fag.

 

Előzmény: Pistike3650 (149641)
pappgyerek Creative Commons License 1 napja 0 0 149642

Drága és ki tudja milyen csapágyakkal rakják össze. Jobban jársz, ha a Mihályfi gépműhelybe viszed. Lehet a Zsombiék is ott csináltatják meg. Én vittem az SKF főtengely csapágyakat, mert voltak itthon. Valójában nem a hajtókarokkal szokott a baj lenni, hanem az ékszíjtárcsa felőli csapággyal. Hamar megadja magát. Meg tud szorulni. Ha javasolhatom, c4-es csapágyakkal rakasd össze, vagy pedig P6 futáspontos csapággyal. Drágább, de a gyári csapágy sem diszkont tucatcsapágy.

Előzmény: Pistike3650 (149641)
Pistike3650 Creative Commons License 1 napja 0 0 149641

Apropó, főtengely!

A zsombi féle főtengelyfelújításról esetleg van tapasztalat? Az enyémet látszólag jól megcsinálták, kérdés, hogy meddig fogja bírni.

dstr Creative Commons License 2 napja 0 0 149640

Telesonkás főtengely, 200-as lendkerék és kuplung. Mind gyári, és vadonat új volt. Sőt a dugók is gyári új második túlméretes Megu dugók voltak.

Előzmény: pappgyerek (149637)
Sihuhu Creative Commons License 2 napja 0 0 149639

Megvan az adasveteli az eladasrol. Motorszam es alvazszam is 5-el kezdodott.

Előzmény: Pistike3650 (149638)
Pistike3650 Creative Commons License 2 napja 0 0 149638

Nincs felirat a hátsó ablakon. Az enyém 70 február másodikai üzembehelyezésű, már 05-ös alvázszámmal, úgyhogy tele van 69-es alkatrésszel. A motor is 04-es sorszámú, de már telisonkás főtengővel, 40-es karbival.

Előzmény: Sihuhu (149636)
pappgyerek Creative Commons License 2 napja 0 0 149637

Az a 0,1mm gyűrűhézag meredek :)
Milyen főtengellyel raktad össze? Lendkerék?

 

Előzmény: dstr (149634)
Sihuhu Creative Commons License 2 napja 0 0 149636

Olyan volt az elso Wartink, 1970 aprilisi. Muszerfalon egy nagy, ket kicsi ora, szivargyujto. Hatso ablakban lent, kozepen szurkeskek felirat, talan "Wartburg". Felirat megvan? Vagy belulrol levakartak, ahogy mi is annak idejen? 10 ev utan eladtuk, az uj tulaj hamarosan megboritotta a kocsit. Szomoru veg egy remek kocsinak...

Előzmény: Pistike3650 (149635)
Pistike3650 Creative Commons License 2 napja 0 1 149635

Köszi az infókat srácok!

 

Egyébként egy 70-es deluxe-ot restaurálok, még sok vele a meló. Amennyit ráérek a dologgal foglalkozni még egy év mire elkészül.

 

Jó gurit mindenkinek!

dstr Creative Commons License 3 napja 0 0 149634

Az egykori Barkaszom hengerfejét síkba köszörültettem gépműhellyel. A blokk tetejét saját magam ellenőriztem, aztán úgy döntöttem, hogy nem kell hozzányúlni. A hengerfejből ha jól emlékszem 4mm lett lemunkálva. A legolcsóbb tömítéssel raktam össze, mellőztem mindenféle kencét. Így is adtam el néhány év múlva, pedig kapott hőterhelést a bejáratás alatt. (Szoros illesztésre lett fúrva, a dugattyú enyhe kocogtatással ment át a hengeren. A gyűrűhézagot 0,1mm-re állítottam. Az első 1.000 Km-en erősen melegedett, de aztán elég erős lett.)

Előzmény: Billzzz (149632)
Sihuhu Creative Commons License 3 napja 0 0 149633

Erdemes akkor korben kivul is. Nem szep latvany, amikor gyongyozik kivul korben, meg akkor is, ha a hf-et rendben nyomatekra huztak.

 

Irjak, hogy szarazon kell feltenni a hf tomitest paszta nelkul. Nekem mindig gyongyozott. S hogy felsul a tomites  a blokkra es a hf-re, ezt is irtak. Szetszedeskor kíderult, es sem tortenik meg rendben. No, ekkor dontottem vmi kenheto anyag mellett. :-)

Előzmény: pappgyerek (149631)
Billzzz Creative Commons License 3 napja 0 0 149632

Mondjuk én nem gondoltam túl a dolgot és 10 év alatt egyszer sem kellett leszedni a hengerfejet. Semmi gond nem volt vele. Igaz leszedésnél biztos szidkozodtam volna, ugyanis én a sima bolti 1000Ft körüli (2011-ben) szürke színű és acél tűzkarikás tömítést használtam Hermetic-el, ami már nem kapható (sokak szerint nem is baj :) ). Pedig még tuningolva is lett a motor (kompresszió).

Legyen sík a blokk és a fej is. Legyen tiszta a blokk és a fej is. Fontos a jó lehúzási sorrend és nyomaték,csavarok vagy újak, vagy jók (nincsenek szétnyúlva). Illetve a melegedés utáni utánhúzás, vagy akár 1000km múlvai utánellenőrzés. 

Előzmény: Pistike3650 (149615)
pappgyerek Creative Commons License 3 napja 0 0 149631

Tűzkarikát én Elring Curil pasztával, víztérnél meg teljesen mindegy, millió paszta kapható, egy kaptafa.

 

Előzmény: Klementina1 (149630)
Klementina1 Creative Commons License 3 napja 0 1 149630

Én nem vagyok akkora pró, hogy megmondjam hogy érdemes-e paszta nélkül összerakni, de ha már vannak ilyen paszták én inkább használnám. Megkérdeztem noszkovonye-t, aki a legnagyobb wartburgos akit csak ismerek, és megnézte: Loctite MR5972 amit használtunk eddig megelégedéssel. Boltot nem tudok mondani, de az interneten lehet rendelni.

Előzmény: Pistike3650 (149628)
Sihuhu Creative Commons License 3 napja 0 0 149629

Versachem 34000 prime seal gasket sealant type 3 aviation.

 

Nekem ez valt be. 

Előzmény: Pistike3650 (149628)
Pistike3650 Creative Commons License 4 napja 0 0 149628

Akkor semmiképp se szárazon tegyem fel? Ennek a Loctite pasztának mi a megnevezése és merre kapni? Valami szilikonos pasztám van, amivel a blokkot raktam össze.

Előzmény: Klementina1 (149627)
Klementina1 Creative Commons License 4 napja 0 0 149627

Szia! Nekem teljesen hibátlan vele az autó, de a noszkovonye által felfedezett Loctite tömítőpasztával lett felrakva. Külön rendeltem extra vastag kb. 2 mm-est, akkor még olcsóbb volt emlékeim szerint.

Előzmény: Pistike3650 (149615)
59th_Roy Creative Commons License 5 napja 0 1 149626

Káros tér mérésnek hívják. Egyébként én ennél a cégnél többször gyártattam már tömítést, jó áron, jól  és gyorsan dolgoznak, szóval a drágább sem azért annyi mert le akarnak húzni! Sokkal inkább a felhasznált anyagokat ők is pénzért vásárolják. 

Előzmény: Sihuhu (149625)
Sihuhu Creative Commons License 6 napja 0 0 149625

Solct javaslatat tudom emliteni az ugyben. Celszeruen domborura hajlitott masfeles forrasztohuzal domborodo veget bedugni a gyertyanyilason at, es kivett tobbi gyertya mellett atforgatni a fotengelyt. A holtponton atfordulo dugo ellapitja a huzalt, es lemerheto rola igy a tavolsag a dugo es az egester kozott, az a tavolsag, amikor a dugo felso holtpontban van. Remelhetoleg megmutatja azt is, ha a dugo netan hozzaer a tuzkarikahoz.

Előzmény: pappgyerek (149623)
Sihuhu Creative Commons License 6 napja 0 0 149624

Ennek mar realisabb az ara, nem lehuzasszagu.

Előzmény: 59th_Roy (149622)
pappgyerek Creative Commons License 6 napja 0 0 149623

 Ezzel csak az a baj, ha egyszer megint bontani kell, akkor vakarhatod le a tömítést.
Ha nem ver a hf-be a dugattyú, rakhatod a vékonyabbal.

 

Előzmény: 59th_Roy (149622)
59th_Roy Creative Commons License 6 napja 0 0 149622

Nekem ez volt a szimpatikusabb, viszont érdekes, hogy két vastagságban is lehet rendelni. 1,5mm vagy 1,2 mm ? Honnan tudjam melyik kell?

 

https://www.tomitesgyar.hu/wartburg-barkas-hengerfej-tomites-motorit-482-2474.html

Előzmény: Pistike3650 (149615)
59th_Roy Creative Commons License 6 napja 0 0 149621

Anyag: lemezbetétes, grafitos, acélbetétes, mindkét oldala 0,2 mm-es lágyított vörösrézzel borítva, a tűzkarika acéllal peremezve.

 

Persze ezt lehet úgy idézni, hogy :" lágyított vörösrézzel borítva, a tűzkarika" 

Előzmény: Sihuhu (149618)
pappgyerek Creative Commons License 6 napja 0 0 149620

Vagy szárazon, vagy pasztával.

 

Előzmény: Pistike3650 (149617)
Pistike3650 Creative Commons License 6 napja 0 0 149619

Ez úgy néz ki, hogy a motorit tömítés mindkét oldalán van vékony rézlemez és a belső peremezés van acélból.

Előzmény: Sihuhu (149618)
Sihuhu Creative Commons License 6 napja 0 0 149618

BUEK mindenkinek.

 

Az a fura, hogy a kepen acelbetetes hf-tomites van (ez a jobbik), viszont a leiras szerint a tuzkarika rezotvozet.

 

Kisse draganak talalom, vagy igy felmentek az arak?

Előzmény: Pistike3650 (149615)
Pistike3650 Creative Commons License 6 napja 0 0 149617

Esetleg szárazon vagy grafitporral megkenve jobb lenne?

Előzmény: pappgyerek (149616)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.15 0 0 149616

Vízteret nem tömíti rendesen, hiába pasztáztam körbe.

 

Előzmény: Pistike3650 (149615)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!