Nyilván nem mindegy a korral hogyan változik a zsírpárnák tömege.
Korunkbéli Strava ismerőseim adatai alapján azonban úgy tűnik a keringési redszer is befolyásolja határainkat. Nekem a "tankönyvi" módon alakul a max pulzusom, évente 1 ütéssel csökkenhet. 10 éve még mentem kb 30 percet is 155 átlag pulzussal, idén -ha egyáltalán tudom ezt tartani- csak pár másodperc, vagy 1-2 perc amíg a savasodás megállít ilyen értékeken pedig idén 3x annyit edzem mint akkoriban, de akkor gyakran felment 170 közelébe is, most 160 fölé csak 1-1 csúcs kerül, de akkor nagyon végem. Azaz 10 év alatt úgy 10 ütéssel alacsonyabbra kerültek a zóna határok. Alacsonyabb pulzus kevesebb oxigén az izmoknak alacsonyabb max teljesítmény. Ismerőseim között van olyan aki csak 4 évvel fiatalabb, de az enyémnél magasabb teljesítményt jóval magasabb pulzuson adja le, 170 vagy fölötte. Azaz akinek a az átlagtól magasabb pulzuson dolgozik a szervezete ebben a korban, nagyobb teljesítmény érhet el. De ez nem tudományos tény csak privát elmélkedés és önigazolása saját romló képességeimnek 😁
Nyilván a teljesítmény csökkenésben az is benne van, hogy az edzések ellenére pár % izomtömeg is elveszik ebben a korban, bár a lábaimon ennek nem látom jelét.
Egyébként mérd meg a jelenlegi felnid súlyát és mérd meg a karbonét, a kettő különbözetével lesz könnyebb a kereked és a pénztárcád. Sokkal gyorsabb már nem leszel pusztán egy szimpla felnicsereberétől, valszeg így is a csúcson lehetsz.
Tegnap délután arra jártam, tettem egy kis kitérőt, voilá! Felfestve, kitáblázva, a hídon elválasztva a gyalogos és kerékpáros zóna. (a közvetlen partmenti sétányon, ill. a park belső útjain kint van a kerékpározni tilos)
A csepeli oldalon körbe lehet tekerni az edzőpályákat, ill. át lehet menni a Kvassay-híd alatt a "hivatalos" csepeli kerékpárútra.
Én meg büszke voltam annak idején, mikor a Szputnyikkal kicsivel hatvan fölé kúszott az NDK-s analóg eszköz mutatója a Vác feletti nagy lejtőn. Rövid ideig tartó mutatvány volt, mert egy hexapoda szúrós megjegyzést tett rám, meg kellett állnom.
Az már akkor is bringatilos szakasz volt, de a laktanyából haza ez volt a legrövidebb út és abban sem vagyok biztos, hogy a '80-as évek közepén illett-e hatvan feletti sebességgel kerekezni.
Nekem se kellett, csak egyszer, idén, a Stop cukrászdás gyermelyi időfutamon. Nem kimondott hegyvidék az a környék, de ott aztán voltak tekerhetősen lejtő dombok.
De ha Pidcock lennék, kicsit elöl is bővíteni kellene :) Csak nézve is tenyérizzasztós downhillezés:
A térdeim védelme miatt nem zavar, hogy 34/32-ben megyek fel az általam legyőzhető legmeredekebb dombokra, pl. Pomázon, azon a szép falon, amit te is ismersz. Mivel az utolsó szakaszon itt is közel járok a hanyatt eséshez, nincs értelme tovább finomítanom az áttételt.
Nem vagyok egy pörgetős alkat, jobban megy a lassabb fordulatszám, mégis, a 11-es lánckerekeket kopás nélkül dobálom ki, mert nincs hol használjam. Ha Dobogókőről jövök lefelé, gurulva is átlépem a megengedett sebességet, minek tekernék még bele a 11-essel?
Igen, és ugyanez 12-esben még jobb, simán csak a hegyi 34-es hozzájön.
Egy 34/34-el már kiegyeznék, nem mintha nem tudnék felmenni az emelkedőkre a durvább áttételekkel, de amikor csak lazán akarok menni akár egy vacak 10%-oson, hadd ne legyen 25-ös pedálfordulatom :)
Viszont most életem második triatlonjára készülve, edzések közben kóstolgattam a 36+ km/órát és valahogy ezen a tájon nagyon hiányzik egy köztes fogaskerék (10 seb 11-28 van most), szerintem a 15-17 közötti lukkal vannak problémáim.
Én pedig alig várom, hogy elkopjanak a 11-es kezdetű sorok s feltegyek egy 12-es kezdetűt, mert a 11-es kezdetű és 23 fölött végződő sorokban nincs 16-os, sem a 11s sem a 9s Ultegra sorokban. (mondjuk a 9-es sor nem igazán akar kopni, már kb a 4. láncot tettem fel és közel 30ekm-t futott nálam, pedig használtan vettem a kerékkel, igaz újszerű volt.) A 11-12-13-14-15-16-17-19-21 9s sorhoz még a tripla hajtóművel sem vagyok elég erős, és ez a helyzet a hasonló 23-nál végződő 11s sorral is amiben lenne 16-os. Nagyon régen volt amikor még 21-es végű sorral és 53-42 hajtóművel jártam a Mátrát.
Nekem gyakran az 52-16 hiányzik a kényelmes 80-85 körüli pedálfordulatú síkvidéki utazó tempóhoz.
Igaz a 9s rendszerben meg tudom oldani, mert a 42-13 kb kiváltja, de a 11s hajtóművel csak a 34-11 teljes keresztbe váltás pótolná.
Az 52-15-höz még most sem vagyok elég erős több órára. Az 52-11 nagyon ritkán hiányozna. 50 + tempónál tovább gyorsulni inkább a légellenállásomat csökkentve tudok a lejtőkön, de olyan pozícióban nem tudok tekerni ezért nem gondolom nagy veszteségnek a 11-es lánckerék helyett a 12-est.
Sziasztok.Kéne egy kis segitsèg...Vettem egy új kormányszarvat,de a régit nem tudom levenni,mert mindkettőben szétment az imbuszmenet.Kerékpárszerelő le tudja venni,vagy verjem le kalapáccsal...Köszi.Igy még majd markolatát se fogok tudni cserèlni,ha nem bírom a szarvast levenni.
Láttam azt a sort, csak egy baja van, hogy lent nincs négy egyesével lépő fokozat, fent meg feleslegesen sűrű. Mert egyébként 44-es tányérral pont fasza lenne.
Országútin 12-30-asom (10 sebességes) sorom volt, most váltottam vissza 11-28-ra. Mivel nekem csak 39-es kistányérom van elöl, a 30-as végű sor édeskevés pl. a budai utcákra.
Sajnáltam a 30-ast leváltani, de egy idei időfutamon egy jelentős hosszú lejtőn hiányzott a 11-es fog, ezért visszaváltottam.
Szerintem a lejtők miatt. Addig igazán biztonságos érzés (és talán több mint érzés, tényleg addig őrzik meg a kontrollt a követett ív fölött a nem-profik is) amíg még lehet tekerni.