Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Oldjawás Creative Commons License 2020.12.05 0 2 149590

Ez az autó ott volt a nagy Wartburg találkozón, láttam élőben. Úgy sem volt szép....

 

Előzmény: Luckylaci (149588)
Sihuhu Creative Commons License 2020.12.04 0 1 149589

Ez biztosan amerikai exportbol visszamaradt darab, olyan markans az eleje azzal a 4T lokossel. :-)

Előzmény: Luckylaci (149588)
Luckylaci Creative Commons License 2020.12.04 0 1 149588

https://auto.jofogas.hu/fejer/Wartburg_353_Dacia_motorral_elado_alkatresznek_113169482.htm

 

Sziasztok! Micsoda hibrid....és még kék is! :-) KMGY műszerrel.

Billzzz Creative Commons License 2020.12.03 0 1 149587

Meg legalább van szabadonfutója, ha csak négyesben is. Nekünk meg minden sebességben. :)

Előzmény: Sihuhu (149586)
Sihuhu Creative Commons License 2020.12.03 0 0 149586

De legalabb 2T. :-)

Előzmény: 59th_Roy (149584)
Sihuhu Creative Commons License 2020.12.03 0 0 149585

Jo ez a porno, szoktam nezni en is. :-) Szepen rendbe vagtak a trabit.

 

Tavasszal lecserelem az olajt. 

Előzmény: Billzzz (149583)
59th_Roy Creative Commons License 2020.12.03 0 0 149584

Jó,de ez a Wartburg topic! :)))

Előzmény: Billzzz (149583)
Billzzz Creative Commons License 2020.12.03 0 0 149583

Itt is mondja hogy híg olajat használ a szabadonfutó miatt:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/12/02/muhelyprn_trabant_601s/

pappgyerek Creative Commons License 2020.11.26 0 0 149582

Régebbi Mercik és BMW-k citromjának van egy leengedő csavarja. Oda kell tekerni a főtengelyt, hogy alul a kis ablakon hozzáférhetővé váljon a csavar.

Előzmény: dstr (149581)
dstr Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149581

OFF:

A Jaguárom még régi technika, de automata. Ha csak a váltó oljteknőjét vesszük le és a szűrőt, valóban csak 3-4 litert tudunk leengedni a kb. 7-8 literből. Ekkor szokták elvinni pumpás cserére, nem tudván, hogy hol is van a maradék 3-4 liter. Hát az oljhűtőben van. Ha mindkét csövét lekötjük a hűtőnek, attól még nem kúszik ki belőle a maradék, vagy csak nagyon lassan. Ha óvatosan megfúvatjuk a felső csövet, nem marad benne fél liternél több.

A citromban lévő olaj cseréjéről még nem hallottam. 

Előzmény: Oldjawás (149579)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149580

Gyari 2T kuplungtarcsan a rugok kozul egy vekony es hosszabb. Mi az oka?

Oldjawás Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149579

Az automata váltóknál két módon tudnak "normális" olajcserét végezni. Szétszedik a váltót, a citromban lévő olajat is leeresztik, átmossák az egész rendszert, majd feltöltik. Ez drága és sokáig tart. Vagy pedig néhány szerviznek már van olyan szerkezete, ami szivattyú üzemben tolja be az olajat, körbe nyomja a váltóban, igy a régi olajat teljesen ki lehet nyomatni belőle, két hátránya van, több olaj kell legalább két literrel, ami szintén drága mulatság, illetve ha nagyon régi volt az előző olaj, az abban lévő olajiszap, egyéb szennyeződés bent marad a váltóban.

 

Átlagos olajcserével valóban kb a negyven százaléka bent marad a régi olajnak.

Előzmény: Sihuhu (149578)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149578

Automata valtokrol hallottam, hogy maceras az olajcsere muvelete. Azt gondolom, amit a gyartok nem tudnak kiszurni, azzal kalkulalni kenytelenek. Ez is ilyen terulet. :-)

Előzmény: Billzzz (149575)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.25 0 1 149577

Valószínű, hogy nem GL-5 mert az drágább általában, így véletlenül szerintem nem ilyet tesznek az autókba. :)

Előzmény: Klementina1 (149576)
Klementina1 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149576

Köszi mindenkinek a válaszokat!

 

Eddig nem tapasztaltam változást a szinkronizálással kapcsolatban, meg rossz hangja sincs semminek, szóval inkább nem parázok rá a dologra. Talán véletlenül pont jó ami benne van. Viszont legközelebbi alkalommal már figyelni fogok rá, hogy garantáltan megfelelő kerüljön bele.

Előzmény: Atomi (149569)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.25 0 0 149575

Sajnos igen. Írták angolul a linkelt képeim közt, hogy az EP adalékos váltó olaj és az ATF általában össze szoktak veszni így nem keverhetőek. 

Ez a pár százalék keveredés akár nem is okoz gondot. De a maximalisták csinálnak egy öblítő feltöltést, azzal alig mennek mondjuk 100km-t majd leengedik és megy a friss már végleges feltöltés. Ez persze drágább és macerásabb, de biztosabb.

Ezt sokan szokták fékolajjal (ABS-es autóknál, ha nem diagműszerrel van cserélve az olaj), automata váltóknál, ha nincs spéci átömlesztő szerkezetük. (mert automataváltóknál akár 30-40% is bent marad egy leengedésnél!)

Előzmény: Sihuhu (149574)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.25 0 1 149574

Valamennyi keveredes van a hajtomuben. Nem gondolom, hogy olajcsere soran barki is tisztara torolne a hajtomu belsejet uj olaj betoltese elott. Nyilvan akkor tortenik keveredes, amikor mas olajt tolt be az ember. A regi olaj 2..3%-a biztos bent marad. :-)

Előzmény: 59th_Roy (149573)
59th_Roy Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149573

Szerintem felesleges kísérletezni azzal ami már rég készen van. Van egy kollegám aki szintén imádja keverni az olajat,  aztán csodálkozik, hogy habzik, hangos tőle egy hajtómű, stb. Szoktam beszélni olajszakértővel, rendesen horrorfilmnek éli meg amiket mesélek neki. A wartburg váltóolaj ügyében is őt kérdeztem meg.

Előzmény: Sihuhu (149556)
Oldjawás Creative Commons License 2020.11.24 0 2 149572

Én úgy vettem az öreget, hogy több mint két évet állt egy helyben. Az első használatoknál nem lehetett a szabadonfutót kikapcsolni, mert azonnal megcsúszott. Aztán kapott 80W olajat a váltó, azóta is azzal járok, pár kilóméter után szépen rendbejött a váltó, azóta egyszer sem csúszott meg és szépen váltja a fokozatokat. Ugyhogy én teljesen meg vagyok elégedve a 80W Hykomol olajjal. Tökéletesen bevált.

Atomi Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149571

A régebbiekben meg a meghajtótengely hátsó golyóscsapágy (OI205) csapágykosara a bronz (70-es évek).

 

Használjátok ezt, ez jó, nem drága és GL4 : GM 93165290

Előzmény: Sihuhu (149570)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149570

OK, akkor tényleg necces lehet a GL-5-ös olaj.

Előzmény: Atomi (149569)
Atomi Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149569

"Kérdés, van-e bronz siklócsapágy a váltóban - ez lehet lényegében érintett. Kicsi az esélye"

 

Ha a szinkron gyűrűket nem számítod, akkor a nyeles tengely hátsó csapágya. Már ami nem tűgörgős.  Gyakorlatilag majdnem mind '80-as években gyártott váltó érintett.

Előzmény: Sihuhu (149566)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149568

De persze én senkit nem akarok meggyőzni egy nem a Wartburgba való olajról. 
Csak te kérdezted Zöldiben mi van.

Nekem bevált. De egyáltalán nem biztos, hogy nálad is működik és akkor meg ment a levesbe 4500ft-od...

Előzmény: Billzzz (149567)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149567

Ahogy a főtengőnek, úgy a váltónak is a nyomaték az ellensége(lehet hogy pl. a vontatás sem a kedvence :) ) szerintem és nem annyira a sebesség/fordulat (éppeszű határon belül). Tehát 140-nél ahol már igencsak konyul lefelé a nyomatékgörbe sőt már a teljesítmény görbe is ott kevesebb terhelést kap, illetve másfélét. De ott jobban csapja is az olajat. :)

Előzmény: Sihuhu (149566)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.24 0 2 149566

Kérdés, van-e bronz siklócsapágy a váltóban - ez lehet lényegében érintett. Kicsi az esélye.

 

Vajon milyen terhelésnek számít, amikor végig 140-el megyek fel az érdi emelkedőre?  :-) Mondjuk, nem feltétlen ekkora üzemi terhelésre tervezték a váltót.

 

Azért nem jó ez a néha megcsusszanó szabadonfutó, mert pörgetett motornál hirtelen fogni kezd, akkor nagyot ránt a hajtásláncon, főleg a szabadonfutó szerkezete sínyli meg. Ilyen még nem történt, ezt nagyon el kéne kerülni, mert egy két ilyen eset, aztán vége a szabadonfutónak, és akkor már csak a csere marad.

 

 

Előzmény: Klementina1 (149564)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.24 0 1 149565

Akkor a bronz szinkronod szétmegy. Nem kompatibilisek a GL-5-ben lévő agresszív anyagok vele. De később kifejlesztettek olyan olajakat is amik tudják a GL-5 igényeit, de nem bántják a régi szinkronokat. Az ilyen olajokra az van írva GL-4 és GL-5-nek is megfelel.

Előzmény: Klementina1 (149564)
Klementina1 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149564

A Wartburg váltóban mi az, aminek baja lehet ettől? A Sihuhuval és noszkovonyéval közös kedvenc szerelőnkkel kellett hirtelen lecseréltetnem az olajat, mert a korábbi "mester" beleöntött nekem valami szart, amitől hidegebb időben nem lehetett kapcsolni rendesen a fokozatokat. Arra emlékszem, hogy valami 75W90 olaj volt ott éppen az öregnek, és az lett belerakva, de lövésem sincs hogy GL4 vagy GL5 volt. Ez már több éve volt. De most, hogy felhoztátok ezt a témát, elgondolkoztam, hogy no és mi van ha véletlenül pont GL5 volt ami belekerült?

Előzmény: Cymantrene (149560)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149563

59th_Roy is írta, hogy tilos. De ha többször le van írva, az sosem baj. :)

Előzmény: Cymantrene (149562)
Cymantrene Creative Commons License 2020.11.24 0 1 149562

Igazad van, konkrétan nem írtad. De ha valaki kutyafuttában félreolvassa, akkor sokba lehet neki.

Előzmény: Billzzz (149561)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.24 0 0 149561

Nem is írtam. Gl-5 csak akkor, ha GL-4 minősítése is van. Akkor használható.

Előzmény: Cymantrene (149560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!