A kipufogó-project annyiból fuccsolt be időlegesen, hogy még főiskolás kormban jól kinéztem egy víz-gáz szerelvényeket árusító üzletet a Népszínház utcában. Csodálatos derékszögű íveket árultak, a henger előtti kanyarhoz szerettem volna egyet venni, hogy ne kelljen kalapálgatni, meg körcikkelyeket hegesztgetni. Viszonylag egyszerű, 5"-os (127 mm átmérőjű) ív kellett volna, aztán már a tölcsért, ami a kanyrív előtt van, mint kiterített csonkakúpot, magam is meg tudtam volna rajzolni, és egy ügyes lakatos 1.5 mm-es lemezből elkészítette volna a palástrajz alapján. Csak amíg mehettem volna az üzletbe, addig nem mentem, most meg egy pár hónapja bezárt ... :o( Szóval ahogy kiderítem, hogy hol találok 5"-os derékszögű ívet 1.5 mm-es lemezből, folytatom a projectet. Ami házilag gyártott rezókat láttam, azokon a kanyar-rész mind "pépesre" volt kalapálva, ami az áramlásnak (a sok pici horpadás miatt) nem tesz jót. Ezért szeretném készen megvenni a talán legkényesebb pontját a dolognak.
Ne lepődj meg, de a gumi alatt a fém mellett simán be tudja vezetni.
Sok megoldás volt, de nálam a fűtés kifolyója eldugult, a víz pedig szépen becsordogált az utastérbe. Elfuserált dolog, a géptető vízcsapdája, csak a víz tudja kikerülni :P
B. verzió: a tetőcsatornáról az ajtó mellett szépen befolyik.
"Ez membrános motor volt és kezdett kigyengülni ? Vagy a gyújtás mászogatott ? Hol jó, hol nem."
Én, amikor legutóbb beszéltem Vele, és gratuláltam a holtversenyben elért bornzérmükhöz (azóta kiderült, hogy mivel a Zsembery/Ferjáncz duó Gordinije 1 vagy 2 évvel idősebb, mint Hajtiék 1975-ös kockája, így azt a párost hirdették ki bronzérmesnek ... a döntéshozókat rohadtul nem érdekelte, hogy egy 75-80 LE-s autó vívott egy 140-150 LE-ssel ... na mindegy, tény, hogy a kor számít holtversenynél, de akkor se érzem igazságosnak a dolgot ...), akkor mondtam Neki, hogy a pálya szélén állva nagyon látszott, hogy a fölfelékben mennyit veszítenek időben és tempóban. Erre azt mondta: "Hol kéthengeres volt, hol három. Egész nap szórakozott.". Szóval, tudomásom szerint gyújtás-gondjaik voltak.
Ha nem lesz komolyabb érdeklődő, huszasért viheted az egészet. De mindenképpen kérném ezen elemek elhasznált változatát, hogy le tudjam adni a bontóba a kocsit és közreműködést a célállomásra való vontatásra. Hol laksz, van a közelben bontó ahol nem kell fizetni a leadásért. Csepelen van egy bontó-szervíz, ott nem kell fizetni, de ők sem fizetnek.
Az ablaktörlő kapcsolóra van felfogatva egy lemezzel az elektronika. Ez egy fekete dobozka, kb 2x2x6cm. Vagy csere, vagy javítás. Szedd szét, és nézd meg hogy jó e minden forrasztás a panelon. Ha nem találsz forrasztási hibát, akkor marad az alkatrészek kimérése, és az áramkör mélyebb átnézése. Vagy csere.
Ha szabályozható időzítést akarsz csinálni, akkor Rádiótechnikákban, Rádiótechnika Évkönyvekben, és Hobby Elektronika újságokban találni ilyen kapcsolásokat. Vagy az eredetit kell megcsinálni szabályozhatóra, talán ez volna a legegyszerűbb.
Kérdésem volna: Az ablaktörlő szakaszos üzemét mi vezérli? Nagyon elbutult ugyanis. Hidegen egy darabig szakaszosan töröl, de néhány perc után ugyanúgy csápol, mint folyamatos üzemmódban. Elég bosszantó ilyen ködszitálós, szemerkélős időben. Gondolom valahol egy relé lesz a bűnös. Van valami jó megoldás esetleg a gyári helyett? Állítható időzítés, vagy ilyesmi?
"tartósan nem bírja a gen. a 7000 fölötti motorfordulatszámot, mert olyankor már vagy 10000-et pörög lévén kisebb a szíjtárcsája."
Annó 1996 környékén, mikor Birkner Gáborral leültem egy pár órát beszélgetni, ezt ki is emelte. Elmondta, hogy esztergáltatni kell nagyobb ékszíjtárcsát a generátorhoz, mert volt olyan Taurus Rallye, még kezdő Wartburgos korában, amit 3 generátorral abszolvált. Eggyel elrajtolt, és menet közben kétszer kellett cserélni, mert elhervadt. Vagyis egy harmadikkal fejezte be a 2 napos versenyt.
Amúgy rákérdeztem 2 nagy "hőstettére" is: 1. Volt olyan Int. Salgó Rallye, talán 1983-84 környékén, ahol abszolút (!!!) 9. helyen futottak be a VFTS-ek és 130 LR-ek közt. Erre azt mondta, hogy "... írtunk egy nagyon pontos, részletes itinert, még edzésen, a versenyen meg olyan köd volt, hogy a motorháztetőnél előrébb nem láttam. De jó tempót mentünk így is, köszönhetően a jó itinernek ...", és a 2.: egy OSC Budapest Rallye-n Királyrét és Kóspallag közt abszolút 1. időt mentek a 353WR-rel, szintén VFTS-ek és 130 LR-ek közt. LK-val harcolt az egész versenyen, gyakran az abszolút 1. idő környékén (az adott gyorsaságin mért legjobb idő, csak a járatlanok kedvéért), és sikerült is egyet menniük. Erre mosolyogva: " ... Ááá, azt elmérték! Ott volt a Mester Pista a Volántól (BG ugyebár ÁFOR-os volt), és szó szerint eldobta a fagyiját, mikor kiírták a táblára, hogy mennyit mentünk. Oda is rohant, hogy ezt hogyan sikerült, én meg jót nevettem mert láttam, hogy elmérték ..." :o)
nem akarnék pofátlan lenni, de ha neked 15ezer megfelel a motor-váltó-féltengelyek egységért akkor vevő lennék. sajnos többet jelenleg nem tudok rászánni.
Ajjajj....:-) Szomorú leszek, ha a 2T-vel legyorsulsz... Már raknám fel én is a KeiHineket, de a helyi mechanikai művek nem nagyon kapkodós csapat. Biztos élezik a lézervágójukat :-) No mindegy, csak jöjjön a jóidő...
"Lendkerék nekem robbant, egy sz@rul lekönnyített darab, és vélhetően abból a pár 100 darabos garnitúrából való példány, ami gyári hibás volt, és sorra robbantak fel a zsír új 353W-kben annó 1987 környékén."
Volt is fénykép az AM-ban vagy az Autóséletben egy ilyen pórul járt Wartburgról. Parkolóban állt és a motorháztető közepén volt egy nagy lyuk cikcakkos szegélyével felfelé. Az aláírás szerint a felrobbanó lendkerék egy darabja repült ki felfelé utat törve a motorháztetőn. Kész életveszély... :-)
Előbb vegyél egy jó akkut, ahogy atomi is mondta, majd utána ezt. Kell hozzá 3 db. MZ 250-es porlasztó, és a légszűrőkkel is lehet kínlódni. Az elválasztót is meg kell csinálni (alu)lemezből a hengerek szívónyílásai közé, de ez már egyszerűbb. A szívócsonkot magát megcsinálni nehéz, komoly lakatosműhely elkínlódott vele, 5 db-ot gyártattam le, még van 2 (az 5 db-ot 30000 Ft-ért csinálták, tehát a 6000 Ft. önköltségi ár). A színét bármikor átfestheted, csak azért lett lefújva, hogy ne a nyers fém látszódjon.
Ha elektronikus ráépített szabályozós, akkor tartósan nem bírja a gen. a 7000 fölötti motorfordulatszámot, mert olyankor már vagy 10000-et pörög lévén kisebb a szíjtárcsája. Túlgerjed és leslusszol a szabályzó elektronikája, utána csere. Nekem úgy átlag 5 évente volt ilyen.
Inkább vegyél aksit, mint hogy ne induljon be egy sokat fogyasztó 3karbis kocsi.
Exide X-treme-t kell venni, ha az ablakmosót elteszed, akár a 74 Ah-s is odafér, aztán valami gond adódik, legfeljebb hazamész önindítóval :-DDDDD Forex.hu-n vannak méretek, nézelődjed !
Karbikért 2 ilyen árát ?
Ebay-en most van gyári nagy benzintartály is gombokért.
Nekem kell! Bár a színe nemteccik, de azt majd vhogy megoldom! Beszéljük már le inkább priviben a dolgot! (itt elérsz: irmscher kukac freemail.hu)
Atomi! Ha te eladod a tiedet karbistul mindenestül akkor azon is elgondolkodnék, elvégre az akksivásárlás várhat, be lehet a szekeret tolni:P
Kérdés: Olyan dolog állt elő, amire nincs értelmes magyarázatom. Járó motornál, mondjuk inkább ugy, hogy 3-asban padló 2 torok nyitva motor üvölt mind a disznó, van hogy felvillan a gyujtás kis villámos lámpácskája, pedig a motor közel 5000-et pörög, s gyujtás nem hagy ki meg semmi ilyen nincs... De ez már előfordult ma 2es fokozatban is, hasonló körülmények között... Szal a kérdés ugy szól, miért van ez??? A válaszokat előre is köszi!