Keresés

Részletes keresés

Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 240058

Nyilván nem mindegy a korral hogyan változik a zsírpárnák tömege.

Korunkbéli Strava ismerőseim adatai alapján azonban úgy tűnik a keringési redszer is befolyásolja határainkat. Nekem a "tankönyvi" módon alakul a max pulzusom, évente 1 ütéssel csökkenhet. 10 éve még mentem kb 30 percet is 155 átlag pulzussal, idén -ha egyáltalán tudom ezt tartani- csak pár másodperc, vagy 1-2 perc amíg a savasodás megállít ilyen értékeken pedig idén  3x annyit edzem mint akkoriban, de akkor gyakran felment 170 közelébe is, most 160 fölé csak 1-1 csúcs kerül, de akkor nagyon végem. Azaz 10 év alatt úgy 10 ütéssel alacsonyabbra kerültek a zóna határok. Alacsonyabb pulzus kevesebb oxigén az izmoknak alacsonyabb max teljesítmény. Ismerőseim között van olyan aki csak 4 évvel fiatalabb, de az enyémnél magasabb teljesítményt jóval magasabb pulzuson adja le,  170 vagy fölötte. Azaz akinek a az átlagtól magasabb pulzuson dolgozik a szervezete ebben a korban, nagyobb teljesítmény érhet el. De ez nem tudományos tény csak privát elmélkedés és önigazolása saját romló képességeimnek 😁

Nyilván a teljesítmény csökkenésben az is benne van, hogy az edzések ellenére pár % izomtömeg is elveszik ebben a korban, bár a lábaimon ennek nem látom jelét.

Előzmény: SzeZo (240056)
Nick & Nick Creative Commons License 2 napja 0 0 240057

Kb. fél kiló lenne a különbség.

 

A karbon bringa az dobott 2 km/óra átlagot az

aluvázashoz képest, aztán a könyöklő is ennyit

hozott, így 30-32-vel tudok menni síkon.

 

Évről évre fejlődök,....ez nekem is furcsa, mert a korombéliek

le vannak pusztulva.

 

Na köszi a választ. Üdv.

 

 

 

 

Előzmény: xrami (240054)
SzeZo Creative Commons License 2 napja 0 0 240056

Amilyen "pörgős" ez a topic, bőven elfér itt is a kérdés. A "Robinson híd" téma sem a "szmogtúra" topicba került be, pedig az a fővárosban van.

Egyébként is: kerékpárról van szó. Akkor is, ha országútiról.

 

Egyébként úgy vettem észre, 59 felett már nem sokat számít +/- néhány deka (a járművön, nem a derékon).

Előzmény: Ati_66 (240053)
Nick & Nick Creative Commons License 2 napja 0 0 240055

Köszi a tippet.

Előzmény: Ati_66 (240053)
xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 240054

Ahogy írták, van ennél jobb topik.

Egyébként mérd meg a jelenlegi felnid súlyát és mérd meg a karbonét, a kettő különbözetével lesz könnyebb a kereked és a pénztárcád. Sokkal gyorsabb már nem leszel pusztán egy szimpla felnicsereberétől, valszeg így is a csúcson lehetsz.

Előzmény: Nick & Nick (240052)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 240053

Szia!

A válaszokra én is kíváncsi vagyok, de az ilyen témákat inkább  az Országúti kerékpárok topicban tárgyaljuk, itt 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?la=169975670&t=9036788

Előzmény: Nick & Nick (240052)
Nick & Nick Creative Commons License 2 napja 0 0 240052

Üdv. mindenkinek.

59 éves vagyok, 11 éve országutizom, a cél 

mindig az hogy gyorsabb legyek.

Van egy karbon bringám elég jó miche alu kerékszettel,

az lenne a kérdésem hogy érdemes e karbon kerékre váltani?

Mire számíthatok, mennyivel leszek gyorsabb?

OMGod Creative Commons License 2 napja 0 0 240051

ja, és a cerberus is eltűnt a híd alól. :) 

Előzmény: OMGod (240050)
OMGod Creative Commons License 2 napja 0 0 240050

Kisebb csoda történt! :) Robinson-híd update. 

 

Tegnap délután arra jártam, tettem egy kis kitérőt, voilá! Felfestve, kitáblázva, a hídon elválasztva a gyalogos és kerékpáros zóna.  (a közvetlen partmenti sétányon, ill. a park belső útjain kint van a kerékpározni tilos) 

A csepeli oldalon körbe lehet tekerni az edzőpályákat, ill. át lehet menni a Kvassay-híd alatt a "hivatalos" csepeli kerékpárútra. 

 

 

 

 

Előzmény: kiskosárkás tanyabájkos (239965)
SzeZo Creative Commons License 4 napja 0 0 240049

Juj!

Én meg büszke voltam annak idején, mikor a Szputnyikkal kicsivel hatvan fölé kúszott az NDK-s analóg eszköz  mutatója a Vác feletti nagy lejtőn. Rövid ideig tartó mutatvány volt, mert egy hexapoda szúrós megjegyzést tett rám, meg kellett állnom.

Az már akkor is bringatilos szakasz volt, de a laktanyából haza ez volt a legrövidebb út és abban sem vagyok biztos, hogy a '80-as évek közepén illett-e hatvan feletti sebességgel kerekezni.

Előzmény: Pinyo (240047)
__Csuzli__ Creative Commons License 4 napja 0 0 240048

 

Lefürészeltem mint a szart....:)))Csak a csavar átvágása után jött le.Még egyszer köszi!

Előzmény: RadiX (240042)
Pinyo Creative Commons License 4 napja 0 0 240047

Nekem se kellett, csak egyszer, idén, a Stop cukrászdás gyermelyi időfutamon. Nem kimondott hegyvidék az a környék, de ott aztán voltak tekerhetősen lejtő dombok.

De ha Pidcock lennék, kicsit elöl is bővíteni kellene :)
Csak nézve is tenyérizzasztós downhillezés:

https://www.youtube.com/watch?v=BpCblEFORPQ

Előzmény: SzeZo (240046)
SzeZo Creative Commons License 4 napja 0 0 240046

A térdeim védelme miatt nem zavar, hogy 34/32-ben megyek fel az általam legyőzhető legmeredekebb dombokra, pl. Pomázon, azon a szép falon, amit te is ismersz. Mivel az utolsó szakaszon itt is közel járok a hanyatt eséshez, nincs értelme tovább finomítanom az áttételt.

Nem vagyok egy pörgetős alkat, jobban megy a lassabb fordulatszám, mégis, a 11-es lánckerekeket kopás nélkül dobálom ki, mert nincs hol használjam. Ha Dobogókőről jövök lefelé, gurulva is átlépem a megengedett sebességet, minek tekernék még bele a 11-essel?

Előzmény: Pinyo (240044)
__Csuzli__ Creative Commons License 4 napja 0 0 240045

Igen csak így lehet,már nekem is eszembe jutott,vagy flex ..köszi

Előzmény: RadiX (240042)
Pinyo Creative Commons License 4 napja 0 0 240044

Igen, és ugyanez 12-esben még jobb, simán csak a hegyi 34-es hozzájön.

Egy 34/34-el már kiegyeznék, nem mintha nem tudnék felmenni az emelkedőkre a durvább áttételekkel, de amikor csak lazán akarok menni akár egy vacak 10%-oson, hadd ne legyen 25-ös pedálfordulatom :)

 

Viszont most életem második triatlonjára készülve, edzések közben kóstolgattam a 36+ km/órát és valahogy ezen a tájon nagyon hiányzik egy köztes fogaskerék (10 seb 11-28 van most), szerintem a 15-17 közötti lukkal vannak problémáim.

Előzmény: nscatto3 (240039)
Ati_66 Creative Commons License 4 napja 0 0 240043

Én pedig alig várom, hogy elkopjanak a 11-es kezdetű sorok s feltegyek egy 12-es kezdetűt, mert a 11-es kezdetű és 23 fölött végződő sorokban nincs 16-os, sem a 11s sem a 9s Ultegra sorokban. (mondjuk a 9-es sor nem igazán akar kopni, már kb a 4. láncot tettem fel és közel 30ekm-t futott nálam, pedig használtan vettem a kerékkel, igaz újszerű volt.) A 11-12-13-14-15-16-17-19-21 9s sorhoz még a tripla hajtóművel sem vagyok elég erős, és ez a helyzet a hasonló 23-nál végződő 11s sorral is amiben lenne 16-os. Nagyon régen volt amikor még 21-es végű sorral és 53-42 hajtóművel jártam a Mátrát.

Nekem gyakran az 52-16 hiányzik a kényelmes 80-85 körüli pedálfordulatú síkvidéki utazó tempóhoz.

Igaz a 9s rendszerben meg tudom oldani, mert a 42-13 kb kiváltja, de  a 11s hajtóművel csak a 34-11 teljes keresztbe váltás pótolná. 

Az 52-15-höz még most sem vagyok elég erős több órára. Az 52-11 nagyon ritkán hiányozna. 50 + tempónál tovább gyorsulni inkább a légellenállásomat csökkentve tudok a lejtőkön, de olyan pozícióban nem tudok tekerni ezért nem gondolom nagy veszteségnek a 11-es lánckerék helyett a 12-est. 

 

Előzmény: Pinyo (240034)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 240042

Ha hozzáférsz, vágd el a csavart fémfűrészlappal a kormányszarv bilincsének lapjai között, és akkor már fog annyit lazulni, hogy le tudod húzni.

Előzmény: __Csuzli__ (240040)
__Csuzli__ Creative Commons License 4 napja 0 0 240041

Ennyit az XLC-csavarjairol...A k..,.a anyját :(

__Csuzli__ Creative Commons License 4 napja 0 0 240040

Sziasztok.Kéne egy kis segitsèg...Vettem egy új kormányszarvat,de a régit nem tudom levenni,mert mindkettőben szétment az imbuszmenet.Kerékpárszerelő le tudja venni,vagy verjem le kalapáccsal...Köszi.Igy még majd markolatát se fogok tudni cserèlni,ha nem bírom a szarvast levenni.

nscatto3 Creative Commons License 5 napja -8 0 240039

Van ugyanez 11 fokozatú 105-ösben, az 11-el kezdődik.

Előzmény: Pinyo (240036)
nscatto3 Creative Commons License 5 napja -8 0 240038

39/30: 2,750

34/28: 2,568

Előzmény: Pinyo (240034)
orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 240037

De hisz ez az én ideális sorom! Holnap váltok 10-es rendszerre! Na jó, holnapután....

Előzmény: Pinyo (240036)
Pinyo Creative Commons License 5 napja 0 0 240036

Pedig van.

Ez volt.

 

https://www.bike24.de/p163735.html

 

12-13-14-15-17-19-21-24-27-30

 

Előzmény: orygabor (240035)
orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 240035

Láttam azt a sort, csak egy baja van, hogy lent nincs négy egyesével lépő fokozat, fent meg feleslegesen sűrű. Mert egyébként 44-es tányérral pont fasza lenne.

Előzmény: Pinyo (240034)
Pinyo Creative Commons License 5 napja 0 0 240034

Országútin 12-30-asom (10 sebességes) sorom volt, most váltottam vissza 11-28-ra. Mivel nekem csak 39-es kistányérom van elöl, a 30-as végű sor édeskevés pl. a budai utcákra.

Sajnáltam a 30-ast leváltani, de egy idei időfutamon egy jelentős hosszú lejtőn hiányzott a 11-es fog, ezért visszaváltottam.

Előzmény: orygabor (240033)
orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 240033

Ezek 25-el végződnek, hogy megyek fel a 20 százalékon?

A házasításról a kezdeti előnyők után rosszak a tapasztalatok.

Előzmény: nscatto3 (240032)
nscatto3 Creative Commons License 6 napja -10 0 240032

Vannak 12-vel kezdődő sorok, 9-10-11 rendszerekhez. De össze is lehet rakni őket, nem nagy kunszt. 

Előzmény: orygabor (240029)
xrami Creative Commons License 6 napja 0 0 240031

Azzal szúrják ki a szemed amivel akarják.

Előzmény: orygabor (240029)
H_G Creative Commons License 6 napja 0 0 240030

Szerintem a lejtők miatt. Addig igazán biztonságos érzés (és talán több mint érzés, tényleg addig őrzik meg a kontrollt a követett ív fölött a nem-profik is) amíg még lehet tekerni.

  

Előzmény: nscatto3 (240028)
orygabor Creative Commons License 6 napja 0 0 240029

Ez igaz. Nem is lenne gond, ha lennének 12-ről induló sorok. Vannak, de azok általában szűkek, 25-el végződnek. Outira valók.

Előzmény: xrami (240027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!