Teljesen igazad van hogy elvárható lenne a konnektor az első osztályú kocsiban! Egyébként meg mint írtam van a kocsiban a 104-es hely mellett, csak telefon töltésre nem alkalmas mert nincs ellátva túlfeszültség elleni védelemmel és csak porszívózásra használható!
Oké, hibáztam. :) Viszont a lényegen nem változtat. 230V-os hálózati csatlakozó nélkül az ic, nem ic az első osztályon. A kérdésem továbbra is az, h tervezik-e őket felújítani vagy inkább a selejtezés, ami vár rájuk?
Szombathelyi alapszerelvény összeállítás 1 darab Apmz 10-71-es kocsi + 2 darab Bpmee 20-70-es kocsi! Ezért is írtam hogy Bpmz kocsik nem igazán járnak Pécsre!
Pécsről az 5:14-es, 7:14-es és a 19:14-es, Keletiből az 5:45-ös, 15:45-ös és a 19:45:ös is ilyen kocsikból van kiállítva, azaz a régi szombathelyi ic kocsikból.
Egyébként kizártnak tartom azt is hogy sok Bpmz kocsi járjon Pécsre, szerintem elvétve elöfordulhat 1-1 ilyen kocsi!
Pécsre Bpmee 20-70-es illetve Bpee 20-44-es másodosztályú kocsik járnak alapszinten!
Sziasztok! Nem tudjátok, h mi a terve a vasútnak az Apmz és Bpmz kocsikkal? Felújítják vagy selejtezik, mint ahogyan a samubetéteket is? Botrányos, h pl az első osztályon nincs 230V hálózati csatlakozó, pedig az alap lenne és Pécs felé sok ilyen jár, 2-3 szerelvény.
szia.én is jártam így,de én Pestről Pécsre.megvettem a jegyet 1. osztályra 105-ös hely,de iylen nem is volt a kocsin,kerestem a kalauzt,ő adott egy másik helyet,de ezt Dombóváron mások megvették,így álltam onnét Pécsig.
Nem lesz abból baj, hogyha a Nyíregyig szóló menetjegyemen az szerepel, hogy Bp-Cegléd-Debrecen-Nyíregy, az IC helybiztosított pótjegyemen pedig Bp. Keleti-Nyíregy van? Dunaújvárosi vagyok. A pótjegyemen pedig van egy olyan rész, hogy a ".... sz. menetjeggyel együtt érvényes". Arra a pontsorra nekem kell beírni a jegy számát? Ha igen, akkor az melyik?
Ja, és tudja valaki, hogy milyen mozdonnyal fog menni a vasárnapi Kamilla IC? Szilivel?
Sajnos ez néha előfordul,mert a vonatok fordulója szerint ez a vonat az érkező 537.-es Kassárol érkező vonat Szlovák fülkés kocsiknak kellene lennie,de mivel a vonat sokat késett,nem ért Pécsre az indulásra.Így helyből kellett kiállitani.Mivel Pécs nem rendelkezik fülkés IC kocsikkal,csak termes van,és a fülkés 6 űlőhelyes,Pl. 11-16.ig stb,addig a termes 8-as kiosztásu,vagyis a fülkés 66 hely,a termes 78 hely,db.számra megvan a hely sőt még több is van csak a szám kiosztás más.Ebben az esetben minden 7-es,8-as szám végződésü hely szabad marad.
Valaki fel tudna homályosítani arról, hogy a tegnap Pécsről Bp felé tartó 815-ös IC 393-as kocsijában hova szóltak a 111-114-es számú jegyek (2. genes IC kocsi volt, az ülések számozása ~104 körül véget ért...)?
A MÁV-START IC és EC kocsijain van mozdonyról vezérelhető ajtónyitás? DB Türsteurung-ra képesek a halberstadti kocsik, ez Taurusról kihasználható. ÖBB Türsteurung-ra képes bármelyik vagon? (ez oldalszelektív)
Na megvan mégis: új ÜSZ III. fejezet 2.2.9. pontja: minden ugyanúgy van, mint régen, ha közbenső állomáson való felszállásról van szó, vagy amennyiben a kiindulási állomáson már előre szólnak, hogy késik a vonat. Tehát nem jár semmi. Az igaz, hogy a helybiztosítás nélküli pótjegyes vonatra is fizetnek, ha mondjuk a Keleti a kiindulási állomás, és a Keleti és Győr között késik 20 percet.
A fenti szabályoktól teljesen teljesen eltérnek a kártérítésre vonatkozó szabályok, de azok - igaz más tartalommal - eddig is megvoltak... és ugyanakkor ezután is használhatatlanok maradnak :)
Pontosabban akkor nincs, ha közbenső állomáson száll fel (erre utalt a kérdés is, ha jól emlékszem) vagy a vonat késéssel lép be az országba, mert erről a jelenlegi, a honlapról belinkelt új szabályozás nem rendelkezik továbbra sem. Ezt pedig nem szabályozza az országos működési engedély alapján végzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 271/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet sem, vagyis abban sincs olyan rendelkezés, amely szerint egyfajta kötbérként funkcionáló összeget kellene fizetni akkor is, ha a késés tényéről előre tud az utas vagy ha a vonat késése külföldön következett be. Az új Üzletszabályzatot meg sajnos nem tudtam elérni, de kétlem, hogy a Start ezen ilyen irányú változtatást hajtott volna végre :(. egyéb új jogszabályról meg sajnos nem tudok még.
Azért is kérdeztem, hogy "Idézet?", mert ez a szabályozás abszolút nem arról szól, hogy visszakapná a pótjegy árát 15 percen túli késés esetén, amennyiben helybiztosítás nélküli pótjegyköteles vonaton utazik. Szóval nincs ilyen szabály.
Rákospalota-Újpest és Keleti között vasárnaptól igénybe vehetőek az IC/EC-k? A neten nincs kiírva, hogy csak le/felszállás céljából áll meg. Ez jó, mert Prága felé változatos IC/EC-k mennek. Meg egyből be lehet jutni onnan a Keletibe.
November 15-től változások a Személyszállítási Üzletszabályzatban
2009. november 15-től egyes részeiben megújult a MÁV-START Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzata az utasjogok szélesebb körű biztosítása érdekében. Az utasok észrevételei, valamint a változó hazai és európai jogi környezet alapján elkészített dokumentumot a Nemzeti Közlekedési Hatóság megvizsgálta és jóváhagyta. A november közepétől hatályba lépő új szabályok a helybiztosítással igénybe vehető vonatoknál már ma is létező, 15 perc feletti késés esetére szóló visszatérítési lehetőséget kiterjesztik a pótjegyköteles vonatok (pl. railjet, EuroCity) körére is. A vonat késése esetén a visszatérítési, valamint az esetleges kártérítési igény érvényesítése egyszerűbb lesz, a késett vonat által érintett állomások pénztárai mellett, a vonat érkezését követő nap 24 óráján túl az Ügyfélszolgálat is kezeli e bejelentéseket. Pontosításra kerültek a kézipoggyász szállítására vonatkozó szabályok, valamint mind a vasúttársaságot, mind az utast érintő felelősségi kérdések.
A kísérő nélkül utazó fogyatékkal élő utasok számára a MÁV-START Zrt. november 15-étől minden esetben biztosítja a vonaton történő jegyváltás lehetőségét is, a pénztárnál történő sorban állás esetleges kényelmetlenségének elkerülése érdekében. A fogyatékkal élő utasok továbbá – amennyiben utazásuk így kényelmesebb, bizonyos feltételekkel – 2. osztályú menetjeggyel is utazhatnak 1. kocsiosztályon, a díjkülönbözet megfizetése nélkül a szabadon lévő ülőhelyek igénybevételével.
Az új Személyszállítási Üzletszabályzatot az utasok honlapunkon olvashatják. Hatálybalépésével egyidejűleg az állomásokon kifüggesztett utazási feltételek plakátjai is megújulnak. További információ kérhető a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat 06 40 49 49 49-es telefonszámán, valamint a vasútállomások információs szolgálatainál és a személyes ügyfélszolgálati irodákon.